Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thee-ha-zee

Omhoog staand blad

Recommended Posts

Ben nu met de 3e kweek bezig en het valt me op dat ik steeds omhoogstaand blad heb op me planten.

Hebben de dames een tekort aan iets ? of krijgen ze te veel ?

 

Voeding coco A/B, PK, aminozuur,en toevoeging enzemen ben deze week gestopt met roots, MG, aluvera meststof op plantbasis.

Dag 33 12/12 meiden hebben 4 dagen 18/6 gehad.

PH 5.6/5.8

EC 1.5/1.7

LV 50/70

Temp uit 17/20, aan 28/30 graden.

 

gallery_35709_15537_3469253.jpg

gallery_35709_15537_2884411.jpg

gallery_35709_15537_2015495.jpg

gallery_35709_15537_2659967.jpg

gallery_35709_15537_903422.jpg

gallery_35709_15537_1747847.jpg

 

Heb een paar koude nachten gehad van 14/17 graden maar verder eigenlijk geen problemen.

Planten zien er gezond uit, top aanmaak gaat goed, planten zijn wel een beetje groot geworden met 4 dagen 18/6.

paar vliegjes in het hok, nematoden worden besteld. Verder ben ik tevreden over hoe het gaat, vind alleen het recht opstaand blad niet mooi en ben benieuwd waardoor het komt.

 

Grtz T.H.Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo horen ze te staan imo en dan liefst zonder bolling op het blad en met de vingers mooi gespreid. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein beetje dalen in voeding, heb het ook al voorgehad en kwam de plant ook niet ten goede (smaak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp lager hangen.. doe dat maar niet! eerder omhoog en als je niet omhoog kunt zou ik wat toppen gaan knakken als je er bij kunt. als je stengel te taai is om te knaken dan proberen te buigen.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, die paar die echt extreem staan die zitten juist bovenin maar onderin op de foto staan ze onder een perfecte hoek met weinig spanning op het blad, dus ik zou dan eerder andersom adviseren, dus lamp hoger. Maar goed, zolang de bovenste bladranden niet naar binnen krullen of andere vormen van stress vertonen en je toppen niet verbranden, waarom zou je, is alleen maar verlies onderin.

 

ps. @ SJ dus voordat het verwarrend wordt :)

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponkx, lijt mij ook

 

Kut iphone haal alles door elkaar grr

 

Bedoelde dus ook hoger hangen, was er niet bij met mij. Hoofd

Zie volgens mij kanobladeren met kartelranden dat betekent dat de lamp er te dicht op zit, toch?:)

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak wel, maar 'tis geen zwart/wit helaas :jump: Maatje van me had het precies tussen z'n lampen in. Stonden ook 2 fans onder z'n kappen door te blazen precies naar dat punt toe, dus daar was de lucht gortdroog en warm. Leken wel van die venus fly traps :)

 

't wordt pas 'lelijk' als je van die gebleekte topjes krijgt, dan ben je echt te ver gegaan :lol: En dan nog, als 't moet dan moet 't.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stand van het blad is om het hoeveelheid licht wat direct op blad valt te regelen , heeft niks met voeding te maken .

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat kan inderdaad een oorzaak zijn, heb me lampen er redelijk laag opstaan elke keer, probeer de lengte een beetje onder controle te houden. Begin met stek met 2 lampen aan op 80/90 cm en nadat ze zijn aangeslagen ga ik lager hangen 50/70 cm en dan na 2/3 dagen 4 lampen aan.

Zal het bij de volgende kweek hoger aan houden, heeft nu geen zin meer, lampen hangen al op zijn hoogst.

Ga alleen nog beetje buigen en sturen, vind knakken nu geen optie meer nu de toppen vol aan het werk zijn.

Schuin dak op de zolder, daardoor kom ik maar tot 210 cm hoogte, maar zelfs de planten die niet recht onder de lamp staan maar kruislings, vertonen het recht opstaand blad, dus EC gaat iets omlaag 1.4/1.5

 

gallery_35709_15537_2900066.jpg

gallery_35709_15537_3312115.jpg

gallery_35709_15537_1986546.jpg

 

Grtz T.H.Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...