Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ejb

Wietforum verboden....

Recommended Posts

Nieuwsbericht 1-4-2013

 

Na eerdere berichten over het willen sluiten van alles wat met bevoorrading en aanzetting tot wietteelt bezig houdt is nu ook het onder kwekers bekende forum "Wietforum" aan de beurt aldus Minister Ivo Opstelten.

Hij concludeert dat Wietforum aanzet tot kweken, contact met de beheerders Wietforum is niet mogelijk, op mails wordt niet gereageerd. De beheerders van dit forum beschrijven dat Wietforum een hobby forum is. Echter is bewezen dat er grote kwekers op het forum andere aanzetten tot grotere plantages, een doorn in het oog van de minister. "het moet maar een keer afgelopen zijn met deze criminelen!" zei hij afgelopen week in de tweede kamer:"we kunnen een forum zoals wietforum niet langer hun gang laten gaan!, ik ga bekijken of hier sprake is van een criminele organisatie! DE politie is bezig met hun taak, het verzamelen van IP adressen, vooral van de zogenaamde Moderators, de bron van deze organisatie!"

Hoe dit verbod wettelijk geregeld word zal door de politie en openbaar ministerie worden uitgezocht, verwacht wordt dat in de loop van volgende week hier meer duidelijkheid over komt.

 

Het wachten is nu ook op de volgende tweede kamer bespreking over het drugsbeleid.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook de Bron vermelding,...want nu neig ik te denken aan een 1 april grap,...daarnaast,....D66, PvdA, En SP,....zeggen dat deze wet,..die inderdaad echt wordt behandeld,

nergens toe lijd,..ach gut ,..echt waar... :)

En dan bedoeld men met name de Growshops,......

 

 

Maar leuk geprobeerd :lol:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :) :rofl -_- :D :lol: :lol:

 

April_Fools.gif

25325931.jpg

Edited by groninger

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel goed bedacht, ik was eerst echt stom verbaasd :lol:

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel toevallig zat ik net te overdenken hoe momenteel een Kamermeerderheid ervoor is om de "Growshopwet" erdoor te jassen.

Als dit soort wetgeving daadwerkelijk erdoor komt , dacht ik ,staat niets de overheid meer in de weg om alles wat te maken heeft met cannabis op internet te verbieden!

want dit wordt het juridische argument: " handelingen ‘ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt’ wordt strafbaar"

Hoever ben je dan af van websites uit de lucht halen die over het telen van cannabis gaan?

En toen zag ik deze 1 aprilgrap.........was het maar waar :lol:

Zover komt het vast niet......

of ?

Brein haalde 571 torrentsites uit de lucht

Goksite buitenland voor NL'ers op zwart

Website met opruiende teksten uit de lucht gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo 1 april een fopdag en al die andere 364 dagen dan niet ? Die je gefopt wordt door de overheid !!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel toevallig zat ik net te overdenken hoe momenteel een Kamermeerderheid ervoor is om de "Growshopwet" erdoor te jassen.

Als dit soort wetgeving daadwerkelijk erdoor komt , dacht ik ,staat niets de overheid meer in de weg om alles wat te maken heeft met cannabis op internet te verbieden!

want dit wordt het juridische argument: " handelingen ‘ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt’ wordt strafbaar"

Hoever ben je dan af van websites uit de lucht halen die over het telen van cannabis gaan?

En toen zag ik deze 1 aprilgrap.........was het maar waar :lol:

Zover komt het vast niet......

of ?

Brein haalde 571 torrentsites uit de lucht

Goksite buitenland voor NL'ers op zwart

Website met opruiende teksten uit de lucht gehaald

 

Dat juridisch argument is niet steekhoudend. Een handeling ziet op een daad of een verrichting voor je zelf of voor een ander. Bijvoorbeeld het ten verkoop aanbieden en verkopen van kweekattributen.

Dit forum is gericht op voorlichting. Voorlichting is het bewust geven van hulp bij menings- of besluitvorming door middel van communicatie.

Zo zie je dat juridische haarkloverij ook in je voordeel kan werken.

Op grond van de toekomstige wettekst is voorlichting dus niet strafbaar. Als er had gestaan handelingen en het geven van voorlichting, dan was het andere koek geweest.

Een grammaticale omissie heeft nu eenmaal materiele werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
want dit wordt het juridische argument: " handelingen ‘ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt’ wordt strafbaar"

 

Dat juridisch argument is niet steekhoudend.

 

Erg fijn dat je dit vaststelt , we zullen het aan Opstelten vertellen, dan zal hij daar vast nota van nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dit forum nog niet gesloten is, verbaast mij zoiezo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees: dat dit forum nog niet gesloten is, verbaast mij zoiezo.

 

hahaha idd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
want dit wordt het juridische argument: " handelingen ‘ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt’ wordt strafbaar"

 

Dat juridisch argument is niet steekhoudend.

