Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

24x amnesia op mapito

Recommended Posts

Zet 'em op SJ!

 

Over dat 24h licht is al veel gezegd en geschreven. Ik geloof dat de algehele concensus is dat planten geen rust nodig hebben, dat er meer circadian rhythms zijn dan alleen het licht regime en dat ze dus ook kunnen 'slapen' met licht aan en 'wakker' kunnen zijn met licht uit. Slapen met licht aan is zonde van de stroom, wakker met licht uit is gemiste photosynthese.

 

En 'ja', licht is de grootste trigger binnen de circadian rhythms, maar absoluut niet de enige, zie autoflowers die dus gaan bloeien zonder dat er een trigger van het licht regime is.

 

Maw. Eigenlijk moeten ze zelf het licht aan en uit kunnen doen als d'r zin in hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes................ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Art!

ponix, QUE? :) :) snap het wel ongeveer..mss in wat lekentaal? voor de meekijkers natuurlijk niet voor mij ;) ( :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slapen met licht aan is zonde van de stroom, wakker met licht uit is gemiste photosynthese.

 

En dan nu de conclusie mbt die 24u die eerste dag? Is dat zonde voor de stroom of voorkom je liever die gemiste fotosynthese? Je zegt de algehele concensus is dat ze geen rust nodig hebben dus 24u licht is niet schadelijk. Maar wat levert het op?

 

@ Amecheesia; zou dat rootball verhaal niet ondervangen worden met 23/1 zodat hij wel goed wortels aanmaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein updateje,

 

ze staan nu 5dagen 18/6, waavan 1 op 24/0, het lijkt niet echt goed te gaan..sommige zijn erg gestrekt terwijl de lamp netjes op 40cm hangt..

maar wie weet knappen ze de komende dagen wel op..

voeding is gwn kraantjeswater met een beetje wortelstimulator en hypro spraymix die ze eens per dag krijgen..

ook ben ik er vandaag pas achter gekomen dat de nachttemp erg laag is geweest afgelopen dagen, erg vreemd aangezien die altijd netjes 20 is geweest en ik niks aan de thermostaat heb veranderd ;) , vandaar de paarse steeltjes wss

potten zijn na de foto ook weer aangevuld met special mix

foto's

 

med_gallery_35330_15590_757084.jpgmed_gallery_35330_15590_604711.jpgmed_gallery_35330_15590_1482677.jpgmed_gallery_35330_15590_156124.jpg

 

Grtz;

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik nog druk bezig ben in die andere tent, en het wel zo fijn is als ze aangeslagen zijn als ze de pito ingaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat ik nog druk bezig ben in die andere tent, en het wel zo fijn is als ze aangeslagen zijn als ze de pito ingaan

 

Was jij niet de man die in overleg met zijn vrouw moest bepalen of hij ging uitbreiden? Zoals ik het nu begrijp heb je twee tenten staan?

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat ik nog druk bezig ben in die andere tent, en het wel zo fijn is als ze aangeslagen zijn als ze de pito ingaan
maar da was de vraag nie, waarom niet gelijk in pito laten aanslaan? die kleine potjes kan ook pito in, en imho slaan ze sneller op pito aan dan op aarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Watergeeffrequentie nu maar 1x per week

Grond beeft meer buffer dus minder last van lv hoogte die goed moet zijn

Bewezen theorie lijkt me..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret

 

Tip was. Week op 24 uur. Juist om strek tegen te gaan.

 

Waarom denk je, waarom stekken boeren de stekken onder 24 uur licht zetten.

 

Meschien snap je het dan.

 

Gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Jeice ik zal het ff simpel proberen uit te leggen.

 

Planten bouwen een buffer aan energie op als de lampen aanstaan dmv overtollige energie in de "rootball"op te slaan.

die deze dan weer gebruikt als de lampen uitstaan. door 18/6 te belichten train je de rootball om onergie op te slaan en weer af te geven.

zie het net als een zwenkfan die je op de planten richt om de stengels te trainen. maar dan op een ander level.

