Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabizznis

psychose na wietgebruik

Recommended Posts

vroeg me af wat de mensen hier van een psychose icm wietgebruik afweten.

dit omdat het nog al eens voorkomt ben ik achtergekomen.

 

na enkele jaren te gebruiken, ben ik nu psychotisch en gevaarlijk zelfs.(niet mijn eigen woorden)

iemand die mij tips kan geven hierover? behalve nooit meer wietgebruiken(is me verteld door arts)

heb dan ook redelijk wat geblowd, maar of dat de rede is betwijfel ik dus.. maar dat mag schijnbaar niet..

 

ik moet erbij vertellen dat wiet niet de enigste drugs is die ik ooit heb gebruikt. hier een lijstje

 

cocaïne

ketamine

speed

xtc + de smartshop variant herbal xtc

lsd

(lachtruffels/paddo''s)

en dan natuurlijk de boosdoener volgens de doktor wiet/hasj

wat ik dus niet meer mag gebruiken en ook op word getest.

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik merk ook vaak dat als ik een langere tijd blow. Dat ik onzeker en een beetje raar en depri word. ik kan soms ook heel veel nadenken als ik stoned ben. gewoon echt TE veel over vanalles. Als ik een tijdje niet blow en sport (fitness) word ik weer helderder.

Merk ook dat ik meer moe ben als ik de dag van te voren heb geblowt als dat ik niet blow. wel val ik meestal beter in slaap.

Mijn tip voor jou is toch minderen met blowen en misschien sporten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu zelfs gestopt, en de arts zegt ook dat het beter gaat.

maar of het nu door de medicijnen komt die ik krijg, of dat ik gestopt ben met blowen weet ik dus niet.

 

ik vermoed dat ik inderdaad een beetje teveel van me eigen oogstjes heb gesnoept. :wacko: ;)

nu moet ik dus stoppen en kijken of ik weer ooit kan blowen.

wat ik wel jammer vind, want het was/is een hobby. nu ik niet meer kan blowen is het een beetje weggevallen allemaal.

geen planten meer geen topic. geen eeuwige rust met jointje in me smoel :verrygood ik voel me onrustig, maar dat kan ook komen door het (te) lange gebruik is me verteld

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor iemand met een echte psychose schrijf je best samenhangend. Hoezo ben je gevaarlijk? En wie heeft dat allemaal gezegd en wat hebben ze dan allemaal getest of hebben ze gewoon een vragenlijstje doorlopen was dat de conclusie?

 

succes in ieder geval en bezint eer ge begint, dus ... oh, je zit al op medicijnen. Welke?

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

de combo, dat heeft bij jou je psychische labiliteit echt verergert

daar wil ik wel om wedden

 

blowen kan wel weer, na langer tijd van tot rust komen.

ik zou de tripmiddelen zowieso links laten liggen vanaf nu af aan

als je adhd aanleg hebt doet de speed je geen drol, maar ketamine kan link zijn..

de arts overdrijft denk ik , anders had je op uitsluitend wiet al veel eerder een psychose gehad.

ook weet ik uit betrouwbare bron dat een psychiater niet het verschil ziet tussen een intelligente psychonaut die dissociatief is en een schizofrene psychoot.

 

Ik gok , op basis van het feit dat wiet niet direct tot psychoses heeft geleid in het verleden , dat de combo van tripmiddelen , ketamine , en vage herbal xtc een groter gevaar is dan de wiet zelf.

als je in staat bent je ooit tot alleen af en toe een blowtje te beperken zou ik zeggen : doe dat - als je je weer veel beter voelt

de rest van jouw middelenlijst vind ik veel linker...

 

Artsen snappen wiet niet

en ze willen het ook niet snappen

dat er 10000+ varieteiten zijn maakt ze ook wat schuw er iets zinnigs over te zeggen

 

als je ooit vragen hebt mbt tot verantwoord afbouwen van medicatie kan je pm sturen( maar ik ben geen dokter)

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor iemand met een echte psychose schrijf je best samenhangend. Hoezo ben je gevaarlijk? En wie heeft dat allemaal gezegd en wat hebben ze dan allemaal getest of hebben ze gewoon een vragenlijstje doorlopen was dat de conclusie?

 

succes in ieder geval en bezint eer ge begint, dus ... oh, je zit al op medicijnen. Welke?

