Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wwhitewwidoww

Vensterbank kweekje 5x White Widow AF

Recommended Posts

Hoi, dit is mijn eerste kweekje en ik ga 5 white widow autoflowers proberen te kweken op de vensterbank.

 

Opzet:

5x 7,5liter potten

(Gamma) Fleurella potgrond met mest voor 5-8weken

Lichtvoorziening: grotendeels achter de vensterbank, bij mooi weer raampje open voor een beetje direct zonlicht en wind.

De plantjes krijgen alleen kraanwater.

 

15-03-2013: Ik heb de zaadjes tussen 2 vochtige watjes gelegd.

18-03-2013: De zaadjes zijn allemaal ontkiemd, 1 zaadje was in de watjes gegroeid, die heb ik er voorzichtig uitgetrokken. 2 zaadjes hadden al kleine blaadjes.

 

Ik gebruik 5 plastic bekertjes om ze voor de eerste keer in te potten. Later gaan ze in de 7,5liter potten.

 

19-03-2013: Er zijn al 2 zaadjes een heel klein stukje boven aarde gekomen. Niet gemeten maar ik schat zo'n 5mm (zie foto)

 

23-03-2013: Alle 5 de zaadjes zjin boven aarde gekomen

2gtb6hl.jpg

 

er is er een niet te zien op deze foto, maar die was ook uitgekomen

 

 

 

26-03-2013: We zijn alweer een paar dagen verder en de dames zijn lekker aan het genieten van het zonnetje

1bz0h.jpg

1hqsdx.jpg

 

 

30-03-2013: Nu begint het leuk te worden, de plantjes beginnen nu volop in de breedte te groeien! Er worden nieuwe blaadjes gemaakt en binnekort gaan ze in hun nieuwe potten

 

Tot nu toe viel er niet veel te zien, maar vanaf nu zal ik een gedetailleerd verslag bijhouden met foto's bij elke update.

 

groetjes

 

wwhitewwidoww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel: De penwortel dient de ruimte te krijgen in het eerste stadium..

Dit heeft direct invloed op de totale eindhoogte van je plant!

 

Ik zou ze zo snel mogenlijk voorzichtig overpotten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi HideTheQueen, bedankt voor je advies. zat zelf ook te denken om ze binnen nu en een week over te potten, ze hoeven van mij niet zo heel groot te worden trouwens ongeveer 50-60 cm is al ruim genoeg vind ik

groetjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...