Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bluebloomer

4x Big Bang in Scrog

Recommended Posts

@sativied

 

thanks ! Top winkel die action he !

De lamp heb ik na een week ongeveer steeds lager gehangen en op 25 cm gehouden. Voor een 250 watt HPS is 25 cm een hele mooie afstand, alleen straks als ze op het einde van de bloei zitten neem ik geen risico en hang ik ze iets honger 30-35 cm omdat het dan eventueel te heet kan worden op de topjes...

 

@BUZZ

 

Nu maar hopen dat de Action zn prijzen laag blijft houden he :tu

Ik geef Bio Nova PK 13-14 nu op 1 ml / L mee, dat is net onder de aanbevolen dosering. Dit geef ik niet mee tot het einde van de kweek maar tot 14 dagen voor de oogst, dan 14 dagen spoelen en geef ik de laatste 10 dagen alleen nog Ripen mee en Enzymen.

 

Gister de laatste binddraden verwijderd, de takken zijn toch gebogen en zullen nu wel iets naar het licht zetten, maar de kleinere topjes en takken krijgen nu wat meer kans om naar het licht te gaan. Aantal grote takken zit nog vast met een tyrap, die laat ik nog zitten.

 

Ik denk dat ik met deze 4 plantjes op zijn minst 15% meer opbrengst zal hebben als vorig jaar met 9 in een tentje. En da's de kick he. Plus dat ik deze ronde ook nog tegen een aantal foutjes ben aangelopen die volgende kweek nog beter kunnen..

 

Straks nog even naar de Action voor een nieuwe propagator, ducktape, aluminium tape, binddraad en wat meer items.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo intussen zijn we weer een weekje of wat verder, dus kleine update.

 

Vandaag precies dag 35 van de bloei. Week 5 is weer netjes en probleemloos afgesloten.

 

Alles is nog mooi groen, alle binddraadjes zijn verwijderd zodat de plant zelf wat meer ruimte kan maken om schimmel of vocht ophoping te voorkomen. Topjes lopen langzaam maar zeker verder dicht. Ten opzichte van vorige week lijkt het hele spul 10 cm hoger te zijn, maar dat zal komen doordat de bind draden weg zijn.

 

Oordeelt u zelf :

 

gallery_35305_15551_849090.jpg

gallery_35305_15551_549574.jpg

gallery_35305_15551_1885182.jpg

gallery_35305_15551_830390.jpg

gallery_35305_15551_524052.jpg

gallery_35305_15551_277078.jpg

Popcorn !

gallery_35305_15551_1397935.jpg

Dagelijks rondje blad verwijdering

gallery_35305_15551_374564.jpg

Schone bak !! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dagenlijk bladeren verwijderen..

Weet je zeker dat het wel zo een goed idee is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks groene vinger man :rolleyes: TOV mijn kweekje vorig jaar is dit al 100% verbetering.. :lol:

 

@stoner123: ik werk met een scrog, en elke dag controleer ik welke blaadjes verdord zijn en zelf al van de plant zijn losgelaten. Door voorzichtig onder het net te kijken zie ik elke dag wel losse blaadjes hangen en die verwijder ik. Elke 2 a 3 dagen controleer ik voorzichtig boven het net door de toppen opzij de duwen en te zoeken naar dorre of gele bladeren.

 

Ik verwijder geen gezonde groene bladeren, alleen de gele en bruine, of bladeren die duidelijk achter een ander blad geplakt zitten en daardoor verkleuren. Daarmee verklein je de kans op schimmels en andere nare dingen in mijn optiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarin heb je gelijk

bij scroggen komt er geen licht onder het net dus alles wordt geel, en bladeren net boven het net vaak ook. Die bladeren in een krappe ruimte is vragen om problemen, dus vanaf ze van de plant loskomen: weg!

 

ziet er goed uit blue!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Baekelandt. :rolleyes:

 

Deze kweek niks experimenteels gedaan, geen gekke fratsen of dingen uitproberen, maar gewoon de boel de boel laten :lol:

 

Er zijn wel een aantal dingetjes die ik zeker anders ga doen, en waar ik deze ronde van geleerd heb. Een scrognet op 60 cm hoogte vanaf de vloer is pfff lastig bij te houden... ook heb ik geen vast voedingsschema gehanteerd dus zal ik de plantjes best wel wat tekort hebben gedaan, en ik ga de bacto volgende ronde toepassen.

 

Voor nu heb ik een pot Fairtrade 100% Molasses gekocht, en ga ik vanaf deze week de melasse toepassen, ff zoeken wat de juiste / beste dosering is.

