Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wasneeplus

Mijn eerste kweek in DR60 met ombouwkast

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb afgelopen maanden veel op het forum gelezen en bekeken en besloten om ook te starten met een binnen kweek. Ik wilde de kweek niet zichtbaar hebben staan in mijn appartement (mocht er familie komen :) ) dus heb ik een eerst een kast gebouwd.

 

Eerst heb ik de ideale maten opgemeten voor de kast en heb hem daarna in elkaar gezet. Ik heb natuurlijk de maten van het kweek materiaal opgemeten zodat alles past. Dit is het resultaat van de kast alleen.

 

gallery_37016_15498_1789011.jpeg

 

Deze kast heeft aan de zijkanten (waar de raampjes ook zitten van de DR60 tent een roostertje waar de tent verse lucht kan naar binnen halen.

Bovenin de kast bij de filter zit ook een rooster, zodat hij zijn lucht weer kwijt kan.

 

 

Daarna heb ik het volgende besteld:

 

Secret Jardin DR60 II (60x60x160)

 

- DV-400 W schakelkast

- Gavita Digistar 400 watt + spiegelkap Megalux reflector+ Philips Son-T greenpower 400W

- MDF box met Torin slakhuis 250m3

- 2x kunststof flens 160 mm

- Dutch Touch DT4 Filter 450m3(flens 160)

- King fan controller + Thermostat

- Hurricane klip ventilator

- Hygro-Thermometer

- 2x Aansluitsnoer 3x1.5kwd 2mtr lang + stekker

- 1x aansluitsnoer 3,1,5kwd 4mtr lang + stekker

- 1x stekkerdoos

- 3m aansluitkabel 3x1.5 kwd

- 3x slangklem 060-270mm

- Luchtslang Combiconnect 4mtr 160mm

- Luchtslang Combiconnect 4mtr 152mm

- Easy roller set

- Eiermatje om onder de MDF box te leggen

 

 

 

gallery_37016_15498_765013.jpeg

 

 

gallery_37016_15498_224343.jpeg

 

 

Ik heb zelf een aardebak met scroggnetje gemaakt 55 cm x 55 cm x 30 cm met vijverfolie en een draineerbuis om de planten vanuit onder water te geven.

 

 

gallery_37016_15498_71434.jpg

 

Dit zijn de producten die ik ook nog heb gekocht.

 

- 2 x Special Mix Gold Label 50 liter

- 1 x B.A.C Biologische Bloei Voeding 1 liter

- 1 x B.A.C Biologische PK Booster 500 ml

- 1 x B.A.C Schimmels 50 gr

- 1 x B.A.C Wortelstimulator

- 1 x B.A.C Bladvoeding

 

- 1x 20x Buffertablets van Sannie's Shop

 

1 x Tensiometer Blumat

1 x Zwart/Wit Folie 2 x strekkende meter

1 x Ona Block Geur Fresh Linen

1 x droognet rond

1 x digitale weegschaal

 

gallery_37016_15498_797787.jpeg

 

Wat ik nog moet kopen:

 

- Maatbekertjes

- Gierterje

- een plantenspuit

- haakjes om plant te scroggen.

 

 

Volgend weekend krijg ik mijn eerste 4 stekjes binnen. Hier ga ik mee beginnen. In de toekomst ga ik ook nog vanaf zaad kweken, maar wil eerst wat ervaring op doen. Het word een verrassing voor mij welke stekken ik krijg van de stekkenkweker, maar hij weet welke setup ik heb en gaat me verrassen.

 

 

Ik hoor graag wat jullie van mijn setup vinden en of ik nog wat moet aanpassen en/of kan verbeteren.

Zodra de stekjes er zijn zal ik weer wat gaan posten.

 

Helaas krijg ik de foto's niet anders, mijn excuses :lol:.

 

Laterss

Edited by wasneeplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal mooi uit, goed gecamoufleerd, je zou niet zeggen dat je aan het kweken bent in je kamer, heb je de afzuiger al getest op geruis van je slang, ik zeg het voor 2 dingens, omdat je veel bochten hebt en je fan controller had ik een andere gekocht, een variac of iets dergelijks en ik zou je EVSA ergens anders plaatsten....zo alles tegen elkaar is niet aan te raden

 

Met alles wat je hebt kan je zeker een mooi oogst mee berijken.

 

 

Succes ermee

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hoi Faraon08,

 

Thnx voor je reactie!!

 

Ik heb de afzuiger getest. Je hoort hem een beetje, maar klinkt hetzelfde als mijn centrale afzuiging in mijn appartement. Als mensen vragen wat dat is, zeg ik dat het ventilatiegat van deze kamer precies boven de kast zit en daarom zo goed hoort. :lol:

 

De Fancontroller ben ik ook niet blij mee, de eerste die verzonden werd was al stuk, en deze is niet goed regelbaar.