 

 

gevaarlijk bedoelen ze omdat ik onder de 'psychose'' een strafbaar feit heb gepleegd.

en dat nu niet via de strafrechter verloopt maar via een instelling.

de psychiater heeft me dit verteld, ik ben het er niet mee eens. dus ik werk niet mee zeggen ze nu.

wat wil zeggen dat ik behandeling weiger en ze me tegen mijn wil in vasthouden. (tot ik inzicht krijg in mijn 'ziekte')

 

de medicijnen zijn antipsychoticum (lorazapam geloof ik) en een rustgevend middeltje ter vervanging van wiet olanzapine.

 

ik krijg hier een wekelijks gesprek met een psychiater, die verteld me dit. en zegt dat ik niet meewerk enz

terwijl we gewoon een meningsverschil hebben, en vandaar dat ik dus onvrijwilig mee moet werken. desnoods een prik zeggen ze.

 

de combo, dat heeft bij jou je psychische labiliteit echt verergert

daar wil ik wel om wedden

 

blowen kan wel weer, na langer tijd van tot rust komen.

ik zou de tripmiddelen zowieso links laten liggen vanaf nu af aan

als je adhd aanleg hebt doet de speed je geen drol, maar ketamine kan link zijn..

de arts overdrijft denk ik , anders had je op uitsluitend wiet al veel eerder een psychose gehad.

ook weet ik uit betrouwbare bron dat een psychiater niet het verschil ziet tussen een intelligente psychonaut die dissociatief is en een schizofrene psychoot.

 

Ik gok , op basis van het feit dat wiet niet direct tot psychoses heeft geleid in het verleden , dat de combo van tripmiddelen , ketamine , en vage herbal xtc een groter gevaar is dan de wiet zelf.

als je in staat bent je ooit tot alleen af en toe een blowtje te beperken zou ik zeggen : doe dat - als je je weer veel beter voelt

de rest van jouw middelenlijst vind ik veel linker...

 

Artsen snappen wiet niet

en ze willen het ook niet snappen

dat er 10000+ varieteiten zijn maakt ze ook wat schuw er iets zinnigs over te zeggen

 

als je ooit vragen hebt mbt tot verantwoord afbouwen van medicatie kan je pm sturen( maar ik ben geen dokter)

wiet was eigenlijk het enigste wat ik met enige regelmaat gebruikte. de andere drugs was meer een uitprobeersel.

en ben ik dan ook nooit verder gegaan, zoals het produceren enz.

 

wiet gaf me de rust die ik nodig vond, hier(de instelling) noemen ze dat zelfmedicatie en niet goed..

ik had naar de doktor moeten gaan met mijn verhaal, achteraf verteld door mijn behandelend arts

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen, blijf van alle soorten drugs en drank af als je labiel bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me zowiezo verstandig rustig aan te doen, ik denk niet dat wiet hash de oorzaak is maar kan een trigger zijn geweest ,.... de druppel die de emmer deed overvloeden of het zat altijd al in je en is misschien met wiet los gekomen.

denk eerder ketamine het probleem is, maar hoe dan ook houd jezelf rustig zorg dat je je hoofd weer op orde krijgt, kijk daarna weer als je nog zin of trek hebt

 

succes en beterschap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou medicinale wiet gaan roken ......;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabizniss, jij gebruikt dit de medicijnen zijn antipsychoticum (lorazapam geloof ik) en een rustgevend middeltje ter vervanging van wiet olanzapine.

 

 

http://www.ncrm.nl/zyprexiarechtszaken.htm

 

 

ZYPREXA-SLACHTOFFERS KUNNEN AANSLUITEN BIJ AMERIKAANSE RECHTSZAAK

 

Een Amerikaanse rechter stelde onlangs de datum vast voor de rechtszaak die slachtoffers van Zyprexa (antipsychoticum) aanspanden tegen producent Eli Lilly, op 15 oktober 2007. Patiënten klagen Eli Lilly aan vanwege verzwegen bijwerkingen zoals extreem overgewicht, diabetes, afwijkingen in de bloedsuikerspiegels en zelfs overlijden. Nederlandse slachtoffers kunnen zich nog aansluiten bij deze rechtszaak.

Eli Lilly was reeds lange tijd op de hoogte van deze bijwerkingen maar hield ze verborgen voor het grote publiek. Tot op heden heeft Eli Lilly ruim 26.000 om deze redenen aangespannen rechtszaken geschikt en werd er al meer dan 1,2 miljard dollar uitbetaald aan slachtoffers van Zyprexa. Er zijn echter 500 aanklachten overgebleven van mensen die de schikking niet geaccepteerd hebben.

