Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

Sativa's uit Zuid India

Recommended Posts

Ik heb wat stuifmeel van het grootste mannetje (#3) gebruikt om Shackzilla pheno #2 te bestuiven.

en ben de rest aan het opvangen.

 

Een plant van de kruising Shackzilla#1 x India#5 is gisteren op 12/12 gegaan.

 

India#5 x NewBlueDiesel gaf deze gestrekte plant:

 

gallery_1115_4508_190396.jpg

 

De India-genen lijken erg dominant in deze plant, van de New Blue Diesel zie ik haast niets meer terug.

Niet erg geschikt voor binnen onder kunstlicht.

Ik heb nog tien van die zaden in de grond gestopt,

om te kijken of er ook andere, meer gemengde pheno's tussen zitten.

 

Ondertussen, in India:

Monsoon strengthened at the start of the key planting month after recording the weakest first month of the June-September rainy season in five years, weather officials said on Thursday.

 

india-monsoon-2010-8-17-11-10-101.jpg

 

Later meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten van NBD x India#5 , genoemd in post 76, waren allemaal enorme stretchers.

 

Met stuifmeel van "reversed" India#7 bestoof ik een Top44-plant.

Top44 is een snelle Indica met een kort postuur.

Eens kijken of die de sativa een beetje in toom kan houden.

Hier een test-plant van bijna twee weken oud:

 

gallery_1115_4508_2851.jpg

 

Toch tamelijk sativa, denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Toch tamelijk sativa, denk ik.

 

Yep gaat hem niet worden zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het jou alleen om de pure sativa's gaat, Elmanito.

Het is geen "hem" maar een "haar", en voorlopig is het een aardig plantje aan het worden.

 

gallery_20098_15531_377941.jpg

 

Hier vanaf een andere kant bekeken.

Leuk voor later,

om dan te vergelijken met foto's van andere babies.

 

gallery_20098_15531_24374.jpg

 

Ze staat in een pot van 10x10 en 20 diep.

Nog een weekje veggen, denk ik.

 

Tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic! Ben door mijn moeder fan van India. Heb het land twee maal bezocht met haar. Was toen wel bezig met blowen, maar dan ook alleen met blowen. Als ik dit zo zie weet ik wel waar ik naar op zoek ga als ik daar weer ben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind India is fascinerend door haar bizarre veelzijdigheid, NoNonSense

Een bonte mengeling van vele volkeren, culturen en landschappen.

Wie weet kun je uit het onderstaande bericht van een man uit India een leuk reisdoel afleiden.

 

...as for the charas, i don't want to sound arrogant, but i personally feel that the handrubbed charas that leaves India and comes to europe is nowhere near as good as the good stuff here. Kashmiri hash is also considered (by us) to be somewhat low in quality - if you can find anything other than resin in the hash, then it's certainly not as good as it should be. naturally, being Indians, dealers will try to rip you off as much as possible and it's unlikely any tourist will ever get a taste of high quality charas without a seasoned indian contact. It's unfortunate but it's the nature of the people who live in the parvati valley. These people have a very different mentality; they do not like interacting with people who aren't from parvati valley, at all. They are also fairly meticulous with the way they grow. There's a lot of factors to be considered, because no matter how similar two pieces of charas are, the way they've been rubbed will be slightly different, varying from one person to another. We have seen kids with soft, fresh hands from the age of 9-10 rubbing, as well as old grandmothers with coarse, rough hands rubbing.

Quality is often segregated by the altitude at which the plants are grown - probably has to do with the sunlight they receive as well as the content of the soil and air. The absolute plants come from the highest altitudes of 3000 metres or so, in a very highly guarded and almost sacred region known as Malana - it is nothing short of beautiful. The next best plants come from around 2600 metres altitude, in a region known as Rashol. While the highest point of Rashol goes a bit above 3000 metres, this part is all rocky terrain and nothing grows there. These are India's charas secrets; all the other places that are heard of often (Manali, Kasol, Tosh, etc.) are all at lower altitudes, and the charas that comes out of these regions is good - but nowhere close to the stash one can get in Malana and Rashol.

 

Going there without a contact is a risk though. The people are very, very rooted in their ancient beliefs, and do not like to mingle with outsiders. The people of Malana, specifically, are not even entirely Indian anymore. They are the offspring of several of Alexander the Great's soldiers and the local Indians. While records dismiss this as a myth, several of these Greek soldiers were mesmerised by the beauty of the Malana region and chose to stay there, while most of Alexander's army continued on to their final stopping point in modern day Pakistan. It shows on the facial features of Malanis - they aren't entirely Indian, and they certainly don't bear resemblance to the fair skinned, brown haired kashmiris you find further north. They are a separate people of their own, and want to stay that way.