 

Erg fijn dat je dit vaststelt , we zullen het aan Opstelten vertellen, dan zal hij daar vast nota van nemen.

 

Voorlichting strafbaar stellen is ondoenlijk: opruien en aanzetten tot wel, maar dit is hier niet aan de orde. Dus Van Opstelten kan hiervan nota nemen, maar verder niks mee aanvangen. Als ik Van Opstelten wijzer wilde maken dan zou ik hem uiteenzetten hoe je de meeste thuiskwekers binnen een jaar in het vizier hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat dit forum nog niet gesloten is, verbaast mij zoiezo.

 

Mij niet, men mag cannabis niet produceren maar wel kopen.

 

Alle apparatuur en benodigdheden zijn te koop voor de productie van Cannabis, men mag dit enkel niet ter exploitatie brengen voor deze vorm van telen.

 

Men mag met elkaar bakkeleien maar de kennis niet ten uitvoering brengen.

 

Welkom in NL, het land van Allice in wonderland. Het land waar links hetzelfde als rechts is en visaversa.

 

Nederland is een spelletje, kat en muis. Wie doet er mee? Don't get caught by the grumpy hungry cat :lol:

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
want dit wordt het juridische argument: " handelingen ‘ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt’ wordt strafbaar"

 

Dat juridisch argument is niet steekhoudend.

 

Erg fijn dat je dit vaststelt , we zullen het aan Opstelten vertellen, dan zal hij daar vast nota van nemen.

 

Voorlichting strafbaar stellen is ondoenlijk: opruien en aanzetten tot wel, maar dit is hier niet aan de orde. Dus Van Opstelten kan hiervan nota nemen, maar verder niks mee aanvangen. Als ik Van Opstelten wijzer wilde maken dan zou ik hem uiteenzetten hoe je de meeste thuiskwekers binnen een jaar in het vizier hebt.

je rechearch rondje heb je al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het moet maar eens afgelopen zijn met die criminelen,

en dan bedoel ik niet degene waar het over word gezegd........

Ministers liegen ook al niet zei deze man maar toch bl;ijkt achteraf dat ze het wel soms doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dat dit forum nog niet gesloten is, verbaast mij zoiezo.

Als Chef Growguide :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel dus vanneee.. het verbaast mij dat ze de grower, de kweker, de growshop, de coffeeshop en alles wat daar mee te maken heeft aanpakken, wat mijn insziens simpelweg PESTEN is. maar een forum laten ze links liggen (of rechts, links en rechts is hetzelfde en vice versa)(visaversa)(doscervezas)

 

dat hier alleen maar info gedeeld word.. tja.. in de winkel verkopen ze alleen maar spullen.. de shop verkoopt alleen maar een bloem, de kweker kweekt alleen maar bloemen, en de blower rookt wat bloemen. allemaal ook niet echt heel boeiend.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat mijn insziens simpelweg PESTEN is. maar een forum laten ze links liggen (of rechts, links en rechts is hetzelfde en vice versa)(visaversa)(doscervezas)

 

Jij snapt 'm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat niemand zijn handen wil branden om een forum van het net te halen. Vrijheid van drukpers is een grondrecht. Maar informatie voorziening vindt thans niet alleen meer plaats via kranten, tijdschriften en andere periodieken. Door elektronische gegevens uitwisseling is er een soort "online persvrijheid" ontstaan. Papier is niet meer de enige informatiedrager na het ontstaan van elektronisch berichtenverkeer.

Er is wat summiere literatuur over de morele verantwoordelijkheid en de juridische aansprakelijkheid van de websitebeheerder, maar veel is er tot nu toe niet over geschreven.

Trouwens, als China data van internet blokkeert, staat heel de Westerse wereld op zijn achterste poten van morele verontwaardiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook altijd wat met die Ivo,

zoveel goede voorstellen van anderen maar meneer moet zijn zin doordrijven,

zegt simpelweg ''blowen is nu eenmaal ongezond, punt'' en eindigt hiermee zelfs discussies.

Vind een Wietpas uit waar de grootse ellende van kwam in het jaar dat hij de pas presenteerde.

komt met een voorstel wiet boven 15% te verbieden, leid mensen af in belangrijke drugsdebatten met duh, huh en uh,

en nu ook al een wietforum willen verbieden zonder ook maar minder dan 10 uh's ipv 85??

 

What's next,

Dit nummer zegt meer dan woorden.

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nederwierie, het betreft nog steeds een 1 April grap!

 

@ Xtreme, Dus het verbaast jou zodra er straks wetten en regels verandert of omgebogen worden, simpelweg omdat je vergelijkbare sites als Wietforum dus blijkbaar met de huidige wetgeving niet kan verbieden. Heb je enig idee waartoe wat leden in de regering in staat zijn?

