Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

L€on

Kweek tent 80x80x160

Recommended Posts

Beste toekomstige collega's :D

 

kunnen jullie eens oordelen als jullie daar tijd voor hebben ;)

 

of dit een goede afstemming is van spullen? ;) alle tips welkom. :spliff:

 

1 x Secretjardin Kweektent DR80 80x80x160cm

1 x 400 watt mari vsa + Philips sont-t plus + hammer/spiegel kap

1 x Aansluitsnoer 2 meter 3x 1.5mm2

1 x 5 meter snoer 3 x 1.5mm2

1 x Prima Klima buisventilator 125mm 400m3 met ingebouwde fancontroller

1 x Phat Rhino filter 125mm x 200mm 350m3

1 x Combideck 127mm doos 6 meter

1 x EasyRollers setje van 2 stuks

2 x Slangenklem 60-270mm

1 x thermo/hygro meter wit

1 x Ventilator Brons op clip circulatie ventilator

 

& wat is beter, hamerslag of spiegel kap en waarom?

 

& moet ik een gewone schakel kast of Davin dv 12 2x600

 

& filter 350m of caroriginal 500m

 

& lamp/fitting de standaard uit het lijstje of leuchtek evsa400 of lumatek 400 sunm

 

mvg

 

Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afstemming van spullen? Ik merk echter geen spullen...

Vergissing?

 

Afmetingen als je ze kan kiezen zou ik iets hoger gaan. Maar weet ni wa je wilt doen dus...

 

Groenten,

Herrertubbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

zag het all :spliff: was bezig met verandering staat er nu bij

 

gr Lon

 

grotere tent niet mogelijk anders had ik dat zeker wel gedaan maar dit is al groter wilde eerst 60x60

 

 

gr Lon

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davin schakelkastje heb je zowieso nodig om je vsa op aan te sluiten. Aan Davin 1x600 heb je genoeg. Heb zelf een EVSA(digitale) omdat deze koeler draaien dus veiliger. deze kan je ook dimen als het te heet wordt.

 

hamerslag is beter want je krijgt geen brandpuntjes.

 

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit een vsa bij staat bij het lijstje maar ik kan een duurdere kiezen kost het iets extra maar voor een 400 watt is dat toch niet nodig?

 

bedankt voor de tip over de kap van de lamp.

 

mvg Lon

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

verwacht niet teveel van de easyrollers ik gebruik ze zelf ook niet.

Liggen stof te happen op mijn tent, waardeloos materiaal.

Je kunt beter kettingen van de gamma gebruiken, weet je ook zeker dat je lamp niet naar beneden valt omdat

dat touwtje van de rollers doorsmelt.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste L€on,

 

zou je de ADDREPLY button, en niet de reply button willen gebruiken als je reageert op een post erboven. Nu quote je elke keer het bovenstaande bericht en dat is niet nodig.

 

Alvast bedankt.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excuus helemaal akkoord (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

350m3 filter is genoeg voor een 400 watter in een DR80. Buisventilator ook meer als voldoende capaciteit. :spliff:

 

Ik zou een Gavita IR 400 Watt lamp halen met een knappe evsa zoals bijvoorbeeld de Lumatek of Gavita Digistar 400 (dimbaar). Toch even net wat veiliger als zo'n vsa die ook nog eens loeiheet wordt. ;)

 

Btw die standaard witte hygro/thermometer even onder een afdakje plaatsen zodat je enigzins juiste waardes krijgt, mocht je dat niet weten.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik noodgedwongen ooit een hps zou moeten kopen voor een tent kleiner dan 1m² , zou ik net als Donnie een 400W IR met evsa nemen.

Voor de rest, kijk welke van de beschikbare filters de breedste doorvoer heeft, ik heb een 125mm filter, maar de binnenkant is een stuk smaller en maakt met de afzuiger op hogere stand meer geluid dan de Rhino van een kennis.

Die heel goedkoop ogende easy rollers zijn ook niet veel waard. Ik heb de rollers met vergrendeling hier op (helaas gestopte) wietforum shop gehaald en die zijn wel handig. Verder raad ik ook een goede ketting aan, doet het werk ook perfect.

 

Ik zou zeggen, investeer 1 keer voor iets echt goeds, daar heb je later profijt van. Zoals een evsa, lijkt duur, maar is beter voor de lamp, en hoef je niet te vervangen zoals een gewone vsa. Ook kan je dan met een lager Wattage voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde ook beginnen over een evsa, maar is al gebeurd. :spliff:

Minder warmte (minder afzuigen), meer lumen, minder geluid, meer veiligheid, langere levensduur en geen piekspanning bij het opstarten (valt minder op bij de energienetbeheerder).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kantklos,

dus als je een evsa neemt ipv een gewone vsa moet je minder afzuigen omdat die minder warm word?? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe warmer het is in je ruimte, hoe meer verse (verkoelende) lucht in je ruimte wil hebben? Dat word dus meer aan- en afzuigen.

Bij een lagere temperatuur kan je dit dus wat naar beneden bijstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,maar daar heeft een evsa niets mee te maken hoe warm het in je hokje word,

die hang je ivm veiligheid niet eens in je hokje :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig zijn er ook evsa's die juist bedoeld zijn om in je hok te hangen en gemaakt zijn om aan het armatuur vast te maken, met de daarbij behorende voordelen.

 

Een lamp die gevoedt word door een evsa word minder warm dan bij een vsa.

