Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ganja_stickie

bijna oogsten?

Recommended Posts

Hey medekweekers,

Ik heb 1 Northen Light staan bij mijn sannie's jacks. Dit is een soortje van 7 a 8 weeken bloei. Ik zit nu op dag 57 zichtbaare bloei. Dat is 8 weeken. Ik heb de indruk dat de meeste haartjes al bruin zijn. Maar van onder is er toch nog wat fluff en daarom heb ik het nog laate staan. Ik ben nu 2 dagen dat ik geen voeding meer geef. Ik dacht dit nog 2 dagen te doen en dan een paar dagen geen water meer. Ik hoop dat zo de onderste fluf toppen nog een beetje aankomen in gewicht maar ik denk dat dit vergeefs zal zijn. Een maat van me zo ze nu al omgooien maar ik twijfel. Wat denken jullie?? Ik had dit graag aan me kweekverslag toegevoegt maar omdat er niet echt veel mensen zijn dat het volgen en vlug reageren en omdat ik graag een vlug antwoord heb dat ik ze niet te lang laat staan heb ik een nieuw topic gemaakt.

 

gallery_33873_15088_7519.jpg

 

gallery_33873_15088_150192.jpg

 

gallery_33873_15088_612536.jpg

 

gallery_33873_15088_637968.jpg

 

gallery_33873_15088_1040821.jpg

 

gallery_33873_15088_481348.jpg

 

gallery_33873_15088_657999.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen naar de haartje kijken...bekijk de trichomen eens met een loep ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ziet er al heel erg af uit, maar de triciomes zeggen ook wat.

wel zou ik langer spoelen om zeker te weten dat er geen voeding in je plant achterblijft.1,5 a 2 weken mag dat wel zijn.

mooi planteke, for sure!!!

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere bud man! ;)

Weinig blad, veel top.. van welke zadenbank is die northern light?

 

Qua haren ziet ze er wel volgroeid uit, voor de rest hebben gobru en weetje je al geholpen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet alleen naar de haartje kijken...bekijk de trichomen eens met een loep :wacko:

Haartjes ? of plaatje :verrygood ..... laatste foto

 

Ziet er lekker uit Ganja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik nog een paar dagen spoelenen dan 3 dagen laten doogtrekken en dan de schaar erin. Dan zijn we wel al een weeken half verder. Moet je zo geen scoopje hebben om die triciomes te bekijken?Moet het eigenlijk een 1,5 weeken spoelen. Is 5 dagen spoelen en 3 dagen droogtrekken ook niet goed? Heb wel booster en pk 13/14 gegeven dus toch mss best langer spoelen.

 

@Miss Mary Jane: Deze northen light komt uit de zaadbank van de growshop heksenketel int sluis. Kdenk dat het hun eigen zaden zijn.

 

Greets Ganja_stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik spoel tegenwoordig eerder 3 dan 2 weken

1 a 1,5 week was dus uiterst coulant :whistling :rolleyes: :lol:

 

zou er echt ff genoeg dagen voor nemen

en niet volmieteren met water he?

laat ze niet verzuipen.

 

 

ZemOp, Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een toppen jongen :rolleyes: :whistling zijn dat 11 liter potten? en ja het spoelen doe ik altijd 1.5 week maar heb ook wel eens 5 dagen gedaan door tijd gebrek

maar dat boeit naar mijn mening eigenlijk niet omdat ik zelf niet rook maar ze zeggen als je dat niet lang genoeg doet dat je wiet scherp gaat smaken :lol:

vriend van mij heeft het toen gerookt en vond hem super dus ja ieder zijn eigen ding natuurlijk.

ik zou ze wel proberen nog een weekje te laten staan kunnen ze best wel hebben volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de stengel afsnijden en die in een flesje water zetten , flesje leeg stengel+ bloem schoon

erg handig als je snel moet spoelen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ganja,

 

Dat ziet er heel goed uit, zeker als je weet dat deze maar 8 weken bloei heeft gehad.

Gezien de grootte van de plant ben ik wel nieuwsgierig hoe lang je hebt voorgegroeid en met welke voeding je hebt gewerkt.