 

It is very, very difficult for Indians fluent in the local dialect, let alone tourists, to get a hold of malana charas, at any price. Often, charas that is a notch better than the standard Manali/Tosh Valley stuff will be sold under the Malana label; this is invariably what we call a mix - a blend of charas from different regions, giving it a different smell and flavour, although not necessarily a better one, and certainly no more potent.

 

It's a whole different world over there. Malana and Rashol are some of the places where every year, after the rubbing season, people painstakingly go and collect the individual seeds and sow them at the right time in march/april and tend to them rather than letting them grow free. This results in higher quality. You can tell just by looking, the buds (although completely seeded) wear tints of purple and blue in malana and rashol, but nowhere else.

 

De kruising tussen Top44 en India-sativa heeft nu vier paar bladeren, tijd om haar in het bloeihok te zetten.

 

gallery_20098_15531_605997.jpg

 

Gaat mooi in de breedte, de bladeren vind ik niet typisch Sativa, maar daar is nu nog geen peil op te trekken.

De pot is (nu nog) 10 x 10 x 20, dus bijna 2 liter.

 

gallery_20098_15531_42169.jpg

 

Top44 komt altijd vlot in bloei, dus binnenkort weet ik meer.

 

Tot later.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk stukje. Hoe hij over de hasj praat herken ik. Het product pasjmina bijvoorbeeld. Nu kun je volgens mij als toerist weer naar kashmir. Zou dat nog wel willen zien, heb ook vernomen, zoals ook hierboven vermeld, dat mensen uit kashmir weer een hele andere cultuur hebben.

 

Ben benieuwd naar de huidige en toekomstige kruisingen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paardagen geleden kreeg ik een persoonlijk bericht van een gerenommeerd lid:

 

"kleine hint

 

als je mannelijke plant indica dominant is , en je vrouwelijke plant meer sativa, alleen dan beteugel je sativa strek.

 

dus india (vrouw) x top4(man) levert een plant op die minder strekt dan andersom

 

dit scheelt je wat tijd".

 

Daar geloof ik dus geen barst van.

Ik heb nog gevraagd om een onderbouwing, maar die bleef achterwege.

 

Beide ouders in de kruising waren vrouwelijk, trouwens.

 

De plant ziet er nu zo uit:

 

gallery_1115_4508_434554.jpg

 

Twintig cm hoog, en dertig cm breed.

Hieronder nog een foto, vanuit een andere hoek.

 

gallery_1115_4508_218514.jpg

 

Tot later.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou dat niet waar kunnen zijn?

 

Ik zie dat mannetjes vaak een groeispurt de lucht in kunnen maken, aan het begin, halverwege en zelfs op het eind nog. Komt mij wel aannemelijk over. Het zou helemaal mooi zijn als er ook echt een wetenschappelijke onderbouwing voor zou zijn.

 

 

Mooi stukje tekst over India. Dankje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een eigenschap zou zijn die is gekoppeld aan het mannelijke geslacht, dan zou dat niet tot uiting komen in de vrouwelijke nakomelingen, Miramar.

Mannen doneren alleen een Y-chromosoom aan hun zonen.

 

Er zijn geen erfelijke eigenschappen die gekoppeld zijn aan een geslacht, voor zover ik weet.

Het maakt bij kruisingen niet uit van welke strain je de man of de vrouw pakt,

behalve dat je dan andere individuen hebt geselecteerd.

Maar wie het beter weet mag het zeggen.

 

Het grootse probleem van India is het mensonterende kastenstelsel.

Maar dat heeft wel voor gezorgd voor het behoud van de enorme culture veelzijdigheid.

Bij ons dringen alleen de extreme excessen door in the dagelijkse nieuws.

 

Hebben jullie je ook laten zegenen door een olifant, NoNonsense?

 

Temple_elephant02.jpg

 

Ganesh verwijdert alle obstakels!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet door een olifant gezegend, althans niet bewust. Heb er wel op een gezeten. Het is inderdaad zo dat die veelzijdigheid wordt gevoed door het behoud van het kastenstelsel. Wat een verschrilleke gebeurtenis. Toch verschuift die oorzaak wel. Ik heb op een boot in de sundarbans (naast bangladesh, onder kolkota) uren lange gesprekken gehad met een 70 jarige indiër, wonend in london, gehad. Het was een genot om naar deze man te luisteren, zijn manier van praten valt te vergelijken met David Attenborough. Hij vertelde me dat tegenwoordig geld een steeds belangrijkere rol krijgt. Zoals vroeger je levensstandaard redelijk samenhing met je kaste, wordt dat nu meer afhankelijk van je inkomsten. Hij noemde dit de nouveau upperclass. Een middenklasse die groeit, afkomstig uit verschillende kasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erfelijke eigenschappen kunnen toch wel aan geslacht gebonden zijn. Kijk naar ziektes, er zijn er zoveel die je krijgt als je of vrouw of man bent.

