Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Oppersmoker

Welkom in de keuken van Oppersmoker!

Recommended Posts

Hee collega's,

 

Na enige tijd wachten is het dan eindelijk zo ver, we kunnen weer van start!! ;)

Omdat ik mijn vorige ronde i.v.m. het kopen van een huisje vervroegd moest afbreken, gaan we proberen om deze ronde wel compleet op het forum te krijgen..Dus bij deze een nieuwe ronde met als ingrediënten: 4x Fruit Spirit, 4x ICE & 2x Critical..

 

Maar als eerste de Setup:

 

SJ DR120

Davin schakelkast

Gavita digistar 600w + adjust à wingkap met een greenpower bulb

Buisventilator met passende filter incl. Fancontroller (DCS-E16A)

Automatische brandblusser

5 Smartpotten van 65L

5 Blumat tensiometers

Blumat druppelaars met 60L vat

En nog wat randzaken zoals meters/bamboestokken e.d..

 

Welke voeding ga ik gebruiken?

 

Dit wordt de complete lijn van "Gold Label Nutrients"

De batboost geef ik alleen 3de week bloei mee en in de 6de week nog een keer, verder geef ik onder het schema qua hoeveelheid en kijk meer naar de plant zelf wat ze vraagt! EC's worden gemeten, en PH staat de gehele kweek op 6.0..

 

En tot slot, De zaden/planten:

 

Deze zijn van RQS, met de volgende soorten:

4x Fruit spirit

4x ICE

2x Critical (kreeg ik er gratis bij)

 

Deze liggen sinds gisteren tussen watjes en zullen nadat ze ontkiemt zijn verdwijnen in jiffy's welke weer in een propagator komen te staan!

Om voor te groeien heb ik een TL-bak met daarin 4 buizen CoolWhite..eenmaal op hoogte zullen ze overgepot gaan worden in 0,7L potjes, en laat ik ze nog steeds onder TL voorgroeien totdat ze groot genoeg zijn, en zullen ze verdwijnen in de Smartpotten!

 

Zo, even genoeg tekst en bij deze alvast de eerste foto's:

 

gallery_35954_15597_578364.jpg

gallery_35954_15597_581129.jpg

 

:) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey succes man ! De dames zullen wel goed gedijen in die 65L smartpots ! Op naar een mooie zomer dan maar he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blue boomer

 

Een Gavita 600watt is een behoorlijk mooie zomer! ;)

 

Succes opper! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Oppersmoker :) wb suc6 met je nieuwe ronde in je nieuwe huisje ik ga je weer volgen ben wel benieuwd wat die soortje s gaan doen van RQS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Oppersmoker , dat je een mooi wietje mag gaan oogsten...

 

hebben die nu ook al gekleurd zaad zie ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die critical ga je erg veel plezier aan beleven, lekker rokertje en grote opbrenger ;)

 

succes!!

 

gg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes Oppersmoker. Ik heb ook al goede resultaten gehaalt me de Fem seeds van Royal Queen Seeds... :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een Gavita 600watt is een behoorlijk mooie zomer!

 

Euhj ja, hoe kom ik er bij, dacht dat ze naar buiten gingen.. ;) Mooie indoor zomer dan.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bluebloomer..

Ze komen indd binnen te staan, maar dat was volgens mij ook al aan de setup te zien.. Bij deze toch welkom!

 

@Shiva2013..

Thanx, we gaan proberen er iets moois van te maken, en jij ook welkom B)

 

@the-choca..

Leuk dat je er bij bent, ben zelf ook wel eens benieuwd naar de zaden van RQS..

Een ding kan ik je wel al zeggen, ze ontkiemen goed! (maar dat lees je wel in de update hieronder) ;)

 

@gobru..

Met een 0,8gr/watt zou ik al tevreden zijn, dan kan ik weer enige tijd vooruit.. :wOOt

En die gekleurde heb ik van een maat gekregen (Haze mix van GHS), maar die zijn voor een andere keer!

 

@sparta-rotterdam..

Ze zijn allemaal als Fem. besteld, dus als het goed is wel ja..

 

@Ganja_stickie..

Thanx, en ik zal je topic eens bezoeken..

