Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Oppersmoker

Welkom in de keuken van Oppersmoker!

Recommended Posts

Hey oppersmoker,

 

Mooie setup en alles netjes afgewerkt. Nice!

Hoe is nu de verdeling van de verschillende soorten in je tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu dat verklaard het probleem dus!

 

Helaas heeft een kachel weinig zin, want de garage is zodanig slecht geïsoleerd dat het een verloren zaak zou zijn!

Maar was sowieso al van plan te gaan doen, alleen nu iets sneller..

 

@Tune

Thanks! De verdeling is als volgt (laatste foto): Achterin links en recht de Fruit Spirit, in het midden de 3 Criticals en voor de 4 ICE plantjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heb ik een hokje gebouwd van hout en geisoleerd met tempex en afgewerkt met z/w folie.

 

In de eerste weken was het zelfs te droog dan te nat. Nu met de ventilator nog steeds op 1 uur interval is de RV ca 60%.

 

Vorig jaar in de DS90 tent moest ik eerst een cooltube halen omdat het inene godvergeten heet werd, en nog geen 2 maanden later moest ik er een kachel inzetten omdat de temperatuur zo hard gedaald was..

 

Ja in een garage is het lastig om bij te sturen, je kunt toch kijken of je een kacheltje IN de tent kwijt kan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu met de afzuiging aan lijkt het probleem verholpen te zijn..wel zijn (zoals verwacht) de temperaturen gedaald. Van een stabiele 27 naar 20.8 graden met de lamp aan :tu De LV is van 71% naar 43% gegaan (maar goed, dat zal alleen mijn filter fijn vinden)

 

Wellicht is een hokje timmeren een betere optie ja, heb er in principe ook een mooie plek voor..

Enige nadeel is dat als ik een ronde gedaan heb, ik weer voldoende heb om enige tijd vooruit te komen.

Het gemak van die tent is dat je hem dan weer opvouwt, alles in tassen doet en weg legt..Niemand die iets zal merken!

Dat hokje staat er voor altijd, en kan toch opgemerkt worden door b.v vrienden die langskomen terwijl je de auto aan het wassen bent..

 

Nieuwsgierigheid blijft een (groot) nadeel van de mens.. :lol:

 

----------------------

 

3 tensio's waren opgelopen naar 100mBar, dus die laat ik zo eens lopen..De andere 2 nog een kleine slag dichtgedraaid en morgen weer checken!

Dan hopen dat ze blijven werken.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo kerel, ik vind die bluematt wel interesant, heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel eens een wat tegenvallende oogst gezien, vanwege te nat kweken..

 

uit ervaring heb ik altijd het gevoel dat de plant het in de bloei lekker vind om af en toe eens goed leeg te trekken en daarna weer een flinke plons te krijgen om vervolgens weer de boel goed leeg te laten trekken.. lijkt me dat bij zo'n bluematt systeem je tensio waardes redelijk constand blijven? als je ze eenmaal heb afgesteld? tenminste dat is de bedoeling toch?

 

welke ideale waarde probeer je te bereiken in de bloei?

 

 

lijkt me een lastig klusje die bluematts afstellen..

 

hoe groter ze worden hoe meer ze zuipen..

draai je ze dan elke week een slagje open als de bloei er goed inzit?

 

 

ik ga je zoiezo volgen :lol:

 

succ6

 

Greetz Skunkmonster

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Skunkmonster,

 

Die tegenvallende resultaten komen meestal door fouten van de kweker zelf..moet zeggen dat mijn beste ronde juist met die Blumats was! :) En om te kijken of ze niet te nat staan heb ik die tensio's erin zitten..Zonder die dingen is het ook bijna onmogelijk om ze juist af te stellen, gezien de grote potten die je niet zomaar even optilt..

 

Over het droog trekken van de plant in bloei zijn de meningen verdeeld, dus ik houd gewoon een constante waarde aan! Die waarde ligt nu tussen de 120/140mBar en zal in de bloei iets naar onder gaan, dan probeer ik hem tussen de 80/100mBar te houden..Maar het is natuurlijk ook van belang dat je naar de plant blijft kijken..