 

Dat heeft te maken met X en Y chromosomen, klopt. Vrouwen kunnen drager zijn van een bepaalde aandoening maar hier zelf geen last van hebben. Ze hebben twee x chromosomen en wanneer het gezonde chromosoom wordt gebruikt zal ze nooit iets merken. Nu krijgt ze kinderen, met een gezonde man. Mannen zijn natuurlijk sterk, fit en superieur :icecool

De kinderen die ze krijgen erven allen een enkele chromosoom van hun ouders om samen weer een paar te vormen. Eén van die kinderen, een jongen( shit shit shit) erft van zijn moeder een X en van zijn pa een Y, das altijd. Echter die X van ze ma is besmet. Zij heeft twee X chromosomen en 1 van de twee is besmet, zij was drager van een aandoening.

De jongen heeft nu een chromosomenpaar dat er zo uit kan zien XCY. Bij de jongen komt de ziekte tot uiting doordat wanneer het X chromosoom wordt aangesproken automatisch die C ook meekomt en die zorgt problemen.

De aandoening die de moeder bij zich droeg heeft zich nu geopenbaard in haar zoon. In haar dochter kan het ook zitten maar die heeft twee X chromosomen dus die gebruikt gewoon het andere chromosoom. Zij is nu ook draagster en merkt er haar hele leven niks van.

 

Zijn de mannen toch wat minder superieur als gehoopt, klote zooi. <_< :huh:

 

Dan weer terug naar de planten. Het valt me op in het veld dat mannen vaak vroeg zijn met bloeien, logisch toch? Wie het eerst komt die het eerst maalt.

Ze zijn ook wat hoger, logisch toch? Als je hoger bent dan kan je verder stuiven.

Dat is puur uit mijn observatie en idee. Ik zeg dus ja, het werkt wel. Het zal niet de enige manier zijn maar wel een makkelijke denk ik. Een soort shortcut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou obsevatie dat mannetjes soms vroeger bloeien wil nog niet zeggen dat ze dat ook extra nadrukkelijk doorgeven aan hun kinderen.

Mannetjes voegen genetisch niets extra (anders dan de vrouwtjes) toe, ze zorgen er alleen voor dat er ook mannelijke nakomelingen ontstaan.

 

Ik denk dat het Gregor Mendel ook wel zou zijn opgevallen, tijdens zijn langdurige experimenten met het kruisen van erwten.

 

en_gene_c4c.jpg

 

Het geslacht van de ouders is niet van belang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja, ja nee ja, je hebt helemaal gelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

R. C. Clarke over de Sativa's uit Zuid India:

 

d) India Central Southern - Kerala, Mysore, and Madras regions (10 to 20 north latitude)

Ganja (or flowering Cannabis tops) has been grown in India for hundreds of years. These strains are usually grown in a seedless fashion and are cured, dried, and smoked as cannabis instead of being converted to hashish as in many Central Asian areas. This makes them of considerable interest to domestic Cannabis cultivators wishing to reap the benefits of years of selective breeding for fine ganja by Indian farmers. Many Europeans and Americans now live in these areas of India and ganja strains are finding their way into domestic American Cannabis crops.

Ganja strains are often tall and broad with a central stalk up to 12 feet tall and spreading highly-branched limbs. The leaves are medium green and made up of 7 to 11 leaf lets of moderate size and serration arranged in a circular array. The frond-like limbs of ganja strains result from extensive compound branching so that by the time floral clusters form they grow from tertiary or quaternary limbs. This promotes a high yield of floral clusters which in ganja strains tend to be small, slender, and curved. Seeds are usually small and dark. Many spicy aromas and tastes occur in Indian ganja strains and they are extremely resinous and psychoactive. Medicinal Cannabis of the late 1800s and early 1900s was usually Indian ganja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt je pm geblocked voor mij, maar voorafgaand ook je geest Fool

heb info die jouw o zo dogmatische mening weerlegt

 

maar het is binnenkort verboden om teelt te helpen voorbereiden.

dus je zal het maar moeten doen met je eigen invalshoek, in combinatie met heel veeeeel vallen en opstaan

 

toedeledokie

 

:likken: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb je PM's geblokkeerd omdat ik liever heb dat je dit onderwerp in de openheid bespreekt, Jansen.

