Jump to content

leafie

Members
  • Content Count

    86
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About leafie

  • Rank
    Hang hier wat rond lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels
  1. Hi, Mijn laatste oogst is aan spint ten onder gegaan en nu vroeg ik me af wie absoluut zeker weet welke soort op 1 weekje groei en 56-58 dagen bloei perfect kan afbloeien? Kwestie van geen tijd te verliezen en niet te moeten vaststellen dat op dag 56 nog zeker zo'n 20 dagen te gaan zijn voor m'n plantje perfect rijp is. Opzet is grote kuip met 100 liter waar 1 plant in staat. hierboven staat 600 W lamp. Wat kunnen jullie me voorstellen van soortje? Alvast bedankt. Leafie
  2. Ja Lostchild, ik moet me huilend bij je conclusie neerleggen, je hebt gelijk. Er is niets meer aan te doen. De ene bak is volledig overbemest. De LV is normaalgezien tussen de 65% en de 70% omdat ik met die CO2 verhoging zit. Maar ik heb de vorige draai ook al gemerkt met temp van 35 graden wordt alles fluffy. Ik moet die temp naar de 30 krijgen want anders krijg ik de buds niet compact. Is er een manier om met 35-37 graden te werken en toch compacte buds te krijgen? Ik werk met zelfgemixte grond ( behoorlijk krachtig al) en heb daar eigenlijk heel goede resultaten mee, maar ik heb me hok verbouwd ( iets groter) en nu heb ik echt een temp probleem in de zomer ( tis TTTTEEEEE WAARRRRRMMMMM grrrr... ) Ik gebruik wel basisvoeding ( maar eigenlijk niet in de eerste weken ) maar die ene is echt raar? De andere planten in die bak waren nochtans perfect gezond, dat snap ik dus niet, hoe één plantje te weinig kan hebben in dezelfde kuip van 90 L. Nu bestelling geplaatst voor 2x 300 kuub inzuiger te plaatsen met thermostaat, zodat ik die temp naar beneden de 31 graden krijg automatisch. Heb het gehad met die warmte. Ik verkool in me eigen hok, zeker met die luchtvochtigheid.
  3. M'n EC was 2.3 in totaal. Waarvan Grondmix tot een waarde van 1.6 en dan verder verhoogd tot 2.3 met PK booster. M'n EC had ik al geleidelijk opgebouwd tot 2.3. Geen EC schok dat is er niet geweest.
  4. Hi, Vandaag is 1 plantje nogal aangeslagen. Verschillende bladeren vertonen brijne stippen tot volledig bruin en zijn gekruld en afstervend. Nochtans is aan de opstelling niets gewijzigd. Vooral in de top bladeren is dit het geval. Ik heb zeker geen beestjes, dat is uitgesloten. Gisteren: Watergift 6 liter op 90 liter kuip (langs draineerslang). EC 2.3 EC grondmix tot 1.6 . P+K tot 2.3 Luchttemp max gisterenavond 37 graden in het licht dus op tophoogte. Algemene temp in hok op 33 graden. (te hoog, ja dat weet ik maar ik heb ook wel CO2 verhoging, maar die zomer hé, grrr ) Vandaag ziet 1 plant er volledig aangeslagen uit. Er staat ook een tweede plant in de kuip die zich al weken eigenaardig gedraagt, ik weet hiervan ook niet wat die mankeert. Noot: Tot gisteren was het een op en top gezonde plant die geen enkel teken vertoonde van tekort of probleem. Dit was één van de sterker bloeiende planten tot overmaat van ramp. In ieder geval, hier de foto's van de plant die tot gisteren mooi 4 weken in bloei stond: De ander plant die zich al weken eigenaardig gedraagt. Het blad is zo heel erg gelig groen vanbinnen naar buiten en dit over de ganse plant: Iemand een idee wat ik deze nacht heb voorgehad? Ik kan het niet plaatsen bij bladziektes? Is dit toevallig bladverbranding op zeer snel tempo door lucht en hoge EC. Is dit toch een ziekte? En wat heeft die kleine toch voor met z'n vaalgroene bladeren die lichter zijn in het midden dan aan de buitenkant. Bedankt voor ieder die me op het juiste (= reddende) spoor zet. Grz
  5. Ik heb de drainagebuis gevonden hier. Blijkt nu dat er 2 soorten zijn. De ene zonder cocosvezels en de andere met. Wat is nu het beste. Met de vezels of zonder. Verstoppen die buizen rap?