 

Aangezien ik niet met 100% zekerheid kan zeggen of dit nu Big Bang is, of een ander soortje weet ik dus ook niet precies wat de einddatum gaat worden, 8 of 9 weken. Maar ik ga voor alle zekerheid uit van 60 dagen bloei, met 10 dagen spoelen en we zitten nu op 37 dagen bloei.

 

Dus ik geef de melasse de komende 2 weken mee, waarbij ik 1 dag voeding geef, de volgende dag water, en dan een dag niets, om de volgende dag weer met voeding te beginnen. De dag waarop ze alleen water krijgen geef ik dus ook melasse mee. Of zou dat overkill zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de voeding kan ik weinig zeggen, maar ik kan wel zeggen dat hij heel erg lijkt op mijn Big Bang die ik vorige ronde heb gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat echt lekker bij jou he.

Ik hoop dat ik ook zo een mooi netje kan maken.

jij bent veel aan het binden zie ik een pagina terug,

ik buig de scheutjes steeds weer onder het net en geleid ze een beetje over het oppervlakte.

Maar nu ik jou zo bezig zie zit ik toch ook te denken om ze te gaan vast binden.

 

over de voeding kan ik ook niet veel zeggen, anders voorzichtig proberen en kijken hoe de plant reageert.

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening, Stoner 123, is "vlechten" wat jij doet een heel aggresieve methode

 

bij neerbinden buigt de plant 1 x, waar ie door het net komt. Bij vlechten is dat ontzettend veel x, en daardoor krijg je van die bottlenecks in je sapstroom.

 

Pas op, vlechten lukt wel, maar het is wat intensiever voor je plant (en je kan toppen die plots stoppen met groeien vaak niet meer los krijgen, wat met binden wel lukt)

 

Ieder het zijne, uiteraard

 

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stoner: thanks, ja gaat zeker lekker, boven verwachting en relatief probleemloos op die varenrouwmug na :)

 

Ja dat vlechten lijkt me ook niet echt optimaal voor de plant, dan ga je golfplaatjes plantjes kweken :lol: Wat ik wel doe is scheutjes onder het net duwen die te klein zijn om vast te binden en na een dag of zo trek ik ze door het net om ze vast te zetten.

 

Dan maak ik regelmatig een draadje los om ze net iets anders vast te zetten. Ik probeer zoveel mogelijk van links naar rechts te buigen op het netje, zodat ik de scheutjes van voor naar achter kan binden op het netje.

 

Elke 2 dagen waren de scheuten genoeg uitgelopen om weer vast te binden, tot bijna aan het einde van de 2e week bloei heb ik moeten buigen. Door de hps lamp zijn er een paar scheutjes zo lang geworden dat ik ze niet meer kon buigen en dat zijn de uitschieters die je op de foto's ziet. Beetje onderschat dat die zo in de groeiturbo zouden gaan.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we lopen alweer tegen dag 40 van de bloei aan. Sinds woensdag krijgen ze nu melasse mee. Schema blijft voorlopig nog steeds 1 dag voeding, 1 dag water, 1 dag niks en weer herhalen. De dag met water is dus water met melasse.

 

Vandaag heb ik die vampierella's gespiest en een staak door hun zere stammetje gestoken.. Naast de melasse ben ik benieuwd of dat 'klieven' daadwerkelijk iets doet.

 

Ook de lamp weer 90 graden gedraaid (elke 2 weken draai ik de lamp) en een paar toppen voorzichtig geknakt, en andere toppen weer voorzichtig wat omhoog gehaald. Knakken ging soepel, ik drukte alleen de top iets weg en ik voelde al een knak.. Hopelijk niet te ver... ;)

 

gallery_35305_15551_1154469.jpg

De melasse van 2,79 bij de Tuinen..

gallery_35305_15551_231376.jpg

In de pot stink het, maar zo opgelost in water ruikt het wel lekker, appelstroop..

gallery_35305_15551_949030.jpg

Als dit een vampier was, was ie nu kassiewijlen...

gallery_35305_15551_2310459.jpg

Viel wel tegen trouwens om op 38 cm hoogte een plant te klieven met 25 cm hoger het scrognet... :lol:

gallery_35305_15551_23457.jpg

Beetje voorbarig maar alvast een trichome shot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat hoop je met het klieven te bereiken?

Dat is toch de plant spiesen + topjes knakken.

Ik kon het namenlijk niet vinden in de growguide.

En via google kam ik bij Klieven (<-klik)

Fucking interessant !

