Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Shiva2013

Wie weet wat het leggen van een MS-kabel inhoud?

Recommended Posts

Heey,

 

De energiemaatschapij gaat een deze dagen in de straat werken een paar weken lang.

Ze gaan een MS-kabel leggen.. als ik het goed begrepen heb is dat een midden spanningskabel..

Weet iemand of ze daarvoor iets in de meterkast moeten aansluiten?

In de meterkast is niets bijzonders te zien, maar ik heb volgens mij een fanatieke buurman met de zelfde hobby alleen wat groter..

Nu ruikt het vaker sterk in de gang en ik weet eiglijk zeker dat het niet van mij kan zijn.

Zou jammer zijn om door de mand te vallen door de slordigheid van iemand anders.

Zit nu in nu dag 2 week 4 12/12 zonden om alles voor de zekerheid weg te doen, maar ook zonden om hier alles voor op t spel te zette..

.....iemand?

 

Groete

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat t niet zo n vaart zal lopen je hebt toch ook geen bericht gehad dat ze in je meterkast moeten zijn ?

mischien iets van een windturbine park ofzo in de omgeving wat ze moeten aansluiten op t net of een nieuwe wijk of een ander nieuwbouw project?

 

k zou iig tot je specifiek de vraag hebt gehad of ze in je meterkast mogen komen mezelf niet te druk maken en mischien s t wel een mooi moment om een aftakking te maken .. :whistling :rolleyes: geintje hoor voordat er weer allerlei moraal ridders reageren :lol:

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predator +1

 

Als ze in je woning moeten komen, zou dat in de brief moeten staan waarin gezegd word dat ze aan die kabel gaan werken.

 

Staat dat er niet in, dan hoeven ze niet in je woning te zijn want anders zouden ze een afspraak met je moeten maken van wanneer je thuis bent.

 

Dus ik zou me niet druk maken. Even aanbellen bij je buurman koffie gaan doen en je ogen open houden.

 

Verder is een MS kabel uit te tijd, wie gebruikt er tegenwoordig nog microsoft. Haha grapje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken , ik lees net ergens 3x 80 amp...dat zal bij jou niet naar binnen gaan komen

 

maar ik weet het niet zeker...even wachten op de techneuten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabel voor grootverbruiker volgens mij van 12 tot 30KV, bedrijven etc wordt hier op aangesloten welke heel hoog gebruik hebben.

absoluut niet voor jou thuis.

rekening houden dat je stroom uit kan pleuren bij de graafwerkzaamheden.

 

zou zowieso bij de buurman gaan klagen met een of andere smoes, wat jij ruikt ruikt een ander ook...

nsb neuzen zijn vaak gevoelig, lullig als ze bij jou komen halen voor zijn stank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middenspanningskabels komen van het onderstation naar de streekstations bij jou in de wijk.

Dit is 10.000 of 20.000 volt.

Waarschijnlijk komt er een nieuw stationnetje bij of er zit een storing in een bestaande kabel en word deze gesaneerd.

 

Niets om je druk over te maken, ze hoeven niet bij jou in de meterkast te wezen.

 

In de brug van echteld naar beneden-leeuwen heeft er iemand eens een MS kabel aangepelt en proberen te meten welk voltage hier op stond voor een kwekerij.

Er is alleen een plas urine gevonden en in een woonwagenkamp was er toen iemand vermist. 1+1=2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verraden??

Heel de omgeving zat zonder stroom, denk meer dan 1000 huishoudens :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat filmpje zag ik volgens mij dat die kabel iets van 5 centimeter dik was, lekker slim om die te gaan meten met je volt metertje hahaha. Darwin award voor die man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

<knip>

 

zand en gloeilampen.... kansloze verslaggeving

Edited by whazzup
<knip>grote woorden voor een klein pikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt een vette kwekerij. Jammer dat ze niet iemand ingeschakeld hebben die echt verstand had van dikke kabels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...