Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hasjies smoker

Water-Airco

Recommended Posts

Ik ben ook zeer geintresseerd in zo,n soort systeem, dan koppelen aan een waterput.

 

Maar wat ik zo niet vind is, waarvan is die wisselaar gemaakt, vind de prijs best pittig voor een wisselaar met fannetje dan mag de regeling wel heel erg goed zijn imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen wisselaar met fannetje, het is een wisselaar met een compressor/verdamper/condenser/software en een fannetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

54/58DB dat zet je niet even op je zoldertje neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo niet ;) :verrygood

 

Als je erg zachtjes fluistert, kom je aan ongeveer 30 decibel. In de huiskamer wordt regelmatig rond de 40 decibel aan geluid gemaakt. Dat laat zich vergelijken met een stil klaslokaal. Als de koelkast aanslaat, maakt hij rondom 50 decibel geluid. Dit is van dezelfde orde als een auto die rustig langsrijdt. Een pruttelend koffieapparaat maakt het wat bonter. Daarbij wordt 55 decibel gerekend. En als iemand op normale toon spreekt, is dat ongeveer 60 decibel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het een hoop lawaai, een optie komt op ongeveer 45DB ingepakt en dat zit net op het randje vind ik.. ( bij mij dan he. eengezinswoning uit de jaren 90) ik heb het getest toen buren op vakantie waren nachts in een stille buurt hoor je een zoom door de betonen muur heen .. verschil tussen 45 en 55 is best groot

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk is dat verschil groot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even tussen door, deze airco is nieuw op de markt en moet zich nog bewijzen!

Er zijn grotere van die er eerder waren en dit is het kleine broertje.

en waarom zou deze niet ingepakt kunnen worden, in rubbers gehangen worden of op veren/dempers gezet kunnen worden...?

Niemand heeft hem nog gezien, gehoord of gebruikt neem ik aan?

Over de brom door de muren heen, daar heb je ook oplossingen voor!

Het frame waar hij op staat moet los van de muren staan en op isolerende onder poten of rubberen zolen. etc etc..

Tevens kan een simpele ventilator die je lucht circuleert in je hokje al een dermate brom geven,

dat dit een irritante zoem voor de buurman is. Zelf hoor je het niet maar de muren verderop geven het wel door.

 

Wat is nou hard kwa geluid ?

 

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen!

Het is tenslotte ook hoe mensen zich voelen bij hun hobby. Paranoia, zelfverzekerd of wat dan ook.

 

Ik wacht even af op de demonstratie en zie het wel.

 

Mijn kweekie loop ten eind en ben dus ook aan het voorbereiden om een nieuw hok te knutselen.

 

Ik hoop dan de airco ook gezien te hebben en of de werking ervan goed is om ermee te werken.

 

Gr Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een trilling/dempend geluid wat door dreunt het komt misschien aan met +/- 10db bij de buren maar als het compleet stil is ergens maar dan ook echt stil hoor je een hoop dan kan 10db als 100db aankomen bij wijze van

 

 

bij mij staat ie ook op rubbers en veren, ingepakt met bitum achtig spul voor trillingen en daaroverheen weer extra isolatie voor het geluid, alles staat vrij geen ventilators en toch blijft er een brom door komen met 45db.. het gehele isolatie gebeuren heeft me ongeveer +/-3DB bespaart maar niet genoeg imo

 

als ik het met een 3250 afzuigert en 2500 inblazert vergelijk icm met sonoslang en dempers is dat toch echt een stuk stiller dan me opticlimate ... nogmaals dat is in mijn geval.

Ik hoor het wel als ik bij de buren sta maar ik heb hun nog niet gehoord dat ze last van de toon hebben. ;)

 

ondanks de onwetendheid of de buren het nou wel of niet horen zou ik nooit meer zonder airco kweken, het geluid is het enigste nadeel voor mij... het is ook geen constante irritatie het komt en gaat alleen als die water gebruikt... als het constant was had ik er misschien minder last van gehad :_)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030

 

He man. Aangezien je adviseert om co2 toe te voegen ga ik er even van uit dat je dit zelf ook gebruikt. Hoeveel verhoogd het jouw productie?

 

Ik hoor daar namelijk grote verschillen in. De ene trekt er 20% meer uit, maar 50% heb ik ook al gehoord. Zelf ga ik hier volgende ronde mee experimenteren. Draai nu voor het eerst met een koelbatterij dus alle voorwaarden zijn aanwezig.

Edited by Sjors Boomschors

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens om er de optionele trillingsdempers onder te zetten en draai de moeren van de compressor steunen eens losser of draai ze eraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer eens om er de optionele trillingsdempers onder te zetten en draai de moeren van de compressor steunen eens losser of draai ze eraf.

die trillingsdempers zitten er ook onder en die staan weer op rubber, hoe kom ik het beste bij de moeren van de compressor? bovenkant of achterkant waar schroef van de capaciteitsconrole zit eraf ?(N6000Pro2).

