Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: 2-in-1 tent: De Silver Twin Box

Recommended Posts

We kregen kort geleden een hele vriendelijke mail van indoorgarden.eu met het aanbod om deze nieuwe tent aan te bieden op het forum. We hadden het al aangekondigd, maar daar is ie dan: De Silver Twin Box!

post-5211-1270845318_thumb.jpg

Zoals je ziet bestaat hij uit een ondercompartiment voor de stekken of zaailingen (80 cm hoog) en een bovencompartiment voor het afbloeien van 120 cm hoog. Ook voor hen die moeders houden is het een fijn systeem: moeders in de bovenste tent, stekken daarvan in de onderste. Zo heb je veel problemen opgelost in één tentje. Je kunt ook een cyclus aanhouden van net voor het in de bloei gaan stekken nemen, deze onderin weer netjes wortelen en voorgroeien, en dan de hele cyclus opnieuw. Zo blijf je volledig zelfvoorzienend. Kortom, daar zien we wel wat in!

 

Indoorgarden.eu ging zelfs nog een stapje verder: ze leveren de tent compleet ingericht met filter, fan, fancontroller en lampen (evenueel in cooltube)! Afhankelijk van het gewenst gebruik zal er een set op maar worden samengesteld door indoorgarden.eu. Als klap op de vuurpijl, deze hele setup mag je na de test gewoon houden.

 

Meer specs en foto's van de tent vind je op de site van indoorgarden.eu

 

Om het feest helemaal compleet te maken krijg je er een pakket substraat en voeding naar keuze van Gold Label bij kado. Nou zelf nog effe potjes en zaadjes regelen! Nou ja, weet je wat: We doen er een pakketje van Sannie ook bij: Mijn nieuwjaars pretpakket bestaande uit 5 Cheeseberry Haze FEM (van E$kobar!) en 5 Killing Fields FEM (heb ze net mogen aanschouwen... yummy!!), 20 spongepots en een zakje bacto (ik heb zelf geen tijd om ze neer te zetten helaas :spliff: ).

 

Voorwaar een vorstelijk aanbod zou ik zeggen.

 

Hoe kom je in het bezit van deze compleet ingerichte Twin Tent?

 

1. Je hebt een succesvol afgerond kweekverslag op Wietforum gepubliceerd

2. Je komt met een voorstel hoe je de Twin Tent wilt gaan gebruiken, en met welke lampen je hem daarvoor wilt laten uitrusten

3. Samen met Indoorgarden.eu zullen wij dan de gelukkige uitkiezen, van wie we uiteraard een boeiend verslag over de tent in de test sectie verlangen.

 

Nog wat extra informatie: Je kunt hem met één afzuiger gebruiken, de kleine tent zuigt dan af in de grote. Er zitten 9 passieve inlaten op en de actieve inlaten hebben een nette flens. Van de leverancier:

 

De afmetingen zijn 80x80x200 waarvan het onderste gedeelte 80x80x80 is en het bovenste gedeelte (afbloeien) 80x120 hoog is.

 

We hebben nu een tent draaien met onderin een CFL lamp 125w en dat werkt prima met inderdaad een passieve afzuiging naar het bovenste gedeelte.

 

Dit kan eventueel veranderd worden in een Duo Fluor 2x80watt om onder voor te groeien.

Het is maar net wat de tester erin wil zetten bv voorgroeien en afbloeien of moeders en stekken.

 

Voor het bovenste gedeelte hebben we een Cooltube en een 400w philips vsa en lamp met een 450m3 filter en buis ventilator, zo draait nu een huidige setup en dat werkt goed.

 

We leveren daar een G-Tools/G.S.E controller bij omdat we hier goede ervaringen mee hebben.

 

Kortom... leef je uit en verzin een list :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus echt helemaal compleet zeg he, dat is netjes hoor hey :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel pakjes avond

 

img_4268.jpg

 

Mooie test :spliff: ....nog ff en er komt een test dat je het zelf niet eens meer hoef te doen...na 9 weken mag je het ophalen :jump:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

power sponsored by nuon zeker dan he? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een ideale voorgroeitent,

 

Bovenin 4 moeders onder een 400 watt groeilamp (bv Philips SON-T agro) (Mag ook 250 watt zijn)

Onderin de stekken die ik van de moeders af kan halen. Onder Duo fluor 2x80watt.

Ook kunnen de stekken onderin de eerste week voorgroeien. Kan mijn sd120 tent op 12-12 blijven draaien :spliff:

 

Afgelopen week leren stekken snijden bij een bekende kweker hier op het forum.

