Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hades

Hoe zit dat nu met koolstoffilters en filter doeken?

Recommended Posts

Ik zat mij nu iets af te vragen... :)

 

Ik heb een CAN9000 400m3 filter. Momenteel is hij net aan z'n 2e ronde begonnen.

Voor ik eraan begon heb ik even bij de growshop gekeken voor filterdoek voor dit specifieke model en ik schrok toch wel van de prijzen van die doeken (voor alle merken en types trouwens). Deze ronde heb ik hem gewoon op 60° gewassen (met wat citroenzuur ipv wasverzachter) en hij kwam er bijna Dash wit uit dus heb ik hem gewoon hergebruikt.

Wat mij trouwens opviel (ook bij andere filters waar de foto scherp genoeg was) is hoe verdacht veel die zgn high tech filters wel lijken op 'ordinaire' dampkap filters....

 

En die kosten maar 1,90 bij de action hier achter de hoek

 

Hebben jullie toevallig goede/slechte ervaringen of meningen over dampkap filter ipv specifieke filters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie weinig overeenkomsten tussen een koolstoffilter voor onze hobby en het schermpje wat in je afzuigkap zit behalve dat het allebei van koolstof is gemaakt.

 

Je wilt gaan kweken onder je afzuigkap?

 

Filterdoek wassen kan prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die doek is om stof en vuil op te vangen, en kun je gewoon wassen.

Bij de phresh filters zit er een klittebandsluiting en een extra doek bij om makkelijker te wisselen bij het wassen.

 

Sinds wanneer hebben ze filters bij de action?

Of bedoel je filterdoeken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx. voor jullie reacties... en goed om weten dat die dingen idd wasbaar zijn

 

even voor de duidelijkheid... ik bedoelde dus dat filterdoek dat over het gedeelte met de eigenlijke koolstof korrels zit... en dat iid als fritzl zei vuil en stof uit je korrels moet houden...

 

@ johnny: nee, koken is ook een hobby van me dus de dampkap hou ik voor het koken en voor de kast heb ik een afzuiger... met zo'n can filter dus :)

 

@ fritzl: nee, filters hebben ze niet bij de action... ik bedoelde filterdoeken Edit: wel coole filters die van Phresh, en extra filter is ook altijd handig... misschien een ideetje voor als deze vervangen moet worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je doeken verrot zijn is het ook tijd dat je een nieuwe filter koopt maar als je een nieuwe wit hebben kan je volgens mij best die action dingen kopen.

Ff langs je oma om er een strokje klitteband om te laten naaien en je bent het mannetje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

' Zeg oma... wil jij een strookje velcro aan mijn wiet filter zetten'

"tuurlijk manneke... zeg en breng volgende keer wat mee voor opa... die vindt da lekker in zn pijp'... :)

 

Maar ik ga dat volgens mij volgende ronde eens proberen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...