 

Dan nu de update,

 

Vrijdagavond tussen watjes gelegd, en Zondagmorgen allemaal tekenen van leven! Thumbs up voor RQS :whip:

gallery_35954_15597_1050205.jpg

 

0,7L Potjes gevuld met stek- en zaaigrond, en ingewaterd met Roots..

gallery_35954_15597_2443504.jpg

 

gallery_35954_15597_159496.jpg

 

gallery_35954_15597_1104485.jpg

 

Eenmaal vol gezogen, de zaadjes erin..tentje weer opgezet en de TL-bak opgehangen..

gallery_35954_15597_46968.jpg

 

gallery_35954_15597_576811.jpg

 

Dit was hem voor nu, en is het wachten op enig teken van leven! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal zeer netjes uit hoor , schoon en verzorgd :whip: :wOOt B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, schoon en strak :wOOt

 

En ja zat ff niet op te letten, zat met mijn gedachten bij mijn eigen buitenplantjes denk ik... :whip:

Heel veel succes en mooie kiemetjes hoor. Het zaadje dat ik te kiemen heb gelegd duurde een week, en heb ik van zondag tot zaterdag laten kiemen, en is zaterdag in de aarde gegaan. Trage start vergeleken bij die van jou..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de complimenten! B) wel zo prettig werken als je werkplek opgeruimd en schoon is..

 

Kleine update:

 

De eerste (fruit spirit) is al boven..nu hopen dat de rest snel volgt!

Voor de geïnteresseerde, licht: 24/24 temp: 28,7 met een lv van 43%

 

Zodra er meer leven is zal een foto update volgen!

 

:whip: :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes oppersmoker.

Ik kijk graag mee....ben benieuwd naar die fruit spirit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tune,

Bij deze ook welkom en schuif gezellig aan!

 

Tijd voor een update..

Ze staan nu precies een week sinds ze ontkiemt zijn, ik heb wel het idee dat de potjes iets te nat waren toen ik de zaden erin gedaan heb!

Dit is momenteel te zien aan die ietwat gele kleur, potjes voelen trouwens ook nog zwaar aan. Dus zodoende geen water meer gegeven..

En omdat vandaag het weer aan de mooie kant is, mogen ze van mij even buiten spelen, en hopelijk trekken de potjes op deze manier wat sneller droog.. :wOOt

 

De beloofde foto's:

 

gallery_35954_15597_223342.jpg

 

gallery_35954_15597_333412.jpg

 

gallery_35954_15597_2190997.jpg

 

1 Critical was pas boven gekomen, dus de andere 2 (links en rechts) even opengemaakt en zag dat er een kluit bovenop lag waardoor die niet naar boven kwam..dus even omgeploegd en tadaa, alsnog beide boven! :whip:

gallery_35954_15597_433903.jpg

 

En zo staan ze er op het moment bij, lekker in het zonnetje :P

Met rechts de 4 Fruit Spirit's, in het midden de 4 ICE plantjes en links de 3 Critical's..

 

gallery_35954_15597_1529529.jpg

 

gallery_35954_15597_1136908.jpg

 

gallery_35954_15597_784536.jpg

 

Vandaag ga ik trouwens veder met alle voorbereidingen voor het grotere werk, dus bord ophangen..

Alles erop bevestigen enz..brandblussertje erboven en noem maar op..Ik houd me dus wel lekker bezig vandaag!

 

Bij deze alvast iedereen een fijne Zondag en tot de volgende update! B) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een kleine update met de vorderingen en wat nog te doen..

 

Zoals ik al verteld heb in mijn vorige post, heb ik gisteren alles opgehangen en aangesloten, de Digistar draait nu op 400w met een HPI bulb om voor te groeien..en omdat ik de smartpotten van onderen wil wateren moet ik eerst een regelwerkje maken waardoor de tent waterpas komt te staan..

 

Was eerst van plan een lekbak te maken op stelpootjes, maar omdat een tent ook al een opvangbak heeft hoef ik hem alleen maar waterpas te zetten :wOOt dit gaat eind deze middag gebeuren..

 

Dan zullen de dames ook van de 0,7l potjes verhuizen naar de smartpotten!

Eenmaal alles op zijn plaats zien jullie wel een foto verschijnen..

 

Tot dan! :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dan ben ik heel benieuwd hoe dat gaat om je smartpots van onder te bewateren. Als dat goed gaat dan ga ik dat ook doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bluebloomer,

Het was de bedoeling om van onderen water te gaan geven, maar heb toch gekozen voor het Blumatsysteem! :D

 

Update:

We zijn inmiddels 12 dagen onderweg en de dames zijn verhuisd naar de smartpotten!

 

Omdat de tent behoorlijk scheef stond, en ik van onder water wilde geven heb ik de tent op een verhoging gezet en deze waterpas gemaakt..

Helaas zal ik er nog weinig mee doen, omdat ik toch heb gekozen voor dat Blumatsysteem..

Het voordeel is nu wel dat de potten niet op de koude grond staan :D

gallery_35954_15597_44644.jpg

 

Nog een keer alles ontsmetten met stoom:

gallery_35954_15597_692490.jpg

 

Smartpotten ingewaterd met GL Roots, en een PH van 6,0:

gallery_35954_15597_1326713.jpg

 

Toen het Blumatsysteem aangesloten..