Dan leren we er allemaal iets van.

Maar die tactiek werkte maar ten dele. Je komt online maar laat niets los.

 

Tom Hill: "Simply put, there are ZERO CONS to breeding female x female vs female x male matings - all other things (number of individuals selected etc) being the same".

 

Daaruit leid ik af dat het mannetje niets ekstra's toevoegt.

Er is ook geen professor, geen methode of test, geen microscoop die kan bepalen of een vrouwelijke plant twee moeders had of uit regulier zaad afkomstig is.

 

De plant is ondertussen 22 cm hoog en 30 breed,

en ik zie de eerste bloemharen.

 

Tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeer interessant populair wetenschappelijk boek over erfelijkheid bij dravers en renpaarden is "The X-factor" van de Amerikaanse onderzoekster Maria Haun. Hierin wordt aangenomen dat op het X-chromosoom genen liggen...(lees verder)

 

Niet de man, maar juist de vrouw heeft meer invloed op de nakomelingen, is daar het vermoeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een zeer interessant populair wetenschappelijk boek over erfelijkheid bij dravers en renpaarden is "The X-factor" van de Amerikaanse onderzoekster Maria Haun. Hierin wordt aangenomen dat op het X-chromosoom genen liggen...(lees verder)

 

Niet de man, maar juist de vrouw heeft meer invloed op de nakomelingen, is daar het vermoeden.

Man heeft de XY chromosoom, maar de vrouw heeft niet meer invloed op de nakomelingen.Persoonlijk samen met mijn zus hebben de kleur ogen die afkomstig is van mijn vaderskant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik ook, Elmanito, maar in "X-factor" wordt aangenomen dat op het X-chromosoom genen liggen, die de grootte van het hart van het paard bepalen.

 

Maar los daar van, wat denk jij dan van de opmerking:

als je mannelijke plant indica dominant is , en je vrouwelijke plant meer sativa, alleen dan beteugel je sativa strek.

 

tumblr_mw66c4Obpk1qiy629o1_500.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Stukje over de y-chromosoom

 

In sexually reproducing organisms non-recombining chromosomes or chromosomal regions such as the mammalian Y chromosome, should also undergo Muller's Ratchet. (The Y chromosome appears to repair double-strand breaks by means of template-assisted recombinational repair at its mirror-like sequences but this "self-recombination" does not neutralize this chromosome's tendency to undergo Muller's Ratchet). And indeed such non-recombining sequences tend to shrink and evolve quickly. However, such fast evolution can also be due to these sequences' inability to repair DNA damage via template-assisted repair which de facto equates to an increase in the mutation rate. Therefore it is not easy to ascribe such cases of genome shrinkage and/or fast evolution only to Muller's Ratchet sensu stricto, i.e., to an accelerated accumulation of bad mutations that is caused by an inability to generate recombinant progeny.

 

Muller's Ratchet turns faster in smaller populations and it is thought to set limits to the maximum size of asexual genomes and to the long-term evolutionary continuity of asexual lineages (but some asexual lineages are thought to be quite ancient: Bdelloid rotifers, e.g., appear to have been asexual for nearly 40 million years).

 

als je mannelijke plant indica dominant is , en je vrouwelijke plant meer sativa, alleen dan beteugel je sativa strek.

 

Zeg het zelf maar aan de hand van deze foto.Vader is een indica & moeder een Oaxacan

 

med_gallery_16467_4905_51485.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je hebt geen foto van andersom?

 

En wat is de essentie over dat stuk over het Y-chtomosoom?

Vrouwelijke nakomelingen hebben geen Y.

 

En aan mijn plant is ook geen mannelijke vader te pas gekomen.

Wel twee opa's...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Geheid dat ze wel een Y-chromosoom hebben.Ik heb geen foto van andersom zover ik weet.Normaal kweek ik alleen sativa's, alleen de indica (Viking) vond ik interessant ivm de korte bloeitijd van 6 wkn.

Kan je nog herinneren in de andere topic over de 5%.Ga je met kleine aantallen aan de slag zonder de 5% in acht te nemen heb je eerder kans op mutaties in de navolgende generaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt geen volgende generatie,

Wellicht kweek ik er nog een paar op uit deze zaadbatch, wellicht buiten.

Om de rotbestendigheid te testen.

 

Er komen wel meer kruisingen met het stuifmeel van dezelfde omgebouwde India-Sativa.

 

Later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...