Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El_Bandolero

opgerold

Recommended Posts

Niet in werking zijnd tentje opgerold, ze hebben alles laten staan en zelf alles moeten "vernietigen". Er stonden geen planten in... geen procces verbaal of iets meegenomen?

Heeft iemand ervaring hiermee en wat nu verder?

 

nobody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het niet 100%, maar ik zou op deze plaats niets meer kweken..

Heb je ze zelf binnengelaten of hadden ze een huiszoekingsbevel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn binnen gekomen via een muur van aanliggende kelder. stonden alleen potten met aarde en de overige benodigheden aangesloten. maar was niet draaiende, ze hebben ook alles laten staan. en zeiden dat ik alles zelf moest vernietigen?

 

aannemer van aanliggende woning maakte een fout en maakte een gat in de muur en zag het en reageerde als een nsber

 

maar ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft of weet wat de gevolgen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nog geen planten hebt staan ben je helemaal niet strafbaar, en waarschijnlijk is de binnentreding ook niet met de juiste papieren gebeurd, of had je een heel team in je huis staan?

 

Vernietigen is niet nodig, maar ik zou niet gaan kweken op die lokatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee waren 2 agenten volgens mij de potten waren leeg alleen aarde... ze zeiden over de telefoon ook dat het waarschijnlijk strafrechtelijk niet vervolgbaar zou zijn. anders was ik wel op het matje geroepen toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb kans dat ze terug komen, vervolging niet denk ik.

Bij mij zijn ze voorig jaar ook gekomen voor me buitenplanten...maar zag hij dat het maar 2 kleintjes waren, en moest ik ze ook zelf vernietigen en was ie na een week weer komen kijken,was een te ijverige wijkagent.

 

Maar het varieert per gemeente, een paar jaar eerder was ik ook bezig om zon 15 zaailingen voor te groeien voor de buiten kweek en kwamen ze die ook per toeval tegen maar hebben ze dr niks van gezegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen juridisch expert dat voorop gesteld, maar het is niet strafbaar om een tent met potten met aarde te hebben staan, zolang je maar nergens plantjes hebt staan, dus ook niet in een voorgroei ruimte.

 

Ook denk ik dat als er twee politiemannen zijn dat het gewoon een patrouille is die even polshoogte is komen nemen na een melding en dat er buiten een notitie op het politiebureau geen juridische gevolgen zijn.

 

Voor de rest is er makkelijk een verklaring te vinden voor het feit dat de tent er stond. Wie weet heb je het tentje wel opgesteld om er foto's van te maken omdat je het graag wilt verkopen.

 

Ik vermoed dat in het ergste geval je wat extra in de gaten wordt gehouden. Reden genoeg om niet te gaan kweken op die lokatie lijkt me.

 

Wellicht dat iemand met iets meer juridische kennis mij kan verbeteren mocht ik iets fout hebben gezegd.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alles gezegd wat ik erover kan zeggen, heb er zelf weinig meer aan toe te voegen, behalve een ding.

 

Ben blij, dat ze niet op een ander moment binnen zijn gekomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :wacko: vieze vuile NSBer,heb je geen adres of tel van die aannemer,bus in de brand ,verraders houden we niet .tis nog een beunhaas ook gat in het verkeerde muurtje lompe boer .

 

zo dat moest er ff uit :wacko: en verder andere locatie zoeken ,eerst volgende plantjes dag kan je een bezoekje verwachten. ;)

 

suces verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja ze kunnen t altijd vragen natuurlijk of je je spullen wilt vernietigen...

 

maar ehh als ze bij mij naast gaan verbouwen met het risico dat ze t 1 en ander gaan breken weet k niet of k mijn spullen zou laten staan..

en om nu die aannemer er de schuld van te geven en eventueel zn bus in de fik steken tsja.....

