Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Go fast Guerilla met Johnny

Recommended Posts

Beste collega's,

 

 

Ben al een tijd bezig met de voorbereidingen van dit seizoen. Dit word mijn eerste echte guerrilla seizoen, ooit

wel eens wat stekjes in een bos geplant maar dat was zonder voorbereiding en niet heel doordacht. Is ook niets

geworden uiteindelijk.

 

Heb het afgelopen half jaar aardig wat tijd gestoken in het zoeken van plekken met als resultaat een paar zeer mooie. Heb gezocht naar plekken waar ik minimaal 50 planten neer kan zetten. De ervaren mensen hier weten hoe ongelofelijk veel werk dit is in de voorbereiding. Ik heb een aantal plekken helemaal klaar zoals die op de foto's. Andere moeten nog klaar gemaakt worden, dus nog veel werk voor de boeg de komende 4 weken. Achteraf was het natuurlijk slimmer geweest om daar eerder mee te beginnen, zeker ook omdat met het betere weer het veel drukker in de natuur is.

 

Ik werk op 2 verschillende manieren, gaten graven met daar in kippenmest korrels , koemest korrels en cocos. Ook heb ik wat akkers die ik in zijn totaal heb omgeploegd en opgewaardeerd alleen dan zonder de cocos.

 

Op eigenlijk alle plekken leeft er veel wild wat schade toe kan bregen, de spot op de foto´s is het meest extreem. Lopen super veel wild sporen in de buurt, veel konijnen keutels en hoef afdrukken in de grond. Slakken gaan we aanpakken met koper tape. Konijnen reeën en herten heb ik wel een aantal maatregelen voor gevonden mede op dit forum. Ik zat zelf te denken om op sommige plekken zoals die op de foto ruim er om heen af te zetten met kippengaas en die in graven.

 

Ik heb nog geen zaden besteld maar het gaat een mix worden van deentjes, auto´s, eind september soortjes en gewone binnen soortjes.

 

 

Hier pics van 2 spots, op de onbewerkte heb ik een akker gegraven maar toen was mijn camera leeg. Andere spot totaal 120 opgewaardeerde gaten van 25 a 35 litr. Moet alleen nog cocos door heen. De grond lijkt ook wel goed, mooie donkere grond met veel wormen en beestjes er in.

 

gallery_5015_7010_373850.jpg

 

gallery_5015_7010_648870.jpg

 

gallery_5015_7010_222715.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie veel naaldbomen ? ik dacht dat dit nadelig was voor de ph van de grond ?

al gemeten toevallig ? ik heb hier ook zat mooie plekken maar ook met naaldbomen en daarom liet ik die links liggen maar als het dan toch kan ..... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal inderdaad wel zure grond zijn, maar ook dat kunnen we fiksen eh :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan zeker gefixt worden :whistling ...veel succes met buiten spelen Johnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Johnny,

 

mooie spots heb je daar, dat was zeker hard werken :whistling .

 

Ik zelf heb tot nu toe twee spots klaar gemaakt en daar heb ik ook problemen met wild, voornamelijk herten en konijnen. Wat ben jij van plan tegen de herten te doen? Ik heb vorig jaar wat middeltjes uitgeprobeerd (Amarcol, Arbin) en deze hebben totaal niet gewerkt. Uiteindelijk heb ik stalen draatjes gespannen rond me spots en had daarna geen schade meer door herten. Ik weet natuurlijk niet of de draatjes de herten hebben afgehouden of of het bij toeval was dat ze niet meer terug zijn gekomen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weed_rebel: Heb de PH niet gemeten maar ik verwacht dat die wel mee valt. Ik zal volgende keer ff een aarde sample nemen. Het is toch niet zo als ik allemaal naaldbomen in mijn tuin plant dat de PH naar beneden gaat. :whistling

 

@Sensi en gobru: Zal eens meten anders gaat er nog wat kalk door de gaten en aker, in kippemest zit ook al wat kalk had ik hier ergens gelezen.

