Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Feniks

Elke avond een joint?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik rook sinds 2 weken elke avond een jointje, en het bevalt me prima. Alleen nou vraag ik me af. Wat voor gevolgen kan het hebben op mijn gezondheid na een langere peroide.

 

Alvast bedankt,

Fenik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel hulpinstanties vinden dat men bij 1 joint per dag al geestelijk verslaafd zijn, is het in principe niet verkeerd. Het is nooit erg om de dag af te sluiten met een heerlijke toeter, maar probeer af en toe een dagje zonder en kijk of je door die dag makkelijk of moeilijk heen komt..

 

Dan weet je pas hoe erg het voor je is ;)

 

Op gezondheidvlak weet ik het niet, misschien alleen je longen en je conditie..maar dat kan je zelf verhelpen door soms te sporten/bewegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoewel hulpinstanties vinden dat men bij 1 joint per dag al geestelijk verslaafd zijn, is het in principe niet verkeerd. Het is nooit erg om de dag af te sluiten met een heerlijke toeter, maar probeer af en toe een dagje zonder en kijk of je door die dag makkelijk of moeilijk heen komt..

 

Dan weet je pas hoe erg het voor je is :blink:

 

Op gezondheidvlak weet ik het niet, misschien alleen je longen en je conditie..maar dat kan je zelf verhelpen door soms te sporten/bewegen

juist als je er maar een beetje bij sport en beweegt,en wat betreft die hulpinstanties laat die maar zeiken over coke en speed en dat soort drugs.geniet ervan zolang het kan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Schade aan longen:

 

Bij de verbranding van plantaardige producten komen schadelijke stoffen vrij waaronder teer. Cannabis gebruik kan de volgende aandoeningen aan de longen veroorzaken:

 

-chronische bronchitis

-verminderde werking van het immuunsysteem van de longen

-long----EDIT----

-teerneerslag.

 

Chronische Bronchitis

Roken van hasj of wiet vergroot de kans op chronische bronchitis. In een Amerikaans onderzoek (1) werden 4 groepen vergeleken: niet rokers, wiet rokers, tabak rokers en rokers van wiet en tabak.

De rokers van wiet en de rokers van tabak hadden vaker bronchitis dan de niet rokers. De kans op bronchitis was bij de wiet rokers en tabaksrokers even groot. De wiet rokers rookten in dit onderzoek gemiddeld 3 joints en de tabak rokers gemiddeld 20 sigaretten per dag.

Bij de groep die wiet en tabak tegelijkertijd rookten kwam bronchitis niet vaker voor dan de groep die alleen wiet of alleen tabak rookten (1). In een ander onderzoek bestond er wel een extra risico op bronchitis als er tegelijkertijd gerookt werd (2).

 

Verminderde werking van het immuumsysteem van de longen

Bepaalde cellen in de longen (marcofagen) hebben als taak het opruimen van bacteriën en indringers die via de ademhaling in onze longen terecht komen.

Uit het bovengenoemd onderzoek bleek dat wiet rokers twee keer zoveel van deze marcofagen in hun longen hebben dan niet rokers. Bij tabaksrokers was dat zelfs 3 keer zoveel. De marcofagen zijn echter aangetast in hun functioneren. Zij zijn minder goed in staat om bepaalde bacteriën uit te schakelen (3) Dit alles kan er toe leiden dat rokers van cannabis net zoals rokers van tabak gevoeliger zijn voor infecties (4).

 

Long----EDIT----

Rokers van wiet en tabak hebben een grotere kans op long----EDIT----. Op basis van de epidemiologische gegevens kan dit nog niet bewezen worden. Dat komt omdat voor 1960 cannabisgebruik nog niet zo vaak voorkwam en de tijd die voor het ontstaan van long----EDIT---- lang is. Uit bovengenoemd Amerikaans onderzoek werd echter duidelijk dat in het longweefsel van wiet gebruikers en tabaksgebruikers verschillende abnormale veranderingen aantoonbaar waren. Sommige van deze veranderingen zijn te beschouwen als voorlopers van lang----EDIT----. Ook zag men vaker bepaalde genen die een rol spelen bij het ontstaan van long----EDIT----

 

Teerneerslag

Net zoals bij tabak ontstaat bij de verbranding van marihuana teer en wel 2 tot 3 keer meer dan bij een normale sigaret. Dit komt omdat er bij marihuana minder filtering plaats vindt dan bij een normale sigaret. Hier komt dan nog bij dat door de manier van roken: het inademen van grote rookvolumes en het langer vasthouden van de rook 1,5 keer meer teer afgezet wordt in de longen dan bij gewone sigaretten. In totaal leidt dit tot een teerneerslag die 4 tot 5 keer groter is dan bij een normale sigaret (5).

 

Dit langer vasthouden van de rook van de longen is nergens voor nodig. Het heeft geen enkele invloed op het high of stoned worden. De THC wordt reeds binnen enkele seconden door de longen in het bloed opgenomen. Inhaleren zoals bij een sigaret is voldoende en iets minder schadelijk.

 

 

 

Schade aan hersenen:

 

Er is geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat hersenen aangetast kunnen worden. Vergeet niet dat in bepaalde gedeelten van Marokko al generaties lang geblowd wordt. Als de hersenen inderdaad aangetast zouden worden, zou dat daar hebben moeten blijken. Wel heeft blowen invloed op het functioneren van het geheugen, concentratie en het snel kunnen opnemen van informatie. Waarschijnlijk geldt dit het sterkste voor mensen die erg jong zijn.