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je geen planten had staan hoef je nergens bang voor te zijn .. wil je pepers zaadjes ?

die mag je er wel in kweken ...;)

 

 

en vernietigen , dat kunnen ze wel willen , maar het is jouw eigendom .. hebben ze verder niets mee te schaften,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomaten ook hoor :wacko:

 

wat een aannemer ;) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toch als ze mn hele instalatie hebben zien staan al dan niet zonder planten zou k daar niet rustig verder kweken jullie wel ?

 

heb zelf ook al eens t idee gehad om alles vol te gooien met vioolen ofzo en dan mezelf laten verlinken maar doe dit toch liever niet in mn eigen huis. ;)

weet wel dat in brielle de growshop in 1 pand zit met het tuincentra dus hoop dat er mensen zijn die dit ook gaan inzetten voor andere planten met deze late zomers

zou wel lachen zijn als er straks 1 wordt gepakt met een compleet ingericht tentje waar die zn tomaten ingroeid ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zo Knakenpoetser ?

Het zal dan wel gedoogd zijn in Be., een kennis van me heeft afgelopen jaar bezoek gehad.

Tentje met 2x600w klaar voor de start, bedoeld om cactussen en succulenten van zichzelf en z'n moeder te laten overwinteren was zijn excuus.

Succulent is een moeilijke benaming voor vetplanten en dat kwam dus vrij overtuigend over, zeker nadat hij zijn collectie heeft laten zien, na het wensen van succes zijn ze vertrokken en tot op heden heeft hij niks meer vernomen.

Hij is ook niet meer van start gegaan omdat hij weet dat hij verlinkt is maar niet weet vanuit welke hoek de NSB praktijken zijn uitgevoerd.

 

Edit:

@ Topicstarter, je zal wel flinke schade hebben, en zo niet, dan toch !

Die zogenaamde aannemer trok ik toch een poot uit figuurlijk gezien, als ze hier door de muur komen door een "foutje" van de aannemer,.... T$jing...T$jing...!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ook gehad, percies het zelfde. Ik moest het zelf ook opruimen en ze zouden terug komen.

 

Heb ze nooit weer gezien, nooit weer wat van gehoord.

 

 

Ik zal de aanemer op elke manier mogelijk leegtrekken en aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die bij de eurotuin bedoel je agent orange? flexxe shop hoor, van een oud klasgenootje van me. goede service, en betaalbare prijzen.

Naar mijn mening ook veel beter advies dan bij de N57 op t seggelant in brielle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere buren! Zulke verdienen de doodstraf als je het mij zou vragen.

 

Je bent niet strafbaar voor hetzelfde geld hield je een fotoshoot of weet ik veel wat, er zijn geen planten of cannabisproducten gevonden dus

je bent niet strafbaar. Goederen in bezit hebben is niet strafbaar, ze kunnen niet hard maken dat het voor cannabisteelt bestemd is/was.

 

Ik zou in ieder geval niet beginnen want ze komen geheid terug. En tuurlijk zeggen ze dat je het moet vernietigen, bullshit, gewoon ergens anders beginnen!

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem aan dat je wel een zaak start tegen die aannemer die per ongeluk een muur sloopt ? ik bedoel hij is de klungel jij met je paprika tent niet hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mijn advo is bouwen (voorbereidingshandelingen ) in belgie strafbaar ,zal wel met de grote van hok te maken hebben of justitie er werk van maakt .

in ned zijn voorbereidingshandelingen voor wietteelt niet starfbaar ( voorbereingshandelingen zijn in ned alleen strafbaar bij zwaardere delicten ( moet een bepaald aantal jaren min en max straf voor staan )

volgens mij wil teeven en zijn vriendjes het wel heel graag strafbaar gaan stellen in toekomst .

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er rozen in en je kan je apreatuur waarschijnlijk zelfs laten verzekeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

en die komen echt niet uit zichzelf terug voor een klein tentje

ze komen alleen als er een melding gedaan word ..

 

een paar pepers en tomaten erin

en gewoon doorgaan met het tentje in een andere kamer .. niks aan de hand

k mocht mn tentje ook houden ;)

 

 

en ja die aannemer die een gat is de muur gemaakt heeft

kan een leuke factuur tegemoed zien met eventuele claim eraan vast ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...