Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
PaulBoskabouter

Hulp bij voedingschema

Recommended Posts

Geachte heren,

 

Na de mislukking van mijn eerste plant (wat altijd een experiment is) zou ik graag mijn 3 andere damens wel laten uitkomen.

Hierbij heb ik even jullie hulp en ervaring bij nodig.

 

Eerst en vooral wil ik morgen het Canna schema hanteren met zijn producten.

Hier even een foto van het schema dat ik wil gebruiken:

https://www.wietforum.nl/uploads/1366152394/gal...5573_116519.png

 

de producten die ik dus moet kopen morgen zijn:

1. Terra Vega

2. Terra Flores

3. Rhizotonic

4. Cannazym

5. Cannaboost

6. PK 13/14

 

Juist?

 

Verder ga ik deze keer ook voor een:

1.tensiometer

2. PH meter

 

Kunt u mij een beetje sturen in de jusite richting? De fout van mijn vorige plant was namelijk overbevoeding naar mijn mening.

Het begon met bladgeel aan de zijkanten wat naar de nerven toekwam en waar het blad vervolgens ineenkrimpte en af stierf.

 

Met vriendelijke groet en nog een fijne avond

De boskabouter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er rekening mee dat de eerste 3 weken er al voldoende voeding in de grond zit die je in de growshop koopt. na 2 weken moet je waarschijnlijk overpotten dus komt er weer verse nieuwe grond met voeding in de potten dus eigenlijk heb je de eerste 5 weken voldoende aan alleen een wortelstimulator (rhizotonic) en af gezuurd waarter naar PH 6.0

Dus het hangt af van hoelang je wilt voor groeien anders heb je geen terra vega nodig :whistling

hou je voor de rest aan het schema.

 

en veel lezen hier op het forum

 

Gr. Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de zoekfunctie gebruiken

 

klik

 

 

Je kan ook nog s de helft geven van de aanbevolen dosering en kijken wat je plantjes doen.

Dat is me nogal wat zeg, 6 flessen voeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of de zoekfunctie gebruiken

 

klik

 

 

Je kan ook nog s de helft geven van de aanbevolen dosering en kijken wat je plantjes doen.

Dat is me nogal wat zeg, 6 flessen voeding!

 

 

Wat bedoel je Coos, met de halve dosering?

over de helft van het aanbevolen kweekschema bedoel je?

 

Zijn deze 6 flessen dan echt nodig aangezien je zegt dat het er veel zijn.

Misschien kan ik slechts op 2 of 3 van deze flessen een mooie kweek neerzetten?

 

bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet, maar volgens mij is een aparte groei en aparte bloei voeding meer een commercieel iets om kwekers meer centjes af te troggelen..

 

Zelf hanteer ik gewoon BN Soilmix met een beetje visemulsie de hele kweek door. Laters als de dames wat meer nodig hebben komt er PK bij kijken en heel misschien probeer ik nog een fles Guano van Nomercy om het verschil tussen bak 1 en 2 te vergelijken.

 

Geloof best dat al die fabrikanten hun eigen magische formule hebben maar ik ben zelf een voorstander van een basis voeding, die je zelf uitbreid naar gelang de behoefte van de plant naarmate ze bloeit. Als je honderden plant draait voor een commerciele oogst dan is het misschien handig om niet te hoeven kijken naar losse elementen, maar voor de thuiskweker ben ik van mening dat het gewoon geldklopperij is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...