 

@Piff: Ik wou er ook wat omheen gaan spannen, denk gewoon kippengaas, dat helpt ook tegen de konijnen en hazen. Het is wat opvallend natuurlijk maar hoop dat het gras en onkruid rond mijn spot dat wat gaat camoufleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je herten wilt afhouden met kippengaas dan zou dat wel 1,50m hoog moeten zijn... voor mij is dat helaas geen optie, het zou te opvallend zijn om het naar mijn spots toe te brengen.

 

Ik ga je iig volgen, veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden die ook over gaas van 60 centimeter heen gaan? Dat is volgens mij de standaard afmeting. Ruim er om heen zodat ze er ook niet overheen kunnen eten. Een rolletje past wel in een groter leger rugtas.

 

Draden spannen heeft ook wel mijn interesse, kost een stuk minder en makkelijker te vervoeren. Maar konijnen en hazen hou je er niet mee tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet precies of herten over 60cm hoge gaas heen gaan, maar ik vrees ze kunnen het wel...

 

Ik zelf gebruik 50 cm hoog kippengaas rond de planten oftewel de spot (op een andere spot dan) tegen de konijnen en 1mm staaldraad rond de spots op verschillende hoogtes, zo tussen 30cm en 1,60m. Bij mij hadden herten vorig jaar een aantal planten van 1,60 en hoger volledig vernield, pas toen er de staaldraden waren had ik rust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Johnny, mooie spots man :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie voorbereidingen!

Heb zelf ook altijd behoorlijk 'last' van wild. Dit jaar eens met potjes amoniak proberen,

schijnt dat de dieren niet van die lucht houden. :rolleyes:

 

Succes ermee! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piff: Ik denk niet dat ze er overheen springen, zou wel "lachen" zijn als ze dat wel zouden doen. Kom ik op een dag op mijn spot en heb ik ipv een mooi wietveld een wei met stonede herten haha.

 

Ik ga er nog even over nadenken, ik hoef op deze spots ook maar 2 kanten af te sluiten omdat de overige 2 kanten zo dicht begroeid is met naaldbomen dat ze daar niet makkelijk door kunnen.

 

@Krasi: bedankt man, ga jij dit jaar nog wat doen?

 

@Limbic: Die oplossing las ik ook al, heb ook een hond die veel uit haart dus was ook van plan om op de spots die ik niet af ga zetten haren rond te strooien. Heb zelf ook gepist over de wildsporen haha, kijken of dat ook helpt. Geen idee hoe lang die beesten zo iets blijven ruiken, in die zin zijn potjes ammoniak wel een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Het is voor iedereen een groot probleem die reeen ,en neem maar van mijn aan ze springen hoog die rot zakken ,ik smeer wat doeken in met neem olie daar houden ze niet van schijnt ,en het is niet duur als je evn zoekt op internet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dit de beste oplossing:

 

new_shotgun.jpg

 

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb kippegaas van 1.5m doorsnede 1.5m hoog rond mijn plantgaten staan....

ik lees dat ze pas beginnen op 1.50m, 60 cm gaan ze vlotjes over ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Krasi: bedankt man, ga jij dit jaar nog wat doen?

 

Vast wel, de jeuk is er al ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krasi: Blijft toch mooi he, beetje in het bos rotzooien.

 

 

Ben bezig met anti slakken ringen, heb ivm de kosten gekozen voor plastic bierglazen. Deze waren 35 euro per 1000 stuks bij de verpakking groothandel. Zijn ook goed stevig dus zijn makkelijk de grond in te drukken.

 

Onderkant er afknippen, tape er om heen en klaar!

