Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

artsen nog huiverig om cannabis voor te schrijven

Recommended Posts

Geef mij daarom maar een recept in eigen beheer.!

 

Dan weet je wat je hebt.

 

gallery_6979_15270_79308.jpg

 

gallery_6979_15270_52543.jpg

 

gallery_6979_15270_28372.jpg

 

gallery_6979_15270_216901.jpg

 

gallery_6979_15270_606.jpg

 

Er gaat niks boven je eigen biologisch gekweekte plantjes en dan in zijn geheel, niet in kleine stukjes geprakt, waar veel takjes tussen zitten. En niet bestraald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.nujij.nl/gezondheid/medicinale-....22737211.lynkx

 

Artsen nog huiverig om cannabis voor te schrijven' - Medicinale cannabis in kaart gebracht

 

Sinds ongeveer tien jaar kunnen artsen medicinale cannabis voorschrijven. Maar hoe vaak en aan bijvoorbeeld wie dit gebeurt, was nooit echt duidelijk. De Utrechtse farmaco-epidemioloog Rob Heerdink besloot dit samen met zijn Leidse collega Arno Hazekamp in kaart te brengen. ‘De verspreiding is al tien jaar stabiel, dus kennelijk zijn de patiënten tevreden.’

 

In 2001 startte toenmalig minister van Volksgezondheid Els Borst het Bureau Medicinale Cannabis, dat de overheid volgens internationale wetgeving de mogelijkheid geeft om cannabis te produceren en distribueren voor medicinaal gebruik. Twee jaar later werd de eerste cannabis legaal verbouwd en voorgeschreven. Dat gebeurt nu al zo’n tien jaar, maar er is weinig zicht op de verspreiding en consumptie, vertelt Rob Heerdink, farmaco-epidemioloog aan de Universiteit Utrecht. Samen met farmaceutisch onderzoeker Arno Hazekamp van Universiteit leiden besloot Heerdink daarom een retrospectieve studie te beginnen naar de verspreiding en consumptie van de cannabis.

 

Zes tot zeven porties - ‘Meestal gebruiken de patiënten een verdamper of zetten er thee van’, vertelt Heerdink. ‘Roken wordt eigenlijk niet gedaan, dat is tenslotte slecht voor de gezondheid.’ Uit het onderzoek blijkt dat een patiënt gemiddeld zo’n 0,7 gram cannabis per dag gebruikt, met een gemiddelde duur van ongeveer 250 dagen. Die 0,7 gram cannabis wordt vaak verdeeld over meerdere porties per dag.

 

5000 patiënten - Het totaal aantal geregistreerde patiënten in Nederland dat medicinale cannabis gebruikt of heeft gebruikt, is iets meer dan vijfduizend. Op basis van de medicatie die naast de cannabis werd gebruikt, kunnen we ook iets zeggen over de aandoeningen waar deze patiënten mee kampen, stelt Arno Hazekamp. Volgens de studie resultaten gebruikt bijvoorbeeld meer dan de helft van de patiënten (53%) naast cannabis ook enige vorm van pijnmedicatie. ‘In de praktijk gaat het meestal om chronische pijn van neurogene aard, maar ook om bijvoorbeeld MS, kanker of aids. De cannabis verlicht pijn, bevordert eetlust, vermindert misselijkheid, patiënten slapen er beter door.’

 

Stabiel - Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat het gebruik de afgelopen tien jaar stabiel is gebleven. Hazekamp denkt dat dit komt omdat medicinale cannabis momenteel vooral als laatste redmiddel wordt voorgeschreven. ‘Eigenlijk alleen wanneer patiënten chronisch en langdurig ziek zijn, en nadat gangbare medicijnen vaak uitputtend zijn geprobeerd. Je houdt op die manier maar een relatief klein groepje patiënten over, waarvan er ook nog een aantal overlijden of naar het ziekenhuis gaan en dus buiten de onderzochte patiëntengroep vallen. Bovendien zijn artsen nog huiverig om het voor te schrijven. Onbekend maakt tenslotte nog steeds een beetje onbemind. Veel mensen hebben nog het beeld van ‘de blowende hippie’ in hun hoofd, ook al gaat het om medicinaal gebruik.’

 

Coffeeshop - Hoewel Heerdink en Hazekamp hun studie hebben gericht op de ruim vijfduizend geregistreerde patiënten, is het niet zeker of dat ook het aantal Nederlandse patiënten is dat cannabis gebruikt als medicijn. 'Waarschijnlijk ligt dat aantal hoger’, zegt Heerdink. ‘Er zijn natuurlijk ook patiënten die naar de coffeeshop gaan, of wellicht zelf telen. Maar de cannabis die je zo verkrijgt is van wisselende kwaliteit. 'De medicinale cannabis die wordt verstrekt door apotheken is veel betrouwbaarder.'