 

Zo zou ik mijn tentje graag vol zien staan! :whistling

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey :whistling

Thx voor de tips en de commentaar. Ik ga een weekje spoelen dan 3 dagen geen water en dan de schaar erin. Het kan zijn dat ik mss nog een dagje of 2 langer spoel. En mss dat ik ook pacman zijn techniek overweeg om dat een paar extra dagen te doen.

 

@weetje: Ik geef haar een 300ml per dag ongeveer. En van zondag geen voeding maar. Ik denk dat ik een week ga spoelen en dan 3 dagen geen water meer en dan de knip erin. Ik zou ook liever 2 weeken spoelen maar dat wordt moeilijk door omstandigheden.

 

@jack white: Jep het zijn 11 liter potten. Ik heb dat ook al gehoord dat de wiet dan scherper gaat smaken. Maar een week spoelen is toch een must. Ik heb pk en booster ook megeeven. En ik rook hem zelf dus ik houw me toch aan minstens een week spoelen :rolleyes: . Maar kdenk dat ik de volgende ronde ga overstappen op bio voeding is veel makkelijker.

 

@pacman83: Dat had ik nog niet gehoord van de stengel in een flesje water te zetten. Doe je dat altijd zo of alleen als het snel moet gaan?

 

@Knakie blind: Ze hebben een maand voor groei gehad. Ik gebruik de canna lijn. Maar ben ereigenlijk niet zo tervreden af. Maar ik heb altijd met deze voeding gewerkt dus kan het eigenlijk ook ni weeten. Maar ik ga wel zeker overstappen op andere voeding. ik wil eens iets nieuw proberen. Wss bio voeding. Je kan altijd ook eens zien naar mijn kweekverslag sta alles in van begin tot eind van voeding en groei en bloeitijd.

 

Zou het mogelijk zijn om een MOD dit verslag bij mijn kweekverslag toe te voegen. Dit lijkt me mss beter en duidelijker. Ik had het mss van de eerste keer moeten doen sorry daarvoor

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yum yum gimme some.. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb vandaag juist een week gespoelt met 300ml water. Ben nog aan het twijfelen of ik wat langer zou spoelen. Maar ik vraag me af of het nodig is om ze bv een dag of 3 te laaten droogtrekken. Kan dat niet gewoon een dag. Elke keer om de dag als ik water kom geven is de grond volledig droog.

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het nut van dat droogtrekken niet geheel

ben benieuwd :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ook niet echt. Of er zoveel verschil is met 1 dag of 3a4 dagen geen water geven weet ik ook niet. Kdenk dat de meeste een dag of 2 geen water geven en dan knippen. Ik heb ook al gehoord als je de plant een dag of 2 a3 laat droogtrekken dat je zo stress veroorzaakt en dat hij zo meer thc aan maakt. Mss daarom dat de meeste droogtrekken. Is zoals sommige van het WF hun planten een paar dagen in het donker zetten voor ze oogsten om meert thc aan te maken.

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voornaamste reden dat ik ze laat droog trekken is omdat ik dan niet met die zeik natte aarde hoef te sjouwen en je vuilniszakken scheuren sneller als ze zwaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat maakt voor mij niet echt uit. Het is nu maar 1 plant en de andere 5 bloeien later af. En de aarde ga ik niet hergebruiken. Dus ik denk dat ik gewoon water ga geven en dan de dag erna knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag de schaar erin gezet. Bij mijn vorige planten als het bijna oogstijd was werden de bladeren neig geel, herfst zoals ze zeggen ;) .

Dit was echter deze keer niet het geval. Er was een beetje vergeeling. Daarom wou ik eerst nog even wachten maar heb toen even uitgerekend hoeveel dagen bloei ik zat. Het is een soortje van 7 a 8 weeken. Ik zat al bijna op 10 weeken na eerste tekenen van bloei. Daarom dat ik hem heb omgehakt na bijna 10 dagen spoelen.

 

gallery_33873_15088_1359240.jpg

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...