Weet trouwens niet meer van wie ik deze tip gezien heb, om die potjes alvast in te graven..maar het werkt echt goed!! :lol:

gallery_35954_15597_1789762.jpg

 

En zo staan ze er momenteel bij:

gallery_35954_15597_2742188.jpg

 

Verder ga ik op basis van de tensio's de Blumatkegels afstellen, en is het hopen dat het systeem me daarna niet in de steek laat! :)

 

:lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook voor je dat je systeem je niet in de steek laat, zat net te lezen van je Santa's die je voortijdig af moest breken balen joh ! Zag er wel kei mooi uit al die zaailingen op die tray :lol:

 

Zal je wel een aardige duit gekost hebben dat water systeem? Hoe werkt dat Blumat precies ? Kun je die kegels ook vullen met voeding, of geef je voeding apart en zorgt de blumat alleen voor een vochtig medium ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die vorige ronde was echt balen ja, ze gingen echt lekker! Maar goed, voor de aanschaf van een huis wilde ik die ronde wel even afbreken! :lol:

 

Over die Blumats:

Ik heb al eerder met dit systeem gewerkt, en was er destijds dik tevreden over! :D Het is even werk om het aan te leggen en af te stellen, maar eenmaal voorbij dat punt brengt het je 8 weken plezier!

 

Het werkt als volgt:

Blumat is een kegel met een keramisch deel welk gevuld met water in de kluit wordt gestoken. Als de kluit uitdroog ontstaat onderdruk in de kegel. Het systeem is dus gelijk een sensor en druppellaar.

De sensor/druppellaar is aan de bovenzijde voorzien van een membraan welk een druppelslang afklemt. Als de grond rond de kegel uitdroogt ontstaat onderdruk in de kegel en wordt het membraan naar beneden getrokken. druppelslang wordt ontsloten en het water gaat stromen totdat de grond vochtig is en er weer vocht terug in de kegel gezogen wordt. De onderdruk wordt opgeheven en de watertoevoer wordt beïndigd. De potplant neemt als het ware zelf water als deze het nodig heeft.

 

Zoek anders eens op Google, daar staan ook filmpjes van de werking!

 

De voeding geef je trouwens niet mee via die kegels, dit doe je d.m.v. een vat/reservoir..In mijn geval heb ik een 60L vat welke ik vul met water en voeding..deze breng ik naar de juiste PH en de rest gaat vanzelf..In het vat zit ook een ciculatiepompje om zo de voeding goed te mengen!

 

gallery_35954_15597_851112.jpg

 

En de kosten vallen trouwens wel mee voor de aanschaf van dit systeem.. :D

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel mooi spul hangen en liggen :lol: Kost een paar centen maar dan heb je ook wat he.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blue..

Thanks, zo zie je maar weer: ooit gestart met "halve spullen", en op zijn tijd alles nieuw gehaald! (meestal was dat na het lezen van een verslag/topic hier op WF :lol: waar de spullen zich al bewezen hebben..)

 

Meteen een kleine update:

Net even wezen kijken, en de eerste Blumats druppelen al.. :D Nu dus even goed de tensio's in de gaten houden en hierop gaan afstellen!

 

Heb ze trouwens net allemaal een halve markering dichtgedraaid, omdat 4 van de 5 een waarde aangeven van 60mBar..dus vanavond/morgen nog eens meten! En als we er toch zijn........

 

gallery_35954_15597_962698.jpg

 

gallery_35954_15597_3386888.jpg

 

Greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds iets te nat.. :tu

 

Tensio's geven nu 70 a 90 mBar aan, dus weer een kleine slag dicht gedraaid en morgen weer checken..

Zonder die dingen had ik ze trouwens al lang weer water gegeven, gezien de droge grond bovenop..Zo zie je maar weer!

 

Wat me ook nog opviel was dat de tent van binnen helemaal doorweekt was?! De druppels liepen en vielen van alle kanten naar onder..

Dus de tent even afgedroogd, laten luchten en toch de ventilator maar aangezet op 30%..Hopen dat dit geen problemen gaat geven met de temperaturen, daar de tent in de garage staat en het mooie lente-weer ons in de steek laat..

 

gallery_35954_15597_3077676.jpg

gallery_35954_15597_2685779.jpg

gallery_35954_15597_225302.jpg

gallery_35954_15597_2839552.jpg

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat me ook nog opviel was dat de tent van binnen helemaal doorweekt was?! De druppels liepen en vielen van alle kanten naar onder..

 

Op die manier kreeg ik schimmel in de 7e of 8e week bloei en wil ik nooit meer in een tentje kweken... :tu

 

Ja oke, toegeven, mijn afzuiging was niet op orde, maar condens in een tentje is onvermijdelijk als je een omgevings temperaatur verschil hebt dat aanzienlijk is.

 

Misschien kacheltje erbij om de temp constant te kunnen houden ? Scheelt je berg condens..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...