Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vind je?? Ik vind dat in "kweek-land" de onwikkelingen van (bepaalde) technologiën maar verrekte langzaam gaan.

Weet je hoeveel kwekers er zijn die nog net zo kweken als 15 jaar geleden

@ JeWietZelluf

 

Hoeveel kwekers dan ?!

 

Nieuwe spullen ontwikkelen of door ontwikkelen is financieel slopend.

Alleen kapitaal krachtige bedrijven met een gegarandeerde afzet op de markt kan een grondige product verbetering overleven.

Een paar uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

 

Ontwikkelen maakt het product duurder en moeilijker verkoopbaar, Toch !

Maar goed daar hadden we het niet over hier.

 

Ik bedoelde te willen zeggen dat het je nog wel eens zou kunnen verbasen hoe veel

complexiteit achter een zo lijkt het misschien simpel product zit

'

Dus beaam je toch eigenlijk zelf al wat ik zeg :lol:

Neem idd de OC als voorbeeld. Dat is echt een revoltie in de grow wereld.

Voorheen kwam het allemaal op standaard hokken.. af- en aanzuiger, filter, lampen, schakelbord, je waterhuishouding en knallen maar.

Producten werden voorheen enkel verbeterd.

 

Maar ik ben blij dat die ommekeer er is hoor, dat ter zijde... Alleen achteraf gezien had je dit misschien al veel eerder kunnen (en mogen) verwachten <_<

 

@ Greenfingers... Zie ik nou goed rechts op foto 3 dat je slangetje van je CO2 achter je ventilator uitkomt? Of is dat een stroomkabel?

Verder staan ze staan er netjes bij man, om ff ontopic te blijven :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer strak, bij GF in de tent, lekkere topvorming die op gang komt, mooie kleur in de planten.

Keurige eerste OC draai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx mannen!

 

Kan ik het condenswater wat uit de opti komt gewoon in het voedingsvat gooien? Bevat dit geen rare stoffen? Dit is toch gewoon water wat uit de lucht onttrokken wordt en water wat de planten verdampen?

 

 

En als ik mn wiet met de spinpro automatische knipmachine knip verliest de wiet zijn witheid vind ik. Hebben meer mensen dit of draait mijne op teveel toeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat helemaal goed komen daar :tu <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thnx mannen!

 

Kan ik het condenswater wat uit de opti komt gewoon in het voedingsvat gooien? Bevat dit geen rare stoffen? Dit is toch gewoon water wat uit de lucht onttrokken wordt en water wat de planten verdampen?

 

Dit is geen gewoon water, het is bijna puur water. Als je het in je ton gooit kun je een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen krijgen in je planten. Je kan het met ro-water vergelijken.

 

Ook is puur water vrij aggresief, alles roest als de neten. Mijn advies? Het riool in ermee of half om half met kraanwater mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx gobru!!

Ok racker weg ermee dan maar.

 

Merken jullie ook dat wiet zn witheid verliest door t knippen met machine of ben ik de enige? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig GF!!

 

het is idd zo dat je wiet zijn witheid verliest

bij het knippen met een machine.

dit is ook 1 van de redenen dat veel mensen het liefst

een met de hand geknipt wietje hebben :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merken jullie ook dat wiet zn witheid verliest door t knippen met machine of ben ik de enige? :tu

Buiten zijn witheid verliezen de toppen ook zijn structuur, en ben ik van mening dat het je zelfs gewicht kost.

Maar dat is een punt waar nog over te twisten valt want waar kies je voor

- minder grammen??

- sneller knippen??

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je nu met de hand of met een machine de blaadjes afknipt maakt niet uit. Het probleem zit m vaak in het gebruik van olie om de zaak draaiende te houden.

 

Als je wiet zijn structuur verliest, heb je teveel geweld gebruikt of je hebt fluf toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het hem juist! Ik gebruik nooit olie omdat dat vaak aan het eindproduct te zien is. Maar alsnog stukken minder white!

Ga toch maar weer met de hand afwerken omdat ik betaald wordt naar kwaliteit en dat loont zich wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang eens 1 plant voor de gein op z`n koppie te drogen, knip deze daarna met de hand en vergelijk die eens met de rest.......gewoon voor de gein :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede, langzaam drogen, op de kop hangen blijven de dames witter !

 

Maar ja ! je kunt nog zo iets moois hebben en niemand die het wil hebben, mits de prijs goed is ! :rolleyes:

 

Wel leuk dat de kwaliteit er nog steeds toe doet !

 

Anders is de lol er ook snel van af he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er toevallig nog 1 op de kop hangen van de laatste rub kraas! Ze is idd VEEEEL witter gebleven.

Ja ts op de plek waar wij ons ontmoet hebben telt kwaliteit niet echt maar mensen die afnemers hebben die kwaliteit willen die betalen daar ook voor.

