Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tratra

ph bloei voor groei?

Recommended Posts

yoow, mijn ph van water is 7.9 nu zie ik dat mijn ph - voor de bloei is kan dit schade geven als ik het tijdens groei gebruik?

greetz tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee....geen schade ..

 

ik gebruik alleen ph- bloei .

je voeding regelt dat wel .

 

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is aparte PH - voor groei en bloei niet gewoon geldklopperij?

 

 

Ik gebruik ook alleen bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat geldklopperij is, moet een ieder voor zichzelf uitmaken. Er is een fabrikant, die afzonderlijke voedingslijnen maakt voor indica's, sativa's en autoflowers. In het verleden was dat kennelijk niet nodig, maar thans is dat in de ogen van de fabrikant absolute noodzaak.

Maar om in te gaan op je vraag: zuren zijn geen zelfstandige stoffen, maar hoeveelheden chemische energie. Met (natuur)azijn of citroensap kun je ook afzuren. Net zoals met fosfor-, salpeter- of zoutzuur. Wellicht lukt het ook met cola: de pH daarvan ligt op ongeveer 3.

Een zuur kun je eenvoudig laten "verdwijnen". Giet maar wat zoutzuur (HCL) over wat soda (Na2CO3). Wat je uit de reactie overhoudt is water (H2O), kooldioxyde (CO2) en zout (NaCl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de snelle reacties had azijn staan wist niet of het ook met natuurazijn ging omdat er alcohol inzit

zal gewoon men ph- bloei gebruiken dan had het gegoogled en zag verschillende meningen.

had ook geen idee dat er ph- bloei opstond toen ik het kocht anyway gebruiken dan maar ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb toevallig net Bloei PH- binnen omdat ik bang was dat de PH- voor groei misschien niet zo goed van invloed is op de bloei voeding van de fabrikant.

Dus ik heb ze wel verschillend maar ik had al zo mijn twijvels over het fenomeen :)

 

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de twee, het etiket?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je ook waarom knakenpoetser?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ph min voor bloei is bijna op en dus wil ik de ph min voor groei gaan gebruiken voor planten die al in de bloei staan. En daarbij gebruik ik voeding van bac maar ph min van canna..

 

Slimmer om een nieuw flesje ph min te kopen voor de bloei of toch die voor groei gebruiken?

 

grtz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de bloei is er iets meer fosfor behoefte dat zal de achterliggende gedachte zijn .

maar boeit niet echt hoor , je kan fosfor in groei geven , en salpeter in bloei en vica versa zal miniem verschil geven .

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wellicht lukt het ook met cola: de pH daarvan ligt op ongeveer 3.

En dat heeft geen negatieve bijwerkingen?

als je een ph van 8 heb mag je aardig wat cola erbij gooien.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wellicht lukt het ook met cola: de pH daarvan ligt op ongeveer 3.

En dat heeft geen negatieve bijwerkingen?

als je een ph van 8 heb mag je aardig wat cola erbij gooien.. :)

 

Ik denk dat die hoeveelheid best meevalt. Cola met een pH van 3 is 100.000 keer zuurder dan een medium met een pH van 8. De zuurtegraad wordt weergeven in een positieve en negatieve logaritmische schaal. Het is een Briggse logaritme: dus een pH van 6 is 10 keer zuurder dan een pH van 7, een Ph van 5 is 100 keer zuurder dan een pH van 7 enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier gebruik ik ook alleen bloei

 

 

 

genoeg stemmen denk ik nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit mist nog (heb beide staan en gebruik de groei uitvoering nooit meer): ph- bloei van Canna scheelt echt ml's aan ph- ;)

Ph waarde daalt veel sneller en is ook wat stabieler nadien is mijn ervaring.

 

Beter de bloei dan de groei dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook ph- bloei, ook tijdens de groei, en de plantjes staan er zeer zeer tevreden bij.

 

Dus het kan gewoon.

 

Wat ik wel intressant vond is indd citroenzuur, ik wou daar mee beginnen want het is volledig organisch. maar toen zij een maatje van me dat dat niet zou gaan werken op de een of andere manier.

Wat zijn jullie ondervindingen bij citroenzuur als ph-?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de organische ph- van GHE en dat is citroenzuur in poedervorm, werkt prima en voor mij stuk beter te doen als ph- bloei druppelen.

Ph is minder drastisch aan het schommelen op de meter met citroenzuur dan met druppelen van ph- en op juiste ph krijgen maar als ik teveel citroenzuur erin heb gedaan is het ook zo weer omhoog gebracht met wat vers water erbij, met teveel ph- ben je dan nog wel ff bezig.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-330 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ph min groei in de bloei maar wat zou dan ongeveer de goeie verhouding zijn op 1 liter water 0,05 ml ongeveer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een ph meter voor kalashn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit mist nog (heb beide staan en gebruik de groei uitvoering nooit meer): ph- bloei van Canna scheelt echt ml's aan ph- ;)

Ph waarde daalt veel sneller en is ook wat stabieler nadien is mijn ervaring.

 

Beter de bloei dan de groei dus :verrygood

 

 

tijdens groei zit je lager in ec, dus moet je zoiezo meer afzuren, plus je geeft tijdens groei meestal een lagere pH (tenminste ik doe dat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh.. ik had het over kraanwater aanzuren en het effect van de ph- uitvoeringen van Canna hierop (weet niet of andere merken het ook hanteren)..

 

Als ik voeding (BAC of GHE Flora serie) mee geef zit ik vanzelf rond ph 6 zonder ph- toe te voegen, heb zacht water hier en zelfs met lage EC werkt de voeding ph buffer waar jij het over hebt dan al volop en hoef ik niet te minnen, ik min alleen als ik schoon water geef :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...