Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sublimo

outdoor 2013

Recommended Posts

hallo allemaal!!!

 

Ook ik ga dit jaar een nieuwe outdoorpoging ondernemen... maar dit jaar veel beter voorbereid!!!!

Na het complete fiasco van vorig jaar was de moed ver te zoeken... maar aangezien de winter mij heel veel geld gekost heeft aan wiet, gaan we er nog eens voor... :) :smoke

 

Ik zal wel blij zijn als ik men eigen huisje heb (zit in een huurapp), gedaan me zoveel geld aan de sjop geven.. maak ik het lekker zelf!!! :smoke

 

dus, de plannen! zelfde als vorig jaar, terug in de kas :smoke maar wel sneller beginnen, dat de planten half augustus (ongeveer) kunnen geoogst worden :nerd

dat om het rotfiasco van vorig jaar proberen te vermijden... :lol:

de zaadjes zijn van royal queen seeds, namelijk de AK-47 auto, en cheese auto. :wOOt deze komen in de volle grond.

ook komt er in een pot nog een A.M.S (fem) bij van greenhouse...

de grond is reeds bemest geweest met kippemestkorrels, en organische meststoffen voor moestuinen...

 

begin mei gaan ze de watten op, en dan op weg naar hopelijk een superzomer!!!

 

groeten!

S.

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel Outdoorfun dit jaar Sublimo.

 

Hoop dat je snel een huisje voor jezelf hebt.

Altijd fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey blowsterke, dank je!! De fun zal zeker niet ontbreke, nu alleen maar hope dat het tot op het einde lukt he!! :lol:

en ja, dat huisje zou iid leuk zijn... :jump: koop ik mij direct een dr60, en knalle we een gans jaar door! Heb er nu echt geen plaats voor... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst Sublimo!

Alleen 1 ding: Botrytissporen ontkiemen het best (lees: het snelst) bij temperaturen tussen 15 en 20 graden Celsius, met een optimum bij ongeveer 18 graden, het is dan slechts een kwestie van uren. Precies de gemiddelde temperatuur in onze zomermaanden juli en augustus. Eén grijze natte dag zonder zon in juli bij zachte temperaturen is net zo schadelijk als meerdere opeenvolgende koude regendagen later in het seizoen. Dat veel kwekers vooral ook later in het seizoen problemen met rot ondervinden komt omdat het aantal lichturen (zon = uv = goed tegen schimmel) dan beduidend lager ligt, de conditie van onze planten bij lagere temperaturen daalt waardoor ze makkelijker aangetast worden, en de planten eerder in het seizoen nog geen (dikke) buds hadden. Goed ventileren is een absolute vereiste in een kas, zeker ook in de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groen gif

eerst en vooral, dank u! ;)

wat je zegt klopt volledig. Mijn fout was dat ik veel te laat begonnen ben vorig jaar.

Dat zal mij nu niet gebeuren :verrygood en voor de verluchting van de kast maak ik me geen zorgen :wacko: staat in een open veld, met 2 deuren en 2 ramen...

Genoeg luchtdoorstroming dus!

 

Nu nog even wachten op goed weer se!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes

ik wacht op foto`s :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

heb je al foto's ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmo & ganjaman: ik ben nog niet begonnen... Ik ontkiem ze volgend weekend (4-5mei)... Heb geen voorgroeiruimte, en het is nog niet echt goed weer he ;)

 

van zodra ik begonne ben komen er foto's!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en we zijn ook hier los!!!

de grond in de serre is klaar, de zaden liggen op watten, er zijn nog wat extra soortjes onderweg, via ruil verkregen... :whip:

 

ik heb ook besloten dat ik op men klein terrasje ook nog 2 planten ga zetten... :) kan het nie laten!!

worden zowiszo autoflowers, want binnen drie maaanden heb ik eindelijk een huisje, dus tege dan moete ze klaar zijn :)

kan ik aan men binnentuin beginnen!!!! ;) :wOOt :P B)

 

de eerste foto's komen er dus gauw aan!!!!!

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel succes sublimo!

ziet er naar uit dat je rond de zelfde tijd als mij begint :whip:

helaas heb ik geen kas en zullen jou plantjes waarschijnlijk wat mooier worden ^^

ik ga je volgen! goodluck!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen!!!

 

@ dakplant!!! leuk dat je samen start met me dit weekend. ik denk niet dat we de enige zijn hoor :P

 

UPDATE!!!

