Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Magnefiek

Adh47 zadenkweek

Recommended Posts

Beste wf forum leden.

 

Ik heb een vraag over mijn geplande zadenkweekje van de af soort adh47.

 

Ik heb nou ter beschikking de dp90 propagator met 1x 2x 55watt t neon.

 

Ik zou graag wat zaad willen van deze mooie soort voor volgend jaar en tevens vind ik het sowieso een leipe autoflower.

 

Nou kan ik gewoon bv 10 plantjes zetten en zeg maar 3 - 4 vrouwtjes overhouden en gewn 1 mooi mannetje derbij laten staan

En hopen dat het goed ?

 

Of moet ik echt het mannetje apart houden ? :whistling

 

En zijn der nog dinge van invloed dat ik deze zaden kweek volledig binnen wil doen.

 

Voor de zaadjes dat ze het bv buite slechter doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet is beginne met lezen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lees mezelf steeds meer in alleen.

 

Alleen ik vroeg me dit gewn af ivm dat het enigste is wat ik wil weten.

 

Of het bv een slechtere genetica word als ik gewn een mannetje bij die vrouwtjes laat.

 

En gewn de hele boei vanzelf laten bestuiven of dat ik beter dat mannetje later apart moet zetten om het stuifmeel op te vangen om de vrouwtjes later te bevruchten.

 

En of ik dan een vroeg mannetje moet pakken ? Om de genetica vroeg te houden.

 

Ik las hier wat dingetjes over maar was niet echt duidelijkk daarom zou ik hier graag het antwoord op willen weten.

 

Misschien kunnen jullie me helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch da ge slecht gelezen hebt. Hier opt forum staan genoeg afgeronde zadenkweken met succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij zetten de heren niet apart om de genetica sterk te houden,

 

wij zetten de heren apart om de dames onbestoven ver genoeg in de bloei te laten geraken en door daarna kort maar adequaat te bestuiven zorgen we ervoor dat de zaden alemaal ongeveer tegelijk klaar zijn en dat er geen 1 of 2 weken tussen de bestuiving zit, want dan gaat de kiemkracht percentage achter uit,

 

als je tevroeg begint met bestuiven zal de plant ook minder witeharen krijgen die bestoven kunnen worden,

 

pak een vande late heren, zeker met autflowers meer groei = grotere planten dan duurt de afbloei maqar een paar dagen langer :whistling

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Grow weed

 

 

bedankt voor die info man nou is het allemaal wel duidelijk..

 

Ik zit dan nog met 1 ding ik heb maar 1 tentje hoe kan ik het mannetje apart houden als het bv winter is ?

 

misschien weer een super domme vraag maar dan ben ik der maar vanaf :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojaa.. :whistling

En hoe weet ik wanneer het mannetje het stuifmeel los gaat laten.

 

En hoe kan ik voorkomen dat ik der te laat bij ben.

 

Als deze vraag en me vraag een post hierboven opgehelderd zou kunne worden is het voor mij helemaal duidelijk betreft het kweken van regulier zaad.

 

En ga ik gelijk aan de slag. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal straks als ik niet op een telefoon zit ff wat idee foto's uploaden om je mannen apart te zetten en tekenen dat ze op exploderen staan (als dat niet vandaag al is gebeurd) (zaten er gister avond tegen aan )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij 4 adh47 dames 2 mooie mannen laten staan ivm ruimte gebrek en heb prachtige zaden, 6000 stuks, rijpe, tuurlijk had ik ook minder mooie maar dit waren er niet eens zoveel en omdat het autoflower is denk ik dat je de ze vroeg moet bestuiven anders juist veel minder afgerijpt zaad.

Maargoed zoveel kwekers zoveel meningen.

 

Ik had wel op een zeker moment de mannen erbij weg gehaald toen ik de bestuiving afdoende vond.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zapp, een zaden kweek duurt standaard al 2 weken langer dan een normale kweek :whip: en autoflowers maakt het niet uit of die 8/10 of 12 weken bloeien, ze zijn tog ruim op tijd klaar in nederland

 

 

@ts toen ik begon met zaden kweken had ik nog niet meerdere kweek ruimtes tot me beschikking ik heb het toen noodgedwongen zo gedaan

 

gallery_34588_15605_30560.jpg

 

in me stook hok gewoon met 2 hallogeen lampjes erboven, dit is niet een manier die ik aan wil raden, de lampen verbranden je planten maar het kan! het zou al ideaaler zijn met 2 tl balken erboven,

 

zilver folie om stuif optevangen voor gebruik/opslag.

 

ik heb destijds gewoon een dame uit me hok gepakt en er 2 dagen bijgezet ( afentoe beetje met de heer schudden dat er pollum door de ruimte vloog)

 

 

 

na verloop van tijd zie je dan

gallery_34588_15605_3469832.jpg

eerste bij de oksels daarna zie je door heel de top zaad hulzen open gaan,

 

de oogst van 1 plant, ik had in 2 keer geoogst omdat de bovenste top rijper was dan de onderste paar,

gallery_34588_15605_660290.jpg

 

en het opgeslagen materiaal

gallery_34588_15605_2092126.jpg

 

 

 

en dan nog ff een foto van een bijna opengaande bal ( van heel slechte kwalitijd ) ballen hebben de neiging van onder naar boven over te knallen,

gallery_34588_14756_97675.jpg

let op dit is geen man, maar een sts top, (voor fem) bij een echte man zitten die wite haren erniet bij natuurlijk,

maar als ballen zo beginnen open te scheuren heb je nog minder dan 1 dag de tijd, 4 uur later kan het kassa zijn halve hok bestoven

 

 

wat ik al zij was neit de ideale omstandig heid tegenwoordig heb ik 1 hok en 1 tent hier staan en elders nog 2 tentjes met "dna"constant op 22/2

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top met al deze info !!!

 

Als ik een zadenkweek wil doen met adh47

 

Kan ik ze bijvoorbeeld ook voorgroeien tot geslacht bekend is of beter niet ?

En na hoeveel weken zie je bij af geslacht ?

 

Ik heb een dp90 zou die hoog genoeg zijn voor de adh47 om in af te bloeien ?

Ivm zadenkweek.

 

En als ja gewoon alles in je tentje laat staan dus mannen vrouwen samen moet je dan je tentje daarna zeker heel goed reinigen met die pollen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

adh die ik binnen had staan lieten na 21 dagen de eerste mannen zig zien de laatste dames zaten rond de 25 dagen

 

keer goed met de plantenspuit door je tent, en zorgen dat elk naadje vochtig isgeweest,

water is insta kill voor stuifmeel

 

kwa hoogte, tja pot bepaald, als je ze in 20 liters zet komt het niet goed,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...