Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

24x amnesia op mapito

Recommended Posts

er zal allicht verschil zitten in hps/hpi/tl

 

24 u hps vind sowieso geen enkele plant leuk.

 

In theorie is het gewoon 24uur lang assimilatie hoor, er is mij niets bekend waarom dit niet zou kunnen of een negatief effect zou hebben.

Mijn eigen ervaring is dan ook dat 24h licht in de voorgroei gewoon goed gaat, zowel hps als tl licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ze staan erin hoor, vanaf 13.00 bezig geweest met alles in orde te maken, kom ik een kap tekort zeg haha dus die komt morgen

 

ingewaterd met ph5.5 ec1.1

 

nu krijgen ze 7 dagen niks

foto's

med_gallery_35330_15590_3850950.jpgmed_gallery_35330_15590_525396.jpgmed_gallery_35330_15590_525400.jpgmed_gallery_35330_15590_1280703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suc6 zo doe ik het ook voorgroeien in aarde en dan in de pito.

Ik geef ze na 5 dagen wel wat voeding mee Ec 0.8 geef wel water met startbooster van Aptus vanaf het begin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veel suc6 zo doe ik het ook voorgroeien in aarde en dan in de pito.

Ik geef ze na 5 dagen wel wat voeding mee Ec 0.8 geef wel water met startbooster van Aptus vanaf het begin

 

Ik heb tijdens he voorgroeien alleen wortelstimu van gold label gebruikt.. Voeding zit al genoeg in de special mix als het goed os

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar mijn ervaring is met de light aarde dat je dan wel een beetje moet gaan bij voeden na 5/6 dagen anders gaan ze strekken het is tenslotte maar een voorgroei bakkie :wOOt

Maar iedere kweker doet het weer net even iets anders daar is ook niets mis mee vele wegen leiden toch naar een goede opbrengst. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh op lightmix dat had ik niet gelezen dan word het anders idd

Alles is meegenomen wat ik eraf haal maar doel is toch wel min 1,2 hoor:p

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zal allicht verschil zitten in hps/hpi/tl

 

24 u hps vind sowieso geen enkele plant leuk.

zie ook hiero http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...st&p=829502 door de amnees guru himself ;)

 

 

ok dan, nu ben ik wel benieuwd wat prettig gestoord zelf doet met amnees. in t geval van 24 u hebben ze er niet echt onder te lijden gehad. B)

 

mooie setup secret :whip:

 

gaat helemaal goedkomen. niet de N vergeten deze ronde :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
er zal allicht verschil zitten in hps/hpi/tl

 

24 u hps vind sowieso geen enkele plant leuk.

 

In theorie is het gewoon 24uur lang assimilatie hoor, er is mij niets bekend waarom dit niet zou kunnen of een negatief effect zou hebben.

Mijn eigen ervaring is dan ook dat 24h licht in de voorgroei gewoon goed gaat, zowel hps als tl licht.

 

 

als ik volle bak hps 18-6 draai met stekken gaan ze slap hangen vanaf een paar uur voor einde lichtperiode, laat staan 24 uur

 

TL vinden ze niet erg. in dat opzicht.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

van dat slaphangen heb ik de laatste 3 uur voor het licht uitgaat ook last van

 

update,

er hebben tot nu toe 2 van de 3 lampen om en om aangestaan, vooral voor de warmte

 

dag 4 18/6 onder hps

dagtemp 31/32

nachttemp 25/26

 

vanavond airco ophalen 9000BTU

 

ze zijn nog niet allemaal aangeslagen maar de meeste gaan rustig maar redelijk

 

foto's

 

med_gallery_35330_15590_1163137.jpgmed_gallery_35330_15590_658990.jpgmed_gallery_35330_15590_1269477.jpgmed_gallery_35330_15590_1393350.jpgmed_gallery_35330_15590_741939.jpgmed_gallery_35330_15590_1073654.jpgmed_gallery_35330_15590_554028.jpgmed_gallery_35330_15590_741901.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ff wachten tot ze daadwerkelijk aanslaan, ze hebben iig wel lekker de ruimte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi klopt, alleen het word wel timen met omschakelen te snel is drama en te laat ook

Ik wil dit keer geen dicht bladerdek met fluf toppen onderin

Share this post


Link to post
Share on other sites

update!

temp 32/26

rv 35-40%

 

gegeven

ph 5.5

ec 1.2

 

drain

ph 6.3

ec 1.6 :lol:

 

2 hps foto's, ging niet anders, er zijn er 14 van de 24 getopt, met de rest wacht ik nog even tot zo groot genoeg zijn

het is erg ongelijk, er zijn er een stuk of 4-5 die nog achterlopen maar de rest gaat als een speer!

med_gallery_35330_15590_3461316.jpg med_gallery_35330_15590_2358770.jpg

 

geen rode stammetjes, lijkt alleen zo op de foto;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje lastig kijken met dit soort foto's . vraag me af hoe het komt dat ze zo ongelijk gaan

 

 

wat betreft je drain, daar kun je nog helemaal niks mee aangezien de planten nog veelste klein zijn.

 

waarom die zo hoog terug komt heeft misschien met de restzouten van je gespoelde mapito te maken die op je zeil zijn blijven liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was al van plan om morgen nieuwe te maken, sommige zijn nog niet echt aangeslagen lijkt het wel hoewel ze allemaal mooi geworteld waren toen ze erin gingen..

dat leek me ook al de oorzaak van de hoge drain, maar drain meet ik gwn standaard, er is ong 3/4 terug gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je je afzuiger in de nacht op 35 hz draaien? Dat kan toch veel lager... Maar je zult er wel een reden voor hebben, ben benieuwd!

Ik volg! Probeer zoveel mogelijk info over pito te verzamelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenfingers, zal vast wel wat info, meningen, tips, discussies voorbij komen aangezien ik ook no een beginner ben

 

De reden van min hz 35 is dat als ik op de ingestelde temp kom dat ie dan zakt naar de min hertz

Als die dan te laag is springt ie meteen weer over naar een hogere hertz

Wou ze zo dicht mogelijk bij elkaar houden, maar aangezien ik toch niet onder de 30 uitkom had ik dat idd wel kunnen veranderen:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je 1x gemeten als ik zo'n vreemde waarde meet check ik het altijd nog een keertje.

Gewoon nog 1 keertje volgende drain afwachten.

Maar ik vind die EC 1.2wel aan de hoge kant de eerste keer krijgen ze van mij 1.0 aan het einde van week 2 zit ik pas op 1.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan maar 1 x meten, laatste restje wat er uit de retourpomp komt

De reden waarom ik wat hoger heb gegeven is omdat ik met deze amnees uit ervaring weet dat ie erg snel gaat strekken en hoop het zo wat korter te houden geen uitschieters dus

Ik kan het fout hebben natuurlijk zal de bladpunten in de gaten gaan houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 dagen 18-6 en een startwaarde van ec 1.8 had ik ze op 75 cm

 

succes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het overschakelpunt word even goed timen, ze heef een uitschietpotentie

Maar 75cm vind ik wel erg klein 1,20 is een mooie lengte mits ze lekker open blijven

Heb geen zin in fluf deze keer

Volgende ronde wss dimlux met diepstralers

Share this post


Link to post
Share on other sites

true, amnees mag wel een metertje aantikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist, zolang het niet te dicht groeit is er niks aan de hand

Ik weet dat mensen tegen dieven van amnees zijn maar als ik fluftoppen aan zie komen dan dief ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...