 

 

met het zonnetje nog op mijnen bol, heb ik vandaag alles in gereedheid gebracht voor het nieuwe outdoorjaar, met hopelijk heel veel zon!!! ;) B)

ik heb vier potten klaarstaan. 2 x 8l potten, en 2 kleine voorgroeipotjes.

in de grote potten zit light mix, vermengd met wat kip- en koeiemestkorrels.

in de kleine potjes enkel light mix.

 

gallery_35064_15620_1849838.jpg

 

om ze toch wat te beschermen de eerste weken een klein afdektentje erover. cheap as hell, maar doet zen werk. :wOOt

 

de grote potten zullen dienen voor 2 lowryders, welke ik geruild heb met sensi, een mede forumlid!!!

de AMS zal bij sensi haar weg wel vinden. :)

deze zullen ook hier bij mij thuis blijven staan. :) en zullen tot goed in de bloei niets voeding bijkrijgen. de grond is genoeg bemest :)

in de bloei krijgen ze wel wat voeding, nl terra flores en pk 13-14 van canna. zal op het gevoel gebeuren, en met dagen ertussen zonder voeding. we zien wel wat ze kunne hebben...

 

de RQS zaden, cheese en ak, zijn voor in de voorgroeipotjes, en gaan van zodra ze klaar zijn de volle grond in. :)

de cheese is trouwens al verhuisd naar zen potje :) was goed ontkiemd!

tot nu toe blij met de kwaliteit van de RQS zaden :whip:

 

nog een fototje :)

 

gallery_35064_15620_2994152.jpg

 

voila, dat was het voor vandaag. de updates zullen nu sneller volgen, we zijn los!!!!!! :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff ik weet wat je bedoel

ik heb dan nog de hele winter gratis kunnen roken

maar moet nu sins een maandje weer naar de shop en ik word er gek van me vriendin rookt ook en kost ons 60 euro in de week :wOOt

daarom wil ik ook 2e keer oogsten en ZSM me wiet hebben van de eerste oogst dit jaar

 

suc6 er mee en ik blijf volgen B)

 

//Green Lee :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ik ben ook op 5 mei begonnen en ik ben ook van Belgie (antwerpen)

 

ik denk dat 8l wat weinig is (zelf kweek ik autoflower in 12l) maar dat zal wel lukken.

Let goed op dat het niet te warm wordt onder dat plastic want met de volle zon erop loopt de temp. heel hoog op. Je moet het dus kunnen verluchten af en toe. Voor de rest ziet dat er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ green lee: inderdaad, het kost me ook veel teveel geld!!! daarom maar zelf plantjes zetten, en als ik deze zomer verhuisd ben, komt er een tentje voor een binnentuin :D

@ belgowietfanaat: hallo landgenoot! je hebt gelijk, de potten zouden zeker groter kunnen, maar moet de plantjes hierzo klein houden. de andere gaan elders in een serre de volle grond in!!! :)

en het tentje zal alleen dienen tot ze wat groter een sterker zijn... en om ze wat te beschermen tegen de kou. eens het weer echt beter is, zal da wel verdwijnen :D

 

 

UPDATE!!

 

na even geen update's te doen wegens te druk, hier toch een paar fototjes van de vorderingen...

de lowryde zaden die ik te ontkiemen had zijn al de vuilbak in, kreeg ze niet ontkiemd, en kwam schimmel op :lol:

maar geen paniek, had nog andere soortjes liggen van men ruil, dus 2x lowryder x duckfoot op de watten!!

daarvan is er al 1tje ontkiemd en geplant, het andere is nog even afwachten...

 

dus heb nu staan: cheese (rqs)

ak (rqs)

lowryder x duckfoot (1 van de 2)

 

de foto's!

 

07 - 05 - 2013

 

cheese

gallery_35064_15620_199894.jpg

 

AK

gallery_35064_15620_5887706.jpg

 

09 - 05 - 2013

 

cheese

gallery_35064_15620_1769700.jpg

 

ak

gallery_35064_15620_1805535.jpg

 

en dan nog een paar van vandaag :D

 

gallery_35064_15620_2720489.jpg

gallery_35064_15620_2981614.jpg

 

voila, was het weer voor even :D de cheese en AK zullen nog een paar dagen in hun potjes blijven, en dan gaan ze de volle grond in, de wortels komen al piepen onderaan de potten :D

 

grtz, en fijn weekend allemaal!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig,hoeveel heb je er in totaal staan nu? 4 als ik het goed lees?

 

keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk Sublimo, mooi dat je ze in de volle grond gaat zetten.

 

Veel buitenplezier.

 

en fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kalemafkees: idd, heb er 4 staan. <_< daar houden we het voorlopig bij :lol:

 

@ blowsterke: dankje :tu maar nu juich ik pas op het einde :)

 

kleine update zonder foto's (voorlopig).

