Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/12/2020 in all areas

  1. 3 points
    Owww we gaan laten zien wie de grootste heeft. Dit ben ik met mijn laatste aanwinst
  2. 3 points
    Sorry, beetje late reacties mensen.. Ik heb het niet zo nauwlettend gemeten, maar het was bij mij iig niet zo dat de ec met mijn dosering heel erg omhoog schoot. Maar de ph dus wel. Ging echt aan de meter twijfelen toen het na toevoeging van een hoop ph- nog steeds boven de ph 10.0 bleef hangen. Nou had ik wel rot. Dus dan is het wel een meevaller dat die dikzak niet getroffen is. Die zijn nou eenmaal toch kwetsbaarder. Ik geef het gewoon elke waterbeurt op de zelfde dosering gedurende de hele kweek. Maar wat ik me dan afvraag.. Hoe weet je dan op welke watercyclus de aanbevolen doseringen zijn gebaseerd. Ik heb dat namelijk met de CaMg boost van Aptus. Hievan zeggen ze; geef eenmaal per week 5 ml/l. Maar dan maakt het nogal een verschil of je dagelijks water geeft, of bijvoorbeeld eens in de 4 a 5 dagen. Helemaal als je zoals jij een lijn hebt met tig producten, wordt het er ook niet makkelijker op om op gevoel te doseren. Ben bang dat ik er voorlopig niet aan toe kom alles netjes klein te knippen. En ben er ook een beetje bang voor dat als dit eenmaal wel gelukt is, de helft al weg is en ik ook niet meer weet hoeveel het was. Maar om het topic toch nog een beetje netjes af te sluiten heb ik dit wel al gedaan met die monstertop. Gewoon omdat ik zelf ook wel benieuwd was hoeveel het was en om toch een beetje een indicatie te geven van het gewicht van de toppen. Stond er wel een beetje van te kijken, maar dit kwam precies op 80 gram uit. Toch een PRetje
  3. 2 points
    Update dag 22 op 12/12 Voeding: 1,2 ml/l GHE FloraNova bloom + 0,1 ml/l kaliwaterglas (EC 1.2 ph 5.8). Ze krijgen nu om de 3 dagen 120 liter van boven, welke weer van onder wat afgepompt. Ze verbruiken ongeveer 40 liter per 3 dagen. Daarnaast sproei ik GHE Bio Bloom 0,1 ml/l - 3 maal per week als de lampen net uit zijn. De planten zijn nu eindelijk gestopt met groeien. Ik heb dit soort eerder gehad onder HPS maar toen kreeg ik de kast niet vol. Nu heb ik helaas een paar moeten knakken omdat het te vol raakt. Zal wel aan de ledlampen liggen dat ze veel harder groeien. Wel is het hele oppervlak vol met toppen, wat onder HPS nooit zo mooi lukte. De temperatuur is natuurlijk drama de laatste weken. Het is echt veel te warm. De lampen draaien van 14:00 tot 02.00 uur. Ik heb het idee dat ze er niet zo heel veel last van hebben. Ik merk dat de voeding een iets te hoge EC heeft (licht verbrande bladpunten), terwijl ik al een stuk minder geef dan het schema van GHE. Ook nu door de warmte verbruiken ze meer en daarom hou ik deze dosering aan om niet teveel voeding te geven. Wat me wel opvalt is dat ik veel PH- moet geven. Ik heb de vloeibare variant van GHE, maar vind het verbruik echt hoog. Hebben jullie dat ook bij GHE? En is het beter om over te stappen op de poedervariant van PH-? Hier wat foto's:
  4. 1 point
    Het pitten systeem. De voorloper van hydro. De naam is afgeleid van een olie lamp De planten trekken /zuigen het water door de pit omhoog in je medium Het best werkt het met een katoenen pit. Mijn stekken gab zet kleine moeders gerust op 3 weken . Bij thuiskomst is ze weer klaar voor de schaar. Zal eens foto op vragen
  5. 1 point
    Gewoon 3/4 uur licht uit. 15 min licht aan. 3/4 uur uit etc. zo geef je ze maar heel kort licht op en dag maar gaan ze toch niet bloeien
  6. 1 point
    Kleine update hoe ‘ze’ er inmiddels voor staan. Groeien goed door onder deze ledstrips.
