Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kramer997

Friese gezinnen op straat om een wietplantje

Recommended Posts

Friese gezinnen op straat om een wietplantje

Woningcorporatie De Wieren uit Sneek blijft huurders uitzetten als er bij hen een wietplantje wordt aangetroffen.

 

31.05.11 • 15 reacties

Woningcorporatie De Wieren uit Sneek blijft huurders uitzetten als er bij hen een wietplantje wordt aangetroffen. Dit ondanks ophef over het zero-tolerance beleid in de gemeenteraad van Súdwest Fryslan, waar Sneek onder valt. ‘Wij zijn autonoom, de gemeente gaat niet over ons uitzettingsbeleid’.

 

Zonder pardon

De Wieren zet mensen die wiet telen sinds mei vorig jaar zonder pardon op straat. Ook als het maar om een plantje gaat, ook als dat op zolder staat van de tienerzoon zonder dat pa of ma daarvan weten. ‘Dat is nog niet voorgekomen, maar we zullen ook dan niet aarzelen de huurovereenkomst te ontbinden’, aldus directeur Henk Heikema.

 

Op straat

In totaal zijn er drie contracten ontbonden. Onlangs is er een gezin met kleine kinderen op straat gezet, omdat de ouders twee plantjes in bezit hadden. Zij verblijven volgens Heikema nu bij kennissen. Tegen een ander gezin loopt momenteel een procedure.

 

Boos

Het zijn vooral deze gevallen waarover in de gemeenteraad van Súdwest ophef is ontstaan, temeer daar de Wieren geen vervangende woning aanbiedt. De PvdA-fractie heeft vragen gesteld en het college van B en W opgeroepen een gesprek aan te gaan met De Wieren. ‘Ze zijn inderdaad boos ja’, zo is Heikema inmiddels ter ore gekomen.

 

Privaatrecht

Maar het zal voor hem geen reden zijn het beleid te wijzigen. Dat het openbaar ministerie pas tot vervolging overgaat bij minstens vijf plantjes doet daar ook niets aan af. ‘Dat is strafrecht, wij werken onder het privaatrecht. Vorig jaar heeft een huurder het voor de rechter gebracht en die heeft ons gelijk gegeven. Als verhuurder mag je zeggen dat je geen wietplantjes in je eigendom wilt hebben’.

 

Eigen gebruik

Dat er zero-tolerance wordt aangehouden heeft volgens de directeur een praktische reden: De Wieren wil buiten de discussie blijven wanneer een plant voor eigen gebruik is of wanneer er wordt gedeald. ‘Laatst hadden we iemand met keurig één plant in de tuin, maar dan wel zo groot als een volgroeide rodendendron. Volgens de politie voor eigen gebruik, maar dan wel voor de hele buurt.'

 

Gewoon in de tuin

Blijft over de vraag hoe De Wieren constateert dat er wietplantjes aanwezig zijn. Soms zien de buren het, soms worden de planten tijdens onderhoud van het pand aangetroffen. ‘ We sturen echt geen mensen op pad om te controleren, maar soms staan de planten gewoon in de tuin en kunnen we ze vanaf straat zien.

 

Geen heksenjacht

Als er wiet is gesignaleerd gaat de corporatie in gesprek met de bewoner. Als deze ontkent dan komt de zaak voor de rechter. Deze zal om bewijs vragen, maar Heikema zegt niet door roeien en ruiten te gaan om dat te verkrijgen: ‘We mogen natuurlijk niet zomaar binnenvallen, we gaan ook niet door de ramen gluren of door de tuin sluipen. voeren geen heksenjacht’, aldus Heikema.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
We mogen natuurlijk niet zomaar binnenvallen, we gaan ook niet door de ramen gluren of door de tuin sluipen. voeren geen heksenjacht

 

Haha, en of ze dat niet doen.

 

Te triest voor woorden, hun zijn de echte criminelen. Mensen verbieden een plant te kweken 't zou verboden moeten worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WF-nieuws berichten lezen is slecht voor mijn bloeddruk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te ranzig voor woorden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry even boven de wc hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer als ik zulke dingen lees verlies ik nog een beetje meer hoop voor de mensheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zijn die zelfmoord terroristen wanneer je ze echt nodig hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

henk heikema

zoek hem op pleur wat planten of bergen zaad in zn voor en achtertuin en

 

een dag of wat later als het opgekomen is

 

ff M bellen voor meneer

 

 

ff kijken wat die dan te vertellen heeft

en of meneer zelf uit zn huis gaat omdat er toevallig een hennep plant in zn tuin staat !!!!!!!!

 

 

want dat mag toch niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt er op dat die Heikema de billen wijd houdt voor max Daniels. Geef z'n adres eens hier Elmo, 'k heb nog wel wat zaad over voor zo'n stunt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kun je nou thuiskweker zijn, als je geen huis meert hebt?????

 

Ut is al un bitsje oud-nijs, mar ut is niet foor te stellen. Woaningstichting de Wieren, set huurders hun huus uut, at se iën of meerdere wietplanten in hun huurhuus hewwe. Wat un ferstaan. Ut beleid is dur niet beter op wurden, sinds Gea dur niet meer werkt. Overal wurdt wiet "gedoogd", wat trouwes su krom is as krom mar weze kan, mar goëd, su is ut nou iën keer. Je magge fan de Wieren dus niet un paar plantsjes foor eigen gebruuk hewwe. Dat se profesjonele wietkwekerijen were wille uut hun huurhuzen, dat kan ik mij goëd begriepe, mar dat is heel wat anders as un tuuskweker. Hoe kanne je nou tuuskweker weze, at je geen tuus meer hewwe ?

Ik hef begrepen uut betrouwbare bronnen bij de Wieren, dat dit nog mar ut begin is. Ja, dat hef ik hoord hoor, ik weet niet seker of ut waar is.

De folgende maatregels wurde aansen ok nog nommen deur de Wieren: Je magge niet meer as 5 pakjes sigaretten of sjek inne huus hewwe, en ok niet meer as 2 flessen Weduwe Joustra. En as tiedelukke maatregel, is ut ok ferboaden om meer as 3 komkommers inne groentela te hewwen.

De Wieren kan beter es un keer sorge, dat ut pand fan Moeke Jikke oukomt en dat dêr wat moooie plantsjes inne feensterbanken komme, in plaats fan dat gejeuzel over un wietplant.

 

van het blog

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah juist, hewwe.

 

Maar als dat van die sigaretten,Weduwe Joustra?? en komkommers waar is, is dat super belachelijk.

 

Maar ik betwijfel het, en anders moeten we het voorkomen.

 

Spaceheid heerst :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen die daar wonen plant alsjeblieft bij meneer henk en de tuinen/bordessen van die woningcooperatie

een heleboel wietplanten

 

allemaal 5 zaadjes neer flikkeren ...

 

komt echt wel wat van uit

 

 

dan zelf de media erbij halen

van joh ..... :)

 

moet je nou kijken

ze zetten mensen uit der huis die 1 plantje hebben ?

 

 

maar hun hele tuinen staan zelf vol !!!!!!!!!!!!!!!!

 

dat kan toch niet zomaar ...?

 

 

Ik zeg doen !!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...