Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Magnefiek

Sannies starters pakket.

Recommended Posts

Beste wf forum en sannie.

 

Ik heb een vraag.

 

Ik bestel zo de starterskit van sannie voor me buiten planten in 65 liter kuipen.

 

Wil alleen gaan werken met die set van sannie.

 

Nou is mijn vraag welke grond is daar het beste voor?

 

Bv potgrond

 

Of beter lightmix of almix

 

Ik wil hierop niet bezuinigen. En ik werk ook gewoon met de tabs enzo dus dan hoef ik ook niet op ec en ph te letten tog ?

 

 

Zou wat dingen ophelderen voor me als ik dit zou weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lightmix is het beste te gebruiken met de sannie pakket, en hoef je verder niet op ec en ph te letten ja!

 

De groeten uit de caribben :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen in een 2 liter pot of zo (net wat je hebt) met lightmix, en als ze goed geworteld zijn in de 65 L kuip met growmix. Ik ben wel te spreken over de BioGreen Growmix. Plagron Growmix heeft me een varenrouwmug infestatie gegeven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dek je je pot ook af ? >>> http://www.wietforum.nl/De-Pot-parka-tm-t42947.html

dan kan je de waterhuis houding ook beter in de hand houden, en gooi er wat dikke wormen in dat werkt ook erg goed

lightmix sannie pakket wormen uit de tuin afdekzeiltje en knallen maar :whistling

Edited by pacman83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk!

 

Wat ik me alleen nog afvroeg die 65 liter kuipe.

Moet ik die op balkies zetten of zoiets en dan wat kleine gaatjes in de bodem maken.

Voor eventueel overtollig water.

 

En als ik die potparkas maak en over me potten heen doe kan ik dan wel gewoon vanaf boven water blijven geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ja dat word dus een light mix of custom mix allebei in de meeste growshops te vinden tog ? :whistling

 

Ik denk trouwens wel dat ik voor de light ga omdat ik het hele pakket van sannie afga is miss die al custom mix teveel van het goede?

 

zou iemand me ook dat effe van me kuipen en potparkas kunnen ophelderen ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiltje even verwijderen wanneer je wil wateren, daarna terug plaatsen.

Er zijn ook mooie smartpots van dat formaat verkrijgbaar, die hebben nog veel meer gaatjes die weer andere voordelen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt krasi voor je hulp

 

Smartpots word hem niet meer ben ik bang ik heb alle spullen al.

 

Maar ik maak wat gaatjes in die 65 l kuipe in de bodem en dan zet ik ze op balkies.

 

Tenminste dit is wat ik in me hoofd heb nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wf forum.

 

Ik heb een vraag.

Ik heb mijn plantjes in 1 liter potjes gezet om 2 weken in te groeien voordat ze naar buiten gaan.

 

Nou heb ik in deze potjes normale potgrond met stek en zaai aarde + wat van die schimmeld van sannie die je door de aarde moet doen.

 

Maar nou heb ik me denk ik vergist.

Ik dacht oow sannies pakket geen gekloot met ph en ec.

 

Maar dat is volgens mij alleen als je ook de buffertabs gebruikt nou heb ik die wel maar niet in die kleine potjes gedaan.

 

Wel heb ik die in me buitenkuipen alvast gedaan voor een goed bodemleven.

 

Maar nou geef ik die sprietjes gewoon kraantjes water met een beetje bacto.

 

Mag ik nu al bacto geven ze zijn net 2 dagen boven?

En kan het kwaad dat ik gewoon kraantjes water geef ?

 

Hoop dat iemand dit voor me kan ophelderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies.

 

Ja het gaat mij der eigenlijk om of het kwaad kan dat ik die zaailingen 2 weken kraantjes water geef die ik niet afzuur.

 

Ik heb net wel wat buffertabs gebrokkeld en op de bovenkant gedaan en wat kleine stukjes in de potjes gedaan.

 

Omdat volgens mij alleen de tabs van sannie zelf de ph en ec regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al jaren in kuipen, buiten.

 

En doe dit zonder af te zuren, meestaql kraantjes water en soms regenwater als ik het toevallig heb in een volgeregende kuip.

 

Nooit afzuren, en gebruik al jaren dezelfde grond btw. af en toe wat nieuws erdoor en als ik denk dat ze op het eind tekort krijgen icm met mooi weer dan gooi ik er biobizz vloeibare voeding bij.

Mocht je de grond ook meerdere jaren willen gebruiken kun je overwegen er juist een heel rijke grond te gebruiken en misschien hoef je dan dit het hele jaar niet bij te voeden, hangt een beetje van de plant/pot verhouding af.

 

Oja en ik zaai rechtstreek is de kuip, eventueel een propagater deksel erop als het dure zaadjes zijn en gáán :whip:

Edited by Zap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha recht zo die gaat.

 

Ja ik ben ook misschien wat te voozichtig en denk veels te moeilijk maarja.

 

Ze staan onder de t neon ik wil gewn voor het gevoel wat sterkere plantjes in de kuipen potten.

 

Maar omdat ze dus in 1 l potjes staan voor te groeien en ik geen tabs in die potjes heb dacht ik shit moet ik dan niet op ph en ec letten zonder tabs maarja k zie t wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kraan water zonder afzuren, dmv afzuren haal je klak uit het water !

Liever geen regen of demi water te geven aangezien hier geen kalk in aanwezig is en onze aarde juist smult van de extra kalk in kraan water.

 

Het beste is een light mix te gebruiken op de 4 stappen welke je gebruikt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...