Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

3 x Big bang 1 x Automatic Mary (Santa Maria)

Recommended Posts

Hello hello groenefingers, nou ik heb de Northern Light en de Royal Queens samen in de spongepots gezet en de Northern Lights staan al 1 cm hoog, de RQ's nog niet maar zoals gezegd heb ik ook alle zaden eerst in peroxide geweekt, behalve de RQ zaden, dus misschien dat ze daarom een kleine voorsprong hebben.

 

Ik zie wel al wittigheid tussen de aarde van spongepots verschijnen dus ik denk dat ze er weldra aankomen, maar ze staan ook pas in de spongepots sinds 8 mei he.

 

Alle 10 van de 10 de automaatjes zijn boven de grond, zelfs de New Yorkers die in de verpakking zaten met het verpulverde zaadje.

De haasjes gaan het best en groeien super. De New Yorkers strechten enorm terwijl de lamp er toch heel dicht op staat, we zullen zien...

 

Nu moet ik wel een hele partij potten bij gaan halen om alle automaatjes te huisvesten, en als de royal queens komen moeten ze ook in een pot..

 

Zou de 15 liter pot genoeg zijn om de automaatjes buiten af te bloeien of beter voor de 20 liter gaan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 20 nemen, dan weet je zeker dat je genoeg hebt. Hebben ze ook ineens wat extra stabiliteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

gamma emmers zijn goedkoop en ook voldoende! 12 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys !! Ik ga gewoon ff bij de GS of Praxis kijken wat de goedkopere oplossing is tussen de 12 en de 25 L

 

Intussen zijn 2 Royal Queens al uitgekomen, 2 andere zitten nog gebogen in de spongepot.

 

Omdat ik alles in 10 cm netpotjes heb gezet kom ik er nu achter dat ik ruimte tekort kom, de netpotjes zijn te groot om 17 zaden te kunnen belichten met de T-neon..

 

Volgende keer ga ik echt de root riots gebruiken of de jiffy's met die sok er omheen.. Dan kunnen ze in elk geval een week of 2 staan zonder omkijken, dan overpotten en buiten afharden..

 

Wanneer zou ik de eerste plantjes al naar buiten kunnen doen om af te harden ? De auto haasjes zijn van 2 mei en hebben mooie grote fanleaves nu, op de fanleaves zie je al een nieuw setje leaves zitten. Zouden zij misschien al buiten kunnen spelen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piccies Piccies Piccies !!

 

gallery_35305_14517_2438340.jpg

gallery_35305_14517_1188222.jpg

Northern Light Automatic x 3 met 1 scheefgroeier, straks ff wat lightmix tegen aan zetten.

gallery_35305_14517_2475456.jpg

gallery_35305_14517_770209.jpg

Auto New York City x 4 in de verpakking met het verpulverde zaadje

gallery_35305_14517_1085325.jpg

gallery_35305_14517_1358362.jpg

Amnezia Haze Automatic x 3 gaan het hardst en het mooist

gallery_35305_14517_112711.jpg

gallery_35305_14517_853458.jpg

Royal Queens x 7 eindelijk laten ze hun Royal Tronie zien, 2 nochtans, de rest is nog wat verlegen.

gallery_35305_14517_112073.jpg

Alle automaatjes plus de spongepots met de Royal Queens and Kings...

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: , Als je ze maar laat acclimatiseren eeen paar dagen kunnen ze best al naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe jouw dakterras er uit gaat komen te zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelukkig ook nog een balkon aan de achterkant.. :lol:

 

De amneesjes staan nu ff buiten te acclimatiseren maar de wortels groeien al door de netpotjes heen, dus ik moet snel nieuwe soil en potten halen !

 

Ja terrasje (midden in een preutse woonwijk) zal aardig vol komen staan, dat wordt een geurige bedoeling :D

 

Als alles naar wens gaat heb ik straks 10 autoflowers, 3 Big Bangs en 5 of 7 (ik weet het niet meer) Royal Queens.

 

Dan gaat het sex experiment van start en ga ik van elk soortje proberen 1 hermie te maken en de BB met de RQ te kruizen, maar over een week of 3 weten we pas het geslacht van de RQ's dus tot die tijd hopen op veel zon :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Blue,

 

Ben benieuwd wat het gaat brengen die zadenkweek, zag wel al dat je er flink mee bezig bent om alles goed uit te zoeken! :lol:

En om terug te komen op die root riots, ze zijn indd een stukje groter dan die spongepots maar het verschil is nihil..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Opie !

