Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Drogen van grote hoeveelheden knipafval.

Recommended Posts

Via een aantal lijntjes maak ik kans om op korte termijn in het bezit te komen van een aantal vuilniszakken knipafval. Er is me beloofd dat er geen afval doorheen wordt verwerkt. (Laatste zakken knipafval zat vol peuken, tissues en snoepwikkels) Maar voor het zover is zal ik eerst maatregelen moeten nemen om dergelijke hoeveelheden te verwerken.

 

Naast een diepvries kopen moet ik iets bedenken om flinke hoeveelheden nat knipafval te kunnen drogen, dus my fellow growers, wie heeft er wat ideetjes om zoiets aan te pakken ? Als ik het knipafval krijg moet ik toch snel rekenen op 4-6 vuilniszakken vol, en dat gaat stinken als een beerput dus ik moet snel en efficient te werk kunnen gaan...

 

Alle ideetjes en suggesties zijn welkom !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een droogruimte inrichten thats it....niks meer en niks minder

 

en zorgen dat er inderdaad geen zooi inzit......en weten waar het afval vandaan komt...bespoten met vertimex etc ...niet gebruiken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouwzeil, je weet wel, is vaak 1 kant groen andere oranje of met blauw en oranje. wat is gemaakt van gevlochten plastic.

 

leg daar je afval op en zorg dat het een dun laagje wordt max 2 cm ongeveer.

iedere 24 uur of meer alles omroeren.

na een week is het goed droog om te verwerken of in te vriezen.

 

let op met schimmel

ventileer de ruimte

zorg dat het donker of schemerig is, niet in het volle licht iig

ventileer de ruimte en zorg voor een juiste temp en lv

Share this post


Link to post
Share on other sites
ventileer de ruimte

 

en neem maar gewoon een afzuiging en filter zoals men normaal ook gebruikt om te drogen, anders stinkt de hele buurt

 

Nee Mitsz niet verwarmen :whistling

 

wat langer laten liggen is ook beter btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys ! Enne nat invriezen, is dat een grote no-no of is het een realistische tussen oplossing want ik denk dat ik onmogelijk een kilo of 10 tegelijk kan verwerken.

 

Een afzuiger met filter komt er zeker in !! Een overkill filter want ik wil geen risico lopen dat de buren zitten mee te spacen.. :whistling

 

Dat bouwzeil klinkt goed, maar als ik 4-6 vuilniszakken krijg praten we over een flinke berg.. Ik zal hoe dan ook moeten stapelen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan droog rekken nemen anders...ik doe het ook altijd op zijlen, en vaak wel veel meer dan wat jij zegt, als je de plaats hebt gewoon op het zeil pleuren

 

ik vries het niet nat in ...dan zit nog alle chlorofyl in je knip als je het nat invriest...sommige doen het wel...is ieder voor zich...

Gaat het niet anders dan moet je wel. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zo'n bouwzeil past makkelijk 4-6 vuilniszakken. :whistling

en ik neem aan dat je het nat krijgt, na een paar dagen is het al een heel stuk minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag ook wat dikker liggen dan 2 cm , gewoon vaker husselen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mitz - Zet je het blazen wel ff een stukje lager, anders heb je het straks nog op je warmte element/ burner :whistling

 

Ligt eraan wat je er mee wilt doen... Dus wat wil je er mee doen?

 

Koop anders ff een doosje droogijs, shudden en je hebt NitroHasj..

Gobru wilt vast wel ff mee helpen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpen doen we wel zijn we niet te beroerd voor

 

maar met droog ijs is het dry ice hasj en met stikstof is het nitro hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, thanks again :whistling Toch maar eens rondkijken voor een gebruikte vriezer met bovenlader om wat zakken in te kunnen vriezen als ik deze niet kwijt kan. Zal sowieso een nieuw kastje of zo moeten bouwen want dat 7 laagse net is leuk voor een kleine oogst maar niet genoeg om zoveel knipafval in kwijt te kunnen.

 

Bedoel is deels hasjolie, en deels hasj maken. Heb 8 bubblebags liggen om in gebruik te nemen.

 

Wat betreft dat droogijs, kun je nat knipafval in een bubblebag stoppen en dan met droogijs de boel instant 'drogen' ? Of moet je het materiaal eerst grondig drogen voor je het kunt verwerken met droogijs ?

 

Droogijs is koolstofdioxide, en met een brandblusser krijg je stikstof, zit er nog verschil in de hasj als je het op de verschillende manieren maakt, en qua smaak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk topic is dat boef? Als ik ga kijken naar 'leden onderwerpen' via je avatar dan krijg ik een flood waarschuwing ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hij deze bedoelt....

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah muchas gracias senor gobru :rolleyes:

 

Ik zal er eens doorheen neuzen.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om nog even terug tekomen je kan niet gewoon in bijvoorbeeld een garagebox een hok bouwen helemaal dicht timmeren zonder ventilatie knip afval erin op netten en laten drogen?? het gaat toch maar om knip afval?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder ventilatie zal het drogen niet veel gaan worden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht toevoer hoeft niet perse dat is ieder zn meug, maar er moet wel een goeie luchtcirculatie zijn, en een flink koolstoffilter.

 

Vaag trouwens dat ik nagenoeg geen mailtjes meer krijg met notificaties van een nieuw antwoord, ook als ik een nieuw topic plaats krijg ik geen automatische mailtjes meer, iemand enig idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het maar gewoon doen...rot wil je niet denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen dat het zo fijn mogelijk is, hoe grover hoe langer het duurt voor het droogt, als je het klein maakt kan het vocht er sneller uit verdwijnen, vanzelfsprekend dan is het met maximaal 2 dagen kurkdroog.

 

Ik deed het voorheen op een zeil onder me bed met een ventilator erop blazend! Daarna had ik een mooie kledingkast ingericht voor te drogen, tegenwoordig gebruik in een ingerichte DR100 met alles erop en eraan.

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee rot willen we niet, er moet hoe dan ook een flinke luchtstroom in de kast zijn..

 

Fijn maken zal wat lastig zijn, als er zakken tegelijk gedroogd moeten worden dan wil je haast maken. Ben met de vorige 4 vuilniszakken al 2,5 uur bezig geweest alle troep en grote stammen er uit te vissen..

 

Dus ik ga op zoek naar een 2e hands diepvries met bovenlader, en ik ga zoetjes aan wat materialen inslaan zoals de zeiltjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...