Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ja je kan wel veel verbruiken, maar je verbruik moet niet hoog zijn...

 

Juist

Share this post


Link to post
Share on other sites
of gewoon geen meterstanden doorgeven.elke jaar laten schatten en zo hoog gaan ze je ook weer niet schatten want ze weten wat je elke jaar verbruikte.totdat je een x gaat stoppen daar dan de echte meterstanden doorgeven.en niet te vergeten een goeie smoesje voor het hoge verbruik.

 

gr nieuweling

 

en even 20k+ lappen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeice ja dus of betaal jij liever per jaar mag ook.of je nu per jaar betaald of na een paar jaar blijft hetzelfde.

 

mvg nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Advies van boefje nog even 10 keer lezen en je snapt hoe je het moet doen...

 

Mooi verwoord!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb ik niet 10x lezen voor nodig.ik begrijp waar dat naartoe gaat :whip:

 

gr nieuweling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon een gesprongen leiding achterin het schuurtje..met al die vorst van de afgelopen maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Topshield zeker de verkeerde kappen ja maar vind voor meer lampen de TS niet echt heel praktisch. Nee ik spook nooit iets uit :whip:

 

Ja ik weet, daar heb ik werk van gemaakt. B)

 

Twee oogbouten erin en klaar om op te hangen.

 

Geen kabeltjes of allerlei delen die eraan gemonteerd moeten worden.

 

Makkelijk, snel en duurzaam ! :wOOt

Edited by Top shield

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag ze al hangen op de plek waar ik je de vorige keer sprak. Een van de werknemers zei me dat hun nu 9 kappenvan je hebben hangen ipv 12 stuks normaal met dezelfde opbrengst daar geloof ik eerlijk gezegd niks van. Je zal best een betere lichtspreiding hebben tov spiegelkappen oid en een beter belichtings oppervlak ,aar 3 x 600 compenseren lijkt me wat overdreven toch?? :whip:

 

Morgen pics. Vandaag net gespannen in de tent. De nacht temp terug gezet naar 21 graden om de bloei te stimuleren.

Dag 6 op 12/12 vandaag. Ze waren wat aan de lichte kant dus ze hebben een beetje voeding meegekregen.

Ph 5.9 en ec rond de 1.0

 

Voor de 2de keer emmer voor t condensatiewater overstroomt. Toch maar even een speciekuip kopen bij hornbach morgen.

Ik en water.... Het blijft een haat liefde verhouding

 

Groett

Edited by greenf1ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zag ze al hangen op de plek waar ik je de vorige keer sprak. Een van de werknemers zei me dat hun nu 9 kappenvan je hebben hangen ipv 12 stuks normaal met dezelfde opbrengst daar geloof ik eerlijk gezegd niks van. Je zal best een betere lichtspreiding hebben tov spiegelkappen oid en een beter belichtings oppervlak ,aar 3 x 600 compenseren lijkt me wat overdreven toch?? :whip:

 

Morgen pics. Vandaag net gespannen in de tent. De nacht temp terug gezet naar 21 graden om de bloei te stimuleren.

Dag 6 op 12/12 vandaag. Ze waren wat aan de lichte kant dus ze hebben een beetje voeding meegekregen.

Ph 5.9 en ec rond de 1.0

 

Voor de 2de keer emmer voor t condensatiewater overstroomt. Toch maar even een speciekuip kopen bij hornbach morgen.

Ik en water.... Het blijft een haat liefde verhouding

 

Groett

 

Emmer helpt niet, speciekuip ook niet. Riool wel.

 

Er komt net zoveel condenswater uit dan als jij water geeft aan je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik wel een speciekuip, dat verplicht je elke dag even te kijken hoe het gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien toch beter om op de afvoer aan te sluiten,

heb je er geen omkijk meer naar.

En iedere dag kijken, dat wil toch iedereen naar de mooie dames!

 

Gr Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes aangesloten maat!!

je dames staan er mooi bij!!

ik ben benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen

met al dat mooie speelgoed!!

 

 

die kleine tent staat er idd heerlijk bij!!

dat word een mooie opbrengst!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga toch voor de speciekuip heb geen plaats meer in de afvoer die ik gebruik. Condenswater gooi ik in mn watervat.

