Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Niets mis met je kastje, wel even verlichten om strekken te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En kan iemand mij dan vertellen hoe ik dat belichten moet doen?

 

Kan ik ze gewoon in de kamerzetten en dan 1 spaarlamp warm white er boven hangen? Of komt er meer bij kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komende dagen rond 20 graden, dus zet ze overdag buiten in de zon en 's avonds onder TL als het kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon nog bij mijn ouders en van hun wilde geen lamp in huis voor de planten die de hele tijd aan staat ;). Maar als ik ze buiten zet in het kasje moet ik dan de deksel eraf halen of erop laten zitten? Want ik dacht misschien dat de deksel misschien licht tegen kon houden. Maar dat weet ik niet zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk hier eens voor je vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle plantjes zijn nu boven de grond. de laatste die vandaag is boven gekomen is alleen een beetje lelijk, maar die komt er wel weer boven op.

 

een paar plantjes strekken ook een beetje. weet iemand of dit is op gelost als er een 1 23watt tornado spaarlamp boven hang en dat dan gewoon in de kamer zet. want ik heb niet echt de tijd en het geld om helemaal een kweekkast te gaan maken.

 

gallery_36181_15530_2175766.jpg

het lelijke plantje

 

gallery_36181_15530_258036.jpg

de paar strekende en de tweeling

 

groet kweker2000

 

De plantjes hebben ook een beetje rode steeltjes weet iemand hoe dit komt?

 

net even een tornado spaarlamp gekocht van calex, de lamp is 20 watt. deze ga ik boven mijn plantjes doen. is dit een goede lamp voor de plantjes?

 

gallery_36181_15530_136111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warm white is meer voor de bloei, en cool white voor groei. Maar ik zou me hier niet blind op staren en gewoon de lamp erop zetten.

Ik gebruik een warm white 18W spaarlamp om strekken te voorkomen, maar eigenlijk is een cool white lamp daar geschikter voor.

Maar waarom plaats je de planten niet gewoon buiten in de volle zon? Als ik jou was zoveel mogelijk gebruik maken van de zon zolang deze schijnt. Geen enkele spaarlamp die de zon kan vervangen. Plaats je kasje buiten met of zonder deksel, krijg je stevigere planten van. Lampje is leuk om extra lichturen te bieden aan je planten om zo tot ongeveer 18 uur licht uit te komen, maar voor de rest de ZON. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat was ik ook van plan hoor, ik heb de spaarlamp voor als het slecht weer is en voor wat extra uren licht. ik heb een opstelling gemaakt met de spaarlamp en mijn vraag aan jullie is of het goed is. gaan de planten met deze lamp en opstelling niet strekken?

 

gallery_36181_15530_865747.jpg

dit is wat ik heb gemaakt. wat vinden jullie ervan?

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen de lamp en het plantje mag 1 tm max 10 cm zitten.

Kan dat niet goed zien op foto.

Even zelf inschatten.

 

Fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even gemeten en het achterste plantje staat ongeveer 8 cm van de lamp vandaan. Ik heb nu ook aan de achterkant wat reflexy gemaakt zodat dat licht weer op het achterste plantje komt. Dus volgens mij moet het zo helemaal goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag overdag komen de plantjes buiten te staan want het is wel redelijk weer en vanavond komen ze weer onder de lamp voor wat extra licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag had ik de plantjes de hele dag onder de lamp van wegen het slechte weer. ze zijn al heel erg gegroeid alleen het plantje dat als laatste boven kwam gaat nog niet zo hard en de tweeling gaat ook nog niet zo goed, maar zien er wel goed uit.

 

gallery_36181_15530_2041494.jpg

de gene rechts achter in de de hoek is het plantje wat nog niet zo hard gaat.

 

gallery_36181_15530_253642.jpg

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit

 

 

ziet er goed uit, mijn zaadjes zijn nu ook onderweg (ook van wietzaadjes.nl) 1xwhite widow 2xbig devil autoflowers en 1x NY DIESEL) die van mij gaan eerst voorgroeien onder 4x18watt cool white en dan de kas in. veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat vrij goed met de plantjes alleen krijgt er 1 gele blad uiteinden bij een blad, en bij de andere begint het volgens mij ook te komen gele blad puntjes. ik zou niet weten hoe dit komt, ik dacht misschien voeding te kort of te veel stress omdat ze s`avonds naar binnen gaan en dan onder de lamp en overdag weer naar buiten, ik dacht dat dit misschien wel stress zou kunnen veroorzaken. maar ik hoor graag van jullie wat het kan zijn.

