Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

artsen nog huiverig om cannabis voor te schrijven

Recommended Posts

Ik heb de strijd ook maar gestaakt, want dan zou ik een arts moeten vinden (betalen) om een recept voor te schrijven voor wiet die niet lekker is, en dan zoveell potjes proberen tot de conclusie is dat ik zelf moet kweken en dus in eigen beheer moet krijgen.. I lack the energy and motivation to fight that battle for now..

 

Bediol is wel een lekker soortje als ik niet high wil worden en toch enorm onrustig of somber ben, maar ik zou er geen 5 gram van willen kopen..

 

Verder denk ik dat ik de thee eens ga proberen, en ik ga de tinctuur eens met yoghurt innemen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

EJB het is het geld niet waard. Prefereer mijn eigen soortjes.

 

BlueBloomer, gallery_6979_9442_2867.jpg

Echt lekker de joghurt zo en je proeft de tinctuur geheel niet.

 

gallery_6979_9442_4367.jpg

 

 

gallery_6979_9442_44325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterke wat ben je toch gezegd met je eigen fruit en kruidentuintje he.. :lol:

 

De smaak van de tinctuur was het probleem niet; mijn biologische vader wilde dat we vroeger elke dag een lepel levertraan moesten eten (of drinken :lol: ) en ik heb ooit in het ZH gelegen waarbij ik 1 dag lang allerlei verschillende barium-papjes moest eten om foto's te maken (zoet, zuur, zout, bitter..) en het vreten in de Duitse bajes was oom af en toe te ranzig om over naar huis te schrijven dus ik ben wel wat gewend qua smaak.. :(

 

Ik denk dat ik slecht op de tinctuur reageerde doordat ik begon met een te hoge dosis, een volle pipet per dag of zo, terwijl ik misschien beter met een paar druppeltjes had kunnen beginnen.. Berouw komt na de zonde... :)

 

Maar ik ga zeker wat yoghurt proberen met de tinctuur, al is het maar een eetlepel want ik wil gewoon van die nicotine afhankelijkheid af... !

 

Wat een oxymoron eigenlijk he; ik ben aan het experimenteren met medicinale cannabis, en ik ben sinds 2 mei al gestopt met roken (van reguliere tabak) ik rook nu alleen nog maar jointjes... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlueBloomer, het stoppen met tabak, is bij mij nog het grootste euvel.

 

http://www.cannabisbureau.nl/doc/pdf/Aanvr...1.01)_21664.pdf

 

Zo kan je het aanvragen om zelf te mogen kweken.

 

Maar je hebt een hele papperassen winkel nodig eer je daar aan kan beginnen en het kosten nog veel geld ook

 

Aanvraag opiumontheffing

U kunt het aanvraagformulier (PDF | 284kB) downloaden en printen.

 

Stuur dit ingevulde formulier vervolgens met de gevraagde bijlagen in drievoud op naar:

 

CIBG

Bureau voor Medicinale Cannabis

Postbus 16114

2500 BC Den Haag

 

Let op: Aanvragen met betrekking tot andere middelen dan hennep (cannabis), hasjiesj, hennepolie danwel preparaten van die middelen moeten worden ingediend bij Farmatec .

 

Voor het binnen en het buiten het grondgebied van Nederland brengen van opiumwetmiddelen heeft u een import- of een exportontheffing van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nodig; die kan IGZ verlenen als u al een ontheffing heeft van het BMC of Farmatec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist bij mijn huisarts geweest.

Er zaten twee jonge artsen in opleiding bij.

Tot mijn verbazing ging mijn arts uitgebreid over het gebruik van de medicinale cannabis praten, hij vroeg hoe het me beviel en heeft weer nieuwe recepten uitgeschreven.

Heb hem beloofd volgende keer de folders mee te nemen van het bureau, was ze vergeten vandaag helaas.

Ook hebben ik het uitgebreid gehad over de cannabistinctuur die ik momenteel gebruik. Hij stond er versteld van dat ik mijn puffer nauwelijks meer gebruik, die ik alleen in geval van longonsteking neem. Mijn longen waren zeer goed deze keer.