 

de cheese en AK zijn verhuisd naar hun definitieve plek. :P de volle grond in!!!

 

de eerste LR x DF is ook boven, de 2de laat nog op zich wachten. B) maar komt ook wel goed!! :)

 

en nu maar hopen op beter weer, want 10 graden is me toch wat weinig zenne!!

 

groeten

sub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat weer in Belgie is niet te doen echt kutweer zeiknat en koud maar ik hoop dat daar heel snel verandering in komt ! Ik hoop voor jou dat je cheese en AK het goed doen in dit weer.. staan ze guerilla of in je eigen tuin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan in een serre op een andere locatie, bij familie :tu altijd handig he!! <_<

 

en inderdaad, het weer mag beteren. maar de zon heeft vandaag haar best gedaan! men LR x DF is al aan zen eerste internode bezig!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine downdate... :) :lol:

 

gisteren wezen kijken naar de 2 in de serre...

de AK doet het goed, is al aan de derde node bezig...

 

de cheese is dood... :) :)

er stond nog juist een paars stengeltje me de 2 lobblaadjes, de rest was gewoon weg...

 

heb nu een critical (RQS) te ontkiemen gelegd, mijn cheese zaad was op...

het weer mag echt gaan beteren zenne, die kou, geen zon, alles gaat gewoon kapot :)

ben blij dat ik tegen volgend jaar voorgroei mogelijkheden heb, want op deze manier is het frustrerend... :rolleyes:

 

haja, de LRxDF leeft ook nog, maar staat bijna stil... nog is... WIJ WILLEN ZON!!! :)

 

aan alle outdoor fighters, succes, ik duim elke dag voor goed weer!!!!

 

 

ps: heb nog paar foto's maar staan op men vrouwke haar gsm, komen eraan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van je cheese, maar je hebt nog over dus ga ervoor! Mijn WW is enorm aan het strekken omdat er maar geen zon is, en het wordt nog verdomd koud ook. Veel succes met de rest van je dames! (weet je wat de cheese heeft gemold? beestjes in de serre? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ belgowietfanaat (vanaf nu bwf :lol: ) : kheb er dus geen idee van. was een week niet gaan kijken en ik vond hem zo terug...

 

gallery_35064_15620_185718.jpg

 

lobblaadjes rot, andere blaadjes weg, en stengeltje zag donkerpaars... weet het echt niet... :rolleyes:

denk echt dat de kou er mee te maken heeft...

 

UPDATE(JE)...

 

stand van zaken nu... de AK leeft nog. heeft last van de koude, maar is al een sterk plantje aan het worden...

 

foto's...

 

19/05

 

gallery_35064_15620_338362.jpg

gallery_35064_15620_1046215.jpg

 

22/05

 

gallery_35064_15620_1613084.jpg

gallery_35064_15620_1342424.jpg

 

en dan de eerste foto's van de lowryder x duckfoot. deze is nu binnen op de vensterbank gezet... had het even gehad met al die koude :)

 

foto's zijn van vandaag!!! en sorry voor de rotkwaliteit, men kodak is ter herstelling binnen, tis even met de gsm te doen :)

 

gallery_35064_15620_1010604.jpg

gallery_35064_15620_249027.jpg

 

voor de cheese te vervangen ligt er nu een critical auto zaadje te ontkiemen... ook van RQS... :)

en ik duim maar weer voor dagen vol zon!!!

 

groeten

sub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ziet er allemaal goed uit ik volg je ,succes ermee dat je maar veel grammen mag scoren . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat werkelijk hoe groot ze nu zijn?

 

ik heb ze nog onder tl kijk mn album ff anders.. bij mei 3 staan de nieuwste

 

greetz mafkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wiet61: ja, ze zijn gezond, maar veel te klein naar mijn zin...

 

@ BWF: heb je plantjes al gezien ja, volgend seizoen groei ik ook binnen voor, maar heb daar voor de moment nog geen plaats voor... :) da is vanaf 15 juli geregeld, dan verhuizen we ten huize sublimo :)

 

updateje.

 

hallo medeforummers!!

 

na een drukke week gisterenavond rap naar de AK in de serre geweest. ze is wat gegroeid, al goed! maar wat zon zal ze nog beter doen... :)

al goed dat die er aan komt!!!!

 

een paar foto's:

 

gallery_35064_15620_1230639.jpg

gallery_35064_15620_2148657.jpg

 

voor de rest niets speciaal te melden... ik wacht echt op een paar dagen zon na elkaar, dat ze een groeispurtje krijgen, het is echt nodig...

 

groeten

sub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...