 

Daarbij is het afstellen echt peace of cake met die tensio's, eenmaal afgesteld is het om de week even kijken of ze nog goed staan..en draaien maar! Ook al gaat de plant meer verbruiken dan zal die Blumat vanzelf meer gaan druppelen, dus ook hier geen omkijken naar in later stadium! :)

 

En zoals gezegd heb ik er goede ervaringen mee, en hoop ik dat na deze ronde weer te kunnen zeggen!

 

-------------------

 

En wat voer voor de plaatjeskijkers :) :

 

10 Mei: gallery_35954_15597_2742188.jpg

18 Mei: gallery_35954_15597_752080.jpg

 

Vat gevuld (30L leidingwater) en toegevoegd:

 

10mL Soil A

10mL Soil B

15mL Roots

10mL Enzyme

10mL Ultra Mg

 

Dit gaf een EC van 1.00 (leidingwater = 0.2) en de pH naar 5.8 gebracht! Leiding even doorgespoeld en is het weer wachten tot we iets kunnen doen!

 

:rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

19-5:

 

Planten zijn getopt, en vat nogmaals afgezuurd van 6.3 naar 5.8..

Over 3 dagen kijken wat het geworden is! :lol:

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze mijn eerste vraag van het verslag, hoop dat een van jullie me kan helpen..

 

Net wezen kijken en bij 1 plant staan de bladeren "bol"..Heb de zoekfunctie geprobeerd, alleen krijg 1001 resultaten te zien, maar helaas niet de juiste..

Daarbij krijg ik via Google alles te zien van bol.com :rolleyes: Dus dan maar hier proberen..

 

De hele plant:

gallery_35954_15597_843.jpg

 

Het blad:

gallery_35954_15597_2321690.jpg

 

Overizht:

gallery_35954_15597_568388.jpg

 

En nog een van gisterenavond met licht uit (het gaat om de grotere dame rechts achterin):

gallery_35954_15597_473830.jpg

 

Tensio in die pot geeft een waarde aan van 110, dit lijkt me dus in orde..

Vind ze trouwens ook maar licht van kleur, te lage EC misschien? Kan het bol staan van het blad daar ook iets mee te maken hebben?

Ik hoor het graag van jullie! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de zaagrandjes te zien van het blad zou ik eerder denken klimaat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke temp. is het in je tentje?

Heb je de smartpot eens opgetild? Tensio's kunnen soms raar doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperaturen zijn om te huilen! Heb een max. gemeten van 18,6 en een min. van 12,4 graden..

Heb er nu wel een ventilatorkachel in hangen en hoop dat dit een beetje gaat helpen!

 

De afzuiging springt nu ook uit met de lampen en de kachel zal dan intreden..dus vanavond eens kijken wat de temperaturen geweest zijn in de nachturen..

 

Verder worden mijn dames steeds geler, en heb ik het idee dat ze ook stil staan! Ik zal vanavond/morgen wat foto's posten om een beeld te krijgen..

 

Ook heb ik het idee dat die Blumats het niet goed doen in smartpotten, omdat de capillaire werking niet echt tot zijn recht komt omdat hij ook aan de zijkanten verdampt! Maar ik kijk het nog even aan, anders ga ik toch maar van onderen bewateren..

 

Pfff, kweken in je garage met deze temperaturen is een hel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook geen tempratuur buiten voor de tijd van het jaar ;) hoop dat die kachel je een beetje ga helpen Oppersmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey opper,

 

Mss de blumats even stop zetten en eerst met de hand gieten tot de plantjes terug bijtrekken?

Wat is het gewicht van de smartpots?

Hopelijk krijg je ze er nog door. Zou spijtig zijn moesten ze er volledig door gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hatseflats! 29,3 graden met de lamp uit.. :lol: Dat lijkt er meer op..

Ik laat de afzuiging momenteel even helemaal uit, dan zal de temperatuur met de lamp aan ook wat hoger uitvallen..

 

@tune,

 

Gewicht van de smartpotten kan ik niet bepalen omdat ik ze niet opgetild krijg ivm de aansluitingen van het Blumatsysteem..

Maar gisteren met de hand water gegeven (lees: emmer water erin gegooid) en de tensios reageren er wel degelijk op! Dus die doen hun werk gewoon..