  6. @carpe diem Ja de sticky was het eerste die ik volledig gelezen heb, van onder naar boven en terug. Enkel geen foto's, jammer toch. maar ik bleef met enkele vragen zitten. hier dus even gepost. @P H donner m'n bak zou maar 26.5 cm breed zijn per stuk, dus spiraal leggen is een beetje moeilijk had in gedachten om de buis in de lengte heen en terug te leggen zodat er 1 vulpunt is boven en dan in een langgerekte U ligt op de bodem. Want als ik hem in een N vorm leg dan neemt die slang al 15 cm in van me bodem en ben ik een beetje bang dat er te weinig contact gaat zijn met de grond om vlot het water aan te zuigen. Wat bedoel je met haal der jutten jas uit? 2 vulpunten? Je zou de beide openingen van de U boven laten komen? voor meer lucht dan? of wat? thx
  7. Na weken van duwen, trekken, uittrekken, sleuren, .... enz. kan ik het niet meer aan. Die planten water geven in 12 liter potten is gewoon geen doen, meer. Ik hou het niet meer . Je kan er niet aan, de een vraagt meer dan de ander, (moet misschien 20 tensio meters kopen, dan kan ik ze misschien allemaal eens meten ) Dus maar even de knoop doorgehakt en we gaan plantenbakken kopen. Nu was ik aan het lezen in de sticky, maar zoals je wel weet zijn daar de foto's verdwenen ( JAMMER!!! ), maar we blijven niet bij de pakken zitten, met de info moet het lukken, mocht iemand toch nog foto's hebben, please post ze hier dan maar, ik ben er dankbaar om. Echter voor de mobiliteit heb ik wel een afkeer van grote bakken, wie weet wanneer ik hals over kop die handel moet verplaatsen en dan komt een bak van 1.5m2 niet echt als makkelijk handelbaar over. De oplossing die ik voor me zie is 5 bakken van telkens 1m diep en 30cm breed op 40 cm hoogte. Dit geeft gevuld zo'n 80 liter aarde, binnenafmetingen 96.5 * 26.5 * 30 cm (hoogte aarde) (als ik me niet vergis in me rekenwerk ) Nu las ik in rataplan z'n beschrijving dat er na elke oogst enkel de bovenste 10 cm verwijderd moet worden. Zal dit ook het geval zijn in dit kleinere formaat bak? Hoe veel drainagebuis zou hier in moeten geplaatst worden? Is een drainagebuis niet voldoende om lucht onder in de bak te brengen, of moet er hier nog een extra slang bij en hoe doen we dit dan best? Welke middeltjes moeten we toevoegen aan de grond om die gezond te houden? ( ik meng me eigen grond. voorbemeste potgrond 40% witveen, 40% zwartveen, 10% perliet en 10% gemalen klei. Hier doen we dan nog eens koemest, gemalen beendermerg, lavameel en kalk bij. ) Ik heb geen ervaring met bakken, enkel met pottekes. En voor ik deze bouw ( zo'n 10 stuks ) moet het wel goed zijn, heb geen zin in een halfafgewerkt product. Laat de reacties maar komen, ik post het bouwen zelf dan wel met een aantal foto's zodat rataplan's topic wat aangevuld kan worden met fotomateriaal. ( Ben nog wel een doe het zelver ) Alvast bedankt
  8. Ik zou geen CO2 toevoegen tijdens de groei, heb dit getest en maakt echt geen enkel verschil. Er zijn gewoon niet genoeg blaadjes om werkelijk een groeiboost te gaan veroorzaken. Heb wel eens een plant 2.5 maanden laten groeien en die heeft wel z'n boost gehad door CO2 maar op 2 weken zie ik het niet echt gebeuren (zonde van de CO2) MAAR.... in de bloei.......
  9. Wil morgen m'n inkopen gaan doen voor over te schakelen op bakken maar geen foto's. Grrr.... Dacht bij mezelf op Wietforum vinden we wel alle info, Grrr... niet dus, zal dus moeten gaan rekenen en dergelijke. Had wel nog een vraag voor de verversing van de grond. Staat hier dikwijls vermeld dat de bovenste 10 cm wordt weggenomen en vervangen, moeten we nooit eens geen productjes gaan gebruiken voor compostering van de resterende wortels in de ondergrond, of is dit allemaal niet nodig en gaat de onderlaag aarde gewoon 2 jaar mee? EN!!! Wie o wie heeft de foto's voor deze topic te vervolledigen????
  10. Heb zowat alles even nagekeken. Ze wiegen lekker rustig heen en weer, de afstand van de lamp tot de plant heb ik met een scrognet kunnen verminderen en beter spreiden, dus dat zit wel goed. De grotere potmaat is het nu een beetje laat voor, ( eind 2de week bloei ) Over het dieven? Stresst dit de plant niet telkens weer, ik voel me zo rot als ik de takjes van me plant moet halen. ( behalve dan voor stekjes ) Telkens als ik hier aan wil beginnen ben ik bang dat de plant weer gaat stilstaan door de stress van de wondjes en me voorraadje is bijna op, dus géén vertraging whatsoever Dieven of niet is dus de vraag.