 

Legale kwekerij -Bedrocan BV is het bedrijf dat medicinale cannabis verbouwt en verstrekt. Het is de enige legale kwekerij in Europa. Hoewel het een zelfstandig bedrijf is, moet het de hele oogst afstaan aan de overheid. Vanuit daar wordt het verspreid naar Nederlandse apotheken, maar ook naar universiteiten, voor onderzoek, of naar patiënten in het buitenland. ‘Hoewel de hoeveelheid cannabis die wordt voorgeschreven stabiel is gebleven, is de productie van Bedrocan enorm toegenomen’, vertelt Hazekamp. ‘De jaarlijkse productie neemt de laatste tijd met dertig tot veertig procent toe. Dit heeft voornamelijk te maken met de groeiende export en een toename van wetenschappelijk onderzoek.’

 

Een opstapje - De resultaten die uit het onderzoek voortkomen zijn constant. Het laat zien dat het medicinaal cannabisgebruik vrijwel direct na de invoering gestabiliseerd is tot zo’n duizend geregistreerde gebruikers per jaar; in totaal over de periode 2003-2010 iets meer dan vijfduizend gebruikers. Het onderzoek vormt een opstapje naar verder onderzoek, zegt Heerdink. Hazekamp vult aan: ‘We hebben nu de ene kant bekeken. Vanuit de data konden we zien hoe de cannabis verspreid en voorgeschreven wordt. Ons doel is nu om de andere kant, die van de patiënt, in kaart te brengen. Waarvoor heeft de patiënt het gebruikt, en hoe is dat nou eigenlijk bevallen?’

 

Meer informatie;

Dr. Rob Heerdink, Farmaceutische Wetenschappen, faculteit Bètawetenschappen, E.R.Heerdink@uu.nl, 06 20 28 36 16

Dr. Arno Hazekamp, Universiteit Leiden, ahazekamp@rocketmail.com, 06 28 55 36 09

Voor overige vragen: Tom de Kievith, persvoorlichter faculteit Bètawetenschappen, t.dekievith@uu.nl, 06 13 66 14 38.

 

https://sites.google.com/site/onderzoekcann...is-in-nederland

 

 

Een aantal weken terug heb ik Arno Hazekamp aangeschreven.

Hij vroeg me hoe de medicinale cannabis beviel van Bedrocan.

Ik heb hem dus duidelijk een nee verkocht.

Ben dan ook benieuwd als ik naar Leiden af mag reizen, wat zijn reacties hier op zijn.

Deze week begint er een nieuwe stagiaire bij hem. Die gaat iets van mij analyseren.

Ik mag hier bij aanwezig zijn. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke: Spannend ! Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. toppie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag is het zover :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Blowsterke en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites


Het hoe en waarom cannabis thee en verdampen, door Arno Hazekamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nu pas bij verdampen aangekomen.... in alle andere landen is men al bezig met kanker genezen.

 

allemaal heel prachtig maar het gebruik stimuleren van cannabis als geneesmiddel ho maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga binnenkort 3 varieteiten van Bedrocan testen

microscoop

cannalytics

 

ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen,

want ik moet eerlijk zeggen; zekers de granulaten vind ik ver onder peil.

grtz Weetje

 

maar weer is complimenten om je prachtige ladingen foto's

ik krijg er alweer een muisarm van als ik zie hoeveel het is

missesclick :lol:

Weetje al iets bekend over de test.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel Blowsterke de uitslagen zijn binnen.

En er zijn binnen de gegeven meetwaarden geen grote afwijkingen geconstateerd.

Jammergenoeg geen terpenen etc gemeten, want daar zou de grootste afwijking inzitten, zo is mijn vermoeden.

Najah, het blijft dus bij vermoedens, op dit moment.

De uiteindelijke resultaten zullen worden opgenomen in een documentaire, die binnen enkele maanden uit zal komen.

belangrijkste is hoe het werkt: en of het nou wl of niet geanalyseerd wordt: het werkt dus amper of slecht in verhouding tot cannabis simplex.

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is mooi om te weten, ik heb Arno ook medegedeeld dat de producten die ze nu aanbieden, niks zijn. Dat ik mijn eigen soortjes prefereer. De gehele top en geen gedeeltes en niks bestraald. Heb het laten testen, ruiken, proeven aan diverse patienten, niemand was er over te spreken, het was gelijk van gatver. ;)

Ik ga de 5 gram bediol met het hoge CBD percentage dan ook geheel gebruiken voor tinctuur. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah ik heb net de video bekeken.

weet je wat ik hoor....?

 

 

Dat de nederlandse overheid patienten een toedieningvorm aanraden

waar geen enkele bekendheid over was.....

 

 

Dacht je dat dit niet bekend was van die zuren???

Al jaren lang hebben we het over de grens: 150 graden of toch een tiental minder?