 

Zal straks, zoals beloofd wat foto's maken..dan kunnen jullie zelf oordelen hoe ze erbij staan! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo opper!

 

thnx voor je antwoord op mn vraag wat betreft de bluematt

t is wel super handig uiteraard!! misschien moet ik er ook maar eens aan geloven

gemak dient de mens ;)

k blijf je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken verder, dus tijd voor een update!

 

De dames maken het momenteel niet al te best! Dit komt omdat ik mijn EC meter heb laten vallen, en niet in de gelegenheid was om direct een nieuwe te halen..

Zodoende heb ik de hoeveelheden van het schema aangehouden, maar dit resulteerde (achteraf gemeten) in een EC van 2.20!!?? En dit voor een zaailing die zich nog aan het ontwikkelen is! :) Maar goed, nieuwe meter in de pocket..Dus het vat leeg gehaald en alleen gevuld met kraantjeswater en afgezuurd naar 6,2..Hopen dat ze bij trekken!

 

Verder is er te melden dat ik gisteren de klok omgezet heb naar 12/12, dus het aftellen is begonnen!

 

Dan hier de foto's van de afgelopen 2 weken:

 

22 Mei

gallery_35954_15597_2086724.jpg

gallery_35954_15597_1191197.jpg

gallery_35954_15597_326846.jpg

 

25 Mei

gallery_35954_15597_1944949.jpg

gallery_35954_15597_3145782.jpg

gallery_35954_15597_64439.jpg

gallery_35954_15597_1585464.jpg

 

28 Mei

gallery_35954_15597_655426.jpg

gallery_35954_15597_1826606.jpg

gallery_35954_15597_571634.jpg

gallery_35954_15597_3308731.jpg

 

30 Mei

gallery_35954_15597_2977519.jpg

gallery_35954_15597_2806870.jpg

 

02 Juni

gallery_35954_15597_734213.jpg

gallery_35954_15597_1611866.jpg

gallery_35954_15597_1483531.jpg

gallery_35954_15597_331930.jpg

gallery_35954_15597_3398071.jpg

gallery_35954_15597_1064421.jpg

gallery_35954_15597_3383362.jpg

gallery_35954_15597_1418160.jpg

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er toch goed uit hoor Oppersmoker dat ga wel goed komen als je ze even lekker met kraan water vertroetel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genoeg nieuwe vertakkingen, het zal snel gaan nu de klok om is, vol komt het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Choca,

Ik heb ze sinds de nieuwe meter alleen kraantjeswater (Ph 6.0) gegeven, de meeste trekken alweer bij! Maar vooralsnog weigert 1 Smartpot om mee te werken :)

 

@ Krasi,

"Vol komt het zeker"..Heel eerlijk twijfelde ik daar nog aan, maar zoals je al zei gaat die hard nu! Dus net even alles plat gelegd en de goede kant op gebogen/geknakt..en je woorden worden waarheid! :) Check it yourself:

 

UPDATE: Dag 4 12/12..

 

22 Mei:

gallery_35954_15597_2086724.jpg

 

05 Juni:

gallery_35954_15597_367857.jpg

 

Mijn zorgenkindje!

gallery_35954_15597_2540956.jpg

gallery_35954_15597_1443473.jpg

 

En nog wat losse foto's:

gallery_35954_15597_1707568.jpg

gallery_35954_15597_2893667.jpg

gallery_35954_15597_586144.jpg

 

Verder is er eigenlijk weinig te melden!

Blumats werken naar behoren (waardes tussen de 100 & 120 mBar) en de lamp (incl. spreader) hangt +/- 40Cm van de plant, met een temperatuur van 26,8 graden..de nachttemp. ligt wat lager (18,4 graden) maar dit lijken ze niet erg te vinden..

 

:) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan :) Oppersmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn hard gegroeid in 2 weken :)

 

Ben benieuwd hoe het er over een weekje of 2 eruit ziet, als dat geen jungle wordt.. :)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er zeer goed uit oppersmoker

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten, vitaal en vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's a beautifull sea of green !

 

De groei zit er lekker in he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...