Kan ook evt een moederplanten regelen.

Mij lijkt het mooi om mijn eigen stekken te kunnen snijden. Zodat ik alles wat ik van die kweker heb geleerd in de praktijk kan uitvoeren.

Ik heb nu een sd 120 tent staan waarin ik mijn volgende kweek met een

gravita 600 watt 400 volt i-evsa en een 600watt 400 volt SON-T PIA greenpower lamp

Die 80x80 cm is dus net groot genoeg om genoeg stekken te laten voorgroeien voor deze tent.

In de ruimte waar ik nu mijn hok heb is het klimaat onder controle en heb ik nog ruimte genoeg voor een tentje ernaast.

Mijn eerste kweek verslag loopt na het einde dus voldoe ik al bijna aan jou eis.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's ook een interessante. Voor moedertjes heb je overigens aan een 250 watt inderdaad wel voldoende, zeker als het alleen maar voor je eigen tent is. Met 4 moeders kun je een kas volzetten :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er natuurlijk aan hoe groot de moeders worden.

Ik wil in de toekomst naar 2 x 600 watt gaan dan heb ik 32 stekken nodig :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenin een Bad Boy om af te bloeien en onderin een 125W CFL (of 200W) voor de mamma's en de stekken want daar is ruimte zat voor op 80x80 onderin, hoeveel plek neemt een stekkenkastje nu in?

 

Voorgroeien en bloeien doe je bovenin en als het een beetje afgestemd wordt kun je iedere 2mnd een pondje trekken (met scrogje bovenin nog meer).

 

Net te laat dit, ik heb nu al 4 verschillende ruimtes voor alles en dit compleet ingericht/afgestemd, als het geldschip binnekomt wel overwegen waard en stuk goedkoper als een G-tools oplossing :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo das wel een mooie ja.

En alles bij geleverd ook nog eens. Daar gaat er een heel blij mee worden gemaakt. Afbloeien met een badboy daar zou mijn hart naarb uit gaan

 

GR ERT

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOOOW :D Hier was ik dus naar op zoek zeg! Was eerst van plan om er zo eentje zelf te maken, maar nu deze op de markt is :P ! Beestig mooie tent gewoon!

 

Ben dus ook al enkele maanden bezig met zulk concept uit te werken. Hier mijn idee:

 

Bovenste gedeelte continu op 12/12 draaien. Onderste gedeelte op 24/0.

Bovenste gedeelte bloeien, onderste voorgroeien.

600W --> (moet dus 400W zijn. Had even niet opgelet :jump: )met cooltube van boven, T-neon of duo-fluor met blauwe lampen vanonder.

 

Moest ik met zo een tent aan de slag kunnen zou ik het alsvolgt doen:

 

Zowiezo altijd starten uit zaad. De eerste ronde zou ik een kortbloeiend soortje pakken en rechtstreeks op 12/12 gooien in een aardenbak. Pak dat hier 10 weken voor nodig zijn vooralleer ik kan oogsten.

In het onderste compartiment kan ik dan 1 haze of een ander stevige opbrenger (vb hawaian snow of zo) 10 weken voorgroeien onder 24u licht. Hierdoor groeien ze trager, blijven ze lager en worden de internodeafstanden kleiner. 10 weken lang LST zal zeker een mooi resultaat geven.

Wanneer de eerste reeks geoogst is, kan de voorgegroeide plant naar het bovenste compartiment verhuizen. Een dikke half-pipe scrogg van 1 plant en zo de g/W proberen te halen (met 10 weken voorgroei moet dat doenbaar zijn!)

Ondertussen weer een ander soortje laten voorgroeien in het onderste compartiment.

 

Moet je in principe maar met 2 planten werken. Minder risico, iedere 10 weken oogsten, proberen 1 op 1 te halen (is mij in verleden al gelukt met 1x 400W op 1 m² met 4 planten (direct 12/12 n.b.) )

Ik begin gelijk al te watertanden bij het zien van deze tent en de specs! :( Heerlijk gewoon!

 

Heb dit jaar eigenlijk vooral micro gekweekt. Heb toch mijn Colombian Gold tot een -welliswaar noodzakelijk vervroegd- goed einde gebracht in mijn kastje. Nu is de ronde met Hawaiian Snow en SSH bijna klaar.

