Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hasjlur

Hoeveel water geef jij aan de plant? En met welke voeding?

Recommended Posts

Beste growers,

 

K onderhoud me dames met hesi voeding, deze dame wordt de milf ze staat 20/4 onder een 600watter ik geef er groei+superfit elke 2 dagen geef ik 150ml. Is dit te veel of te weinig er mij niet bekend hoeveel je de plant water geeft.

 

Hoeveel water zou je moeten geven en hoe zie je of ze nou meer of minder moeten hebben?

Welke profs kunnen dat mij vertellen??

 

Gr.

 

Hasj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water een plant nodig heeft hangt van veel factoren af. Hoe groot/hoe oud is je plant? Misschien is een fotootje handig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk naar de planten zelf, als ze de hele dag in de zon hebben gestaan hebben ze meer nodig, dan een hele dag bewolking. Gewoon leren kijken naar je plant, ze "vertellen" zelf hoeveel ze nodig hebben, een handleiding werkt hierbij niet echt.

Vooorbeeldje van mijn plantjes, mijn plantjes van een week oud, krijgen ongeveer 250 ml gezamelijk per dag mits zonnig bij bewolking ongeveer 175. Mijn grotere planten zitten elk op zeker minimaal al 200 ml per dag met bewolking. Dus met zon al gauw op 300 ml, maar ook dit verscheeld toch zeker 50 tot 100 ml per plant. (temperatuur minimaal 23 overdag en snachts minimaal 20)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze Gortdroog staan hebben ze water nodig :)

moet niet veel gekker gaan worden,....

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo!

 

Het lijkt me ook af te hangen van het soort medium dat je gebruikt.

Omdat de watervraag fluctueert, lezen we het liefst de tensiometers af.

Of we voelen aan de potten hoe zwaar ze zijn.

 

Gr. BGS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van heel veel factoren af, lage lv... dan veel meer water geven oa en vd rest hebben we een tensio die ons verteld of we in de goede range zitten.

 

Heb je nooit zo'n ding gebruikt dan gaat er echt een wereld voor je open ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met deze vragen loopt zou k inderdaad maar ff een tensiometer bestellen anders heb je grote kans dat je planten eerdaags verzuipen ....

je hebt vaak veel minder nodig dan je denkt..

 

iig als alles slap hangt lusten ze wel een slokje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg ook koop een tensio meter! :rolleyes: maar hoeveel je water moet geven heeft met veel factoren te maken de temp in je hok

hoe groot je plant is en hoe groot je medium is noem maar op dat kan je nooit precies zeggen. ik gaf in het verleden altijd te weinig ik schrok me kapot toen ik de eerste keer de tensio meter in

de grond stak :whistling door dat ding heb ik nu ook vele betere eind resultaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...