 

En als het cannabis betreft gaan sommige mensen echt raar doen, neem de wietpas, afstandscriterium voor scholen, 500gramsregel, wettig ongeldige! (hebben we 'm al) sluitingen van coffeeshops en growshops.

 

Maar als 2ekamer lid kun je beter ja en amen zeggen dan je verzetten tegen een achterlijk iets als laten we zeggen Ivo Opstelten. Zij weten ook wel dat ze nog heel lang een baan in de regering hebben als ze nergens tegenin gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat forums, zoals Wietforum of Jointje Draaien en tijdschriften zoals Essensie niet snel verboden zullen worden. Wellicht bestaat de wens daartoe, maar de vrijheid van drukpers bestaat uit een vrije en pluriforme berichtgeving. Zodra deze wordt ingeperkt, zullen de journalisten ageren, omdat ze een olievlekwerking voorzien.

Immers, als er eenmaal een grens is overschreden dan bestaat de neiging om grenzen te gaan verleggen. Kijk maar naar de AOW-leeftijd. De 65 jaar stond zo vast als een huis. Nadien werd een overgangsperiode ingevoerd, waarbij deze leeftijd telkens een maand zou opschuiven. Maar omdat de eerste hobbel al genomen was, was het jaarlijks opschuiven van twee maanden een veel kleinere hobbel.

Iets soortgelijks hebben we gezien bij de hypotheekrenteaftrek. Daaraan mocht niet getornd worden. Thans is er sprake van inperking en geleidelijke afschaffing en het is maar de vraag of het in de toekomst niet minder geleidelijk zal gaan.

 

Als er echter een groep is, die de publieke opinie kan bespelen dan is het wel de journaille. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de politiek die groep tegen zich in het harnas wil jagen. De laatste keer dat dit aan de orde is geweest, was in het Europarlement. Een voorstel om negatieve publicaties over Europa aan banden te leggen leverde zo'n storm van verontwaardiging op dat dit voorstel werd ingetrokken, voordat de inkt was opgedroogd. Zelfs de wietpas was een langer leven toebeschoren. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat niemand zijn handen wil branden om een forum van het net te halen. Vrijheid van drukpers is een grondrecht.

Vrijheid van meningsuitinng is evenzeer een grondrecht , Dat weerhoudt de overheid niet om dit "grondrecht "te vertreden:

Joke Kaviaar: 4 maanden cel voor kritiek op asielbeleid

uitspraak

Verder heeft de rechtbank het beroep van verdachte op de vrijheid van meningsuiting, zoals beschermd in artikel 10 van het EVRM, verworpen. Dit recht mag ingeperkt worden, als dat bij wet is voorzien en als dat noodzakelijk is in een democratische samenleving, in het belang van, onder meer, het voorkomen van strafbare feiten.

Aan deze voorwaarden is, zo beslist de rechtbank, voldaan. Opruien tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag is in artikel 131 van het Wetboek van Strafrecht strafbaar gesteld. Doel van die inperking is ook het voorkomen van strafbare feiten. En de inperking is noodzakelijk, omdat verdachte niet alleen op kritische en prikkelende wijze geprobeerd heeft het maatschappelijk debat of de politieke discussie aan te zwengelen, maar zij in dat kader heeft opgeroepen tot het plegen van strafbare feiten om zo haar doelen te bereiken.

Ik ga verder niet op deze zaak in , en hoe het OM en de rechter de zaken zo hebben verdraaid zodat ze deze vrouw even goed te grazen hebben kunnen nemen.

Er is genoeg over te lezen.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met evident een goede opleiding en enige juridische kennis zo ontzettend naief is!

Je ziet toch dat de overheid en de rechters telkens alles zo draaien dat de burger wordt genaaid; kijk even naar de cannabis wetgeving , de wietpas , discriminatie van niet ingezetenen.

En dat de zelfde overheid de wet overtreedt CBP: Politie schendt privacy met kentekenherkenning

28-01-2010,11:34 doorRedactie

Via automatische kentekenherkenning (ANPR) verzamelde kentekens worden niet direct door de politie vernietigd, wat in strijd met de wet is, zo concludeert het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Automatische kentekenherkenning mag op grond van de Wet politiegegevens (Wpg) alleen onder voorwaarden worden toegepast. Alleen de kentekens die in de automatische vergelijking leiden tot een ‘match’ met een kenteken in het vergelijkingsbestand mogen worden bewaard, de zogeheten 'hits'. Een 'no-hit' betekent dat een gescand kenteken niet in het vergelijkingsbestand voorkomt en dat dit kenteken dus niet wordt gezocht in het kader van de ANPR-actie. De politie moet deze kentekens direct vernietigen, toch blijken de politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond en IJsselland hier respectievelijk 120 en 10 dagen over te doen.

 

en na ontdekking gewoon de wet even aanpast

 

Als je dit nu nog steeds niet inziet geef ik de hoop op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...