Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ché

Afstand geur wiet

Recommended Posts

Hoi

 

Wat is jullie ervaring met de afstand waartot bloeiende dames in de eindfase te ruiken zijn?

 

En is er een aanzienlijk verschil in geur tussen indica of sativa? of is het vooral strain/selectie afhankelijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer je er hebt, des te beter en van verder kun je ze ruiken (met een max natuurlijk)

Met name in de bloei!

Een koolstofffilter kan dus wel degelijk een plan zijn.

 

De geur is te alle tijden strain bepalend, en zelfs in de zelfde strain kunnen er verschillen zijn in geuren die worden geproduceerd.

 

Meestal is er in de naam wel iets verwerkt van de naam; denk maar aan BlueBerry, MangoKush, VanillaKush, Skunk ect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een Guerillakweek kan je moeilijk een active filter gebruiken ;)

 

houd rekening dat 10 planten van een citroenachtige aroma best stinken kan . en dan gaat het nog wel om meters ..

maar houd rekening dat wind en lokatie KEY zijn in ons Vak ..

 

ik zou bij de basis blijven en MAX 5 planten op 1 Patch .

 

het aantal patches ligt aan julie :verrygood

 

erg goede strains voor buiten en stinkt niet te zuur ( Herkenbare WIETGEUR )

 

Henkes Lolland + . Low Riders + White Widow -+ Afgaanse Strains ++

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cupp0 - Dankjewel voor het wakker maken.

 

Ja een filter werkt natuurlijk niet op guerilla. ;)

 

Gewoon knallen bij guerilla, vaak is het verstandig er wat extra neer te zetten ivm rot en dergelijken.

Met meer spots spreid je het risico! (wordt 1 spot ontdekt heb je niet alles voor niets gedaan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks Pirus en Cup

 

Ik heb inderdaad verschillende plekjes, 7 tot 9, waar ik zo'n 4 tot 6 planten wil gaan neerzetten, en die zelfs ook op wat meters verspreid. Enkele spots zitten zo'n 15 meter van het pad af, wel heel erg afgelegen maar ik sluit zeker niet uit dat er tijdens de bloei fase wat vogelaars of hardlopers langs kunnen lopen. Ik begrijp dat het erg aan de windrichting en strain kan liggen maar is een spot op ±15m van een pad het proberen waard of is het not done? Ik wil het eigenlijk gewoon maar proberen, kansen lekker spreiden en merk het vanzelf wel, heb een paar plekjes op 25m en meer van een pad verwijderd, maar aangezien ik nog wel wat voorbereidend werkt moet verrichten en ook weer niet helemaal voor jan lul bezig wil zijn.. zouden jullie zeggen dat een spot op ±15 meter nog (net) kan?

Ik zat zelf, omdat ik toch echt met feminized, redelijk vroeg bloeiende, smakelijke plantjes wil werken te denken aan Easy Sativa, Outdoor Grapefruit en Red Purps (van female seeds). Heb gisteravond verschillende reacties gelezen van mensen die de geur van een bloeiende Grapefruit erg vonden meevallen en de Easy Sativa zou ook niet zo overheersen. Ik heb Female seeds ook even de vraag gesteld en wacht dus ook nog wel hun reactie af.

Henkes lolland in ieder geval niet dus, misschien toch ook wat low ryders erbij, en WW oogt me niet echt relaxed voor een buiten kweek zonder verduistering.. Ik zal eens even wat meer afghan strains checken. Ik lees veel dat NL ook niet zo'n stinker is, zit aardig wat afghan genetica in als ik me niet vergis. misschien dat ik daar wat autoflowers van doen.

 

vorig jaar deed ik alleen een balkon kweek met 2x donker paarse Frisian Dew en een 50 tal autoflowers van Big Bud en die laatste geurden echt ziekelijk,, maarja dat was ook een lekker bosje. Die frisians dan weer nauwelijks, ondanks de ruim 250 gram per plant die eraan hing, jammer dat die wiet niet te roken is anders deed ik ze dit jaar zeker weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
erg goede strains voor buiten en stinkt niet te zuur ( Herkenbare WIETGEUR )

 

Afgaanse Strains ++

 

 

Afgaan? Zo die stinkt als een bakvis brada

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou bij de basis blijven en MAX 5 planten op 1 Patch .

 

kleine basis zeg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel klein maar een mooi aantal voor kleine spots die niet helemaal in het midden van nowhere zitten. beter ietswat weinig dan te veel en aandacht trekken toch.

 

Maar uitgegaan van een gemiddeld stinkertje, zouden een paar plantjes goed te ruiken zijn op een afstand van 15 meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten, 15 mtr is veééél te weinig ;)

 

Het hangt wel eens van de situatie af maar als het windstil is en een beetje dampig zoals vroeg in de morgen dan stinken ze ongekend en komt 50 mtr toch meer in de buurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet dat ze er staan is het van 50m al wel te ruiken als je een paar flinke bomen hebt staan, ik zou de afmeting van een voetbalveld als geurparameter houden met de middenstip als locatie van je spot.

 

greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe verder hoe beter !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm 50 meter dus toch wel.. ik heb het maar op wat spots geprobeerd met 15 tot 30 meter, maar dan maar tot 2 en dan ook lekker verspreid. heb slechts een plekje waar het pad op 50 tot 70 meter ligt, dus dat zit wel goed, zal er ook toch maar niet teveel neerzetten daar. helaas wel met een nest van buizerds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...