De jonge artsen in opleiding hebben er ook gelijk wat van opgestoken, dus weer iets positiefs bereikt vandaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er gaat voor ze een hele wereld open.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat dit

smallsteppies voor cannabisten

maar great steppies voor medicine world.

als ik uitga van zijn oprechte interesse

en die is voor de rest van zijn bestaan

zal dit effect hebben op andere patienten die hij nog tegen zal komen.

te stoned om er goed uit te komen,

maar je snapt het wel denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker te weten Weetje.

Elk stapje verder is er weer een.

Dat ze het maar veel voor gaan schrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat ze ooit eens gaan vergoeden als je het via huisarts krijgt.......

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

terug vragen via de belasting dienst tot 5000 euro geloof ik, blowsterke weet daar meer van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al jaren bezig het vergoed te krijgen via het ziekenfonds.

Aangezien het CZ daar niet aan doet, je moet hier een schriftelijke bevestiging van hebben, vorder ik het terug via de belasting.

Ik bewaar al jarenlang de bonnetjes van shops en nu van de medicinale cannabis van bedrocan.

 

Het maximum wat je terug kan vorderen is 3000 euro. Ook vaporizer en andere hulpmiddelen mag je hiervoor claimen.

 

Loop binnenkort nog een keer binnen bij het CZ want bij apotheek zeiden ze, dat ik dat nog een keer moest proberen. Maar dan even persoonlijk langs gaan. Alle verklaringen meenemen. Van pijnpoli, reumatoloog, huisarts, internist en longarts.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist bij mijn huisarts geweest.

Er zaten twee jonge artsen in opleiding bij.

Tot mijn verbazing ging mijn arts uitgebreid over het gebruik van de medicinale cannabis praten, hij vroeg hoe het me beviel en heeft weer nieuwe recepten uitgeschreven.

Heb hem beloofd volgende keer de folders mee te nemen van het bureau, was ze vergeten vandaag helaas.

Ook hebben ik het uitgebreid gehad over de cannabistinctuur die ik momenteel gebruik. Hij stond er versteld van dat ik mijn puffer nauwelijks meer gebruik, die ik alleen in geval van longonsteking neem. Mijn longen waren zeer goed deze keer.

De jonge artsen in opleiding hebben er ook gelijk wat van opgestoken, dus weer iets positiefs bereikt vandaag.

Ik heb vorig jaar oktober mijn huisarts het boek van Wernard Bruining over onze olie te leen gegeven.

Nu zit mijn arts met nog vier artsen in een praktijk, en ligt het boek pas bij de derde arts :smoke, gelukkig hebben ze het boek nu zelf besteld en krijg ik het bij een volgend bezoek terug.

Dus zo kan het gelukkig ook.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

YESSSS! :smoke

 

Net terug van mijn behandelend arts en de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad.

En...jawel Gunstig!!!

De waarden die in mijn geval aangeven of de kanker actief is waren gedaald!!!!

 

O yess!!!

 

Dit was de eerste controle (3 maanden) nadat ik met de olietjes en tinctuurtjes ben begonnen.

Ligt het aan de olietjes of tinctuurtjes??

Tuurlijk wil ik 100% zeggen van wel maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet.

Wel ga ik door natuurlijk , dat spreekt voor zich.

 

De arts in kwestie keek me tijdens het vertellenvan de uitslag verbazend aan en boog zich voorover naar me toe terwijl hij vroeg"zeg nu moet me je toch eens vertellen wat je allemaal doet"!

Nou , dat heb ik gedaan.

 

Van floaten tot abrikozen pitten tot aan ....jawel ons plantje.

Mij werdt duidelijk hoe weinig de medisch wereld in sommige gevallen weet.

Ze weten het niet omdat het ze niet verteld wordt!!!

 

En nu....?

 

De arts vertelde me dat ik eens contact moest opnemen met een schrijver Ivan Wolfers, deze geeft lezing in het land over oa. kanker en heeft deze ziekte ook zelf gehad.

Dat heb ik gedaan en deze meneer ook verteld over....jawel ons plantje.

Ook ging mijn arts mij eens heeel nauwgezet volgen want hij vind het wel interressant hoe ik bezoig ben..

 

MOOOOOOI!!

 

Ik heb dus vandaag een topdag en ben zeer benieuwd wat de correspondentie met die schrijver op gaat leveren.