  11. Wat doe je NOOIT: Het deksel van je propagator nemen om de plant eens even een paar uur verse lucht te geven om het medium beetje droger te krijgen bij een temp van 32 graden. Resultaat: Opnieuw beginnen! Na minder dan half uur gaan alle kopjes neer, na ongeveer 1.5 uur zijn alle bladeren opgekruld, na 2 uur kan je nieuwe stekken snijden Las hier in de topic dat een droger medium beter is voor snelle worteling. Dus even open laten om beetje te verdampen leek me geen slecht idee, stekken staan immers al een 6 tal dagen, dacht zo bij mezelf , kunnen wel wat hebben dan, ja niet dus Goede raad, beter een beetje te nat in het medium en een propagator waar de druppels aan de zijkant van lopen dan eventjes in de gewone lucht bij een hoge temperatuur ( geen idee wat het effect geweest was bij 23 graden of zo, maar heb er geen goede hoop op ). Stekken zagen er fantastisch uit tot zo'n 3 uur geleden, nu eens zien hoeveel er dit nog te boven komen, schat zo'n 30 % en dan vooral de stekken met de dunste stelen maken gelijk het meeste kans. Stekken niet overschatten is dus de boodschap, zijn niet zo sterk als hun moeder, dat staat voor mij nu ook vast
  12. hallo, Ik vind me plantjes nogal dunne stammekes hebben Nu vroeg ik me af, in welke mate potmaat en in welke mate voorgroei periode meespeelt in de dikte van de stam? Ik heb nu 1 maand voorgegroeit en na 2 weken bloei is de stam met moeite 1 cm dik, en aangezien ik vermoed dat met de dikte van de stam het wortelstelsel samenhangt vemoed ik dat er een beetje te weinig kracht in de stam en wortels is om een werkelijke grote opbrengst per plant te hebben. Gebruikte potmaat is 12 liter ( neem dat er zo'n 10 liter aarde in de pot zit ) Voorgroei uit zaad: 4 weken ( de plantjes die ik als moeder wil gebruiken staan in 4 liter pot en hebben net even dikke stammen dus ja vandaar m'n vraag ) Hoe krijg ik dikkere stammen
  13. Voor die harde kabels op de stekkers heb ik eigenlijk wel bewust gekozen. De stekkers worden er immers nooit uitgehaald. ( Althans toch de bedoeling ). Had wel al gelezen dat je stekkers best aansluit op flexibles omwille van de vele bewegingen die stekkers meemaken. Ik dacht zo bij mezelf, als die stekker dan toch nooit uit het stopcontact komt kan ik wel zonet een goede stevige vaste draad nemen om zo weinig mogelijk wrijving en warmte ontwikkeling te hebben. Een vaste draad ziet er mij nog altijd betrouwbaarder uit dan zo'n hoop losse draadjes samengedraaid. (Let op! Dit was mijn gedachtengang, voor hetzelfde geld heb ik het hier volledig mis , maar dan lees ik dit hieronder wel )
  14. Al die automaten bestaan in verschillende versies 1-polig, 2-polig, 3-polig en 4-polig. Nu stel ik me de vraag aangezien ik dikwijls 3-polige automaten en 4-polige automaten zie op het forum, hoe die dan werken. - Op een 3 polige automaat kan je maar 3 kabels doorheen trekken, ik dacht dat je telkens zowel bruin als blauw door de automaat moest laten lopen, wat doe je dan met de 3de pool? - Bij een 4-polige automaat van bijv. 6 A is dan elke pool bestand tot 6A of is het het geheel dat telt betekent als je de 2 machines neemt die telkens door 2 van de 4 polen lopen samen meer dan 6 A nemen, slaat de handel dan af of niet. of beschouwd elke 2 polen samen dan als één automaat tot 6 A en heb je met andere woorden 2 6A automaten in één behuizing?
  15. Thx iedereen!!! Heb zo'n 12 uurtjes me favoriete hobby kunnen uitvoeren maar het schakelbord is klaar en ik ben trots op m'n werk. Misschien is het nog niet perfect, maar ik denk dat het niet slecht is voor een hobby'ist. Hier een resultaat van voor, tijdens en na. Enig probleem is dat ik nog op zoek ben naar C 6A zekeringen, maar ik kan die gelijk nergens vinden op conrad, toevallig iemand die wel weet waar ik die online kan bestellen ( want in de winkel zijn die duur man man man! )µ VOOR: TIJDENS: NA: :lol: :) en de VSA 600W hier komt dan nog de 400W bij De loshangende draden zijn uiteraard nergens op aangesloten en hebben veilig een lasdop in de kast , maar zoals gezegd ik zoek nog de juiste C 6A ( en betaalbare ) zekeringen om ook m'n aanzuiging door de kast te laten lopen en m'n TL buizen. In ieder geval super hartelijk bedankt voor alle uitleg en hulp. Ik voel me weer iets veiliger vannacht! Ik heb van alle stappen foto's, als het volledig af is maak ik nog een topic: 'Maak een veilig schakelbord voor de kleinste kwekers' (aan een betaalbare prijs)
×
×
  • Create New...