Rechter Jack Weinstein uit New York kondigde recentelijk aan dat hij ongeveer 30 van de overgebleven 500 aanklachten op 15 oktober gaat behandelen. Openbare aanklagers van diverse Amerikaanse staten hebben zich aangesloten bij de aanklachten tegen Eli Lilly. Het aantal aanklachten kan nog groter worden als patiënten uit andere landen hun zaak aan de bestaande aanklachten koppelen. De Australische advocaat Simon Harrisson kondigde aan dat zijn advocatenkantoor overweegt om zich aan te sluiten bij de Zyprexa-rechtszaak. Het kantoor vertegenwoordigt diverse Zyprexa slachtoffers in Australië.

In januari 2007 ontstond er een rel in Amerika toen advocaat Jim Gottstein geheime documenten van Eli Lilly doorspeelde aan o.a. de New York Times, die er uitvoerig aandacht aan besteedde. Uit de stukken bleek dat Eli Lilly al tijdens de registratie procedure van Zyprexa bij de Food and Drugs Administration (FDA) in 1996 op de hoogte was van de risico's op diabetes en extreem overgewicht door Zyprexa. Eli Lilly hield deze informatie achter en zette de registratie procedure door. Ze bleven Zyprexa in advertenties aanprijzen als veilig en bleven het “off-label” voorschrijven van het middel promoten.

In Nederland gebruiken tienduizenden mensen Zyprexa en is bij veel slachtoffers niet bekend dat er in Amerika rechtszaken worden gevoerd over de verzwegen bijwerkingen van het middel. Nederlandse slachtoffers die diabetes of extreem overgewicht hebben gekregen van Zyprexa kunnen zich nog aansluiten bij de Amerikaanse Zyprexa rechtszaak. Ze kunnen zich informeren door “Zyprexa trial” in te toetsen in Google of contact op te nemen met een goede letselschade-advocaat in Nederland.

Het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (NCRM) stelt dat het publiek niet alleen voorgelicht behoort te worden over de bijwerkingen van psychiatrische medicatie zoals Zyprexa maar ook geïnformeerd dient te worden over het feit dat psychiatrische diagnoses subjectief zijn en niet objectief vastgesteld kunnen worden. Psychiatrische diagnoses worden letterlijk in het leven gestemd tijdens een jaarlijkse bijeenkomst van de American Psychiatric Association waarvan velen leden financiële banden hebben met de farmaceutische industrie. Psychiatrische diagnoses zijn niet te onderbouwen met lichamelijk onderzoek, er zijn geen bloedonderzoeken, hersenscan's of röntgenfoto's mogelijk die de aan-of afwezigheid van een zogenaamde “geestelijke stoornis” vast kunnen stellen.

Meer informatie over de bijwerkingen van psychiatrische medicatie en over de tientallen officiële waarschuwingen die er de afgelopen jaren tegen zijn afgegeven vindt u op: www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl.

 

 

Juridische bijstand

Het advocatenkantoor SAP richt zich op slachtoffers in Nederland n.a.v. de bovenstaande Zyprexa-zaak..

 

Slachtoffers kunnen zich melden bij:

 

Letselschade advocaten

Mevr. H. van Ommen

telnr. 033-4613048

Amersfoort.

http://www.sapadvocaten.nl/

 

Spoel die zooi maar door de wc , weg ermee

 

Of zit je hier op te wachten

 

Uit de lange lijst bijwerkingen selecteren we onder het kopje "Psychisch" (gezien juli 2009):

abnormaal gedrag (1 melding)

agitatie (3 meldingen)

agressie (1 melding)

angst (5 meldingen)

automutilatiegedachte (1 melding)

delirium (3 meldingen)

depressie (2 meldingen)

desoriëntatie (2 meldingen)

dysphemia (1 melding)

geslaagde suicide (4 meldingen)

hallucinatie, visueel (1 melding)

manie (3 meldingen)

obsessieve-compulsieve stoornis (2 meldingen)

onverschillig (1 melding)

prikkelbaarheid (1 melding)

psychotische stoornis (2 meldingen)

rusteloosheid (3 meldingen)

schizofrenie, paranoïde type (1 melding)

verminderd libido (1 melding)

verwarde toestand (4 meldingen)

zelfmoordgedachte (2 meldingen)

zelfmoordpoging (11 meldingen)

 

LET OP: stop niet zomaar met gebruik van psychofarmaca. Doe dit onder begeleiding van een goede arts. Psychofarmaca zijn gevaarlijke, niet zelden levensgevaarlijke stoffen, die grotendeels verboden zouden moeten worden.