Wel echt ziek, het zou je maar gebeuren zeg, bloed stroomt naar je hoofd zodat je extra lang blijft leven....

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Stoner, met dat klieven hoop ik te bereiken dat de toppen wat meer THC gaan krijgen.

 

Het stokje moet voorkomen dat beide stengeldelen weer tegen elkaar trekken. Het touwtje boven de snede dient om verder inscheuren van de stengel te voorkomen.

Deze ingreep heeft tot gevolg dat de opwaartse sapstroom van de plant gestoord wordt. Dit dood de plant niet; wel worden er daardoor minder voedingsstoffen en water naar de toppen vervoerd. Als gevolg daarvan stopt de vegetatieve groei. In plaats daarvan gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

 

In plaats van het touwtje gebruik ik een tyrap.

 

Haha de doodstraf.. :lol: Zo zal het voor de plant misschien wel voelen ja..

maar KLIK... ;)

 

Klieven is alleen de stam door midden splijten en de snede openhouden met een voorwerp. Topjes knakken is een andere techniek dat valt gwn onder buigen en of knakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha leuke link! ik google het wel even voor je ;)

Ik hoop dat je een flinke THC boost krijgt.

Succses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Stoner, en ik kwam er met toeval achter hoor, die lmgtfy grap.. ;)

 

Daarom heb ik nu alvast een foto gemaakt van de trichomen, en maak ik er vanaf nu elke 5 dagen 1 om te kijken hoe het verloopt en of er uberhaupt wel een boost ontstaat, en of dat dat meer kristallen zijn of grotere kristallen of wat dan ook.. we zullen zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klieven word toch gedaan buiten om er voor te zorgen dat ze sneller klaar zijn (als het rotweer is in September) ? Heb je een plantje met en plantje zonder ter vergelijking? ff laten testen by testlab Amsterdam ;)

 

Blue, die strips die je gebruikt die hebben zo'n gekarteld randje, heb er zelf ook een paar gebruikt vorige ronde omdat ik er zoveel van had liggen, maar beschadigde de takken te veel.

 

Succes de komende weken!

 

naar mijn mening, Stoner 123, is "vlechten" wat jij doet een heel aggresieve methode

 

bij neerbinden buigt de plant 1 x, waar ie door het net komt. Bij vlechten is dat ontzettend veel x, en daardoor krijg je van die bottlenecks in je sapstroom.

 

Pas op, vlechten lukt wel, maar het is wat intensiever voor je plant (en je kan toppen die plots stoppen met groeien vaak niet meer los krijgen, wat met binden wel lukt)

Dat advies had ik jaren geleden kunnen gebruiken. Was er ook nog's te lang mee doorgegaan... dramatisch resultaat, ronde niet eens afgemaakt. Vlechten is onnodig en onverstandig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, mooie scrog ;) Waar hebbie dat scroggaas vandaan? ziet er ideaal uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Nudz ! Dat scrognet heb ik gekocht bij de Gamma, 5x5 cm rooster ik geloof 1.20m bij 80 cm voor 15 euro of zo.

 

@Sativied: wat valt er te testen in een lab ? Het THC percentage zal niet omhoog gaan, in het gunstigste geval zullen de topper vetter aanvoelen.

 

Wat bedoel je met die strips ? Je bedoeld de tyraps die ik heb gebruikt om sommige takken vast te zetten ? Die hebben idd een gekarteld randje maar de takken zitten niet op het scrog net vast, maar hebben allemaal zeker 1-2 cm speling omdat ik er al rekening mee hield dat de ribbelrandjes in de tak zouden snijden.. :lol:

 

De laatste 2 hooguit 3 weken gaan we nu in. Het klieven en knakken is goed gegaan want de plant heeft er niks door geleden, was bang dat ik te ver geknakt had of de stammetjes te dun waren om te klieven.

 

Zonde van je plantjes toen Sativied, maja al doende leert men, en als genoeg mensen roepen dat het niet kan, niet moet, niet hoeft enz enz dan wordt de gemiddelde mens alleen maar nieuwschieriger en moet en zal ie het vaak zelf uitproberen voor ie de mensen gelijk zal geven.. ;)

Net zoiets als dat ze zeggen dat je niet aan een bepaald woord mag denken, maar automatisch denk je dan toch aan dat woord. Human Nature, niks mis mee.