 

Probleempje met de bestellig van mn co2 controller. Hij komt nu pas woensdag binnen.... Had graag iets meer hoogte in de planten gehad. Ze zijn nu 70/80 cm. Wilde al co2 doseren vanaf dag 21 om ze nog wat te strekken maar dat gaat niet gebeuren helaas. Nu komen de spullen op dag 27 binnen van 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo Mensen!

 

We zijn in dag 24 van de 12/12 periode aangekomen.

De planten krijgen nu Canna flores en Canna Boost (40ML/10L) en zijn weer kleiner gebleven als ik gewild had. :rolleyes:

Maargoed gelukkig gaan ze aan het gas dus dat zal t wel compenseren.

De reden dat ze links achterin zo klein blijven zit m in de scheve vloer onder deze tent. Die is niet waterpas. Voor volgende ronde maar even aanpassen.

 

Ik heb er 2 lampen bijgehangen. Nu dus 11 x 600 in een tent van 3x3x2m. En de temperatuur is geweldig!

gallery_2973_13181_1877288.jpg

 

gallery_2973_13181_1710150.jpg

gallery_2973_13181_3455753.jpg

gallery_2973_13181_948768.jpg

 

Hier een machinaal geknipte top vs een handgeknipte en op de kop gedroogde top. (Links machine rechts handmatig)

gallery_2973_13181_1283984.jpg

 

 

Op zn kop gedroogd met blad....

gallery_2973_13181_3402962.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good bro, kortere planten geven vaak compactere budz, heoveel korter dan je zou willen zijn ze gebleven dan?

 

Mooi voorbeeld van de verschillende droogmanieren.

En het bewijs dat op z`n koppie gedroogd de wiet mooier en witter houdt.

Top man :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

op foto 4, zijn je plafondbuizen van je tent nou echt zo dik :rolleyes: , mooi dat je de temp zo goed onder controle hebt met de opticlimate..blijft mooi speelgoed :lol:

 

hoort daar in het midden nou ook een staander? zo te zien wel maar je hebt em weggelaten, toch?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup kraas dat is echt een verschil man!

 

Secret jardin dat zijn idd de originele buizen. The green room heeft 28mm alu buizen. Een super sterke en lichtdichte tent. Alleen de waterbak moet je niet op vertrouwen.

 

Ik heb canna als voeding.

 

Maar heb nog wat flessen metrop voeding liggen.

Ik wil nu de callgreen en de booster gebruiken naast terra flores. Kan dit gewoon? Heb nog nooit iets gemixt.

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen komt de maxi controller met co2 sensor binnen. De gasfles heb ik net gehaald.

Kan ik om de co2 te doseren gewoon een slangetje kopen bij hornbach of moet dat iets speciaals zijn nee toch?

 

De dames bouwen goed. Ze houden wel van het zonnetje dat boven ze hangt. Vanaf morgen gaan ze aan t gas! :rolleyes:

 

Ik ben HEEL erg benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken zo de eerste keer is toch altijd het leukst. (Hoop ik dan)

 

 

Peace :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, gewoon bij hornbach van de rol aftrekken.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Got it racker!

 

 

UPDATE DAG 28 12/12

 

De dimlux controller is binnen! Alleen t reduceer ventiel was er niet dus heb ik maar een van ecotechnics gekocht. Was wat sceptisch maar t werkt!

Ik heb 500ppm als setpoint. de ppm gaat naar 690 ong en loopt dan weer terug en zo op en neer. Is dit oke zo?

Ook toen ik net thuiskwam en de lampen waren uit. Stond op de maxi controller all ligtht are on... Terwijl ik de on/off timer op 7:00/19:00 had staan en t 21:00 was. Iemand een idee? (vast een foutje van mij)

 

PH 6.0 EC 1.4 morgen canna flores met metrop callgreen en bloombooster van metrop.

 

gallery_2973_13181_2366281.jpg

gallery_2973_13181_441568.jpg

gallery_2973_13181_1702327.jpg

gallery_2973_13181_2407289.jpg

gallery_2973_13181_5404804.jpg

gallery_2973_13181_2574711.jpg

gallery_2973_13181_1149396.jpg

Edited by greenf1ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker he , mooi gevuld veldje, toppie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het volgende gebeurt (denk ik)

 

De sensor meet je co2, als deze de ingestelde waarde bereikt heeft, maakt deze het ventiel dicht. Maar ;) Op het moment dat het ventiel sluit zit er wel nog co2 in de plenumbox>opticlimate>luchtverdeelslang.

Die co2 waait door naar de sensor en de waarde schiet dan door.

 

Oplossing1- Verminder het debiet met het reduceerventiel.

Oplossing2- Zet modulation in het co2 menu op 50% of 75%

Oplossing3- Zet minimun dose time op 0sec (de 6 sec is alleen voor branders)

 

Haal je de ingestelde co2 waarde niet, dan verhoog je het debiet en de modulatie een beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie veldje man me is jaloers. zie dat je prima begeleiding krijg van onze co2 guro.

 

rackert respect dat je andere ook sow helpt met het kweken van co2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...