 

Meer informatie over dit onderwerp vindt u op

 

www.ncrm.nl of zie onze brochures

 

of e-mail info@ncrm.nl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gevaarlijk bedoelen ze omdat ik onder de 'psychose'' een strafbaar feit heb gepleegd.

en dat nu niet via de strafrechter verloopt maar via een instelling.

de psychiater heeft me dit verteld, ik ben het er niet mee eens. dus ik werk niet mee zeggen ze nu.

wat wil zeggen dat ik behandeling weiger en ze me tegen mijn wil in vasthouden. (tot ik inzicht krijg in mijn 'ziekte')

 

Eh, maar je zat al in die instelling en hebt toen een strafbaar feit gepleegd, of hebben ze je in een instelling gestopt nav een strafbaar feit, omdat ze (achteraf dus) vinden dat je een psychose had ten tijde van het strafbare feit?

 

Vasthouden is lekker therapeutisch. Maaruh, 'goh wat zat ik fout zeg' en de druk is eraf?

 

de medicijnen zijn antipsychoticum (lorazapam geloof ik) en een rustgevend middeltje ter vervanging van wiet olanzapine.

 

Ik ben geen expert, maar volgens mij net andersom, dus Olanzapine als antipsychoticum en de lorazapam voor het roesje. Maar goed, iemand is er van overtuigd dat je een serieus probleem hebt. Misschien toch tijd om het ook maar eens op die manier te gaan benaderen. Just a thought ;)

 

ps. Jeice +1

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

wiet kan je behoorlijk paranoia van worden en psychotisch mischien ook .

maar coke en zo ja dan vraag je om problemen .

ik ken mensen die door die shyte hun eigen moeder in mekaar trapten .

van veel wiet roken kun je ook hallies doems en trippoos krijgen maar de dag dat ik mn eigen moeder wat aandoet moet nog komen .

en als ik dan de volgende dag wakker word wil ik een trein in mn oog .

kijk uit met coke speed pillen en poeiers als je dat eruit flikkert kun je blowen naar believen .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

 

Blowsterkte jij bent hier echt gevaarlijk bezig om dit soort suggestieve onzin hier neer te kwaken. Denk je nou echt dat het slim is om iemand die psychotisch is en in een psychose een delict heeft gepleegd aan te raden is om te stoppen met medicijnen.

 

Wat weegt nou zwaarder bijwerkingen bij een percentage gebruikers of het remmen van een psychose.

 

Jij hebt geen idee waar je het over hebt, omdat je wat gegoogeld hebt betekend nog niet dat je enig kennis van zaken hebt.

 

 

Cannabizniss ik heb werkgerelateerd redelijk wat mensen meegemaakt die gevoelig waren voor een psychose door een ziektebeeld , Cannabis kan absoluut wel degelijk een tricker zijn. Ik zou het blowen laten voor wat het is. Je moet het zien als iemand die een lever ziekte heeft en daardoor niet kan drinken. Ik denk dat je deze ervaring nooit meer mee wil maken, pas dus op met trickers.

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou zeggen, blijf van alle soorten drugs en drank af als je labiel bent

 

 

goed advies ;) :verrygood

 

lijkt me zowiezo verstandig rustig aan te doen, ik denk niet dat wiet hash de oorzaak is maar kan een trigger zijn geweest ,.... de druppel die de emmer deed overvloeden of het zat altijd al in je en is misschien met wiet los gekomen.

denk eerder ketamine het probleem is, maar hoe dan ook houd jezelf rustig zorg dat je je hoofd weer op orde krijgt, kijk daarna weer als je nog zin of trek hebt

 

succes en beterschap :wacko:

 

nou kan ik dus niks anders als helemaal stoppen, en medicatie nemen.

doordat een rechter toestemming heeft gegeven. (dwangmedicatie)

 

+zodra ik hier weg mag, is dat voorwaarlijk. dus wil zeggen dat ik me moet houden aan bepaalde regels.

anders ben ik net zo snel weer terug, als ik weg was.

 

regels zijn/kunne zijn : urinecontrole, gesprek met pscyiator of dit wekelijks of maandelijks is geen iddee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nu al zover, dat ik ze verplicht moet innemen.

omdat ik dus anders niet mee werk aan de behandeling.

en dan (is verteld) mogen ze het via een spuitje doen.

dit kan allemaal omdat de rechter hier toestemming voor heeft gegeven.

er moet sprake zijn van een stoornis, gevaar voor andere of jezelf, en het probleem kan niet ergens anders worden getackelt.

 

 

 

gevaarlijk bedoelen ze omdat ik onder de 'psychose'' een strafbaar feit heb gepleegd.

en dat nu niet via de strafrechter verloopt maar via een instelling.

de psychiater heeft me dit verteld, ik ben het er niet mee eens. dus ik werk niet mee zeggen ze nu.

wat wil zeggen dat ik behandeling weiger en ze me tegen mijn wil in vasthouden. (tot ik inzicht krijg in mijn 'ziekte')

 

Eh, maar je zat al in die instelling en hebt toen een strafbaar feit gepleegd, of hebben ze je in een instelling gestopt nav een strafbaar feit, omdat ze (achteraf dus) vinden dat je een psychose had ten tijde van het strafbare feit?

