Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Groen Gif

vierkante airpots van no mercy

Recommended Posts

Sinds een paar maanden zie ik in de No Mercy shop goedkope (zeker na het halveren van de prijs) vierkante "fabric" potten, onder de naam Airpot. Ik dacht dat ik ze ook nog elders was tegengekomen maar kan dat niet terugvinden. Zijn er hier mensen die met die potten werken?

 

https://www.nomercyshop.nl/index.php?cPath=...amp;language=nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebben ze bij de hema ook . in verschillende kekke kleurtjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het verschil met de smartpots dat deze potten geen capillaire werking hebben en dus geen water opslurpen en omhoog transporteren.

 

Goedkoop zijn ze wel!

Edited by The-Predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo goedkoop dat ik er achterdochtig van word.

 

@Elmo2007: heb je toevallig ook een link naar een online plaatje daarvan, de Hema folder blijft bij mij hangen op "kies je leukste setje"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een pot met capillaire werking ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groen Gif

 

 

klik

 

;)

deze zijn rond maar ze hebben ook vierkante :verrygood

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja potten met capillare werking is onzin

 

;)

 

 

maar we begrijpen wat je bedoeld hoor P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de intratuin liggen ze ook. Volgens mij zelfs iets goedkoper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze in gebruik (gehaald bij Intratuin) en ze nemen als je ze voordat je ze gaat gebruiken een keer wast in de wasmachine, prima water van onderen via een schotel.

 

Vijverplant manden zijn het van Velda en zoals (te) vaak doet Ceessie het weer eens als heel anders vorkomen.

NM is wel goedkoper dan de Intratuin, daar kosten ze € 1,29 vd 15x15 en € 1,89 vd 5.8ltr.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velda & Cees, had ik me kunnen beseffen. Ik moet ze dus zoeken op de vijverafdeling. Dank je, lostchild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook de vierkante zakken van no-mercy!

 

het air-pruning prenciepe werkt gewoon net zo goed als de ronde smart-pots

 

maar inderdaad.. het zijn stiekem gewoon de velda vijverzakken :verrygood

 

Ssst ! :wacko:

 

 

Greetz Skunkmonster

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceessie weet het altijd mooi te vertellen. Een alternatief voor zijn overigens goede voedngslijn Sweet Jane 1 (NPK 7-7-7) en Sweet Jane 2 (NPK 2-4-9) heb ik ooit bij Van Iperen International uit Oud Beijerland met de zelfde NPK-waarden voor € 15 per 25 liter aangekocht. Bij Ceessie moet je daar omgerekend ruim € 250 voor aftikken. Ik bespaarde me dus 94 %. En praatjes over toegevoegde chelaten vullen geen gaatjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een beetje kort door de bocht om de zelfde NPK waardes te gaan vergelijken mr Xtreme.

 

Als ik het me goed kan herinderen (ik loop al een tijdje mee ) was het Atmosphere die bij de ontwikkeling van de Jane lijn was betrokken.

Atmo wist donders goed dat als je het ijzerschelaat ( Fe)DPTA gebruikte ipv de gangbare goedkopere sulfaten je de meeste probs in ons tentje op aarde kan takkelen.

Dat is maar één voorbeeld maar wel een die in de centen gaat zitten.

 

En praatjes over toegevoegde chelaten vullen geen gaatjes.

Het Chelaateffect werkt dus wel!

 

BRON

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

IJzerchelaat kost ongeveer € 1 per kilo. Het is onder de naam Ferrilane te koop. Overigens zijn de meeste ijzerchelaten stabiel bij een pH van 8, dus regelmatige toevoeging is vereist. Thans zijn er stabiele chelaten bij een pH van 7 of minder op de markt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze potjes ook, werkt zeer goed. iig beter als plastic potten. de planten groeien er velen male sneller mee.

Ik heb het een keer getest door 2 5,8 liter airpote te gebruiken en 2 6 liter potten.

Zelfde soortjes, zelfde voedingwaardes, en de plantjes in de airpots groeiden een stuk sneller.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
IJzerchelaat kost ongeveer € 1 per kilo. Het is onder de naam Ferrilane te koop. Overigens zijn de meeste ijzerchelaten stabiel bij een pH van 8, dus regelmatige toevoeging is vereist. Thans zijn er stabiele chelaten bij een pH van 7 of minder op de markt.

 

 

KLIK

 

EDTA en DTPA komen meestal tot 13 % in kristalvorm en EDDHA komt meestal tot 6 % De kosten per % ijzer is al gauw een factor 25 hoger

 

BRON

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad is ijzerchelaat DTPA duurder: kost € 32 de kilo bij Borm cvba. Per 100.000 liter voeding moet er 2.5 kilo worden toegevoegd, wat de kostprijs dus met € 80 verhoogd. Hoeveel is dat per liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zelf nu al ziet,niet alle NPKs zijn het zelfde ;)

 

Maar ehhh als je denkt dat het allemaal zomaar in één flesje kan hebbie het mis :wacko: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al eerder heb aangegeven: er is niks verkeerds aan Sweet Jane 1 en 2. Ook ik ben overtuigd dat ijzerchelaat een toegevoegde waarde heeft. Of echter al dat soort toevoegingen de hoge verkoopprijs rechtvaardigen, betwijfel ik. Ik denk dat er erg wordt ingespeeld op de emotie van de enthousiaste kopers. Maar wie is daar niet ongevoelig voor? Ooit heb ik me in mijn enthousiasme laten verleiden tot de aankoop van elektrostatische geluidsweergevers. Voor dat geld kon ik ook een nieuwe auto kopen in het hogere segment. Ze kostten me ook nog eens om de 3 jaar € 7500 aan onderhoud, omdat de milar-membramen telkens vernieuwd moesten worden. En niet te vergeten: op zolder staat nog een koffer vol met analoge foto-apparatuur van het merk Hasselblatt, die ook geen donder meer waard is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk en dat heeft nou nog eens lekker veel betrekking op de potten van cees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik deze potjes ook, werkt zeer goed. iig beter als plastic potten. de planten groeien er velen male sneller mee.

Ik heb het een keer getest door 2 5,8 liter airpote te gebruiken en 2 6 liter potten.

Zelfde soortjes, zelfde voedingwaardes, en de plantjes in de airpots groeiden een stuk sneller.

 

Gr

Egt wel, even verder lezen dan je neus lang is ;) (grapje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...