Wilt het toeval nu juist dat ik de kelder thuis helemaal in orde heb gebracht voor de bouw van zo een kast zoals deze tent! Mooi alle ongedierte er uit, netjes geschilderd en degelijk klimaat in de kelder (niet te vochtig. Alle muren en vloer behandeld met vochtwerende pleisterverf ;))

 

Kan alleen maar zeggen Damn boyz, lekkere tent, en heel eerlijk -maar dat hadden jullie wel door :jump: - ben ik kandidaat tester! Verslagje zal zeker worden bijgehouden natuurlijk.

 

Cheers!

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt er natuurlijk aan hoe groot de moeders worden.

Ik wil in de toekomst naar 2 x 600 watt gaan dan heb ik 32 stekken nodig :D

32 stekken van 4 moeders is maar 8 stekken per moeder he... Daar heb je toch geen 9 weken voor nodig toch? :spliff:

 

Bovenin een Bad Boy om af te bloeien en onderin een 125W CFL (of 200W) voor de mamma's en de stekken want daar is ruimte zat voor op 80x80 onderin, hoeveel plek neemt een stekkenkastje nu in?

 

Voorgroeien en bloeien doe je bovenin en als het een beetje afgestemd wordt kun je iedere 2mnd een pondje trekken (met scrogje bovenin nog meer).

het is wel 80x80 he... Die BadBoy is volgens mij een beeeetje langer :jump:. Een pondje uit 80x80 lijkt me een hele mooie opbrengst maar da's meer een opbrengst voor een 1x1 of 1.2x1.2. Denk ook aan de hoogte die je hebt in deze tent, je zit dan met 400 watt al snel aan een cooltube vast anders gaat het erg waaien in je tentje :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht de Mammoth-versie wel af.

Die wil ik dan wel weer testen :spliff: :jump:

Kan er ook nog een verdieping bovenop?? Kan ik daar slapen, en heb je direct een verwarmd bedje :jump: .

 

groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi setje hoor, zou m' opzich graag willen testen maar helaas heb ik geen ruimte meer voor deze mooie set :spliff:

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, f vergeten dat de badboy ruim een mtr doet :spliff: , jammer maar Tneon is ook heel goed.

 

Zou er dan 3 setjes van 2x75W oid inhangen bovenin en onderin 2x75W zodat je, als je aan het stekken bent en ook mamma's er hebt staan, makkelijk ff een andere lamp erin kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woowhh .. mooie tent , en zou zeker mooi zijn om te testen...

 

ben benieuwd naar dit verslag :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou heel erg geinteresseerd zijn in de 60x60 versie als die uit zou komen.

Heb helaas niet meer ruimte beschikbaar... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even duidelijk maken dat ik een serieuze kandidaat ben voor deze test. Kan morgen ermee beginnen als je wilt :D De ruimte is er, de wil ook, en het concept zeker! Natuurlijk wordt dat een mooie testverslag met alles er op en er aan :P

 

Voor mensen die geinteresseerd zijn in mijn huidige kweek, zie handtekening :jump:

 

Hopelijk tot hoors, anders tot laterz :jump:

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 stekken van 4 moeders is maar 8 stekken per moeder he... Daar heb je toch geen 9 weken voor nodig toch? :spliff:

Ik begin ook niet gelijk met 4 moeders, maar volgens mij kunnen er wel 4 moeders in het tentje.

Ze hebben dan ± 40x40 cm ruimte.

Ik wil er zoveel moeders in het tentje zetten zodat ik er 36 stekken af kan nemen elke 9 weken of dat er dan 1,2,3 of 4 moeten zijn dat moet blijken.

 

onderin kunnen 36 stekken

ze hebben dan ± 13,3x13.3 cm ruimte.

Bij 36 stekken mogen de 4 minst groeiende stekken afvallen.

 

Met deze tent erbij heb ik voor elke fase een appart hokje.

moeders - boven in de Silver Twin Box

Stekken - onder in de Silver Twin Box

Groeifase - ook nog onder in de Silver Twin box

Bloeifase - in mijn sd120 tentje

 

Voor mijn verslag van mijn vorige kweek

http://www.wietforum.nl/Mijn-eerste-kweekj...sed-t65701.html

Deze is bijna afgerond.

 

Natuurlijk maak ik een compleet versag over de tent en zijn eigenschappen met veel foto's

 

Heb nu ervaring met een Secret Jardin DR 120 tentje een ander merk dan de Silver Twin Box 80

dus kan de eigenschappen zoals rits, materiaal, reflextie(op het oog), afwerking, etc. mooi met elkaar vergelijken. :jump:

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie nette complete aanbieding van indoorgarden.eu

hoef je zelf niks meer bij elkaar te gaan rommelen, succes gegarandeerd!