Vasthouden is lekker therapeutisch. Maaruh, 'goh wat zat ik fout zeg' en de druk is eraf?

 

de medicijnen zijn antipsychoticum (lorazapam geloof ik) en een rustgevend middeltje ter vervanging van wiet olanzapine.

 

Ik ben geen expert, maar volgens mij net andersom, dus Olanzapine als antipsychoticum en de lorazapam voor het roesje. Maar goed, iemand is er van overtuigd dat je een serieus probleem hebt. Misschien toch tijd om het ook maar eens op die manier te gaan benaderen. Just a thought ;)

 

ps. Jeice +1

 

Cannabizniss ik heb werkgerelateerd redelijk wat mensen meegemaakt die gevoelig waren voor een psychose door een ziektebeeld , Cannabis kan absoluut wel degelijk een tricker zijn. Ik zou het blowen laten voor wat het is. Je moet het zien als iemand die een lever ziekte heeft en daardoor niet kan drinken. Ik denk dat je deze ervaring nooit meer mee wil maken, pas dus op met trickers.

 

dit is inderdaad geen prettige leefomgeving , vrijheden zijn beperkt tot een vierkantige omgeving.

waar de enigste vermaak is, dat er nog andere lotgenoten zijn om mee te praten.

maar verder is er dus niks wat je geneest. dat moeten de medicijnen doen zeggen ze...

terwijl ik dacht even te stoppen een betere oplossing is... vind ik nog steeds.

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwangmedicatie voor het plegen van een strafbaar feit?

Vroeger hing daar een geldboete aan vast en hoogstens gevangenisstraf, maar tegenwoordig dus 'dwangmedicatie'?

Klinkt eerlijk gezegd als een sci-fi film, dat burgers onder dwang van een rechter (die zelf geen enkel idee heeft van de (bij)werkingen van medicaties) verplicht medicatie voorgeschreven krijgen voor een eventueel strafbaar feit.

Hopelijk is het genuanceerder gesteld met Nederland, want dit gaat een beetje richting een enge land zo te zien.

 

Je moet het zien als iemand die een lever ziekte heeft en daardoor niet kan drinken.

Niet echt een goede vergelijking.

Een leverziekte kun je medisch gezien aantonen en behandelen. Een 'psychische ziekte' kan medisch gezien niet aangetoond worden. Daarmee bedoel ik dat in tegenstelling tot een leverziekte er geen medische tests bestaan om psychische aandoeningen aan te tonen. Geen bloedtest, geen hersenscan, geen rontgenscan, geen MRI-scan, helemaal niets.

 

Beverly Eakman over antipsychotica medicatie:

 

 

Ik wil hierbij de situatie van cannabizznis absoluut niet minimaliseren. Hij beschrijft de symptomen die hij heeft ondervonden tijdens (zelf)medicatie. Als gevolg hiervan heeft hij een strafbaar feit gepleegd. In plaats om de symptomen te bestrijden (want dwangmedicatie en een 'spuitje' vallen onder het kopje 'symptoombestrijding') kun je beter rustiger aan doen en kijken hoe je je dan voelt. Sport en beweging kan helpen en meer tips van andere users hier kan ook helpen.

 

Ben je in deze situatie voor of tegen dwangmedicatie cannabizznis? Als je er voor bent, dan wil ik je uiteraard niet lastig vallen met mijn mening. Maar als je er tegen bent, dan zou je misschien meer kijken naar de oorzaak van je 'psychose' en daarmee aan de slag gaan. Want tot zover ik weet over antipsychotica-medicatie zijn deze meer als een symptoombestrijding bedoeld. Een eventuele onderliggende oorzaak wordt daarbij met deze medicaties niet behandeld.

 

Vraag je dokter ook om alternatieve behandelingen als zulke medicatie je tegenzit. Probeer rustig over te komen en je gedachten goed in woorden over te brengen in het gesprek. Als je een goede indruk maakt en minder 'verdedigend' en 'defensief' overkomt, dan zouden ze een ander diagnose op kunnen stellen. Je hebt ook recht op een second opinion, desnoods een third of fourth opinion. De mening van de ene dokter is de ander niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vroeg me af wat de mensen hier van een psychose icm wietgebruik afweten.

dit omdat het nog al eens voorkomt ben ik achtergekomen.