 

Dag 7 van 12/12

 

De planten maken zich klaar om zich te verdubbelen de komende week. Ze drinken nu behoorlijk meer dan normaal. Weet niet zo goed waar dit aan ligt.

 

gallery_2973_13181_4385562.jpg

gallery_2973_13181_6301214.jpg

gallery_2973_13181_383415.jpg

 

 

Kleine tent by night

gallery_2973_13181_1472653.jpg

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awesome dude, er wordt gerocked by night :whip:

Je kleine meiden lijken idd klaar voor de spurt, altijd spannend, ze ogen iig fris :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zuipen veel omdat ze veel verdampen> ze verdampen veel omdat het warm en tamelijk droog is. VPD!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa ja racker dat dacht ik al na je verhaal daarover gelezen te hebben.

Dan ga ik de dimlux camera maar erbij bestellen om de vpd goed in de gaten te houden ivm co2 straks.

 

Welke temps moet ik nu instellen als ik begin met toevoegen? 29-30? Aangezien ik maar tot 1000 ppm wil gaan met de amnezen.

Edited by greenf1ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf vind het een super goed teken, als ze veel zuipen.

 

Dan zijn ze ook hard aan het bouwen.

 

Ziet er netjes uit.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang de planten nog blaadjes maken geeft het meten van de vpd wel inzicht, maar erop sturen heeft geen zin. Het gewas past zich aan de omgeving aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks prettig! Fijn dat je erbij bent. Je advies is meer dan welkom (en nodig)

Ok racker got it!

 

De planten groeien enorm hard. Niet dat er strek in zit maar ze ontwikkelen heel mooi in de breedte. Was er enkele vergeten te toppen. 1 daarvan was wat hoog die heb ik vandaag gefimd. Het begint nu een mooi veld te worden. Over een dag of 7 komt mn co2 controller binnen en ga ik de gasfles halen.

 

Op welke plek in het systeem kan ik het beste het slangetje met co2 insteken?? In de plenumbox?

En op welke plek kan ik mn co2 sensor t best hangen? In t midden of zover mogelijk van de inlaat af?

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slangetje tussen filter en plenumbox, sensor op planthoogte, in het licht, ver van het slangetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok rackert!!

 

Woensdag hang ik er nog 2 lampen bij. Er hangen er nu 9. Dan zit ik op 733 w/m2.

Eens kijken of de opti het trekt. Mocht het te warm en te droog worden dan kan ik er altijd eentje uitgooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer is het nou verstandig om te beginnen met co2?

De een zegt vanaf dag 1, de ander zegt na 10 dagen bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik stekken gezet heb, voer ik de c02 op tot + - 600ppm, en daarna verhoog ik per week. Maar ieder zal zo z'n eigen manier hebben denk ik.... Er zijn gelukkig vele wegen die naar Rome leiden :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik start op dag 28 van de bloei nu met de amnezen. Dit omdat ze dan pas volledig uitgegroeid zijn.

Ik begin dan met 600 en ga dan in stappen van 100 naar 1000 ppm en een ec van 1.5 tot maximaal 1.8. Eens kijken tot hoever ze t lekker vinden. Ik moet zeggen dat het wel moeilijk is om te wachten met de co2 aangezien ik zin heb om aan de slag te gaan.

 

Er zijn ook mensen die meteen starten met co2 maar houd er dan rekening mee dat je planten veel harder groeien dan normaal.

 

Er zijn idd zoveel manieren. Mensen gaan tot een ec van 2.8 met een wit soortje en 1500 ppm en anderen blijven heel laag in ec en ppm. Tis maar wat je past he..

Edited by greenf1ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wat ik ervan begrepen en gelezen heb is de grootste winst te behalen tot 900-1000 ppm, ga je daarboven moeten de temperaturen en dergelijke ook erg omhoog en de kans dat het dan niet goed gaat schijnt vele malen groter te zijn, ik wil dus tot max 900 ppm en 29 graden.

En dan inderdaad starten als ze al wat bloeidagen achter de rug hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...