Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

Straf voor bij toeval ontdekte wietkwekerij - De Stentor

Recommended Posts

Straf voor bij toeval ontdekte wietkwekerij

 

Geplaatst op

03 april 2013

Laatste update

03 april, 16:17

 

 

DEDEMSVAART - De politie kwam eind vorig jaar af op een melding van een ruzie tussen W.K. (25) en haar vriend A.E. (32), maar bij aankomst bleek meer loos te zijn.

 

In de Dedemsvaartse woning van het stel werden ook twee busjes pepperspray en een kleine hennepplantage aangetroffen.

 

"De politie stuitte hier bij toeval op'', aldus de officier van justitie. Ze eiste voor het verboden wapenbezit en de wietkwekerij met tien planten een werkstraf van veertig uur. Gezien het geringe aantal planten, vonden K. en E. zelf dat een straf een brug te ver was. "Als ik er echt geld mee had willen verdienen, dan had ik er wel de hele kamer mee vol gezet. De kwekerij was puur voor eigen gebruik'', aldus E.

 

De verdachten stelden bovendien dat de politie onrechtmatig hun woning was binnengetreden. ,,Ze hadden geen huiszoekingsbevel, maar hebben wel het hele huis doorzocht.'' Dat agenten bij toeval op de kwekerij waren gestuit, deed het stel af als een leugen.

 

De officier van justitie en de rechter gingen hier wel vanuit. ,,Twee agenten hebben dit op ambtseed verklaard'', legde de rechter uit. Hij vond dat kon worden volstaan met een werkstraf van dertig uur.

 

http://news.google.com/news/url?sa=t&f...kerij-1.3747766

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar goed dat er hier gewoon over gepraat word in de rechtzaal en het dus voor eigengebuik was !!!

is de `straf een stuk lager ... ;)

 

 

teelt voor eigen gebruik moet dan ook maar snel legaal worden politie nederland..

kunnen jullie echte boeven gaan vangen....

 

pedo`s, messentrekkers, overvallers en dat soort gespuis ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om hier even verder op in te gaan.

 

Wat als je in België gepakt wordt met een kleine kwekerij ?

Dus een kweektentje van een vierkante meter. Geen stroomdiefstal ofzo.

 

 

Grtz T-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan komt Koning Albert de Tweede je persoonlijk doodschieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moesten 1000uur krijgen. Welke mongool gaat ruzie maken in of bij een plantage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, nu is diegene in ieder geval hoogst gemotiveerd om eens een goed rondje te draaien ipv wat aan te piemelen met 10 plantjes en tijdens dat taakstrafje kan hij gelijk de kennis en het netwerk opdoen. 1+1 = inderdaad dus 3! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dan die ruzie tussen die paardenfokkers. Kwamen ze ff een paardje weghalen, juut erbij en kijk wat we daar hebben, bij de manege: Niet één, maar twee plantages en niet van die kleintjes hé. Lekker bezig -

 

Overigens werd ik in 2007 opgerold door zo'n toevals-ontdekking. Juut was m'n flat binnengegaan zonder huiszoekingsbevel en gingen op eigen houtje kastjes openmaken, eens kijken wat er achter dat schot zat, schroevendraaier erbij gezocht en kijk aan...

Kwam ik thuis na een dag hard werken (juten weten niet wat dat is) : "Ja meneer U bent aangehouden."

 

Ze zeiden er nog wel bij dat ik het er buitengewoon netjes en veilig had bijstaan (Nou laat 't dan staan lul, denk je dan) maar ja. Komen ze vervolgens met 7 vrachtwagens van de SEON met zwaailichten, in colonne, aanzetten. Voor die twintig plantjes. Op mijn stomverbaasde vraag werd geantwoord: "Moet u eens kijken waar we mee aan komen zetten als er meer dan vijftig staan...! Dat doen we om een voorbeeld te stellen, om te laten zien dat er wat aan gedaan wordt."

 

Had er rond de twintig staan, zou er volgens de OvJ niets meer van gaan horen maar ik heb dus wel mooi een hele middag en avond zonder iets te eten of te drinken in een cel gezeten.

 

En kreeg mooi wel een dagvaarding, de eis was toen 300 euro. Ik heb geen advocaat meegenomen. De rechter vroeg waarom niet waarop ik antwoordde dat advocaten toch meer iets zijn voor criminelen. Vervolgens heb ik even aangegeven dat ik er niet blij mee was dat de juut zomaar een appartement binnen kon gaan zonder huiszoekingsbevel, om daar de boel eens lekker open te gaan schroeven zonder dat daar directe aanleiding toe bestaat.

 

Verder verklaarde ik dat je slechts een paar afleveringen van Law and Order hoeft te kijken om te weten wat een "Unlawful Entry" betekent - en dat dat hier niet anders geregeld zou zijn.

 

Volgde een overleg tussen griffier en rechter, kwamen ze terug, zeiden alleen nog maar: "U bent vrijgesproken, U kunt gaan."

 

Ik heb ze nog een goede middag gewenst op mijn weg naar buiten. Daarop werd niet geantwoord -

 

Maar ja, die veroordeling had ik al hè. Het nagelen aan de schandpaal anno 2007 gebeurt met zeven vrachtwagens en een hoop toneel bij de flat waar je woont. Buren vallen stil als je de lift in stapt, van dat werk weet je wel. En je bent je spullen kwijt, in een paar jaar opgebouwd en bij mekaar gespaard toch een paar duizend euro patsboem weg. Als dan, na vrijlating 's avonds laat, blijkt dat de jongens van de SEON hun opleiding blijkbaar hebben genoten bij de F-Side - alles in mekaar gerost, één ravage - ben je toch wel gestraft hoor, ondanks de vrijspraak.

 

Er mag nu gebraakt worden -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij vrijspraak altijd alle schade claimen en smartengeld wegens diffamerend effect. Je bent tenslotte vrijgesproken en mag er dus geen buitenproportioneel nadeel van hebben. Zo zie ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schadevergoeding is alleen te claimen bij vrijspraak "zonder smetten". Wordt iemand vrijgesproken wegens vormverzuimen -bijvoorbeeld onrechtmatig verkregen bewijs, maar het strafbaar feit is bewezen-, dan bestaat er geen recht op schadevergoeding.

Dus als er op onrechtmatige wijze een wietplantage wordt ontmanteld dan kun je "fluiten" naar een schadevergoeding.

Valt de politie onrechtmatig binnen en ze treffen niets aan dan heb je recht op schadevergoeding.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 racker. Lowbrainers dus. Las gisteren fietsendief gevolgd en gepakt. Bij hem thuis 450 planten. Smartass!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom nooit de deur open doen voor een agent, zolang ze geen bevel hebben heb jij alle recht om achter je gesloten deur te blijven.

camera met audio ophangen kan ook dan kun je bewijzen dat ze onrechtmatig zijn binnen gedrongen, mocht je toch zo stom zijn om ze te woord te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...