 

gallery_5015_7010_100966.jpg

 

gallery_5015_7010_48626.jpg

 

 

Soortjes zijn ook grotendeels bekend:

 

ADH47 (Auto, eerst zaden kweekje)

AK47 (Auto, eerst zaden kweekje)

Lowrider #2 (auto)

Danish Gold (Deens)

Santa Maria (laat bloeier)

PP stekken (laat bloeier)

Herbei (Eind september, vorig jaar de 20e al geoost ivm rot maar zeer goede kwaliteit wiet, ga hier ook stekken van maken als experiment)

Kolossus stekken ( Ook als experiment, geen idee wanneer ze klaar zijn, verwacht laat)

Potchronic x guerilla gold (Deens x old skool hollands)

Royal Dane (Deens)

Danish Gold (Deens)

Uk08 x Danish Gold x potchcronic x guerilla gold

 

Heb me nog eens goed ingelezen over het kweken van auto's in het bos, lees veel negatieve ervaringen. Heb nu het totaal gejatte plan van Ph Donner, Cannabisnis en carpie om de 2 akkers die ik geplant heb voor half mei te verhogen, anti worteldoek er op, en een een dak van greenspan of kas folie. Ga denk ik voor Greenspan, vorig jaar had ik daar ook een kasje van en het is sterk spul, schuurt niet makkelijk. Paar bezem stelen van de action er onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_5015_7010_100966.jpg

 

 

goed idee zo , gaat sneller dan pvc pijp zagen ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weedrebel: Bedankt. ;)

 

@Gobru: Dit idee is ook weer 100% gejat van Cannabisnnis. :(

 

 

Vanmorgen even naar de spot op de foto's geweest, lekker rustig in het bos met die regen. Zag tot mijn verbazing rond mijn spot allemaal brandnetels de grond uit knallen, dus met die PH valt het wel mee. Ik kwam er juist om te kalken, toch maar gedaan. Half kopje per plantengat. Ook nog even kompas mee gehad om te kijken hoe de plek precies ligt, wist uiteraard al dat die in zuidelijke hoek lag maar zag vandaag dat de plek echt precies op het zuiden ligt, hele dag zon dus. de rechter bos rond is het zuiden. :)

 

gallery_5015_7010_274803.jpg

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit . Zou me over die dennen geen zorgen maken en zeker niet als er ook brandnetels staan

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou nog wel eens leuk uit kunnen pakken ;)

Hou wel rekening mee dat coniferen bijv. dennen van een zure grond houden (pH).

good luck!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guerrilla1992: bedankt! Precies denk het ook niet, en de kalk zal ook helpen.

 

W33d: Of het leuk gaat uitpakken weten we pas in september als er ook iets in m'n droog netje hangt. Ga uit van niets, valt het altijd mee. Over de PH staat genoeg in dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen nog even opzoek geweest naar nieuwe spots. Opzich een mooi gebied met veel potentiële plekken, alleen ben ik niet de enige die dit vind. ;)

 

Ik vond in de middle of know where 1 klein voorgroei potje, veder geen spullen kunnen ontdekken. Het zag er niet uit of er recent iemand was geweest.

 

Ik ben maar verder gaat zoeken, eerst wel naar het pad gelopen en gesprongen over slotjes. Heb een goede plek gezien maar vraag me af of het niet te drassig is. Er groeien heel veel brandnetels en ook super grote berenklauwen, ik zag stengels van 3 meter. :)

 

Opzicht een super plek, hier komt echt geen verdwaalde wandelaar of iets dergelijks. Het is eerst 10 slotjes over en dan nog eens door super ondoordringbare bosjes.

 

Ook veel wildlife, in een half uurtje lopen 3 herten gezien en een boommarter die op mijn potentiële plek in de zon lag te pitten. Ook overal veel slakken, nog nooit zo veel gezien in 1 gebied. :( :)

 

De sleutelvraag is of de plek niet te nat is? grond is zeer zacht en lichtelijk drassig. Maar brandnetels groeien er wel overal. wat zeggen jullie?

 

Kan altijd nog met ingegraven turken tassen gaan werken.

 

op een 1 of andere manier kan ik geen foto's uploaden, die komen er nog aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...