 

na enkele jaren te gebruiken, ben ik nu psychotisch en gevaarlijk zelfs.(niet mijn eigen woorden)

iemand die mij tips kan geven hierover? behalve nooit meer wietgebruiken(is me verteld door arts)

heb dan ook redelijk wat geblowd, maar of dat de rede is betwijfel ik dus.. maar dat mag schijnbaar niet..

 

ik moet erbij vertellen dat wiet niet de enigste drugs is die ik ooit heb gebruikt. hier een lijstje

 

cocaïne

ketamine

speed

xtc + de smartshop variant herbal xtc

lsd

(lachtruffels/paddo''s)

en dan natuurlijk de boosdoener volgens de doktor wiet/hasj

wat ik dus niet meer mag gebruiken en ook op word getest.

 

Vriend ik ken je gevoel.....

Als je echt het verschil wil weten??

 

Stop met alles..... wacht een tijdje (half jaar)

Dan weer een blowtje roken (of niet) en vergeet de rest van die kkzooi...

Wanneer je weer begint "na te denken"? Stoppen met blowen en weer gewoon back 2 basic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een psychose zoals in de trip blijven hangen?

 

Of word er bedoeld dat je dan in een laten we zeggen gevaarlijke psychische toestand verkeerd voor jezelf of andere?

 

Ik ken namelijk een dame die jarenlang drugs heeft gebruikt (lees: cocaine i.c.m. wiet) en dat de wiet de schuld heeft gekregen van haar toestand zoals vandaag de dag. Ze slikt medicijnen tegen schizofrenie maar de wiet krijgt dus de schuld van haar toestand vandaag de dag, maar niemand wijst ook maar eventjes naar de coke, ik denk persoonlijk dat de wiet zelfs een soort van rem is geweest anders was de toestand nog veel erger geweest.

Ik wil niet zeggen dat ze een kasplantje is, helemaal niet maar je ziet gewoon aan d'r dat ze niet meer helemaal jofel bij de tijd is. Was een erg mooie aantrekkelijke meid om te zien voorheen in haar goede dagen.

 

En diegene die hun eigen moeder, de schepper van diegene in kwestie, iets aandoen dan hoop ik dat je zult branden voor de rest van je leven.

 

Ik heb zelf als ik wiet rook een hele diepe gedachte, ik kan bijvoorbeeld verder kijken dan als ik nuchter ben. Ik kan bijvoorbeeld gedachtes aflezen aan de hand van hoe iemand naar me kijkt, of als ik oplet hoe iemand naar een tv-programma kijkt dan kan ik heel duidelijk zien met welke emotie ze zitten te kijken/luisteren.

Alles word me op een bepaalde manier duidelijk en dan denk ik wel eens, vind je het gek dat het systeem tegen dit wonderbaarlijke kruid is want het opent toch echt wel je luiken op een hele merkwaardige manier. Ze zeggen toch dat maar een bepaald gedeelte van je hersens werkzaam zijn, het lijkt wel of je met een jointje op toegang hebt tot het gedeelte wat je niet gebruikt. Deuren gaan open en je ziet dingen hoe je ze nooit hebt gezien en dingen van jaren terug die je nooit begrepen hebt zul je opeens begrijpen.

 

Met muziek bijvoorbeeld, normaal nuchter luister je naar muziek en dan vind je dat mooi en luister je met plezier. Met een jointje op kan ik elk individueel instrument individueel beluisteren, alsof ik de originele samenstelling van het nummer uit elkaar kan halen en kan kiezen of ik naar het keyboard de drums het gitaar of naar de bass luister. Intense beleving van het geluid die een soort loopje neemt met je brein, vooral goede reggae met een goede orgel erin heeft effect bij mij.

 

Een psychose, ik heb nooit gehad dat ik bij mezelf zoiets had van nu moet ik opassen want ik ga er gekke dingen van doen.

Sterker nog, ik heb 2 maal een depressie overwonnen met cannabis.

Ik ben er van overtuigd dat cannabis je psychische toestand eerder weer terug in balans brengt als in de war schopt. Ik durf echter niks te zeggen over mensen die al van nature een aanleg hebben of psychische abnormaliteiten in de familie hebben, dan kan het wel eens zijn dat dit cannabis dit juist versterkt. Ik ken iemand die in zijn jonge jaren een autoongeluk hebt gehad en na een goede joint flikkert ie gewoon neer en is ie buiten westen, waarschijnlijk door de hersenbeschadiging die bij het ongeluk is ontstaan.

 

Ik ben bijvoorbeeld veel te bang om LSD te nemen omdat er een aantal gevallen bekend zijn dat men in de trip blijft hangen.

