Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
doubleosix

2 plantjes voorgroeien

Recommended Posts

Ik heb vorig jaar voor het eerst voor proberen te groeien onder verlichting.

 

Destijds heb ik de verlichting gewoon aangezet wanneer ik wakker werd, of dit nou smorgens om 6 uur was of smiddags om 1 uur... Lekker onregelmatig dus. Na 2 weken heb ik ze buiten gezet (autoflowers) en de 3e week vertoonde ze herma trekjes, 100% van al het zaad wat voorgegroeid was onder het lampje wat dus onregelmatig aanstond 2 weken lang.

 

Nu wil ik weer voorgroeien, en ik wil ze over 2 a 3 weken buiten neerzetten, dus rond 25 april. Welk lichtschema kan ik het best aanhouden nu binnen, om de overstap naar buiten zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen?

 

Ze zijn sinds vanmorgen boven de grond, lamp staat sinds 10 uur vanmorgen aan, wat is verstandig hoelaat moet de lamp uit, en dan morgen weer hetzelfde?

 

Wil niet weer herma's hebben dit jaar....

 

Thanks... oja houd domme reacties maar achterwege, kweek al jaren maar dan puur natuur... heb nu een wat schaduw balkon dus wil ze eerst voorgroeien, en ja daar weet ik weinig van en kon dit ook niet vinden op het forum (wel over voorgroeien, maar niet de dont's en do's ervan.)

 

 

Help me nogmaals thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welk lichtschema kan ik het best aanhouden nu binnen, om de overstap naar buiten zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen?

... lamp staat sinds 10 uur vanmorgen aan, wat is verstandig hoelaat moet de lamp uit, en dan morgen weer hetzelfde?

... oja houd domme reacties maar achterwege

25 april: zon op 06:22 (zon onder 20:55). Een slimme reactie is dat je dan wel knap dom begonnen bent door je licht pas om 10 uur aan te doen vanochtend. Volgens mij maakt het geen flaus aus als je dag en nacht maar regelt met een tijdschakelaar, met veel lichturen per dag hebben ze een snellere start die je later als ze bloeien nooit meer inhaalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je nogal sarcastische hulp, ben er wel wijzer van geworden :).

 

De lamp ging 10 uur aan vanmorgen omdat ik eigenlijk gedacht had dat de zaadjes pas vrijdagnacht op zouden komen. 24uur je zaden weken in water heeft dus toch effect in dit geval.

 

Heb de lamp om 9 uur uit gezet vandaag. Morgen gaat de lamp om 7 uur aan tot 9 en dat houdt ik dan aan.

 

Bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je weer auto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ze maar op 18 uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon ff een tijdschakelaar ophalen bij de action voor €2.15 ofzo .

heb je in iedergeval een ritme voor de plant. en gewoon 18/6 aanhouden

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ook gewoon ff een tijdschakelaar ophalen bij de action voor €2.15 ofzo .

heb je in iedergeval een ritme voor de plant. en gewoon 18/6 aanhouden

 

Ja dat heb ik inmiddels, maar de vraag: als ik 18/6 zet, en ik zet ze buiten neer over 2 weken wanneer er nog geen 18 uur licht is, gaat dat dan niet juist voor problemen zorgen? (lichtstress, herma?)

 

Vorig jaar stond alles rond deze tijd al buiten, toen hebben ze allemaal een maand stil gestaan maar het is na half mei toch nog goed gekomen.

 

Ik zelf denk dat ik door dit voorgroeien, juist herma's ga creeeren... kan iemand me nog van die gedachte afhelpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze zoiezo zo lang mogelijk voor groeien . en dat zal reuze meevallen want als ze gewoon genoeg zon krijgen passen ze zich ook zo weer aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is eigenlijk heel moeiijk om van een autoflower een herma te maken :)

 

Dus hoe je het gedaan hebt.....

 

Autoflowers zijn erop gemaakt dat ongeacht het aantal lichturen, de bloei intreed, vanaf het begin, ook al groeit ze uiteraard ook dan.

 

Als je 18 uur licht aanhoudt continue, zal je wel de hoogste opbrengst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi blowsterke,

 

Dat neem ik graag van je aan, helaas heb ik dat jaar wel 8 fastbud2 herma's gehad van wz.nl, nou moet ik zeggen dat ze zeer onregelmatig licht gekregen hebben van me, waarschijnlijk ook verkeerd ligt en ze zijn het hele huis doorgegaan de eerste 3 weken. Een week nadat ik ze buiten zette vertoonden ze ballen.

 

Wz heeft mij, met veel medelijden vermoed ik dan toch, 10 nieuwe zaden opgestuurd en deze waren allemaal oke, deze heb ik ontkiemt in de eindpot en laten staan op de plek waar ze afbloeide van dag 1 tot eind. Helemaal goedgekomen dus :)

 

Maargoed back ontopic dan,

 

De plantjes geef ik 16 uur licht en 8 uur duister, en moeten helaas maar waar toch echt over 2 weken naar buiten. Ik woon nogal klein en ik wil ze zo snel mogelijk in de eind potjes zetten en die kan ik niet binnenhouden.

 

Ik zeg het ieder jaar weer, de voorbereiding ga ik volgend jaar anders doen maar dan ben ik toch weer impusief bezig en begin ik gewoon... pff word moe van mezelf

 

Dank jullie wel voor de toch nog serieuze antwoorden zo mag ik het graag zien :lol:

 

Smookse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...