Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
satbuggy

Buitenplant verduisteren voor bloei

Recommended Posts

Dag,

 

Wanneer kan ik het beste mijn buitenplant verduisteren? Om op deze manier sneller bloei te krijgen wil ik de plant in de schuur zetten.

 

En moet ik de plant dan tot einde september blijven verduisteren? (12-12) Of kan ik, als eenmaal bloei is ingezet de plant weer terug in de tuin laten staan?

 

 

Of krijgen we dan last van rare planten???

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eens in mei en juni 4 PP verduisterd.

 

Iedere dag om 5 uur de loods in gereden en rond 11 uur savonds er weer uitgehaald.

 

kwaliteit beter dan de gemiddelde koffieshop :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij zo dat als je, je buitenplanten gaat laten bloeien voor het buiten zou gebeuren je de planten moet blijven verduisteren totdat het buiten ook minstens 12/12 is. anders kan de plant weer terug naar groei gaan ?

 

dat lijkt mij het meest logische maar ik heb er geen ervaring mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf blijf mijn planten wel verduisteren tot het eind of het echt nodig is weet ik niet.

 

verduisteren is alle moeite zeker waard.

 

gallery_25085_13908_142115.jpg

 

gallery_25085_13908_2243119.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft echt niet pas op 20 september te stoppen met verduisteren (dan is de dag en de nacht evenlang) Als een plant eenmaal goed in de bloei is dan bloeit die ook nog door bij 13 uur licht. Althans, die ervaring heb ik opgedaan met NLX buiten. Maar of dat voor elke soort geldt, weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was aan de hand van de zon-op-en-onder kalender van het KNMI het aantal lichturen bepalen waarop het buiten 12/12 is, vanaf dat moment stoppen met verduisteren. Lijkt me iedergeval wel het meest logische :lol:

Hier de zon op/onder kalender van 2013 http://www.knmi.nl/klimatologie/achtergron...e/zonop2013.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook eens enkele planten in mn tuin gehad die ik verduisterde met een zwarte folie dat ik rond een stuk tuinhek had gespannen. Rond 18 uur verduisterd en bij zonsondergang folie verwijderd. Mei en juni zijn de beste maanden om te beginnen met verduisteren, dan kan je afrijpen en oogsten in de zomer onder de volle zon. Eens de toppen op gang komen kan je stoppen met verduisteren maar als je in je tuin kweekt zou ik blijven verduisteren. Je gaat waarschijnlijk toch elke dag je plant moeten checken vooral naar het einde toe. Buiten krijgen ze heel snel toprot en vaak zie je het pas als het al ver gevorderd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verduister al jaren.

 

Als je vanaf begin periode verduisterd, zul je tot eind augustus, als de plant er nog staat moeten verduisteren.

 

Het is de beste manier van buiten kweken in ons kikkerland.

 

Om zo mooie afgebloeide planten te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hoeft echt niet pas op 20 september te stoppen met verduisteren (dan is de dag en de nacht evenlang) Als een plant eenmaal goed in de bloei is dan bloeit die ook nog door bij 13 uur licht. Althans, die ervaring heb ik opgedaan met NLX buiten. Maar of dat voor elke soort geldt, weet ik niet.

nlx is een heel makelijke plant :)

 

somige soorten zijn er gevoelliger voor juist door even paar dagen die licht stres te hebben kunnen ze herma banana's gaan aanmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...