Je zult die pech maar hebben.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou zeggen, blijf van alle soorten drugs en drank af als je labiel bent

 

+1

 

Als ik me niet "tof" voel blijf ik er vanaf, en ga ik een stuk hardlopen. De endorfine in mijn bolletje zorgt dan dat de zon weer gaat schijnen. En de vermoeidheid in je spieren geven je ook een heerlijke roes.

Moet ik wel bij vertellen dat de strijd om te gaan hardlopen ook zwaar is als je je niet jofel voelt.

Dit is voor mij persoonlijk de beste manier om die enorme ups en nog grotere downs een beetje te temperen.

 

Sterkte in ieder geval pik.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze;lf ooit ernstig dissociatief geweest .

Ik had een zomer langstevig pep gesnoven, gezopen , paddos en wiet gebruikt.

Door ernstig slaaptekort gedurende de piek van de zomer, en heftige trippy dagen zonder slaap en veel vage nachtelijke tochten van feestje naar feestje totaal de kluts kwijtgeraakt.

 

Conclusie : slaaptekort + dikke drugscocktail+ zogenaamnde "life changing events" een paar jaar totaal labiel geweest.

 

heb twee jaar niets geblowed of gezopen , en helemaal gestopt met snuiven en tripmiddelen.

Daarna langzaam weer gaan blowen.

Uiteindelijk blowe ik nu iets minder dan destijds, maar ik heb een gezond ritme leren opbouwen.

 

Wat het allerbelangrijkste was?

Leren aar mezelf te luisteren , en goed voor mij te zorgen.

Ik ben geen 20 meer, dus er zijn gewoon grenzen.

Alcohol met mate , en vooral ook andere ontspannende dingen ondernemen.

 

Punt is namelijk dat blowen inderdaad stevig kan helpen ontspannen.

Als je jong bent , en je leert niet om zonder dope te relativeren en ontspannen , dan zal je met wietgebruik daarop vast lopen.

 

Meditatie, gewoon mindful bezig zijn met alles wat je doet , of dat op zijn minst toepassen als je in stress raakt.

 

Je bent nu te ver gegaan, en de arsten sleuren je nu bij de les.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johny Sack, ik spreek wel degelijk uit ervaring. Heb 2 meiden uit zo n kliniek gehaald, hier in mijn huis opgevangen en binnen een week, waren het weer normale meiden. Een is nu lerares biologie en de andere is secretaresse, als ik ze niet weggehaald had uit die kliniek, weet ik niet wat voor zombies die meiden geworden waren. Tot op de dag van vandaag hebben ze nog steeds een baan en geen zgn psychoses meer gehad.Ook zij blowde en hadden ook wel eens met andere drugs geexperimenteerd. Bij hun was een trauma het achterliggende probleem.

Met rotzooi als coke, ketamine en speed, daar moet je echt voor uit kijken. daardoor krijg je meer persoonlijkheden en je kent geen verschil meer tussen werkelijkheid en fictie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

supadup canna,

 

welkom in mijn wereld.

Ik ben al jaren geleden gestopt met blowen ook omdat ik psychisch overgevoelig reageer op; voornamelijk wiet en dus hoge verhoudingen thc.

Vette hasj kan ik redelijk hebben maar ook met mate, maar vind het onnodig om op deze manier grenzen op te zoeken.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat je naar lichaam en geest moet luisteren ik blow dus ook helemaal niet meer.

Wil niet zeggen dat ik de hele hobby vaarwel heb gezegd, plantjes onderhouden is gewoon veel te leuk om te doen en je kan er veel meer mee dan alles oproken. Denk aan tincturen, olie's, thee enz.

 

staat hier op het forum ook wel genoeg over.

 

PS- voordat ze bij mij synthetishe crap me strot doordrukken (waarbij ik doel op de pammetjes die jij krijgt) gaat er wel een oorlog aan vooraf. De bijwerkingen en het verslavingsgevaar daarvan is vele malen heftiger dan alle tot nu toe genoemde Harddrugs.

In die zin ben ik het absoluut met blowsterke eens.

 

Het zijn goede middelen om uit een psychose te komen en om als eerste stap wat rust in je lichaam en geest te verkrijgen, maar laat het je niet onderhouden.

Veel psychiaters blijven het voorschrijven als emo afvlakker om zogenaamd herhaling te voorkomen maar naar mijn idee is het puur om medewerking te kunnen vergaren van hun patient.

t is verslavende zombie shit, en dan spreek ik uit ervaring.

