Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedaholic

Fan controller

Recommended Posts

Beste vriendjes en vriendinnetjes,

 

Mijn Volgende ronde wil ik graag van start gaan met een nieuwe ruimte, dat betekend ook nieuwe spullen. Alleen zit ik met een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

 

Welke Fan controller is nou een goeie, en niet te duur ? ( max 100 euro ) Ik heb een beetje rond gekeken op het forum uiteraard en m'n gs maar kom er toch niet helemaal uit. ;)

 

Weet niet of het veel uitmaakt, maar de ruimte is 250x300x200 LBH 7 x 600 watt.

 

Wie o wie kan deze :verrygood effe bijsturen ??

 

 

Weedaholic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genoeg keuze,..als je maar flink veel shops bekijkt want qua prijzen kan dat heel wat schelen.

Enne ,..ik zou dan ook voor de Variac gaan.

 

Oldskool he,... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke de Variac dus haha. Ik ga effe langs bij de gs en vragen of ze hem hebben.

 

@onderkoffer,

 

no idea ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

!! Google !!

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik ook een Variac.

Het voordeel aan een variac is dat deze geen brom in je afzuiging veroorzaak.. lekker stil dus..

Nadeel is dat je m handmatig moet bedienen.. hier houd dat in dat wanneer de lamp aangaat ik de verwarming uit moet draaien in de ruimte waar de tent in staat en ff de variac op de juiste stand moet zetten om de juiste tempratuur te krijgen.. en als hier de lamp uitgaat betekend dat.. verwaring aandraaien en variac dimmen..

Weet niet of je altijd in je ruimte bent als lamp aan of uit gaat.. zo niet.. dan is de variac niet ideaal.. of ik moet wat gemist hebben en er zijn variac met thermostaat, maar volgens mij niet.. Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt wel een thermostaat aansluiten op een variac maar dan moet je wel een tweede variac aanschaffen.....dan loopt het prijs wel degelijk boven de 100 euro of je vind een tweedehands variac om die thermostaat aan te sluiten dan kan het nog goedkoper uitlopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede Fancontroller voor onder de 100euro= die vind je niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 100 euro niet, maar wel dicht er bij. S-vent trafo kost rond 138 euro, dat ding is niet slecht

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

een variac is niet geschikt voor 7x600 watt

die regelt geen temperatuur maar blijft op 1 ingestelde waarde staan

en als je zo een ruimte kan inrichten maar geen geld hebt voor een fancontroller ... tja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frits bom

 

Ik heb wel meer te besteden, ik dacht alleen dat je wel een goeie fan controller kan scoren voor een eurotje of 100. kan best een paar tientjes erbij no problem.

 

Maar als ik dus goed begrijp is die variac niet geschikt voor 7x600 watt?

 

@Faraon08

 

een 2e variac lijkt me niet zo handig.

 

@Shiva2013

 

De ruimte waar de tent staat kan opzich wel elk moment bedient worden, maar niet altijd wanneer de lampen ook daadwerkelijk aan springen, dus dan word dat een probleem met de variac.

 

 

En wat is anders een goeie Fan controller met thermostaat ? wel zo handig.

 

Bedankt voor alle tips btw ;)

 

W

Share this post


Link to post
Share on other sites

weedaholic.... gewoon een klimaatcontroller kopen en niet hoeven te draaien aan klote knoppies elke dag en stabieler klimaat.

7x600 wordt warm zeg ik je,

hier brand 6x600 van 2100 tot 0900 op 70% al 31 a 32graden haal me lucht van buiten....

heb een 4250 en 3500 box draaien dus een 12ampere!!

per merk box verschilt het vermogen, je leverancier kan je dit vertellen.

koop goede spullen, geen tweedehands gezeik in zon hok.

neem er ook eentje die meer ampere aankan dan je boxen leveren, stel dat je moet vergroten hoef je geen nieuwe te kopen.

heb een eurotech et-14 gehad en nu een cli-mate 12 amp, alletwee goed cli-mate makkelijker.

rond de 150a160 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nogsteeds erg tevreden met mn cli mate

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...