 

 

Planten wel,,,,,,,,,,,, maar babys niet. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prettig als ik het goed begrijp heeft ie amnees staan en die houden niet zo van 24 uur licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Secret

 

Waarom denk je, waarom stekken boeren de stekken onder 24 uur licht zetten.

 

Gr prettig

 

zodat er 24 uur water door het steeltje word opgezogen

 

en waarom denk jij dat ze dat doen dan? om strek tegen te gaan?;)

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Secret

 

Waarom denk je, waarom stekken boeren de stekken onder 24 uur licht zetten.

 

Gr prettig

 

zodat er 24 uur water door het steeltje word opgezogen

 

en waarom denk jij dat ze dat doen dan? om strek tegen te gaan?:)

 

 

Nee om te wortelen :)

 

Grape maker. ;) :) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ja beiden is waar.

 

Hier krijg je een gratis natuurkundeles:

 

De belangrijkste factor voor watertransport naar boven is echter de cohesie-adhesie theorie:

de adhesie van watermoleculen (en oppervlaktespanning) aan de celwanden in de bladcellen en het xyleem is zeer belangrijk om de zwaartekracht te overwinnen;

cohesie tussen watermoleculen zorgt voor de overdracht van de zuigkracht van blad naar stengel naar wortel. Deze zuigkracht ontstaat door de verdamping van water aan het bladoppervlak.

 

Beide verschijnselen dragen bij tot de capillaire werking. Op grote hoogtes kunnen er echter breuken in de waterkolom (luchtbellen) ontstaan waardoor het transport blokkeert

 

BRON: Wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites
prettig als ik het goed begrijp heeft ie amnees staan en die houden niet zo van 24 uur licht.

 

 

nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?

 

wil op dezelfde manier voorgroeien, maar de planten teveel strekken onder 400 w hpi dan hang ik er gewoon 600 w hps boven

 

 

 

 

 

 

vind sommig blad een beetje geel van kleur, had je ze zo gekregen?

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

feels like i'm back in school :whip:

wat ik heb gemerkt dat met 24uur licht de bladeren echt gaan hangen en zodra ik ze op 18/6 had ze begonnen op te fleuren om het zo maar te zeggen

on topic:

ze staan nu 8 dagen onder de hpi, alhoewel deze lamp 0,0 strek zou moeten geven spot ik her en der toch een aantal dames die het wel hebben

wortelen zit wel goed gelukkig, denk dat ze morgen of overmorgen de mapito inkunnen

@jeice, ja die waren al zo, al vind ik wel dat ze in het algemeen wat lichter van kleur zijn, ook al zou er genoeg voeding in de special mix moeten zitten, en de wortelstimu die ik heb gegeven

wat geschoten plaatjes

med_gallery_35330_15590_1460663.jpgmed_gallery_35330_15590_184154.jpgmed_gallery_35330_15590_1440844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ze te nat hebben gestaan, al met al gaat t wel aardig toch. voordeel van voorgroeien is dat je kunt gaan selecteren. mits je er genoeg besteld had.

 

 

vind de strek wel meevallen hoor.

 

ik spiek met je mee, ik zal eens op 24 uur licht proberen, kun jij met mij meespieken.

 

ps: zijn goed geworteld voor 8 dagen dat formaat potje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te nat? ik denk het niet eerlijk gezegd heb eerste keer van boven gewaterd, en eergisteren ze in een bak water van 2/3cm laten staan en de potjes zijn alweer erg licht, heb er 6 extra besteld dus komt wel goed

de bovenkant droogt iig wel erg snel uit

ik spiek graag mee, ben benieuwd of de worteling sneller gaat op 24uur

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat netpotjes wat sneller uitdrogen omdat er overal licht op komt

 

ik geef ze zelf alleen van onder.

 

maak muh gek

Share this post


Link to post
Share on other sites
prettig als ik het goed begrijp heeft ie amnees staan en die houden niet zo van 24 uur licht.
nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?
pm ph donner maar, die weet het op zekers wel die oude amnees expert ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zal allicht verschil zitten in hps/hpi/tl

 

24 u hps vind sowieso geen enkele plant leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...