Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gobru

Valkenburg wil wiet gaan kweken

Recommended Posts

En dan? Gaan ze heel het dorp dicht timmeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Opstelten komt zo steeds meer alleen te staan met zijn krankzinnige beleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter word dat doorgevoerd, dan weet ik welk beroep ik ga uitoefenen haha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opstelten komt zo steeds meer alleen te staan met zijn krankzinnige beleid.

 

 

zeer mooi toch ;) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opstelten komt zo steeds meer alleen te staan met zijn krankzinnige beleid.

 

Sorry, maar je moet toch wel heel ver gestigmatiseerd zijn om te denken dat dit soort voorstellen minder krankzinnig zijn dan een 'wietpas' en een positieve bijdrage gaan leveren aan onze hobby. D'r komt echt geen uitzonderingsregel voor de hobbyist als er zo'n gemeentelijke plantage is. Daarnaast weet ik niet of je weet wat er zoal in de kas in NL rondloopt, maar dat is of MOE-lander of gehandicapt OF de baas, 1 van die 3 en veel 'anderen' zie je niet tot nauwelijks. Dan gaan ze natuurlijk nog een 'ontmoedigingsbeleid' voeren met bijbehorende accijns en we weten allemaal wel wat dat tot gevolg heeft. De wiet zal er in ieder geval niet goedkoper op worden en aangezien we dan gewoon 'terug bij af' zijn (want een prijs gebaseerd op een verbod of gebaseerd op regentenlucht is nog steeds geen prijs gebaseerd op kostprijs) gaat er niets veranderen tov het huidige beleid van de heer Opstelten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn gevoel zegt +1 maar mijn begrip niet helemaal. Dat er o.a. een MOE-lander in de kas rondloopt

gaat mijn pet te boven. Wat is dat? :verrygood ;)

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

teelt voor coffeeshops vrijgeven......

en de thuisteelt die altijd al gedoogd werd in nederland

 

ook gewoon weer vrijgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Sorry, maar je moet toch wel heel ver gestigmatiseerd zijn om te denken dat dit soort voorstellen minder krankzinnig zijn dan een 'wietpas' en een positieve bijdrage gaan leveren aan onze hobby.

Met de wietpas werd de achterdeur niet geregeld, maar de voordeur werd vergrendeld.Gemeentekwekerij wordt de achterdeur geregeld wat de kwaliteit ten goede komt.Als consument kan je een organisatie oprichten om die kwaliteit te bewaken & eventueel de gemeente op hun vingers te tikken, wanneer die kwaliteit in het geding is.Of bv de 5 planten beleid ten einde komt moet nog blijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gemeentekwekerij wordt de achterdeur geregeld wat de kwaliteit ten goede komt

 

precies en dat zonder stigma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten 1e geeft opstelten geen fiat.

ten 2e is het maar de vraag of de gemeente wel kan concureren met de illegale kwekers die betalen geen stroom dat voordeel hebben ze al,de gemeente moet personeel in zetten,voor de kweek,bewaking ,pand huren etc

ten 3e zitten de coffee shops daar wel op te wachten,als ze van de gemeente moeten af nemen,weet de belastingdienst ook meteen hun omzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, de belastingdienst weet dan uitsluitend de inkoopwaarde van de omzet. De inkoopwaarde verhoogd met de theoretische brutowinst is de theoretische omzet. Als de theoretische omzet afwijkt van de gerealiseerde omzet volgens de administratie is er weinig of niks aan de hand. Pas als er andere onvolkomenheden in de administratie worden aangetroffen, zoals onaannemelijke lage prive-opnamen of administratieve negatieve kassaldi wordt de boekhouding verworpen en de omzet gesteld op de theoretische hogere omzet.

Dit standpunt is gebaseerd op tientallen uitspraken van Gerechtshoven en arresten van de Hoge Raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet zoveel verstand van boekhouding maar, als de coffeeshop een kilo wiet van de gemeente koopt en in de shop staat dat het 8 euro de gram kost dat weten ze toch de omzet van die kilo.

nu kan de coffeeshop houder wel zeggen ik koop 2 kilo per week in via de achterdeur terwijl hij wel 5 kilo inkoopt,dat is nu niet te controleren. of ben ik nu dom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkoopprijzen zijn nooit stabiel: soms staan ze op een whiteboard, soms op een digitaal scherm. Er vindt geen vastlegging plaats van historische verkoopprijzen. En 1 kilo wiet inkoop is geen kilo verkoop. Grote takken van hele buds bestaan uit hout en zijn niet te verkopen. Dus 10 % verschil in verkoopprijs en 10 % uitleveringsverlies (takken en gruis) geeft al een speelruimte van 20 %. Wil je nog meer argumenten om het brutowinstpercentage naar beneden te halen? Te nat ingekocht: 10 % indroogverlies, diefstal personeel, te natte inkoop met als gevolg schimmel.