 

en nu de zuren meer bekendheid krijgen,

terwijl we nog amper weten wat de werkzaamheid is,

wordt er nu gedaan alsof dit zo'n geweldig voordeel is!???

 

Het is een toevallige bijkomstigheid!

En er gaat nu bekeken worden dit wel een zuivere rol is geweest.

De reden van toediening is en was: cannabinoiden.

Er is nu dus jarenlang een toedieningvorm aangeraden warabij een groot deel van de cannabinoiden niet ingenomen werden als actieve stof.

 

Terwijl ik het al jaren geleden heb over de maximale opneembaarheid van vette melk en een klontjke boter,

wordt het nu bijna als een zegen gezien dat de thee maar zoveel % opneembaarheid heeft?

En de rest blijft aan de pan zitten?

nee, nee, de rest zit in het plantmateriaal!!!!

 

Dus we produceren een medicijn.

Gebruiken dan een bewerkingsvorm die:

1) duidelijk niet alle actieve stoffen vrijmaakt en/of omzet

2) duidelijk niet alle stoffen opneembaar maakt.

 

Dus je koopt eenh pilletje,

waarvan de helft inactieve stof is

je maakt de verpakking open

breekt een kwart van het pilletje af om in te nemen

en flikkert de rest van het pilletje weg. :lol:

 

Owjah, en heel fijntjes wordt er tussen neus en lippen opgemerkt dat er op terpenen net getest is.......

Mag deze kunstenaar ff voor u nadenken?

 

Veelal wel wateroplosbare terpenen

laat je 15 minuten koken

vertel er vooral niet bij dat je continue een deksel op je pan moet gebruiken zodat je condens(terpeen) weer terug kan vloeien.

en dan is het toch wel heel apart dat de nederlandse overheid geen toegang heeft tot een apparaat om terpenen te meten? ;)

 

Of zou er dan aan het licht komen dat de terpenen er al uit waren?

welnee, niet door de gammastralen!!!

 

 

Kortom: ik vind het een manifest en heel bruikbaar onderzoek

om aan te tonen dat er geen spat in het werk is gesteld om werkbare cannabis aan doodzieke mensen te geven.

 

greetz,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent niet de enige met die conclusie Weetje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ncsm.nl/actueel

 

10 jaar cannabis in de apotheek

17-09-2013 17:28

 

Stichting NCSM organiseert op vrijdag 22 november 2013 in Den Haag een congres in verband met het feit dat cannabis nu tien jaar legaal op recept in de apotheek verkrijgbaar is. Verschillende sprekers zullen terugkijken op de ontwikkelingen van de afgelopen jaren en vooruitblikken op de toekomst van cannabis als medicijn.

 

Het congres is bedoeld voor artsen, apothekers en andere medewerkers in de zorg, beleidsmakers, en mensen die op andere wijze professioneel geintereseerd zijn in de ontwikkeling van cannabis tot een geneesmiddel.

 

U kunt zich aanmelden via stichting@ncsm.nl. Vermeldt u hierbij a.u.b. uw naam en functie. U krijgt een bevestiging van uw (gratis) deelname en hoort meer over de locatie. De ontvangst is vanaf 12.30 en het programma zal tot ongeveer 17.00 uur duren.

 

 

Het programma zoals nu bekend is:

 

-Opening door de voorzitter van de stichting NCSM

 

-Presentaties van:

 

Vertegenwoordiger van Directie GMT (Geneesmiddelen en Medische Technologie) van het ministerie van VWS

Prof. dr. Loek Winter, directeur DC groep BV

Dr. Rob Heerdink, UHD afd. farmaco-epidemiologie en farmacotherapie, Universiteit Utrecht

Dr. Arno Hazekamp, hoofd R&D Bedrocan BV

-Presentaties van enkele patiënten die cannabis op recept gebruiken

 

-Premiere van een korte documentaire over teelt en gebruik van cannabis als medicijn.

 

Overzicht met vergoedingen door ziekenfondsen

 

http://www.ncsm.nl/cfsystem/userData/pdf/1...is-2012.doc.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt interessant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn huisarts is definitief om.

 

gallery_6979_16216_131838.jpg

 

Ging zojuist mijn nieuw recept ophalen, kwam hij naar me toe. Waar hij en de patienten meer informatie konden krijgen. Er zijn nu meerdere patienten die het voorgeschreven willen hebben en hij is dolenthousiast. Dus heb hem verwezen naar Bedrocan, dat hij daar meer informatie op kan vragen en als hij van een ervaringsdeskundige gebruik wil maken, hij mij mag benaderen.

 

Dus wij zijn benieuwd hoe dit verder gaat.