  7. 1 point
    Veel zuiniger in gebruik en houdt de pH stabieler dan de vloeibare pH - dat citroenzuur poeder. Het zuur word pas actief als het poeder in aanraking met water komt wat het ook nog eens veiliger te verwerken maakt.
  8. 1 point
    Ik denk niet dat ik die helemaal begrijp, dan geef je ze een marathon dag nacht ritme? Maar ben inmiddels op mn bestemming geland en ik heb ze eerder verzopen dan dat ze dorst gaan krijgen denk ik zo. Ik heb nog foto's van een paar dagen terug die ik later nog zal plaatsen. Kan ik straks goed zien als ik terug ben of ze wel vooruit zijn gegaan in mijn afwezigheid.
  9. 1 point
    hoofdtop zit totaal geen volume in
  10. 1 point
    Ik weet bijna zeker dat wel dippen in IBA en niet dippen in IBA verschil maakt, en dit ten nadele van niet-dippen. Want in een eerder experiment zag ik dat stekken die in IBA stonden het veel beter deden dan stekken die niet in IBA hadden gestaan. Dus dan blijkt dat IBA werkt. Daar zijn ook veel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Alleen de vraag is: Hoe lang 'dippen' is het beste? Uit dit laatste testje lijkt alsof kort dippen beter werkt, maar ik vind het zelf nog niet overtuigend genoeg. Misschien inderdaad slechtere stekken in de ene cloner. Of misschien zat er nog een restant chloor (waarmee ik de cloners schoon maak) in één van de cloners. En deden daarom deze stekken het beter dan de andere. Ik moet dit eigenlijk nog een keer testen, maar dan met betere stekken + nog beter opletten of ze gelijkwaardig zijn + de stekken mixen, dus in elke cloner 3 stekken IBA 5 seconden en 3 stekken IBA 15 minuten. Maar dan moet eerst mijn moederplant weer ok zijn. Dit ga ik niet doen, want het heeft bijna zeker geen zin. IBA is een hormoon dat maar kort in contact met de steel hoeft te komen. Het is geen voedingsmiddel of zoiets. Er zijn heel veel onderzoeken gedaan hoe IBA toegepast wordt. Wel zijn er verschillen gemeten tussen de duur van de 'dip' en de concentratie van IBA. Soms zelfs resultaten bij dezelfde planten (ik dacht chrysanten) die elkaar tegenspraken. Bij kort dippen verhoogt men soms de concentratie. Er bestaat ook stekpoeder met een hogere concentratie dan 0.25%. Er is bijvoorbeeld ook in de betere tuinwinkel stekpoeder van 0.4% te koop. Detest die ik eerder deed waarin het niet goed ging toen ik stekkenpoeder toevoegde, had niet zozeer te maken met de hoge concentratie IBA, maar meer met het feit dat het talkpoeder of de gel waarmee stekpoeder- en gel wordt gemaakt, de interne buisjes van de steeltjes verstopte. Stekpoeder is voor 99,75 procent spul waar de plant niets aan heeft. Het zorgt er alleen maar voor dat het stekpoeder blijft kleven aan de steeltjes. Maar ditzelfde 'kleven' zorgde er mijns inziens ook voor dat de interne kanalen verstopt raakten. Dit zijn aannames van mij (behalve dat IBA zijn werk doet aan de buitenkant van de steel... dat is een feit) Die pluggen zijn zeker steriel. En anders spoel je ze effe uit. Maar die dingen worden veel gebruikt, en nog nooit iets nadeligs over gehoord.