 

Een evsa heeft minder verliezen dan een vsa, waardoor je meer rendement hebt, dat wil zeggen: je hebt minder stroom nodig voor dezelfde lichtsterkte.

Net zoals je dat met een spaarlamp hebt, hij geeft even veel licht als een 25 watt gloeilamp, maar verbruikt maar 15 watt. Alleen zit nu de verbetering in de techniek niet in de lamp, maar in het voorschakelapparaat die je nodig hebt voor bijv. hps lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achzo...

Zelf gebruik ik ook al een jaartje evsa's,

bal remote setjes...ben er zeer tevreden over...

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

digistar 400 dimbaar naar 250 (voor groei) werkt perfect in m'n homebox S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een EVSA neemt kun je besparen op je schakelkast vanwege de veel lagere opstartstroom. Een LeGrand Omnirex is genoeg voor een EVSA van 400 of 600 watt. En dan heb je het prijsverschil al grotendeels terug verdiend. Overigens als je toch een VSA wilt gebruiken, neem dan een Philips i.p.v. een Mari. Over de Mari's heb ik net te veel vlammende verhalen gehoord.

 

Veel plezier straks in je tentje :spliff: welcome to the club

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 600 nooit zonder relais starten (evsa of niet, er gaan nog steeds heel wat ampere door heen bij het opstarten)

ik sluit zelfs een 250 nog op een relais aan...

 

Achzo...

Zelf gebruik ik ook al een jaartje evsa's,

bal remote setjes...ben er zeer tevreden over...

 

grtjs

 

ball heeft geen softstart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie,dat kan wel zijn wat jij zegt,maar ik ben er toch tevreden over tov mijn gewone vsa's,

zijn gemakkelijker op te hangen,stekkers erin en klaar,

ze worden lang niet zo warm en zullen ook wel iets minder stroom verbruiken dan een vsa.

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuhhhhhh ok.... :spliff:

 

en waar zeg ik dat een evsa niet goed is...?

ik geef alleen aan waarom het zo belangerijk is om altijd met een relais te schakelen met zulke hoge wattage's....

want zelfs een evsa met softstart (die bal niet heeft) start met heeeeel veel ampere op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor laatste reactie moet nog beetje wennen aan het gebruik van dit forum/site

 

ik bedank iedereen tegelijk zat/zit veel bruikbaren info tussen!!

Toevallig dat ik gister zat te kijken naar zo Gavita (compleet) Maar..... ze zijn verdomd prijzig! Ik wil er namelijk een van 600watt en dimbaar tot 250 watt

maar ik begin met mijn opstelling hoe ik hem nu heb met (VSA dus) eventueel koop ik dan uiteindelijk de Gavita 600w dimbaar tot 250w of tussentijds een EVSA voor de veiligheid.

 

verder was ik benieuwt naar wat nu het beste is om in een tent van 80X80X160 of x200 te doen:

 

 

*welk wietje?

*hoeveel planten

*pot maat (hoeveel liter)

*Soort potgrond

 

Let op het moet wel een plant zijn die niet heeeeel lang moeten staan..

 

(ivm huur woning) er staat in het standaard huur contract dat het verboden is om wiet planten in huis te hebben ook al is het er maar een!! kan een woningbouw boven een gedoog beleid staan???

 

Gr Lon

 

Ik corrigeer, eerste regel: laatste moest zijn late!

Share this post


Link to post
Share on other sites

*welk wietje?

Eerste kweek een indica.

*hoeveel planten

Hangt denk ook van de potten en het wattage en je eerste keer lekker rustig beginnen.

*pot maat (hoeveel liter)

Hangt weer af van hoeveel plantje je wilt ik zelf deed 11l.

*Soort potgrond

Hangt een beetje af hoe je wilt kweken sannie style dan Gold Label Special Mix Custom.

Lekker een starters pakketje van sannie met die aarde en kan bijna niet fout gaan

 

Gedogen beleid.

600 watt in een huurhuis weten waar aan begin word je gepakt kan het zijn dat je hangt, iets om voor die tijd over na te denken.

En over het gedogen beleid dat bestaat niet meer alles binnen word als Professioneel gezien.

Er word hier ook altijd gezegd zwijgen en draaien.

 

En ik zal als ik jou dan wel was even kijken hoeveel herrie de buisventilator/Ventilator Brons op clip circulatie maken.

En hoe gehorig het in je huis is.

 

Dit is mijn visie en er zullen wel veel verschillenden visie zijn de weg naar Rome verhaal.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd

 

tnks voor de andere adviezen! als ik maar op een van die wegen naar romen blijf :spliff:

 

ik heb er goed over na gedacht en ik wil het hebben ;)

 

maar der is nog een maar zou het zo zijn dat het teveel overlast veroorzaakt ja dan moet ik even wachten tot ik of aan passingen heb gedaan of tot ik een groter huur huis heb!

 

ik denk dat ik begin met 2 planten.. het is me eerste kweek en wil eten of de geur te doen is hier dus vandaar. het liefst hou ik ze ook mooi laag hoef geen bomen ! maar mooi struiken..

 

Info = opgeslagen .

 

 

Gr Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een vraagje is het mogelijk om op deze lamp:

 

400 watt mari vsa + Philips sont-t plus + hammer/spiegel kap

 

in plaats van (400ww mari VSA) een (LUMATEK 600 WATT EVSA DIMBAAR

 

De Ballast wordt geleverd met een vier standen schakelaar waarmee u in staat bent de output op 100%, 75% en 50% te zetten) kan ik hem dan op 400w zetten?

 

mvg Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...