 

Zo heb ik ik denk een paar 100 euro weggegooid, door eigenwijs te experimenteren en keihard te falen.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
naar mijn mening, Stoner 123, is "vlechten" wat jij doet een heel aggresieve methode

 

bij neerbinden buigt de plant 1 x, waar ie door het net komt. Bij vlechten is dat ontzettend veel x, en daardoor krijg je van die bottlenecks in je sapstroom.

 

Pas op, vlechten lukt wel, maar het is wat intensiever voor je plant (en je kan toppen die plots stoppen met groeien vaak niet meer los krijgen, wat met binden wel lukt)

 

Ieder het zijne, uiteraard

 

B

 

Apart, met vlechten VOORKOM je extra afknelling van takken wat je met binden al snel hebt (steeds die bindjes los maken..) en als je met het vlechten ervoor zorgt dat je alleen de groeischeut weer 'vlecht' heb je veel evenrediger je netje vol dan met een normale scrog waar je door het binden weer dik de uitlopers van beneden omhoog krijgt en meer strek tussen de nodes per tak ;)

 

Door vlechten is het mogelijk om tot 2 hoofdtopen per 5cm te krijgen en dat lukt je niet met gewoon binden.

 

Heb jaren gescrogd, 1st altijd binden (wat goed werkt) maar ik werd al dat houwtje touwtje zo ontzettend zat dat ik begon met vlechten en sindsdien bindt ik als ik scrog alleen nog maar als die tak echt te veel power heeft.

 

@B_B

Ze gaan goed, als je last hebt van teveel blad op het net dan kun je dat weghalen als je ONDER het net nog niet alles weggesnoeid hebt, blad wat niet meer nodig is valt vanzelluf af dus weghalen is alleen voor wat luchtstroom onder het net waar je wel goe dop moet letten anders heb je als de bloei er goed in zit zo rot op het net.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo lostchild, dank voor de reactie.

 

Gister nog even gekeken en ik moet inderdaad wat blad weghalen want het vergeelt nu in rap tempo en ik moet goed tussen de toppen zoeken en alle weke verlepte bladeren verwijderen.

 

Onder het net is alles weg, op de popcorn na die weer is gaan groeien, maar da's goed voor de ice.

 

Vanavond een half uurtje voor de lamp aangaat het hok in en het netje even goed onderhanden nemen en alle kleine blaadjes verwijderen die verstopt liggen onder grotere bladeren en de toppen.

 

Over 10 dagen ga ik beginnen met spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanavond een half uurtje voor de lamp aangaat het hok in en het netje even goed onderhanden nemen en alle kleine blaadjes verwijderen die verstopt liggen onder grotere bladeren en de toppen.

 

Je hebt ongeveer 15min voor en 15min na licht aan/uit tijd om 'ding te doen in het donker of met ander licht ter bijlichting'

Buiten 15min meer herma kans ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks groenefingers :lol:

 

Oh echt waar lostchild? Dat wist ik echt niet. Als ik iets in het hokje moet doen knip ik een 18w TL buisje aan, en tot op heden is dat steeds 15-20 minuten geweest voor de HPS aangaat. Maar ik zal er in het vervolg zeker rekening mee houden. ;)

 

En in 15 minuten moet ik inderdaad een heel eind klaar kunnen zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat klieven word toch gedaan buiten om er voor te zorgen dat ze sneller klaar zijn (als het rotweer is in September) ? Heb je een plantje met en plantje zonder ter vergelijking? ff laten testen by testlab Amsterdam :lol:

 

Blue, die strips die je gebruikt die hebben zo'n gekarteld randje, heb er zelf ook een paar gebruikt vorige ronde omdat ik er zoveel van had liggen, maar beschadigde de takken te veel.

 

Succes de komende weken!

 

naar mijn mening, Stoner 123, is "vlechten" wat jij doet een heel aggresieve methode

 

bij neerbinden buigt de plant 1 x, waar ie door het net komt. Bij vlechten is dat ontzettend veel x, en daardoor krijg je van die bottlenecks in je sapstroom.

 

Pas op, vlechten lukt wel, maar het is wat intensiever voor je plant (en je kan toppen die plots stoppen met groeien vaak niet meer los krijgen, wat met binden wel lukt)

Dat advies had ik jaren geleden kunnen gebruiken. Was er ook nog's te lang mee doorgegaan... dramatisch resultaat, ronde niet eens afgemaakt. Vlechten is onnodig en onverstandig.

Damn ja, ik heb tot anderhalve week na de klok ging op 12/12 gescrogd, ik zal nu ook maar eens gaan stoppen.

Heb ook een gevoel dat ik te lang ben door gegaan.

 

Gelukkig gaat het bij Bluebloomer wel goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...