 

By the way in de bijsluiter is er iets veranderd over het reactievermogen en rijvaardigheid:

 

Dit medicijn vermindert het reactievermogen. Rijden onder invloed van cannabis is niet toegestaan. Gebruikt u dit medicijn en wilt u toch rijden. Bespreek dit dan met uw apotheker of arts. Zij kunnen adiviseren wat er in uw situatie mogelijk is. Pas ook op in andere situaties waarbij u moet opletten. Zoals gereedschap gebruiken en op een ladder staan.

Alcohol, Pas op met alcohol. Alcohol kan het reactievermogen nog verder verminderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke daar kan ik maar een ding op zeggen: MOOI!!!!

 

Dat je inspanningen beloond zijn is mooi te horen. Well Done!!

 

Ik heb volgende week weer uitslag van mijn bloedonderzoek en ben inmiddels weer 3 maanden verder na dagelijks oli eo tinctuurgebruik.

Hoop ook dat mijn behandeld arts om gaat en ik hier ook zoiets moois te melden heb.

 

Groeten en houdoe

 

stratman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik duim voor je Stratman.

Laat het een zeer positieve bijdrage geleverd hebben aan je gezondheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Stratman, is er al iets bekend van je uitslag.

Ik duim voor je dat die zeer positief voor je uit gaat vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Blowsterke,

 

Super aardig van je , dankjewel.

Maar ik hoor het donderdag pas en laat wel weten hoe en wat. Spannende tijd, nou een beetje spannend dan...

Voel me redelijk heb alleen wel last van een of ander Kt virus dat mijn leven al 4 maanden een beetje verziekt.

Weerstand verlaagd maar niet echt ziek worden maar met licht grieperig gevoel blijven zitten ...

Voor de rest , mijn oogstje aan het curen en binnenkort eens de eerst tinctuur gaan maken ..en daar ben ik heel benieuwd naar.

 

Houdoe,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn arts was ook om na het horen dat er ook een soort verkrijgbaar is met laag thc en hoog cbd, Bediol.

Heb samen met hem veel uitgezocht, hij was bijzonder geinteresseerd, ook voor andere patienten.

 

Alleen jammer dat de zorgverzekering het niet vergoed...

 

Maar verder: :D

Dat wat er soms in de coffeeshop te krijgen is, is niet altijd wat het zijn moet, in vele opzichten.

Prettig dat je wel ergens een gestandariseerd product kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na weer een aantal maanden testen met diverse tincturen en olieen heb ik weer een bloedonderzoek gehad om de status van de kanker weer te geven.

Situatie in mijn geval is stabiel dwz de bloedwaarden zijn identiek of zoals de arts het zei: tot op de punt komma hetzelfde en dat komt zelden voor.

Okay.......kritisch als ik ben vraag ik me dan af of al dat getest van mij met verschillende soorten wel zo wijs is geweest.

Tincturen van : Nepal, Charas, Citral, Afghaan, Northernlight, Hindu Kush...

 

Ik ben redelijke fanatiek aan de gang gegaan zonder enige structuur.

het was meer een ontdekkingen tocht.

Nu heb ik dan eindelijk mijn twee Hollands Hope gerooid en die is nu aan het curen...

Ik ben benieuwd hoe die uit gaat pakken als er tinctuur of olie van gemaakt wordt.

 

Hoe dan ok, heeft tinctuur e/o olie invloed op de ontwikkeling van kanker?

Veel berichten op internet zeggen van wel, ikzelf ....tsja...moeilijk te zeggen .

Misschien gebruik ik te weinig, kies voor verkeerde soorten, lastig om daar de vinger op te leggen....

 

hoe dan ook, over 3 maanden weer een onderzoek en in de tussentijd maar eens uitzoeken welke soortjes nu heel goed werken.

 

Houdoe

 

Stratman

 

ps. Omdat de uitslag goed te noemen was heb ik mezelf maar een gitaar kado gedaan..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het stabiel is, dat is het begin.

 

Gebruik de verhouding CBD;THC 1;4, dat schijnt het beste te werken.

Minimaal 3 rijstekorrels pure olie per dag in combinatie met de tinctuur.

 

Goed dat je jezelf zo n mooi kado toegeeigend hebt. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Kortom: ik vind het een manifest en heel bruikbaar onderzoek

om aan te tonen dat er geen spat in het werk is gesteld om werkbare cannabis aan doodzieke mensen te geven.

Met dank aan big pharma, waar onze huidige staatssecretaris van VWS in 2007 nog een clubje voor heeft opgericht voor innovatieve bedenkingen, zullen we maar zeggen.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

" Gebruik de verhouding CBD;THC 1;4, dat schijnt het beste te werken."

 

 

 

Uhh , Dank voor de tip Blowsterke maar deze volg ik niet helemaal..

 

Wat bedoel je hier precies mee? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de wietolie van The Health Cure niets voor jou? Is sterk geconcentreerd en gericht op kankerbestrijding. Ze beweren het geheel volgens de regels van Simpson te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...