Share this post


Link to post
Share on other sites

om een gesloten systeem te maken zou je ook een airce me buitenunit kunnen gebruiken. ik vind het grote nadeel van die koelbatterijen altijd dat ze zoveel water verbruiken. Tenzij je een bron hebt ofzo vindt ik het nog steeds niet echt een goeie oplossing, maarjah bij gebrek aan beter. Al valt die opticlimate wel mee kwa verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paneeltje van stelschroef er ff afhalen. Grote zwarte ronde ding is de compressor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondanks de onwetendheid of de buren het nou wel of niet horen zou ik nooit meer zonder airco kweken, het geluid is het enigste nadeel voor mij... het is ook geen constante irritatie het komt en gaat alleen als die water gebruikt... als het constant was had ik er misschien minder last van gehad :_)

 

even ontopic

 

harryd

 

dat probleem had ik ook tien min aan. vijf min uit tien min aan . en zo ging het maar door. tijdens licht uren.

heb een vriend er bij gehaald. en die heeft wat met het water gekloot en met watertemperatuur.

en nu loopt i gewoon 12 uur. tijdens licht uren.

dan heb je ook dat geluid niet meer.

 

gr prettig

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen

Waar we het over hebben is de kleine uitgeklede versie van de opticlimate.

heb de gebruiksaanwijzing dus hier een kleine greep uit het document.

met de lynx controller kunnen diverse dingen aangestuurd/ingesteld worden:

gallery_35259_15559_29809.jpg

 

En dan hebben we de co2 Computer nog die de rest aanstuurt:

(co2 regelventiel of generator, aangesloten op de airco koelt ie en ontvochtigd hij, heeft een kachel aanstuur contact, een aansturing voor luchtbevochtiging,

temp sensor, co2 sensor, temp sensor, rh sensor, licht sensor voor toevoer co2 vrijgave.)

gallery_35259_15559_816.jpg

 

Ik ben benieuwd wat het mij als mini hobby kweker kan brengen. met ongeveer 2m2 netto ruimte kijken wat ik kan bereiken als ik dit systeem heb aangesloten.

 

Even over het water verbruik dat had ik al uitgerekend eerder in dit topic, waarvan 12 uur constant draaien en 2 uur interval om te ontvochtigen in de nacht.

Waterverbruik is max 1,8l per minuut * 60 minuten * 12+2(ontvochtigen) 14 draai uren = 100m3 water geduurende 65 dagen kweken. = 150 euro aan water kosten exclusief stroom!

inderdaad water kost geen drol! maar ongeveer 150 euro per kweek cyclus het kan hoger uitkomen ivm extra ontvochting in de nacht.

 

Als ik op 2m2 met dit systeem gelijk kan draaien of beter tov de kosten/baten van wat ik erin steek kan ik een lange tijd een hoop plezier hiervan hebben.

 

En het geluid weet ik nog niet misschien valt het wel een stuk mee vergeleken met andere apparatuur.

 

We wachten af op de demonstratie ruimte.

 

Gr Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RACKER

Dit filmpje betreft de Opticlimate, Nagano en climatesystem.

Een filmpje over de Lynx Airconditioner heb ik nog niet gezien.

Zou best hetzelfde principe zijn, maar toch anders :whistling

 

groetjes Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Water kost geen drol

 

Kost geen drol maar als je verbruik opeens verveelvoudigd dan kunnen ze bij je komen vanwege vermoedelijk lekkage. Bron of meter omdraaien lost dat probleem op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las ook een topic van een paar jaar terug waarbij iemand vroeg of je het koel water van de opti kon hergebruiken. Racker gaf toen aan dat daar een oplossing voor zou komen. Is die oplossing er al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die optie is er ! Namelijk een chiller of waterkoeler.

Maar hoeveel stroom besteed je daar aan ?

ik denk dat het dan makkelijker is om een bron te slaan

als het daadwerkelijk om het water verbuik gaat.

Je moet een beetje afwegingen maken of meer water gebruiken of meer stroom.

Per kweek zou je zo'n 100m3 water gebruiken als hij 65 dagen 14 uur aan zou staan.

maar dat staat hij niet dus het wordt sowieso minder verbruik.

elke dag in bad wat wij doen 3 x 150 liter = 450 liter per dag x 365= 164m3 per jaar.

daar staan dan 2 kweken gemiddeld tegen over.

Inderdaad om geen last te krijgen met je verbruik is een bron slaan heel erg verstandig.

ik ben blij dat ik aan een rivier woon en dat een bron slaan hier erg gemakkelijk gaat.

Ik ben bezig om in mijn schuur om een bron te slaan, iedere x met 2 meter pvc.

gaat langzaam maar ik moet tog een x komen op een punt dat het mij water gaat geven.

 

Omdat ik een van de eerste geintereseerde ben in de airco, heb ik met de verkoper en leverancier,

een afspraak om het product te bezichtigen en wat vragen over te stellen.

Als ik op deze afspraak ben geweest en het product mee heb genomen.

zijn jullie de eerste die zien hoe het er nou egt uitziet en hoe het werkt.

 

Mvg Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

-verdampingskoeler

-warmtewisselaar

-rol slang in de plomp

-split-unit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...