 

In de hersenen bevinden zich stoffen die rol spelen bij de overdracht van signalen. Deze overdrachtstoffen worden ook wel neurotransmitters genoemd. Doordat overdrachtstoffen zich kunnen binden aan receptoren (ontvangers) kunnen signalen in de hersenen overgedragen worden. Afhankelijk van het hersengedeelte waar dat gebeurt veranderen bepaalde functies.

Enige jaren geleden is een overdrachtstof ontdekt die van nature in de hersenen voorkomt en waarvan de effecten veel lijken op die van cannabis. Deze stof heet anandamide. Cannabis imiteert na opname als het ware de werking van anandamide waardoor dezelfde effecten optreden.

 

Anandamide zorgt ervoor dat het beloningcentrum in de hersenen geprikkeld kan worden. Hierdoor voelen we ons goed. Ook werkt anandamide in die hersengedeelten die een rol spelen bij het korte termijngeheugen, de concentratie en het opnemen van informatie. Zo komen er bijvoorbeeld veel receptoren voor in de cortex. De cortex is het hersendeel waarvan men vermoedt dat het te maken heeft met met cognitieve functies. Dit geldt ook voor de hippocampus. De hippocampus is een plek die van groot belang is voor het geheugen.

Nadat cannabis uitgewerkt is treedt de normale situatie weer in werking zonder dat voor zover tot nu toe bekend schade voor de hersenen optreedt.

 

 

 

Bron: Jellinek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

Ik rook sinds 2 weken elke avond een jointje, en het bevalt me prima. Alleen nou vraag ik me af. Wat voor gevolgen kan het hebben op mijn gezondheid na een langere peroide.

 

Alvast bedankt,

Fenik

volgens mij heeft het niet echt gevolgen of medische consequenties. JE hebt alleen elke avond een FINE EVENING!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah nice picture, elke avond een blow is toch lekker, geen problemen, Veel suiker de volgende ochtend, probeer wat minder dik te draaien, minder lang effect ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knappe uitleg Exclaim ;) , wiet roken is hoewel niet vergelijkbaar met speed, xtc of andere harddrugs toch ook wel schadelijk (of je het nu wil toegeven of niet het is zo) en hoewel de meesten er zich niets van aantrekken (long----EDIT---- krijg je toch maar na een jaar of 20 niet :blink: ) is het toch ook wel belangrijk om dit te weten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 euros voor 5 à 6 jai's is dit veel ? een vriend wil mij dit verkopen , ben niet zzon expert. hoeveel betaalt ge gemiddeld voor 25 gramme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe t ook elke avond , lekker jointje roken en dan uurtje chillen en dan ga ik pitten.

 

 

Nu is mijn vraag: als je iedere avond dus stoned naar bed gaat, raakt hje lichaam dan niet eraan gewend zodat als je niet rookt niet kan slapen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd ik rook sinds enkele weken ook één jointje per avond en ik lig s'avonds soms 1-2 uur wakker als ik niet blow.

Heeft natuurlijk ook te maken met de temperatuur in mijn kamer (pc verwarmt heel mijn kamer :s )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik merk duidelijk dat wanneer ik niet blow ik bijna niet in slaap kan komen, maar aangezien ik juist elke avond een jointje rook voor het slapen omdat ik daarvoor ook al moeilijk in slaap kwam geeft dat dus niet zoveel....liever natuurlijke slaapmiddelen dan van de dokter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same here, maar dat is alleen in het begin. Als je een paar dagen niet blowt, dan slaap je de 2e nacht al wat sneller en de 3e nacht weer zoals normaal..Heeft volgens mij ook wel beetje te maken dat je lichaam moet wennen aan nieuwe situatie oid

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, wil je nerges last van hebben moet je gewoon niet blowen maar je helemaal sufneuken...kun je ook lekker slapen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd, wil je nerges last van hebben moet je gewoon niet blowen maar je helemaal sufneuken...kun je ook lekker slapen :D

;) :blink: :D whahahaha das het beste jah en daarna nog een joint en je wordt eerste drie dagen niet meer wakker

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wilden toch juist een blow-time-out bereiken?? dan heb je vervanging nodig, en niet meteen erna een joint roken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, sex is wel dé beste vervanging van blowen al zeg ik het zelf. Stukje uit 'Half Baked', een goeie st0nerfilm:

Don't get me wrong, I love weed. I LOVE IT! But not as much as I love pussy.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow nu ongeveer een jaar, ik zit het laatste halfjaar toch zeker op een joint per dag, de laatste weken (ongeveer sinds de vierdaagsefeesten :whistling ) gaan er minstens 7 joints per dag doorheen, pieken zitten rond 20 per avond :whistling , voor het slapen gaan jointje roken doe ik nu ongeveer een maand of 3. Het is wel lekker en je slaapt er geweldig van (hoe hoger de wazigheid, hoe sneller ik lig te ronken), maar als ik nu een avond bijna niet blow en voor het slapen gaan ook niet gaat het slapen veel moeilijker, dus volgende week ff een niet-blow-weekje houden en kijken of dat een positief effect heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik slaap altijd heel slecht. als ik vaak smoke slaap ik beter. als ik dan niet smoke heb ik soms het gevoel daar door niet te slapen. ik denk echter dat dit komt omdat ik gewend ben aan dat makkelijk in slaap vallen op dat moment. ook denk ik aan smoken, waardoor ik weer afgeleid ben en dus minder makkelijk slaap

 

denk dat het niet zo heeeeel veel uit maakt, en dan nog, je smoked toch elke avond dus het maakt niet uit. zo gauw je stopt kan je hooguit 1 of 2 weekjes slecht slapen en dan herstelt het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...