 

Ga maar is kijken bij de paaz, allemaal langs de muur shuivende, hoofdhangende en handjes halfomhooghoudende wezens. Allemaal van de pammetjes.

 

Succes maat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dwangmedicatie voor het plegen van een strafbaar feit?

Vroeger hing daar een geldboete aan vast en hoogstens gevangenisstraf, maar tegenwoordig dus 'dwangmedicatie'?

Klinkt eerlijk gezegd als een sci-fi film, dat burgers onder dwang van een rechter (die zelf geen enkel idee heeft van de (bij)werkingen van medicaties) verplicht medicatie voorgeschreven krijgen voor een eventueel strafbaar feit.

Hopelijk is het genuanceerder gesteld met Nederland, want dit gaat een beetje richting een enge land zo te zien.

 

Je moet het zien als iemand die een lever ziekte heeft en daardoor niet kan drinken.

Niet echt een goede vergelijking.

Een leverziekte kun je medisch gezien aantonen en behandelen. Een 'psychische ziekte' kan medisch gezien niet aangetoond worden. Daarmee bedoel ik dat in tegenstelling tot een leverziekte er geen medische tests bestaan om psychische aandoeningen aan te tonen. Geen bloedtest, geen hersenscan, geen rontgenscan, geen MRI-scan, helemaal niets.

 

Beverly Eakman over antipsychotica medicatie:

 

 

Ik wil hierbij de situatie van cannabizznis absoluut niet minimaliseren. Hij beschrijft de symptomen die hij heeft ondervonden tijdens (zelf)medicatie. Als gevolg hiervan heeft hij een strafbaar feit gepleegd. In plaats om de symptomen te bestrijden (want dwangmedicatie en een 'spuitje' vallen onder het kopje 'symptoombestrijding') kun je beter rustiger aan doen en kijken hoe je je dan voelt. Sport en beweging kan helpen en meer tips van andere users hier kan ook helpen.

 

Ben je in deze situatie voor of tegen dwangmedicatie cannabizznis? Als je er voor bent, dan wil ik je uiteraard niet lastig vallen met mijn mening. Maar als je er tegen bent, dan zou je misschien meer kijken naar de oorzaak van je 'psychose' en daarmee aan de slag gaan. Want tot zover ik weet over antipsychotica-medicatie zijn deze meer als een symptoombestrijding bedoeld. Een eventuele onderliggende oorzaak wordt daarbij met deze medicaties niet behandeld.

 

Vraag je dokter ook om alternatieve behandelingen als zulke medicatie je tegenzit. Probeer rustig over te komen en je gedachten goed in woorden over te brengen in het gesprek. Als je een goede indruk maakt en minder 'verdedigend' en 'defensief' overkomt, dan zouden ze een ander diagnose op kunnen stellen. Je hebt ook recht op een second opinion, desnoods een third of fourth opinion. De mening van de ene dokter is de ander niet ;)

ik ben er natuurlijk op tegen dat ik een spuit krijg, dus heb ik maar gewoon meegewerkt met de pillen.

een second opiion is aangevraagd bij rechter, maar deze zit er niet opte wachten zei me advocaat omdat het dan geld kost.

andere optie is dan als de rechter het verzoek afwijst, een second opinion via de huisarts aan te vragen.

 

vroeg me af wat de mensen hier van een psychose icm wietgebruik afweten.

dit omdat het nog al eens voorkomt ben ik achtergekomen.

 

na enkele jaren te gebruiken, ben ik nu psychotisch en gevaarlijk zelfs.(niet mijn eigen woorden)

iemand die mij tips kan geven hierover? behalve nooit meer wietgebruiken(is me verteld door arts)

heb dan ook redelijk wat geblowd, maar of dat de rede is betwijfel ik dus.. maar dat mag schijnbaar niet..

 

ik moet erbij vertellen dat wiet niet de enigste drugs is die ik ooit heb gebruikt. hier een lijstje

 

cocaïne

ketamine

speed

xtc + de smartshop variant herbal xtc

lsd

(lachtruffels/paddo''s)

en dan natuurlijk de boosdoener volgens de doktor wiet/hasj

wat ik dus niet meer mag gebruiken en ook op word getest.

 

Vriend ik ken je gevoel.....

Als je echt het verschil wil weten??

 

Stop met alles..... wacht een tijdje (half jaar)

Dan weer een blowtje roken (of niet) en vergeet de rest van die kkzooi...

Wanneer je weer begint "na te denken"? Stoppen met blowen en weer gewoon back 2 basic!

 

 

ik heb nu een rechterlijke machtiging van een half jaar, gekregen na de inbewaringstelling.

en daar is dus een voorwaarde aan verbonden, geen drugs gebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...