 

Ja ik ben ook benieuwd wat het zal gaan brengen. Als het lukt om van een fem autoflower stabiele zaden te krijgen dan hoef ik nooit meer zaden te kopen.. :D

 

Groter is wel fijner, dan kunnen ze ook iets langer blijven staan. Wat is het grote verschil tussen de Root Riots en de Jiffy 7 ?

 

De jiffy's heb je al vanaf 0,10 ct

 

Ik heb een provisorisch scrog netje gemaakt voor de 2 buiten Big Bangs. Alleen twijfel ik of 50 cm wel haalbaar is, misschien toch een cm of 10 verlagen.. :lol:

 

De buitenplanten staan nog even te wennen aan het weer en de stress van het overpotten denk ik, want er zit nog geen groeispurt in, dus niks om te scroggen.

Maja het weer heeft zich ook nog niet van de beste kant laten zien en met een paar dagen zon kun je geen super groei verwachten he.. :lol:

 

Amneesjes staan nu ook buiten weer te acclimatiseren. De auto new yorkers blijven aan het stretchen terwijl de andere autoflowers gewoon normaal groeien. Raar plantje die autoflower NYC. Gister heb ik ze ingegraven tot bijna aan het blad toe, nu is de steel alweer 3 cm langer en de blaadjes nog even groot.. Eigenwijze sekreetjes..

 

Het achtergebleven Big bang plantje, dat een maandje geleden op sterven na dood was heb ik nu in een 'gardenbag' gezet van 30x25x25 cm = 12L. Dit plantje lijkt volledig hersteld en begint nu mooi uit te lopen.

 

Ik denk dat ik voor de zaadplantjes die gardenbags ga gebruiken, want die hoeven tenslotte geen reuzen te worden, en 100 zaden schijn je zo te hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, van de 16 zaadjes heb ik 14 mooie zaailingen. Helaas heb ik ze te lang in kleine potjes gehouden dus ze liggen een weekje achter of zo, maar ja met die weer maakt dat niet zo bar veel uit..

 

Le piccies

 

gallery_35305_14517_1307990.jpg

Deze zaailingen zijn dus van 2 mei en 6 mei (dag van ontkiemen)

gallery_35305_14517_1620310.jpg

Flink doorgeworteld, dus overpotten werd wel noodzakelijk..

gallery_35305_14517_1272002.jpg

gallery_35305_14517_969811.jpg

Et voila, tomatenkasje met 10 x 25L pot, en 3x11 pot. Het zijn dus 4 New Yorkers, 3 Northern Light en 3 Amneesje deze zijn allen autoflower en 3 Royal Queens regulier zaad.

gallery_35305_14517_50518.jpg

Ook de Big Bangs beginnen eindelijk wat uit te lopen. Als het zonnetje gaat schijnen ga ik ze knakken en buigen.

gallery_35305_14517_412374.jpg

Dit is een van de Royal Queen babietjes man / vrouw nog onbekend.

 

Nu maar wachten op fatsoendelijk weer en hopen dat de zaailingen rap gaan groeien zodat ik weet welke Royal Queen man / vrouw is. Was wel een heel gesjouw zeg, ruim 400 liter aarde verdeeld over 14 potten, pffffff je mot er maar iets voor over hebben he.. Ik kijk vooral uit naar het Northern Light rokertje, puur uit nostalgie.

 

De Royal Queen dame gaat stekken geven voor de volgende indoor ronde, en de man gebruik ik voor een zadenkweek, als er mannen bij zitten tenminste, kunnen net zo goed 4 sletjes worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Blue, staat er allemaal heel fraai bij; dat je inspnningen beloond mogen worden. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muchas Gracias :rolleyes:

 

Het tomatenkasje bevalt ze goed want ze zijn een centimeter of 8 gegroeid in die paar dagen :)

 

Scheelt natuurlijk dat ik 1 hoog zit, en een overdekt terras heb. Het dak onder mij is altijd warm en dus staan de dames nooit echt kou, ook nachtvorst zal voor een nachtje niet zo gek veel uitmaken.. Bij de Xenos wat jampotten en weckpotten gekocht om mijn voorraadje kruiden straks in op te slaan, en om tinctuurtjes te maken..

