Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GeorgeKush

Drankmisbruik kost België 4,2 miljard euro

Recommended Posts

KLIK

 

Glaasje heffen op uw gezondheid???!!!

 

Ik verkies toch een ;)

 

Zou cannabisgebruik dan een veelvoud hiervan kosten aan de maatschappij? Want cannabis is toch des duivels en nog slechter dan alcohol... arm België :) Het bedrag van 4.20 miljard vind ik wel grappig toevallig :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg het altijd maar zo , je kan maar beter niets zeggen...

Tja een glaasje is geen probleem maar alcohol is en blijft een sociaal geaccepteerde harddrug....

 

´Zowat 900.000 Belgen hebben een probleem met de fles.´

Niet zo gek in een land waar meer bierflessen zijn dan belgen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcohol is de meest giftige,geestdodende harddrug die wij hebben. Sinds 1970 is het alcoholgebruik in Nederland met 300% toegenomen.

Er zijn 1,4 miljoen probleem drinkers, waaronder 400.000 alcoholisten . Ondanks het feit dat alcohol(mis)gebruik een zware wissel trekt op de maatschappij, wordt er alom driftig reclame voor gemaakt.

Het is wel duidelijk waar de belangen liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zeg het altijd maar zo , je kan maar beter niets zeggen
Snap je hier niet helemaal Dr.

 

Niet zo gek in een land waar meer bierflessen zijn dan belgen

 

Is Heineken dan zo'n KLEINE brouwer? Dacht het niet. Belgisch bier is wel van goede kwaliteit, België staat naast lekker eten en heerlijke chocolade uiteraard bekent om z'n topbieren. Wereldwijd. Misschien wel minder publiciteitsborden dan Heineken :)

Het is zoals je zelf zegt een "sociaal geaccepteerde (hard)drug", maar ik kon me nooit inbeelden dat de gevolgen van drankmisbruik zo'n ASTRONOMISCH hoog bedrag halen.

4.20 miljard, dat geld zou België wel goed kunnen gebruiken voor belangrijke zaken momenteel me dunkt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie gelooft die cijfers nu?

Ik ga alcohol niet verheerlijken, je moet er gewoon niet mee overdrijven.

Maar zulk nieuws is gewoon een voorbode of noem het een excuus om op een later tijdstip weer extra tax en accijns in te voeren, de staatskas moet gespekt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...