  11. 1 point
    Vandaag (dag 15 dus) alles verwijdert. De clonen in de hydrobak B (15 seconden) zagen er niet alleen als plant beter uit, zoals hier te zien is. Eentje is alleen nog maar een zielig hoopje prut, maar de anderen hebben zich goed ontwikkeld. Let wel: Ze krijgen alleen water. Geen bladvoeding, geen voeding toegevoegd in de bak, niks. Hier hydrocloner A. Stuk mindere kwaliteit. Zoals ik al eerder zei : Misschien waren ze iets slechter vanaf het begin, maar dan nog hadden ze dat in kunnen halen. Denk ik... De wortels van de stekken maken echter ook duidelijk dat hydrobak B beter presteerde. De steeltjes zien er zeker niet mooi uit. Maar de wortels zijn lang en het zijn er voldoende. Alleen bij de middelste van de 5 bleef het wat achter. Wederom: Ik heb niet op temperatuur gelet en 32 graden was geen uitzondering de laatste dagen. Soms was de RV maar 30 of 40%. Met clonen in hydro-systemen maakt dit blijkbaar allemaal niet zoveel uit. Dan de wortels van de hydrobak B. Waar deze wortels zich sneller ontwikkelden, heeft dit niet doorgezet tot het einde. Zeer wisselend resultaat. Soms bijna niets, soms heel veel Het experiment is ten einde. Voor mij heeft het wel een en ander duidelijk gemaakt, alhoewel mijn experimentjes te klein zijn om echte gevolgentrekkingen aan te verbinden. Maar toch... 1. Dippen heeft net zoveel resultaat als langer laten staan. Of misschien wel beter. 2. Hoe sneller van moederplant naar de cloner, hoe beter. Bij een eerder experiment zag ik ook al dat de stekken die eerst 15 minuten in een glas stonden, achterstand hadden en die maar moeizaam inlopen. Misschien is de vloeistof en het gebrek aan zuurstof hier debet aan. Of worden er teveel IBA hormonen in de steel opgenomen en zorgen ze daar voor een verstopping. De IBA hormonen werken alleen maar aan de buitenkant. 3. Als wortels zich eerder vertonen, zegt dit nog niet per se iets over de latere kwaliteit van de wortels. 4. Hoe mooier je moederplant, hoe mooier je stekken. Is open deur, ik weet het. Alles hierboven zijn aannames van mij, want mijn experimentjes zijn te klein en te ongecontroleerd om echt serieus te zijn. Maar ze tonen voor mij wel aan wat je allemaal kan doen, ondanks hoge temperaturen, kut moederplant, niet de beste hygiene en IBA. De stekken uit hydrocloner B zien er mooier uit dan wat ik soms van stekkenboeren heb gezien. Als ik alles met veel zorg zou doen, dan worden het helemaal pareltjes Ik moet nu eerst even mijn moederplant laten herstellen voordat ik verder kan. Die is bijna helemaal naar de klote omdat ik iets verkeerds heb gedaan. Afwachten dus, en anders weer een nieuw zaadje planten.
  12. 1 point
    Wat was je gedachte, als de toppen uit zichzelf niet willen rotten, dan ga ik er alles aan proberen te doen om toch rot te krijgen? Als je de bloeiharen in 1 dag bruin wilt hebben moet je vooral doorgaan met spuiten...
  13. 1 point
    Vanaf het begin. Gebruikte aanvankelijk atami silic boost, gewoon elke waterbeurt op de aanbevolen hoeveelheid. Toen dat op was heeft er nog een weekje tussen gezeten tot ik die van de oplosmiddelen specialist binnen had. Die hebben ze toen nog een paar keer gehad. Wat erg opviel is hoeveel meer dat spul van de oplosmiddelenspecialist de ph omhoog brengt tov de silic boost (of aptus van eerst). Of dat dan ook een hogere dosering van de silicium is, geen idee. Wat vooral van invloed op het gewicht zal zijn is het feit dat ik veel te vroeg geschakeld heb. Volgende keer wer beter Nee gelukkig niet idd. Zal mij ook wel benieuwen. Tis nu allemaal wel droog. Maar voor ik tijd heb om het alemaal klein te knippen zal nog effe duren. Voor mijn gevoel is het wel aardig veel. Ook wel veel fluf helaas, maar dat kan mooi bij de aardige berg hasjmateriaal die ik opgespaard heb. Zal eens dat droogijs concept gaan uitproberen Ook nog maar eens wat fototjes van buiten plaatsen Blijf me verkijken hoe snel deze 2 zuipen. Heb ze de laatste weken al 4 keer volledig droog (slap) laten worden. Deze beginnen wel al voorzichtig in de bloei te geraken. Nog minder aanzet tot bloei bij de ultimate. Er is daar dan ook altijd wel aardig wat junk licht van een straatlantaarn. Weet niet in hoeverre dat meespeelt. Inmiddels issie een cmtje of 210.
  14. 1 point
    Kweek nr? 5 ofzo? wil je nu toch wel eens de eindstreep zien halen. Nog steeds niet aan het overwegen om gewoon een tentje met afzuiging te gebruiken? En is het nu niet handiger dan om autoflowers te kweken zo midden in een woonruimte? Denk dat je het best de 2 grote planten kan toppen en dan zon beetje aan schakelen moet denken
×
×
  • Create New...