 

@schenkie,

idd, nog ff en ze hoeven niks meer te doen :spliff: ze worden tegenwoordig wel verwend hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog ff en dan krijg je 2 polen dr bij om water te geven en te knippen

als je me zon badboy dr bij doet zet ik em wel neer :spliff:

nee grapje :jump: , maar hoe dan ook weer een prachtige kans voor iemand die graag wil uitbreiden

 

greetZZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey people,

 

Ik ben van de tenten, geen geknoei maar plug and play. Momenteel draai ik met een secret jardin 240(nu 2e ronde) , dit alles gaat naar behoren. Hiervoor een 8 jaar buiten gekweekt dus plantervaring genoeg.

 

Er is nog plaats voor een Silverbox, Het idee van de silverbox heb ik een tijd geleden al geopperd, omdat ik toendertijd niks geschikts kon vinden ben ik voor de Secret jardin gegaan.

 

Het mooie aan de silverbox vind ik dat je jezelf kan voorzien. Op een heel klein oppervlak onderhoud je moeders, maak je stekken en bloei je af!

Onderin een moedertje van een super lekkere soort waar je zelf stekjes van kan nemen. Je kan dus ziektevrij, je hoeft immers nooit een growshop te bezoeken. Jezelf voorzien van de meest lekkere soortjes. Wanneer de boven etage nog 2 weken moet neem ik een aantal stekken. Deze kunnen dan wortelen in de onderste etage en een paar dagen opgroeien. voor de onderste etage lijkt de 80W fluor duo(groei) mij perfect.

 

De bloei boven een 25 stekken, gezien de stellage een fors gewicht kan dragen kies ik voor een aarde bakje, dit bespaard mij de hoogte van de potten. Een paar dagen voorgroei en dan de bloei in. Kwa licht een 400 watt lamp, ik zit alleen te denken over de cooltube, het liefst zou ik zonder draaien.

 

120 cm

- 20 cm voor aarde bak,

- 20 cm voor de lamp+kap

- 40 cm afstand tot de plantjes.

 

Een krappe 40 cm blijft er dan over voor de plantjes, in theorie moet het dus te doen zijn.

 

Wel 1 ding, ik zou er graag een softbox bij willen incl sonodeck.

 

 

Een kweekverslag heb ik helaas nog niet op wf maar wel heb ik de motivatie om er 1 te maken.

 

 

 

Gr

predator

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk tentje, en als je hem plat legt kan de BadBoy er net in :spliff: Oh nee de stekker steekt nog uit.

 

wel moet je dan veel meer plantjes erg laag houden.

 

veel succes voor de gene die het mag proberen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, Planten laaghouden dat is mijn specialiteit wel hoor :P

 

Kweek nu in een kastje waarbij de hoogte van de aardenbak 19cm is, en de hoogte van de kast 65 cm is , dus reken maar uit hoeveel cm je plantjes mogen zijn :(

 

Neenee, moest ik hem mogen testen, dan gaan jullie een hele mooie halfpipe scrogg zien van 1 dikke plant! :D Plaats besparen kan je natuurlijk ook altijd doen door de filter aan de buitenkant te hangen en er door te blazen ipv te zuigen. Zo doe ik het nu ook en heb je gelijk een geluidsdemper. (niet soundproof, maar close)

 

Ofwel test ik hem, ofwel moet ik bouwmaterialen gaan kopen in de bouwmarkt en me zelf een kastmaken van het formaat van deze mooie tent... maar aangezien ik nog studeer zal het wachten zijn op het geld ervoor :D

 

Mijn doel: met de opbrengst van de plant Medicinale Olie maken. Want ik heb verschillende personen die er nood aan hebben in mijn naaste omgeving. En voor school doe ik al onderzoek naar de werkingen van de olie op proefdieren, dus dat krijgen jullie dan ook te zien ;) Mijn kelder is mijn studeer / kweekkamer ;)

 

En zeg nu zelf, als mensen zien wat je met 1 plant bloei en 1 plant voorgroei kunt bereiken, in plaats van 20 planten op 1 m² neer te zetten, dan klinkt dat toch aantrekkelijker he! :D

 

 

Kan niet stoppen met aan de tent te denken :jump: :D

 

Ik hoor het wel Wazzup ;)

 

:spliff:

 

:jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou deze zeker willen testen

 

opstelling

 

600 Watt boven voor afbloeien

en 125 Watt onderin voor voorgroeien

 

kan je mooi doorloopje maken zaad onderin en die dan na een paar weekjes verhuizen naar boven

 

ik heb nog wel de ruimte laat maar komen die handel :spliff:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...