 

De EVSA zat ik ook al aan te denken. Misschien met brandvertragend materiaalplaatje monteren en dan aan een van de zijkanten van de kast.

Veel andere veilige zichtbare plaatsen heb ik niet. Ik zag bij andere kweekverslagen dat ze deze ook gewoon gemonteerd hadden op de MDF box.

 

Gr.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een deftige fan controller zal je nog minder geruis horen, want die softbox zijn echt wel de max...ik heb er zelf ook 1 een 500m3 met een variac die je handmatig regelt zonder een sensor erop, je zou het echt kunnen minimalizeren dat geluid hoor, want als dat in je kamer is, dan zal het niet aangenaam zijn om dat constant dagelijks te horen. Nog 1 ding zie ik niet een automatisch brandblusser kost maar een paar tientjes, 28 euro denk ik.....dan kan je wat geruster zijn

 

heb je al een idee wat voor soort je gaat kweken?

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hij staat in de kleding/hobbykamer dus we hebben er zelf geen last van. Weet jij waar ik zo'n deftige fan controller kan kopen? De brandblusser heb ik al gevonden en is besteld.

 

Wat het soort is weet ik nog niet. Laat me verrassen, en hij weet welke setup ik heb en houdt rekening met soortje voor mij.

 

Thnx voor je advies.

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal heel netjes uit.

 

Maar heb je ook een inlaat? want nu lijkt het erop alsof je tentje vacuum trekt.

 

En 400w in dr60? dat lijkt me moeilijk om de boel op temperatuur te houden. zou zowiezo ergens nog een gat boren in die kast om frisse lucht te halen.

 

Heb je al eens getest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Hij staat in de kleding/hobbykamer dus we hebben er zelf geen last van. Weet jij waar ik zo'n deftige fan controller kan kopen?

 

 

Bij puksupport zal je daar wel iets vinden hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er allemaal heel netjes uit.

 

Maar heb je ook een inlaat? want nu lijkt het erop alsof je tentje vacuum trekt.

 

En 400w in dr60? dat lijkt me moeilijk om de boel op temperatuur te houden. zou zowiezo ergens nog een gat boren in die kast om frisse lucht te halen.

 

Heb je al eens getest?

 

Ik heb hem al getest. de 2 ramen die staan helemaal open en ook nog de 2 andere ronde inlaten aan beide kanten. Hij zuigt genoeg aan. Klein beetje vacuum trekt hij, maar absoluut niet veel.

 

De temperatuur is ook nog goed te regelen. heb hem 4 uur aan gehad zonder planten. Temperatuur bleef rond de 25 C.

 

Dit toch goed?

 

Ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ....

 

zonder foto's geen topic .... klopt als een bus...

 

maar zo is er geen kijken aan man !!!!

zet die foto's ff recht ,kunnen wij ook genieten van je topic !

 

 

groeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man ....

 

zonder foto's geen topic .... klopt als een bus...

 

maar zo is er geen kijken aan man !!!!

zet die foto's ff recht ,kunnen wij ook genieten van je topic !

 

 

groeneGroet,

 

UrbanGrower

 

Yoo urbangrower,

 

Morgen zullen deze foto's recht staan, Probeer ook nog even betere kwaliteitsfoto's te maken met mijn camera.

 

Sorry voor het ongemak nu.

 

Gr. Benjamin

Share this post


Link to post
Share on other sites

en druk op add reply en niet op reply

 

ja en waar is je inlaat ik zie niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n stealth-kweekje. Ik denk dat ik je maar even ga volgen. Succes met je kweekje!

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gobru,

 

Ik zal vandaag foto's maken van de inlaat om het wat duidelijker te maken.

De add reply knop gevonden, zal hem gebruiken.

 

Aquar thnx voor je interesse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu nieuwe foto's gemaakt, ik probeer ze te wijzigen maar ze komen niet goed te staan. Ze staan op de zijkant of onderste boven. Ik heb de foto's gemaakt zoals je de camera vast houdt.

 

Ben ik nou zo dom of :lol:

 

Ik hoor het graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even bewerken met BV picasa van google, daar kun je aan de onderkant van het veld je foto's draaien. Maar ook met windows of zo. Eigenijk met elk foto bewerkingsprogramma.

 

Dan zo opslaan en uloaden.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vreemde is dat als ik ze zo open dat ze al recht staan, maar als ik ze upload scheef gaan staan.

 

Iemand anders nog ervaringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al gelukt met de foto's? Hoe staan de dames er nu bij..

Wij willen een update ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...