Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zuinige Prutser

Van Begin af aan!

Recommended Posts

Eej ik heb net zaadjes besteld.

 

http://www.azarius.net/productinfo.php?pro...2&subcategory=2

 

 

 

 

Ff paar vragen.

 

1 Is speciale grond noodzakenlijk?

2 Zijn zaadjes houdbaar? (ik wil er eerst een proberen en heb er 10)

3 Kan ik ze gewoon in de grond stoppen? En dan laten groeien?

4 hoe moet je oogsten alleen de toppen ofzo?

 

Bij beantwoorden vragen hartelijk dank!

Wie wil er tussen () een deeltje van zijn oogst verkopen.

Mail dan ff naar jaaptijssen280.....geen email adressen op 't forum .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat onwijs veel info op dit forum om je vragen te beantwoorden. Blijkbaar ben je niet alleen zuinig maar ook lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Bekijk voordat je allerlei vragen gaat stellen eerst het forum eens goed, kijk eens onder tips, daar worden een groot aantal van je vragen al beantwoord.

Je kan ook advies vragen bij een growshop bij jou in de buurt, je kan daar gewoon eens een keer binnenlopen en om advies vragen, zij kunnen je goed op weg helpen en eventueel aanraden wat je het beste kunt gebruiken, vaak krijg je zelfs het één en ander kado :blink:

Het maakt in een growshop niet uit of je nog geen 18 jaar bent.

 

Verder kan je natuurlijk ook op andere plekken op internet zoeken, zoals via zoekmachines (http://www.google.nl) of via een startpagina (http://wiet.pagina.nl).

Een growshop zoeken bij jou in de buurt: http://www.growshop.nl

 

Verwacht van je allereerste kweek niet al te veel, alhoewel als je het een beetje goed doet met de juiste spullen dan kan je een heel end komen :D

 

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staat onwijs veel info op dit forum om je vragen te beantwoorden. Blijkbaar ben je niet alleen zuinig maar ook lui.

anders zeg je niks ofzo ;) hij komt met een paar vraagjes en dan kan je hem gewoon zeggen waar wat te vinden is en niet gelijk afzeiken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ben jij nu dan mee bezig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Is speciale grond noodzakenlijk?

 

Kan, is niet nodig, Koop goede potgrond, dus niet intratuin eigen mer, Maar een goed betrouwbaar merk, Kijk ook of het is gemaakt om je tuin op te hogfen of op te groeien, Je kan gebruik maken van stekgrond, dit id extra luchtig.

 

2 Zijn zaadjes houdbaar? (ik wil er eerst een proberen en heb er 10)

 

Zijn houdbaar, Maar waarom bewaren, 1 zaadje heeft 80% kans dat het uit komt als je het goed doet(Eerste keer dus reken er niet op), Dan nog es 60% kans dat het een vrouwtje is. Dus 48% dat het bruikbaar is, Aangezien je begint zullebn we het houden op 20%. Gooi al je zaadjes in stekgrond en kijk wat er op komt, ik neem aan dat je geen zaden van 50 euro heb gekocht want je begint net....

 

3 Kan ik ze gewoon in de grond stoppen? En dan laten groeien?

 

Nee, maak deze fout niet. Eerst in een potje, persoonlijk vind ik het het makkelijkst om ze gewoon in een 1 literpotje op te laten komen en dan als de wortelen er aan de onderkant uit komen naar een >10 liefst >30 liter pot te doen. Dan gewoon water geven en als je wilt voeding maar pas daar mee op.

 

4 hoe moet je oogsten alleen de toppen ofzo?

 

Ja, alleen de toppen, wel laten drogen. Maar van veel blad afval is lekkere hasj of cake enzo te maken.

 

Als je het nog niet snapt PB me dan maar.

 

Laterzz,

 

Dusk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 Is speciale grond noodzakenlijk?

 

Kan, is niet nodig, Koop goede potgrond, dus niet intratuin eigen mer, Maar een goed betrouwbaar merk, Kijk ook of het is gemaakt om je tuin op te hogfen of op te groeien, Je kan gebruik maken van stekgrond, dit id extra luchtig.

 

2 Zijn zaadjes houdbaar? (ik wil er eerst een proberen en heb er 10)

 

Zijn houdbaar, Maar waarom bewaren, 1 zaadje heeft 80% kans dat het uit komt als je het goed doet(Eerste keer dus reken er niet op), Dan nog es 60% kans dat het een vrouwtje is. Dus 48% dat het bruikbaar is, Aangezien je begint zullebn we het houden op 20%. Gooi al je zaadjes in stekgrond en kijk wat er op komt, ik neem aan dat je geen zaden van 50 euro heb gekocht want je begint net....

 

3 Kan ik ze gewoon in de grond stoppen? En dan laten groeien?

 

Nee, maak deze fout niet. Eerst in een potje, persoonlijk vind ik het het makkelijkst om ze gewoon in een 1 literpotje op te laten komen en dan als de wortelen er aan de onderkant uit komen naar een >10 liefst >30 liter pot te doen. Dan gewoon water geven en als je wilt voeding maar pas daar mee op.

 

4 hoe moet je oogsten alleen de toppen ofzo?

 

Ja, alleen de toppen, wel laten drogen. Maar van veel blad afval is lekkere hasj of cake enzo te maken.

 

Als je het nog niet snapt PB me dan maar.