 

Tinctuurtjes met........................ 70% ABSINTH !! :)

 

Maar dat verslagje doe ik wel in mijn indoor logje, gaat wat worden... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

RQS regulier??

 

Alles is fem bij hen....

 

 

EDIT: nevermind zie dat je strain Royal Queen bedoelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is soms erg verwarrend he, Royal Queen de website of Royal Queen het reguliere soortje van No Mercy.. ;)

 

Typische is wel dat de meeste andere zaden wel van Royal Queen Seeds zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat goed hier.

 

Zo n tomatenkasje is onmisbaar hier in Nederland.

 

Of je moet ze elders kunnen laten schuilen.

 

Hopelijk begint de zomer volgende week.

 

We kunnen het allemaal gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je topic nu pas eens doorgelezen. jij gaat er ook voor op je dakterras! :lol:

benieuwd naar die northern light. heeft een maatje van me ook buiten staan :lol:

ik volg mee! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Blowsterke, met onze kwakkelende seizoenen is het geen overbodige luxe. Hoop alleen dat het kasje dit jaar overleefd want er staat een behoorlijke forse wind hier altijd...

 

Haha Sublimo, ja ik dacht ik denk laten we er maar eens vol voor gaan, dan heb ik genoeg medicinale kruiden om uit te testen wat wel en niet werkt..

 

Omdat ze ruim 2 weken voorgegroeid hebben in te kleine potjes verwacht ik niet dat het enorme bomen gaan worden, en met een beetje geluk kan ik ze in de kas houden.

 

1 van de 3 Big Bangs wordt een zadenkweekje met de Royal Queen, en afhankelijk hoeveel heren of dames de Royal Queen geeft wordt de RQ ook nog teruggekruisd voor het zaad. Ik had het idee om 1 van de autoflowers te gebruiken als zadenkweek, maar gezien het feit dat het een autoflower is zal het te veel instabiele zaden geven..

 

Northern Light kreeg ik als compensatie bij Zambezia.nl omdat 1 van de New York zaden verpulverd in de verpakking zat. Ik heb voor Northern Light gekozen uit pure nostalgie, naast SuperSkunk het meest door mij gerookte wietje toen ik 15-16 was..

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Royal Queens zijn regulier zaad,

 

 

Niet waar .

 

alle zaden van royal queen seeds zijn gefeminiseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kleine update. Alle zaailingen zijn gelukkig probleemloos aangeslagen en groeien tevreden door in hun nieuwe potjes.

 

Was een heel gesjouw om alle potjes te vullen en om alle aarde te verkrijgen.. Merendeel is gehaald op mn scootertje.. :lol:

 

Het buiten seizoen is vooralsnog koud en nat maar dat mag de dames niet deren ! (en de eventuele heren ook niet ;) )

 

gallery_35305_14517_1609516.jpg

De 65 en 75 L kuipjes met de Big Bangs.

 

gallery_35305_14517_1401994.jpg

Dit was het doodzieke bijna dode Big Bang plantje dat nu gebruikt gaat worden voor een zadenkweek, vandaar de kleine 12 L zak.

 

gallery_35305_14517_412374.jpg

De grootste Royal Qyeen 21 mei

gallery_35305_14517_175754.jpg

De grootste Royal Queen 1 week later

gallery_35305_14517_1966237.jpg

De kleinste Royal Queen

gallery_35305_14517_555907.jpg

Het verschil tussen de grootste en de kleine RQ. Allemaal even oud, maar de kleintjes gaan wat trager.

 

De Northen Lights en de Auto New Yorkers groeien het best, hebben nu al dikke stammetjes en zijn een cm of 10 groter dan een week terug. Meer foto's komen later :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks !

 

Gaat zeker nog een feest worden !! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de zon een beetje gaat schijnen wel ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zon gáát gewoon schijnen en goed ook Elmo, ik voel het aan mn water.. ;)

 

Maar het mag onderhand wel ja, 3 weken van de autoflower periode zijn al voorbij..

 

Gelukkig staan de autoflowers in een (goedkope tomaten) kas, en 1 hoog dus ze staan niet zo koud als de meeste plantjes elders in de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...