Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Cornholio

rare beesjes

Recommended Posts

heb ontdekt dat ik met enkele beesjes in mn kast zit, doen voorlopig volgens mij nieks verkeerd, maar zou toch wel eens willen wten wat ze zijn en wat ze doen/kunnen doen

zijn soort mini lieveheersbeestjes, ma dan eerder beige met enkele mini zwarte stipjes op hun schild, kunnen vliegen, zijn heel beweeglijk, en doen voorlopig niks aan de planten.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Tijdens mijn Twilight kweekje van afgelopen maanden heb ik ook honderden beestjes gehad, de helft had vleugels (of ze kregen ze in later stadium), en nooit visuele schade aan mijn plantjes gezien.... nergens bladschade, geen problemen die duidden op aantasting van het wortelstelsel! 8O 8O

 

Dus eigenlijk wil ik je alleen een hart onder de riem steken :wink: :wink: en help ik je hopen dat je dezelfde soort onschadelijke beestjes door je tuin hebt struinen.

 

Als je het kan vinden, in mijn sig. staan er ergens foto's van mijn "onschadelijke" beestjes en ook van de vliegjes, evenals hier op het forum. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis echt een mysterie, die kevertjes die ik eerder beschrijf, wel die zijn niet meer te zien, maar ze hebben wel familie achtergelaten.

zijn kleine keverachtige dingetjes die kunnen vliegen, ongeveer1-2 mm groot, vaalbruin, eerder ovaal-rond. heb op die site die bambo gaf (thanks trouwens) iets gezien wat er op leek, maar dit staat bij de ongedierte bestrijder, die helyoweetikwat, wat er anders nof meeste op trekt zijn die tripsen, maar die zijn precies veel langerekter. heb een plant waar er enkel gaten in mn bladeren zitten, weet niet of ze van die beestejs komen, heb er trouwens nog maar 2 op de planten zelf gevonden, rest zat op de lampen of zijkant/vloer

 

hou jullie op de hoogte, als iemand dit herkent, pleeeaaasssseeeeee let met know, wil echt wel weten wat ze zijn en wat ze doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijdens mijn Twilight kweekje van afgelopen maanden heb ik ook honderden beestjes gehad, de helft had vleugels (of ze kregen ze in later stadium), en nooit visuele schade aan mijn plantjes gezien.... nergens bladschade, geen problemen die duidden op aantasting van het wortelstelsel! 8O 8O

 

Dus eigenlijk wil ik je alleen een hart onder de riem steken :wink: :wink: en help ik je hopen dat je dezelfde soort onschadelijke beestjes door je tuin hebt struinen.

 

Als je het kan vinden, in mijn sig. staan er ergens foto's van mijn "onschadelijke" beestjes en ook van de vliegjes, evenals hier op het forum. 8)

 

Iduls, ik heb even bij je foto's gekeken. En dat zijn nou varenrouwmuggen. Dat worden er snel heeeeel veel. De meeste vliegen zich kapot tegen de lamp maar het ligt al gauw bezaaid met honderden muggelijkjes. Het enige wat ze doen is het wortelgestel bij jonge aanplant aantasten, maar bij onze plantjes kunnen ze weinig schade aanrichten. Het enige vervelende is, dat al die honderden lijkjes ook tegen je toppen aan gaan plakken als ze bijna klaar zijn. En eerlijk, dat is geen smakelijk aangezicht. (het roken valt wel mee 8O )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nondedegodver en al zn zonen aan mn blaren aan het vreten!!!!

niet dat ze alles aan het opeten zijn, maar hier en daar zijn er stukjes uit blaren weggevreten, altijd beginnende vanaan de zijkant van het blad, beestjes zijn dus bruine keverachtige beestjes die kunnen vliegen, en moment dat je ze aanraakt laten ze zich onmiddelijk vallen. Weet dus nog altijd niet wat ze zijn, ondanks massaal zoekwerk reeds, dus moest iemad dit herkennen, let me know please, want nu is het echt oorlog!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, weet nog altijd niet wat ze zijn, maar heb wel een manier ontdekt die gewoonweg geniaal is in zn eenvoud, maar supergoed werkt...

zoals je weet kweek ik met tl, en hangen deze vertikaal in mn kast. De kutbeesten vinden het blijkbaar leuk om op de lampen te gaan zitten af en toe, maar houden dit maar enkele seconden vol en vallen er dan af.... dus wat heb ik gedaan, onder iedere lamp heb ik een bakje met water gezet, vallen ze van de lamp recht hierin en verzuipen ze, schitterend toch

 

NO FUCKIN ANIMALS IN MY HOUSE!!!!!

 

maar ben dus nog altijd geinteresseerd in wat ze dus zouden kunnen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Plakband my friend!!!

 

Overal grote strippen plakband waar die beestjes maar komen, doorzichtig plakband om je lamp ! Beetje vouwen zodat de plakkant dus een goed "vang"oppervlak vormt!

 

Heeft mij een oogst van minstens 300 beestjes opgeleverd zonder moeite! 8) 8O 8O

 

Maar jouw methode is ook een zilveren griffeltje waard 8O :( :) good thinking :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar komen zulke beesten vandaan,

Hoe zijn ze in je kast gekomen??????

Dat vraag ik me dan af??

Schoenen niet geveegd, lol :crazyeyes:

/ Potgrond gekocht in zakken met van die luchtgaatjes, welke al maanden buiten hebben gelegen bij het tuincentrum :) :D :D

Heb dat ook eens gedaan, zulke potgrond halen (dacht ff goedkoop af te wezen) :oops: :oops:

 

Ik hoef jullie niet te vertellen hoe dat af is gelopen zeker :?: :?: :?:

 

Allemaaaaal, beeeeheheeeesjes.......... :drinking:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...