Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Timvdr

kruisen

Recommended Posts

Ik zou graag lowryder#2 met bubba kush willen kruisen kan iemand een beetje uitleg geven waar ik op moet letten? Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

je moet er op letten dat het stuif op de stampers komt meer is het niet .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals hier boven is vermeld is natuurlijk de directe/ simpele manier.

 

Ome Joop is ook ff bezig met het maken van een nieuwe kruising (auto's)

 

Hij let er bijvoorbeeld nog wel op dingen zoals:

 

Geur

Opbouw van de plant

Filtering op dingen zoals TMV

Herma's

 

Iets uitgebreider; echter is de vraag hoe serieus / wat voor doel heeft je kweek.

Commerciële zaad markt is natuurlijk iets anders dan voor eigen gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

 

 

 

ik selecteer mannetjes als volgt .

vroege mannetjes gooi ik weg lijkt leuk maar die moet je niet hebben is me hier geleerd .

die de grootste trossen heeft en mooiste bouw heeft moet ik hebben .

de vorm van het blad let ik ook op .

de doorslag geeft echter de geur .

je kunt de geur van zo n mannetje perfect ruiken als je de stengel vlak onder de top tussen je vingers heen en weer wrijft .

vingers eerst een beetje nat maken.

ik heb deze manier van selecteren ergens eens gelezen en dacht bij mezelf ""flauwe kul ".

maar ben het daarna wel zelf gaan doen en echt ze ruiken allemaal verschillend en er zit altijd wel 1 bij met net dat speciale geurtje dat ik denk dit is em .

eentje die de WOW-factor heeft zeg maar die je fantasie triggerd die neem ik .

vrouwtjes selecteer ik niet ze krijgen allemaal stuif hier en smijten allemaal een stuk of 20/30 zaden op .

blijft leuk dat klieren met die plantjes .

en autoflowertjes helemaal .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar bubba kush is geen autoflower gaat dat dan evengoed?

Zoja maakt het uit welke van de 2 ik gestuif voor ze klein te houden? Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

das wel interresante materie jonkheer Macerror. kan je daar nog meer van over uit de doeken doen? je wint er geen doeken mee dus ik neem aan dat je vast nog wel meer daarover vanaf weet soms toch ja nee?

 

ik heb dr wel interesse in en ben te gierig om een boek erover te kopen. wil wel ff de bieb hier in de stad induiken. kijken of er iets over staat maar ik vrees bar weinig.

die tips die je geeft zijn simpel en makkelijk, i like it. de vrouwen selecteer je zelf niet maar heb je daar soms ook nog trucs voor? het valt me op dat het enorm kan verschillen per dame. potentie en opbrengst liggen in een (zogenaamde) strain super ver uiteen, vaak.

 

thanxs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees er eerst maar eens een paar boeken over.

Zomaar wat bij erkaar gooien zou ik niet doen :rofl ,daar krijg je vogelzaad van. :lol:

@ Elmanito :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@macerror

Zo kies ik ook mijn mannetje. Ik kwam erachter als ik er 1 verwijdert had en ik er in mijn hand naar de

prullenbak liep. Sommige meuren enorm!

Nu hou ik voortaan het mannetje 'even' in m'n gesloten hand en ruik dan daar aan. Degene met de

lekkerste geur maakt meer kans het te halen. Ik zal jou 'natte vinger' techniek ook eens proberen.

Misvormingen in het blad gaan er het eerst aan en

inderdaad ook de 1e bloeiers. Ik heb het idee dat het de stressgevoelige zijn onder de planten.

 

elmanito, je wordt weer bedankt!

Mooie aanvulling voor de boeken verzameling. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BEDANKT!! Het wordt steeds mooier hier allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Geen dank.

 

Als je de 2 soortjes met elkaar zou willen kruisen, zou ik eerst van ieder soort zaad maken, om vervolgens via selectie van ieder soort de beste te kiezen, maar zou van Bubba kush de man nemen de beste die je hebt geselecteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zorgen dat niet 1 van de 2 fem is, een fem buda kush bestuiven met een reg manelijke lrdr2 weet je bijna wel zekker dat je er hopen met herma zaad vanaf gaat krijgen

 

ik zou als tip geven eerst een lrdr*;rdr te maken, die zaden testen of je goed geslecteerd heb,

 

van een budakush met lrdr 2 kruising heb je niet meteen in de eerste gen budakush autoflowers van, maar een mengeling van auto's en normale daarna begint de lol pas :)

selecteren van je moeder(s) en vader(s), en dan maar hopen dat er een stabielere f2 uit voortkomt,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die zaadjes wat daarvan komen zijn niet goed? Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee grote kans dat je van herma zaad ook herma nakomelingen krijgt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zonder stresstest loop je groot de kans om herma-nakomelingen te krijgen, maar van wie is die Bubba Kush???

 

Een ander punt is dat de autoflower-gen ervoor kan zorgen dat je ook nakomelingen gaat krijgen die verder niet te stekken zijn, omdat ze direct in de bloei schieten ook bij een 24/0 uur daglicht cyclus.Je kan beter een gemakkelijker soortje als vervanging voor Lowryder#2 kiezen imo.Zou persoonlijk voor Durban kiezen of gewoon skunk#1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubba kush is een kruising van bubblegum en OG kush

Mijn bedoeling is voor deze als autoflower te maken?

Grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden van de greenhouse zijn feminized dus succes met het vinden van je bubba kush man...

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

DNA genetics hebben die ook maar onder de naam k train

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...