 

Laterzz,

 

Dusk

;) nice dusk :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dusk toppie! Bedankt als ik mijn zaadjes binnen heb (als het goed is morgen ga ik het proberen)

 

Maar moet je ze niet tussen vochtig keuken papier doen? (tot de wortels eruit komen)

Dat staat in andere topic geloof ik

 

 

Sorry maar ik weet nog vrijwel niks van kweken en veel mensen gebruiken hier vaktaal die ik nog niet snap. Ik ben ook nog maar jochie van 17 maar jong geleerd is oud gedaan!

 

(Bjorn ook bedankt voor deze opmerking! : " anders zeg je niks ofzo hij komt met een paar vraagjes en dan kan je hem gewoon zeggen waar wat te vinden is en niet gelijk afzeiken ")

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dusk toppie! Bedankt als ik mijn zaadjes binnen heb (als het goed is morgen ga ik het proberen)

 

Maar moet je ze niet tussen vochtig keuken papier doen? (tot de wortels eruit komen)

Dat staat in andere topic geloof ik

 

 

Sorry maar ik weet nog vrijwel niks van kweken en veel mensen gebruiken hier vaktaal die ik nog niet snap. Ik ben ook nog maar jochie van 17 maar jong geleerd is oud gedaan!

 

(Bjorn ook bedankt voor deze opmerking! : " anders zeg je niks ofzo hij komt met een paar vraagjes en dan kan je hem gewoon zeggen waar wat te vinden is en niet gelijk afzeiken ")

zo zijn we allemaal begonnen ben zelf ook nog aan het prutsen ;) wist niet hoe of wat en kijk maar bij outdoor foto`s me eerste mooie vrouwtje met behulp van de ervaren kwekers en beetje vanmezelf :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar moet je ze niet tussen vochtig keuken papier doen? (tot de wortels eruit komen)

 

Naar mijn ervaring kan je het beste als je begint je zaden meteen in de grond doen, Want je bent een beginner, de kans dat je de wortels beschadigt is zo groot dat je beter de zaden al in de grond kan stoppen.

Je kan kiezen voor andere methoden maar dat ligt aan jou, tussen keukenpapier moet het constand vochtig zijn. Aangezien je 17 bent ga je waarschijnlijk nog naar school dus doe nou maar gewoon in de grond want anders is het te veel moeite voor een groter risico ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik doe ze gewoon in grond!

Is net zo makkelijk!

En als ze dan ook groeien dan vind ik het wel best!

 

Maar als je ze in de pot als aardig plantje hebt kun je ze dan niet in de tuin zetten??

als je beetje goede potgrond er omheen doet ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je ze in de pot als aardig plantje hebt kun je ze dan niet in de tuin zetten??

 

Natuurlijk wel, vanaf 20cm met een stevige stam in de violle grond(is het beste) En kijk maar wat hij doet, je hebt early bud dus is makkelijk voor in de grond buiten, wel opkweken met potgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EEj

 

Als je de zaaitjes inzaait moet de grond dan Licht vochtig redelijk nat of doorweekt zijn??

 

En hoevaak moeten ze water??

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze net hebt gepot zou ik ze best wel wa water geven want de grond is vaak droog. en daarna gewoon redelijk vochtig houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dankje voor beantwoording vragen! ;)

 

Nog vraagje.

 

Vanaf oeduur zijn stekken en tot hoe duur??

Weet je dan zeker of je vrouwtje hebt??(neej toch of wel)

Zijn die betrouwbaarder (betere kans dat ze uitkomen als goede plant)?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor beantwoording vraagjes?

 

MVG Beginnertje! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stek koop je als ie er gezond uitziet...anders zou ik et niet doen...prijzen varieren van 2 tot 4 euro, binnen dat budget moet je kunnen slagen, een stek gaat zowiezo goed, tenzij je het verneukt, maar dat kan met zaad ook....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet je dan zeker of je vrouwtje hebt??(neej toch of wel)

 

 

Als je hem bij een shopje haalt 100 % zeker ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb een paar vragen.

 

1 Mijn plantje heeft een lange stengel ongeveer 20/25 cm maar die stengel is erg dun? (hoort dit wel)

 

 

2 Ik heb een zaadje in het potje gedaan maar er komt een plantje uit maar ook nog allemaal kleine? Wat is dit en wat moet ik daar mee doen??

 

 

Ik wil het graag met een foto verduidelijken maar hoe krijg ik die op de site hier??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 Mijn plantje heeft een lange stengel ongeveer 20/25 cm maar die stengel is erg dun? (hoort dit wel)

 

-Kan zijn dat je plantje zich strekt, het krijgt dan te weinig licht, ook kan het zijn dat je je plantje nu in perfecte omstandigheden hebt staan en dat het daaraan went, het is dus alleen aan het groeien en doet nix meer aan de stam, Zet je plantjes met een satestokje voor het open raam, dan kunnen ze een beetje wind vangen en worden de steeltjes dikker, maar met een foto zou het een stuk handiger zijn.

 

2 Ik heb een zaadje in het potje gedaan maar er komt een plantje uit maar ook nog allemaal kleine? Wat is dit en wat moet ik daar mee doen??

 

Dat zijn zaden die al in de grond zaten, dit kan van alles zuijn, van gras tot weet ik wat, meestal overgebracht door een vogen, Laat het zitten of haal het weg (dit raad ik je aan), Het neemt ook voeding op dus weghalen is handigst.

 

3 Ik wil het graag met een foto verduidelijken maar hoe krijg ik die op de site hier??

 

-Op Plaatjes Host Kan je je plaatjes uploaden, dan kopieer je het aderes van het plaatje en kan je em hier zetten, is wel meer over te vinden op het forum.

 

Later,

 

Dusk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm zo te zien heb je een screenshot van je foto gemaakt :D je kan ook gewoon meteen de foto posten hoor :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...