Vergelijk het maar met een groentenboer op de markt: van een kist appels kan hij de helft normaal verkopen, een deel wegens ouderdom tegen een lagere prijs en een deel moet hij weggooien omdat de appels rot zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal altijd wel wat speling zijn, maar als een cafehouder 4 fustenbier per week oprekening inkoopt en hij zecht ik zuip zelf ook een fust in de week op.Weet niet of de belastingdienst daar intrapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan veel grootser aangepakt worden, flamingo. De cafehouder koopt 1 koolzuurcylinder zwart in, daar kan hij ongeveer 20 vaten bier mee tappen, die hij ook zwart inkoopt. Dus 20 vaten van 50 liter is 4.000 biertjes van 2 euro is 8.000 zwarte omzet. Daarnaast kan hij dozen sterke drank, kratten frisdrank contant inkopen bij de supermarkt en de daarmee corresponderende omzet buiten de boekhouding laten.

En de shophouder kan natuurlijk naast zijn inkoop bij de gemeente nog wat betrekken buiten de officiele kanalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heft het cannabis verbod op..er is ook geen verbod op tomaten rozen peren en appels ....dan pas is er vrijheid...er zijn al zoveel gemeentes die het zelf willen gaan kweekken dat zijn toch ook ambtenaren...maar stja zij kenne ook geen vrijheid en vreden....

 

heft het cannabis verbod op..er is ook geen verbod op tomaten rozen peren en appels ....dan pas is er vrijheid...er zijn al zoveel gemeentes die het zelf willen gaan kweekken dat zijn toch ook ambtenaren...maar stja zij kenne ook geen vrijheid en vreden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind je dat niet een enigszins ongenuanceerde benadering? Cannabis met tomaten vergelijken, lijkt me niet zo wijs. Onze kinderen mochten toen ze 6 jaar oud waren wel tomaten, peren en appels eten, maar geen wiet roken.

Met dat soort opmerkingen voed je de gedachte dat wiet roken de hersens aantast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zekerrr niet ongenuanceerd....wandt ik hou van vrijheid blijheid en vreden....het is en blijf een natuurproduc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima, spacefreak. Dan houd je waarschijnlijk ook van (bijstands)uitkeringen, zorgtoeslagen en huurtoeslagen. Want vele mensen, die weliswaar ook van vrijheid, blijheid en vrede houden, werken en dragen belasting af om anderen die hun hand ophouden te voorzien van geld, dat vrijheid, blijheid en vrede verschaft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ontopic blijven aub

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prima, spacefreak. Dan houd je waarschijnlijk ook van (bijstands)uitkeringen, zorgtoeslagen en huurtoeslagen. Want vele mensen, die weliswaar ook van vrijheid, blijheid en vrede houden, werken en dragen belasting af om anderen die hun hand ophouden te voorzien van geld, dat vrijheid, blijheid en vrede verschaft.

 

 

wat een onzin ;) :verrygood ,misschien heeft hij wel een ziekte en zit genoodzaakt thuis met een hoop ellende..........mag hij dan van vrijheid blijheid

en vrede houden. misschien wel het enig wat er nog is voor hem...weet jij veel :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje ;)

en daarom is overheidsbemoeienis niet gewenst in deze

Iedereen moet vrij zijn om te hebben te kweken en te gebruiken , je mag toch ook je iegen tomaatjes en groentes kweken .. dan mag je ook voor je eigen rokertje je eigen wiet kweken .. simpel zat

voor shops is wat anders nodig .. die moeten hun eigen telers aanwijzen

de gekweekte wiet op thc cbd,cbn,cbg en thc-v controleren, stickertje erop wat erin zit en hoeveel %

 

 

klaar is kees

 

ps ik heb nu hete pepers staan , die moet je met handschoenen hanteren anders verbrand je gewoon je klauwen.. !!!

 

die zijn wel legaal .. ..

 

vrijheid blijheid was nederland ooit en ik hoop dat we daar wel weer heengaan

iedereen die 5 planten in de tuin of onder een lampje

kweken maar :verrygood

 

en vergeet niet :

gallery_24304_9638_6281.jpg

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...