Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Faraon08

Cannabisgebruik bij noorderburen relatief beschaafd

Recommended Posts

Nederlandse cannabisgebruikers zijn minder extreem dan hun Europese collega's. Ze roken geen enorme hoeveelheden, doen vaak tabak in hun joint, kopen niet al te veel wiet in één keer en delen hun jointje vaak met anderen. Dat blijkt uit een onderzoek van het Trimbos-instituut.

 

Nederlanders gebruiken, in vergelijking met andere Europeanen, een beschaafde hoeveelheid cannabis per jaar. Per intensieve gebruiker gaat er 310 gram doorheen, iets minder dan het gemiddelde van de in totaal 7 onderzochte landen. Engeland en Wales spannen de kroon met 374 gram.

 

Experimenteren

"Over de hele linie genomen is het cannabisgebruik laag. Het gebruik onder jongeren ligt wat hoger dan gemiddeld in Europa, maar onder volwassenen juist lager", verduidelijkt onderzoeker Franz Trautmann van het Trimbos-instituut. "Er wordt dus niet meer gebruikt omdat wij een gedoogbeleid hebben. Jongeren experimenteren wel, maar stoppen er veelal daarna weer mee.''

 

Tabak

Ook blijkt uit het onderzoek dat 9 op de 10 cannabisrokers in Nederland tabak toevoegt aan een jointje. Alleen in Portugal rookt een kleiner percentage 'puur', terwijl dat in Bulgarije, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk veel meer voorkomt: ongeveer 30 procent rookt daar joints met alleen wiet of hasj.

 

Ongeveer 4 op de 5 Nederlandse cannabisgebruikers deelt bovendien zijn of haar jointje met anderen, heel gemiddeld in Europa.

 

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

hele rustige blowers zijn we ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik red die 310 niet eens terwijl ik dagelijks rook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

310? teken ik voor ..! ligt hier eerder op kilootje p jaar ben ik bang..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook wel dat wij de beste kwaliteid produceren die er te krijgen is wereldwijd.

 

Dus andere landen moeten meer in hun jointje doen voor hetzelfde stonede effect.

 

Weer een halfbakken onderzoek, enkel kijken naar de feiten maar kijk ook eens naar de verborgen feiten zullen we maar zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eens een echt onderzoek doen, of zeg je baan op. Franz Trautmann

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ga eens een echt onderzoek doen, Franz Trautmann

Zoals een hersenoperatie bij Opstelten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk ook wel dat wij de beste kwaliteid produceren die er te krijgen is wereldwijd.
sommige delen van de USA zijn ons in deze ....allang voorbij gestreefd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat elke streek wel zijn BESTE KWALITEIT heeft. Marokko en in spanje vind je der zeker goede hash als het niet de beste is. Usa zoals elmo vermeld kunnen een serieuze concurrent zijn voor nederland.....ik ben er niet mee eens dat Nederland de beste rookwaar produceren, dat was, ...

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou in Rotterdam is het tegenwoordig helemaal kut...of is dat geen streek? Nee he? ;)

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is de cannabis ook heel slecht in Tilburg, alleen de hasj is goed.

 

In Amsterdam dacht ik lekkere strawberry Diesel te hebben gekocht zit die vol met zaad, de hasj Reserva X daarentegen is weer super.

 

Alleen mijn eigen wiet lust ik nog maar,

 

De shop kan de pot op. Ga toch Bedrocan proberen met mijn recept. Beter als uit de shop in ieder geval.

 

Ik mis de hobbykwekers die opgepakt zijn of banggemaakt zijn.

 

Zij kweekte met liefde hun planten.

 

Nu zijn het bijna allemaal grote jongens die het uit winstbejag doen. Tenminste hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koffieshops zijn vaak te duur, en de kwaliteit is de kaatste 10 jaar ernstig gekelderd.

 

Goede wiet vindt je via kleine dealers, en hippies die thuis 4 lampjes hebben.

 

Eigenteelt is zowieso het beste...altijd...voor 30 ct p gram

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik red die 310 niet eens terwijl ik dagelijks rook :)

 

 

zet er een o achter en je komt in de buurt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we bij jou in de buurt komen begint het te stinken.

 

ga eens een echt onderzoek doen, Franz Trautmann

Zoals een hersenoperatie bij Opstelten :whip:

 

 

Wat valt er nog te doen aan zon uitgedroogde truffel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zie je fout...dat komt omdat jij je neus bij de verkeerde plek hebt :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...