 

gallery_36181_15530_1707827.jpg

het gele bladpuntje

 

ik vroeg me ook af wanneer ik de plantjes de hele tijd buiten kan laten staan, dus dan ook s`avonds buiten. duurt dat nog even of kan dat al bijna?

want dan kan is ze gaan over potten in hun uit eindelijke potten.

 

hier nog een foto van alle plantjes bij elkaar.

gallery_36181_15530_1084770.jpg

 

de plantjes zijn ook al even over gepot in andere wat grotere potjes.

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn plantjes staan vanaf ze zijn uitgekomen buiten, tenzij het stormt. ook s'avonds laat ik ze daar staan, dat ze karakter kweken. vriezen zal het ook wel niet meer doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik ze ook buiten laten staat, kost weer stress.

 

Alleen vraag ik me nog wel af hoe dat gele blaafje komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wordt het steeds een klein beetje erger met het gele blaadje, en ik vind de andere blaadjes er ook niet heel mooi donker groen uit zien.

weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

 

gallery_36181_15530_389731.jpg

het gele blaadje

 

gallery_36181_15530_1144133.jpg

alle plantjes bij elkaar.

 

de plantjes stonden vandaag binnen vanwege de regen.

 

gr kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de plantjes vandaag over gepot, ik hoop dat het nu stopt met het geel worden van de plaatjes. de autoflowers staan nu in 12 L en 1 gold rush in een

20 L de ander in een 34L pot. hier blijven de planten ook in staan.

 

een ander plantje had ook nog een gedeelte geel blad gekregen, maar ik hoop dat dat nu over is.

 

gallery_36181_15530_989720.jpg

het plantje wat nu ook een gedeelte geel blad heeft.

 

de planten staan er nu zo bij

gallery_36181_15530_207746.jpg

 

gallery_36181_15530_322012.jpg

 

gallery_36181_15530_1010896.jpg

 

 

 

groetjes kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het dat ene puntje van dat blad is zou ik me niet zo druk maken. Kan van alles zijn. Ook iets op geknoeid door jezelf of buiten door een vogel.

 

Zolang het bij dat ene blaadje blijf maakt het niet uit.

 

In wat voor grond stonden ze en staan ze nu...

 

Dat kan ik niet zo snel terugvinden.

 

En hoeveel water geef je ze nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu in goede kwatiteits universele pot grond. Ik ben er wel achter dat de plantjes eerst wat te nat stonden, maar nu steek ik me vinger geween een stukje on de gond em check ik of de grond nog vochtig is. Zo niet dan geef ik ze wat water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al voeding gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee nog niet, is nu toch ook nog niet nodig omdat de universele potgrond nog genoeg voeding stoffen bevat voor een week of 3. Ik ben wel van plan om alga grow en alga bloom te gaan geven, en misschien nog pk 13-14 maar dat weet ik nog niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan het in ieder geval geen overvoeding zijn.

Wel te droog of te nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

het geel worden wordt nog steeds een beetje erger maar alleen maar bij 1 plantje terwijl ik bij alle plantjes hetzelfde doe. de bovenste blaadjes zijn gewoon mooi groen alleen de onderste 2 en nu de 2 daar boven een heel klein beetje. bij de andere gold rush heb ik het niet alleen daarvan zijn alleen de onderste blaadjes een beetje lichter van kleur, maar lang niet zo erg als bij de andere.

 

gallery_36181_15530_1163123.jpg

de gold rush met de erge gele blaadjes.

 

gallery_36181_15530_2030927.jpg

de andere gold rush

 

 

ik dat misschien dat het kon helpen om het de gele puntjes van de plaatjes die zo geel zijn weg te knippen en dat het daarna stopt met verder geel worden maar dat weet ik niet.

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...