Het woord moet de wereld in en de heren medici moet ook verteld worden over de heilzame werking van cannabis,

 

Houdoe :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi en goed nieuws om te lezen Stratman, ga vooral door zou ik zeggen en laat iedereen maar eens zien dat het ook op deze manier kan.

Ook volg ik Mr Lungz van UK420 http://www.uk420.com/boards/index.php?show...=295340&hl=

Succes met je strijd :smoke

 

Zojuist terug van apotheek om de nieuwe medicinale cannabis van Bedrocan op te halen.

Tot mijn verbazing was het nu goedkoper.

Als je meer afneemt van hun, krijg je dus korting :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf het grappig vinden ....

 

de staat als drugdealer ..

 

en .. word nog mooier !

 

als je veel drugs gebruikt krijg je korting.

WTF

en ik maar 7,70 voor een pakje cabellero betalen al rook ik me helemaal COPD ..

 

tis allemaal niet eerlijk :smoke

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Blowsterke we gaan zekers door ...

 

Ik was vanmiddag van plan om eens bij de piusstraat binnen te lopen om daar eens wat polm te halen.

Het idee is om eens een tinctuurtje te maken van hash, tenslotte is dat de hars in optima forma.

Vraag is echter welke ik daar het beste voor kan nemen?

Toen ik nog blowde waren de donkere soorten mijn absolute favorieten met kashmir als topper maar die kom je nergens meer tegen.

Nu hoor ik dat polm een nogal geconcentreerde vorm is dus daar wou ik eens iets mee gaan doen.

 

Ben benieuwd wat dat dan op gaat leveren.

 

Houdoe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou bij de Muze honingmaroc en tempelafghaan halen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempel , goh das lang geleden....

 

Ik zou bijna weer gaan roken .......de smaakjes tsja die mis ik wel eens . Maar goed roken do ik al jaren niet meer ..

 

De muze . Ok

 

Zal ik merguh eens gaan kijken dan...heb toch ne vrije dag.. Mooi weer , op ut moterke un bietje ploffe witte nie.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

??

 

ABN graag.....

 

p.s. hars ??WTF..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een kennisje die ook een spraakgebrek heeft even laten lezen, met het volgende resultaat:

 

" Zal ik merguh eens gaan kijken dan...heb toch ne vrije dag.. Mooi weer , op ut moterke un bietje ploffe witte nie"

 

Na uitgebreid research en veel intuïtie is zij tot de volgende vertaling gekomen:

 

Zal ik morgen eens gaan kijken, dan heb ik toch een vrije dag. Mooi weer op het motortje een beetje tuffen, weet je wel.

 

Helemaal zeker is ze niet, maar het moet in de buurt komen.

 

Maar kort en helder: De afspraak op het forum is ABN of sterk daarop gelijkend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitstekend vertaald..

 

Maar dat over die bank, niet al te serieus mensen het was een simpel geintje.

 

Houdoe ( betekend zoiets als: houd je zelf goed, pas goed op jezelf) :smoke

 

gallery_37673_15990_285193.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stratman, ze begrijpen hier beter Limburgs als Tilburgs :lol:

 

gallery_6979_9442_51212.jpg

 

gallery_6979_9442_80485.jpg

 

De enige indica variant die ze hebben is niet goed genoeg voor mij.

 

Alleen de Bediol met het hoge CBD gehalte blijf ik vanaf nu bij bestellen, om er tinctuur van te maken :smoke

 

gallery_6979_9442_39845.jpg

wordt met maatschepje geleverd

 

Voor de rest prefereer ik echt mijn eigen topjes.

 

gallery_6979_9442_98587.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga binnenkort 3 varieteiten van Bedrocan testen

microscoop

cannalytics

 

ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen,

want ik moet eerlijk zeggen; zekers de granulaten vind ik ver onder peil.

grtz Weetje

 

maar weer is complimenten om je prachtige ladingen foto's

ik krijg er alweer een muisarm van als ik zie hoeveel het is

missesclick :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat er uit die testen gaan komen Weetje.

 

gallery_6979_9442_119486.jpg

 

Zojuist sinds lange tijd weer een keer thee gezet

 

gallery_6979_9442_110237.jpg

 

Om te kijken naar het effect, hoe dat ook al weer was :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het er toch ook heel raar uitzien die bedricol................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...