Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
IDIOOOOT

withe widow

Recommended Posts

hallo.

 

ik heb ff een vraagje aan jullie.

 

heb 4 withe widow autoflowers,de plantje zijn nu 5 cm ,ben ze aan het voor groeien om ze strax buiten te zetten ,

mijn vraag is hoe hoog moet ongeveer de lamp er boven hangen,zonder dat ze gaan verbranden...

 

ze staan niet in een tent,maar heb ze in de schuur staan het is daar niet erg warm heb de lamp er nu 40cm boven staan .

 

 

 

m.v.g ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Hoe kun je nu :verrygood typen als je niet eens weet wat voor lamp.. als die namelijk TL gebruikt lijkt me 40cm niet zo'n verstandige afstand..

 

Dus Idioot, wat voor lamp gebruik je? TL / HPS of nog wat anders?

 

Hoeveel watt? 55-75 / 400-600-1000?

 

Het meest logische zou een 400 of 600watt HPS lamp zijn, voor 400 watt is 40cm prima, alleen raad ik je aan bij zon jonge kleine plantjes wel op te passen, beter ontkiemen en voorgroeien onder TL en daarna een week HPS, voor 600wattt is 60cm afstand meer geschikt.

 

Je bent bes vroeg begonnen, ik zou ze anders gewoon afbloeien in je schuur of als het echt mooi weer is buiten zetten.

 

Pas wel op met te koude nachten, temperaturen in je schuur onder de 15graden kan behoorlijk schadelijk zijn :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss Mary Jane

 

ik heb er bij staan een 400 watt bij de koptekst ;)

 

ja bij mooi weer gewoon buiten en bij minder weer lekker onder de lamp.

 

bij de potten is de temp 23gr onder de lamp.denk over een paar week word het weer wel beter.deze zondag 20 gr dan lekker naar buiten.

 

 

bedankt voor je info.

 

 

m.v.g.idioooot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is white widow ;)

Ik zit ook te twijfelen om de mijne te laten ontkiemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hangt er idd vanaf wat voor lamp je hebt hangen.

Als het in je schuur niet echt warm is zou ik als ik jou was de temperatuur opmeten wanneer de lamp uit is.

Je hebt van die thermometers die de warmste en koudste temperatuur in 24 uur opslaan zodat je dat precies kunt zien.

Aan de hand daarvan kun je bepalen of je eventueel moet gaan bijverwarmen want als je temperatuur onder de 17 á 18 graden raakt hebben de wortels van je plantjes heel veel moeite om voedingstoffen op te nemen en kunnen ze dood gaan wat zonde zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood

 

Hoe kun je nu :wacko: typen als je niet eens weet wat voor lamp.. als die namelijk TL gebruikt lijkt me 40cm niet zo'n verstandige afstand..

:wacko:

Je hebt gelijk Missy, Idioooot had het net zo goed over 10 of 20 tl's kunnen hebben. ;)

 

Bijverwarmen in een schuur zonder tent oid is hopeloos maar de lente is onderweg, overdag lekker naar buiten als het weer het toe laat idd.

Maar laat ze maar lullen, je bent mooi op tijd begonnen met die AF's, als deze klaar zijn zou je buiten opnieuw kunnen beginnen om later dit seizoen nog eens te oogsten. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo..

 

ik heb de lamp gewoon 24 uur branden,om ze lekker te laten groeien.

temp schommeld rond de 25 a27 graden.dus een aagenaamde temp.

 

 

m.v.g.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...