Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
budhatok

Hoeveel gram(droog) per plant?

Recommended Posts

Hoi, zo als m'n onderwerp titel al zegt, hoeveel gram(droog) zal ik +- per plant krijgen?

 

Informatie over mijn groei>>Critical Jack eerste kweek

Edited by budhatok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe een grove gok van wat je op het oog aan natte wiet zou kunnen oogsten (gok).

Dat natte gewicht -70% vocht verlies = droog gewicht.

 

Tuurlijk heb je dan wel niet het preciese gewicht, maar zo kun je een beetje gokken en meestal zit je wel warm in de buurt :whistling

Zo doe ik dat vaak en ik zit er niet vaak naast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 12 april staan ze 5 weken in bloei, hoe kan je nou verwachten dat iemand kan weten hoeveel jij droog gaat overhouden na oogsten?

Of je moest een glazen bol hebben en special powers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het gewoon nog niet weeten nu. Voor hetzelfde geld maak je nog een fout en is gans de boel omzeep. Maar het kan ook even goed zijn dat je een knal oogst hebt als alles goed gaat. Kwil maar zeggen dat er nog veel kan gebeuren op die 4 weeken. Maar kdenk voor je eerste keer en zoals het er nu uitziet denk ik zo een 25gr per plant maar zoals Ramirez zegt het is gewoon gokken nu.. En je zegt dat ze nu op 5 weeken bloei staan? Is dat dan zichtbaare bloei of waneer je deklok op 12/12 heb gezet. De meeste zaadboeren zeggen dat er bv 8 weeken bloei ongeveer is maar meestal bedoelen ze zichtbaare bloei en niet waneer je de klok op 12/12 zet. En dan nog moet je bij de meeste zaadboeren die oogstijd op een koreltje zout nemen, meestal is het langer dan ze zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

als je wiet droog per plant oogst ben je al veel te laat >.

 

 

hg

,m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je algemeen genomen, zeg maar 20 gr per plantje mag verwachten voor je eerste kweekje mids je alles goed doet en geen problemen tegen komt.

 

Aangezien je erg veel technieken tegelijk hanteert, het je eerste kweek is, én je in een tentje zit zou het best kunnen zijn dat je opbrengst erg tegen valt, maar een 2e en 3e kweek weet je je technieken te verbeteren wat de opbrengst ten goede zal komen..

 

Dus reken op 20gr per plant, dan kun je nooit zwaar teleur gesteld worden.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal niet de eerste zijn die de laaste weken verkloot (door eigen toe doen/ andere factoren)

 

Het is en blijft altijd koffiedik kijken.

 

Natuurlijk is 1op1 voor een beginner al een walhalla, maar een plaag spint/ trips, toprot of blauwpetten kunnen daar snel een verandering in brengen.

 

Snap me niet verkeerd, ik wil je geen doemscenario schetsen maar als je een beetje wilt wat je kunt en gaat oogsten is het vaak beter om je oogst nat te wegen en delen door 5 (zonder stokjes stammen en blad)

 

Hoe meer ervaring je op doet hoe beter je koffiedik kunt kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe een grove gok van wat je op het oog aan natte wiet zou kunnen oogsten (gok).

Dat natte gewicht -70% vocht verlies = droog gewicht.

 

Tuurlijk heb je dan wel niet het preciese gewicht, maar zo kun je een beetje gokken en meestal zit je wel warm in de buurt :whistling

Zo doe ik dat vaak en ik zit er niet vaak naast.

 

 

Knap die 30 % droog

 

ff je topic bekeken, ik zeg 150 gr droog van je hele kweek. hoppa

Edited by Jeice
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt LST heb je niet toegepast hoor. Want bij LST buigt men de takken zodat de licht bij de kleine toppen kan komen, op deze manier worden ze groter dus meer opbrengst. Bij de meeste zaden banken staan er info over het zaad, hoeveel het ongeveer oplevert per vierkante meter. Als je echt zou LST'en, dan zou ik in die hok van je maar 2 grote 25 liter potten nemen elk pot 1 zaadje, je zal zien dat je planten veel groter worden en dat je toppen dat ook zullen doen. Grote potten gaat echt gepaard met LST. Er zijn echt mensen die met LST en een grote pot 400 gram per plant halen. Zo zie je dat je niet 500 planten nodig hebt voor een mooie opbrengst, hoge opbrengst kan zeker met weinig planten als je de juiste truukjes kent. Alleen het probleem is dat veel mensen weinig moeite willen doen.

 

Ik wil niet lullig doen maar zie dit maar als feedback, ik denk dat jij niet goed je huiswerk hebt gedaan. Je kan liever 100 uur investeren van het vergaren van informatie dan aan iets beginnen waardoor je teleurgesteld zal raken door het eind resultaat. En succes met je kweek! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echt LST heb je niet toegepast hoor. Want bij LST buigt men de takken zodat de licht bij de kleine toppen kan komen, op deze manier worden ze groter dus meer opbrengst. Bij de meeste zaden banken staan er info over het zaad, hoeveel het ongeveer oplevert per vierkante meter. Als je echt zou LST'en, dan zou ik in die hok van je maar 2 grote 25 liter potten nemen elk pot 1 zaadje, je zal zien dat je planten veel groter worden en dat je toppen dat ook zullen doen. Grote potten gaat echt gepaard met LST. Er zijn echt mensen die met LST en een grote pot 400 gram per plant halen. Zo zie je dat je niet 500 planten nodig hebt voor een mooie opbrengst, hoge opbrengst kan zeker met weinig planten als je de juiste truukjes kent. Alleen het probleem is dat veel mensen weinig moeite willen doen.

 

Ik wil niet lullig doen maar zie dit maar als feedback, ik denk dat jij niet goed je huiswerk hebt gedaan. Je kan liever 100 uur investeren van het vergaren van informatie dan aan iets beginnen waardoor je teleurgesteld zal raken door het eind resultaat. En succes met je kweek! ;)

Ik heb alleen maar de topen geLST'd die te dicht bij 't lamp kwamen, alleen wat nodig was dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

graag je vragen stellen in het lopende topic.

 

Een apart topic met een verwijzing naar, en een vraag over je planten/opbrengst is niet nodig.

 

 

Topic closed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...